Palstan kaksi jassojauhajaa

Hauskaaseurata

Hauskaa seurata miten kauan menee vielä ennenkuin nämä palstan kaksi jassojauhajaa huomaavat kirjoittelevansa jassojutttujansa kahdestaan ja kommentoivansa toisilleen:)))

66

1035

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • peruskoulupohjalta

      Mikäs siinä, jos et osaa laskea kuin kahteen.

      Seiskaa, tai ylipäänsä mitään juoruja, lukee ja kommentoi vain 2 ihmistä. Koko maailmassa.

      Mitenkähän luotettava tuo arvio on? Oletko sinä se kolmas, joka teki tämän laajan tutkimustyön?

      • Sinullaälyn

        lisäksi puuttuu myös lukutaito tai luetun ymmärtämisen taito. Aloittaja tarkoittaa TÄTÄ palstaa ei Seiskoja ym.ym. TÄLLÄ PALSTALLA ON VAIN 2 JASMIN MÄNTYLÄN HAUKKUJAA. SE ON FAKTA.


    • whatevöööh

      Oliko tämä avaus aloittajan käsitys "viiltävän terävästä analyysistä"?

      Pystyn kumoamaan aloittajan harhaluulot yhdellä lauseella:
      Jasmin Mäntylän käytökseen kohdistuva arvostelu on laajan ihmisjoukon toimintaa, jonka voi havaita todeksi lukemalla vaikka pelkkiä ip-lehtien kommenttiosioita.

      • toimintapiiriläistenääni

        Mitä hiton kommentoitavaa sinullakin muka on Jassun elämästä? Jokainen kun elää omaa elämäänsä, eikä se sinulle kuulu pätkääkään. Teitä jassuräkyttäjiä ei ole kuin pari kolme, joten älä yleistä näitä irvistelyjäsi suuren joukon tekeleiksi.


      • rauhoitu.dorka
        toimintapiiriläistenääni kirjoitti:

        Mitä hiton kommentoitavaa sinullakin muka on Jassun elämästä? Jokainen kun elää omaa elämäänsä, eikä se sinulle kuulu pätkääkään. Teitä jassuräkyttäjiä ei ole kuin pari kolme, joten älä yleistä näitä irvistelyjäsi suuren joukon tekeleiksi.

        Joka itsensä tunkee julkisuuteen (esim. Jasmin Mäntylä), joutuu kestämään itseensä ja toimintaansa kohdistuvaa kritiikkiä.

        Mikäli Jasmin Mäntylä haluaa pitää oman elämänsä omana asianaan, niin sekin onnistuu hyvin helposti. Hänen tarvitsee vain lopettaa julkisuuden kärkkyminen. En nyt viitsi sanoa sitä rumaa termiä...


      • MegaKlitta
        toimintapiiriläistenääni kirjoitti:

        Mitä hiton kommentoitavaa sinullakin muka on Jassun elämästä? Jokainen kun elää omaa elämäänsä, eikä se sinulle kuulu pätkääkään. Teitä jassuräkyttäjiä ei ole kuin pari kolme, joten älä yleistä näitä irvistelyjäsi suuren joukon tekeleiksi.

        Se on 200-300 prosenttia enemmän kuin jassufaneja, niitä ei ole yhtäkään.


      • laskeprosentitoikein
        MegaKlitta kirjoitti:

        Se on 200-300 prosenttia enemmän kuin jassufaneja, niitä ei ole yhtäkään.

        Johan meitä eri mieltä olevia teidän räkyttäjien kanssa on enemmän kuin pari kolme.


      • kansansuosikki
        rauhoitu.dorka kirjoitti:

        Joka itsensä tunkee julkisuuteen (esim. Jasmin Mäntylä), joutuu kestämään itseensä ja toimintaansa kohdistuvaa kritiikkiä.

        Mikäli Jasmin Mäntylä haluaa pitää oman elämänsä omana asianaan, niin sekin onnistuu hyvin helposti. Hänen tarvitsee vain lopettaa julkisuuden kärkkyminen. En nyt viitsi sanoa sitä rumaa termiä...

        Olen ollut huomaavani, että Iltapäivälehtien ja muiden vastaavien lehtien Jasmin juttujen yhteyteen on kommenttikenttään kirjoittanut suuri joukko ihmisiä ja kommenit ovat olleet aika murskaavia ja negatiivisia. Se kertoo jo jotain.


    • höpöhöpöhöpöjuttu

      Jätetään tämä "toimintapiiri, peräkamarinpojat, pyllynpyyhkijät, jassojauhaja, 24/7" jne ihan rauhaan!! Annetaan hänen terapoida itseään täällä aamusta iltaan, pysytään me asiassa, eikä edes kommentoida tuota pipipäätä. Ihan tahallaan sotkee täällä, ja hihkuu riemusta, jos joku ärsyyntyy.

    • Raasut

      En nyt olis kovin optimistinen, tää sama meno on jatkunut jo vuosia. Mun mielestä mahtavaa että nää raukat tyytyy elämässään niin vähään, elämän sisällöksi riittää tää palsta ja jassun insta. Kuinka moni muu oikeasti olis tyytyväinen noin vähään?
      Surullisen kuvan tosin antaa suomen mielenterveyshoidon nykytilasta mutta ehkä parempi antaa niiden riehua täällä, onhan se laitoshoitoa halvempaa. Ironista kyllä, näihin palstan faneihin verrattuna jassu viettää melkoisen hienoa elämää.

    • einetajua

      ikinä nämä kaksi , että he ovat ainoat Jasmin Mäntylän dissaajat tällä palstalla. Kun ei äly eikä ymmärrys riitä havaitsemaan asioita. Antaa niiden keskustella keskenään. Päivän parhaat naurut noista saa. Mikään ei ole hauskempaa kuin ihmiset, jotka ei itse ymmärrä olevansa täysiä pölvästejä.:D

      • Pkjbh

        Samaa mieltä! Paljon viihdyttävämpää seurattavaa kuin mäntylä itse


      • muaeikiinnosta
        Pkjbh kirjoitti:

        Samaa mieltä! Paljon viihdyttävämpää seurattavaa kuin mäntylä itse

        No joo, jos haluaa seurata toiminnoiltaan vajavaisten kirjoittelua.


    • hehehhh

      Jasminkin herännyt....

    • surullistaonvain

      se, että palstan kaksi mollaajaa ei ole vain pelkästään pölvästejä vaan myös ammattiavun tarpeessa sitäkään tosiasiaa itse ymmärtämättä.

    • SurullinenSuomikuva

      palstalla näkyy pienoiskoossa surullinen kuva Suomesta. Yksinäisiä, selvästi avun tarpeessa olevia ihmisiä, joilla ei ole läheisiä, ei ystäviä eikä töitä. Mielenterveyshuollon piiriin ei ymmäretä hakeutua tai siihen hkeutuminen on liian suuri kynnys. Keskustelupalstoille pesiydytään ottamaan joku hampaisiinsa. Julkkis on helppo kohde, ne kun ei yleensä tule palstoille itseänsä puolustamaan eikä kommentoimaan. Siinä toimivatkin oikein, se olisi loputon suo näiden hoidon tarpeessa olevien kanssa.

      • Qfjkhd

        Surullisinta on ehkä se että ne vielä kuvittelee keskustelevansa Jasminin kanssa täällä. Se elää Instan ja blogin perusteella mukavaa elämää, ei luksus mutta kivaa taviselämää ja vaikuttaa onnelliselta eikä sillä varmasti oo aikaa eikä intoa tulla tänne väittelemään näiden säälittävien trollien kaa.


      • SäälittäväElämä

        Surullista ja suomen mielenterveyshoidon tasosta kertoo jotain, että tälläkin palstalla on joku joka ottaa keskustelut liian henkilökohtaisesti purkaen omaa pahaaoloaan muihin keskustelijoihin, haukkuen heitä ja kehoittamalla muita kommentoijia menemään toimintapiiriin. Kyseinen henkilö roikkuu palstalla kaiket päivät vuodesta vuoteen, peukuttaen itse kirjoittamiaan kommentteja. Säälittävää että tuollaisella ihmisellä ei ole omaa elämää vaan joutuu roikkumaan elämänsä netti trollina. Muiden mielipiteet taitaa tosiaan liipata liian läheltä, koska reaktiona on muiden haukkuminen. Kyllähän nyt suurin osa palstan kommentoijista tietää, kukamainostaa että on koneella vähän hommia.


      • Syö.perse
        Qfjkhd kirjoitti:

        Surullisinta on ehkä se että ne vielä kuvittelee keskustelevansa Jasminin kanssa täällä. Se elää Instan ja blogin perusteella mukavaa elämää, ei luksus mutta kivaa taviselämää ja vaikuttaa onnelliselta eikä sillä varmasti oo aikaa eikä intoa tulla tänne väittelemään näiden säälittävien trollien kaa.

        BUUAAAAHHHH!

        Jassoo keskustelee täällä päivät pääksytysten, tai oikeastaan peukuttelee kehukommentteja ja haukkuu muita kirjoittajia (ja peukuttaa niitä)!

        Ja tämä on faktaa!
        Jassu on niiiiin huomiohakuinen ja julkisuudenkipeä, että ei takuulla malta pysyä poissa täältä edes puolta päivää. Koska täällähän kirjoitetaan HÄNESTÄ! Suuresta "julkkiksesta"...


      • ainasamalaulu

        Sinä se jaksat jankuttaa ” hoidon tarpeesta” jatkuvasti.


      • hassuonjassu
        ainasamalaulu kirjoitti:

        Sinä se jaksat jankuttaa ” hoidon tarpeesta” jatkuvasti.

        Jassu on ihan oikeasti hoidon tarpeessa! Itse levittelee typeriä juttujaan ja satujaan ja sitten itkettää, kun toiset nauraa ja vitsailee näille tarinoille ja kuville. Kyllä kaikki on ihan hänen omassa valinnassaan, ja Jassukka on valinnut koomikon roolin. Muuten hän vaipuisi lopullisesti unholaan.


      • ainasamalaulu
        hassuonjassu kirjoitti:

        Jassu on ihan oikeasti hoidon tarpeessa! Itse levittelee typeriä juttujaan ja satujaan ja sitten itkettää, kun toiset nauraa ja vitsailee näille tarinoille ja kuville. Kyllä kaikki on ihan hänen omassa valinnassaan, ja Jassukka on valinnut koomikon roolin. Muuten hän vaipuisi lopullisesti unholaan.

        Niin Jassu on kyllä hoidon tarpeessa, mutta täällä joku kahjo väittää jatkuvasti, että kaikki muut ovat hoidon tarpeessa, paitsi Jassu.


    • mitättömyydet

      Aikani kuluksi lueskelen täällä useista aiheista lähetettyjä viestejä, esim. lemmikeistä, matkailusta, urheilusta ja kuntoilusta, rakentamisesta ym. Vahingossa satuin myös näille julkkis sivuille. Joka aiheessa on aina näitä rakkeja räkyttämässä muille kommentoijille. Kertoo keskustelutaidon ja järjen puuttumisesta. Ei osata pysyä aiheessa. Sen olen kyllä huomannut, että täällä pysyy "julkkuna" ihan täysin mitättömiä tyyppejä, jotka eivät koskaan ole saaneet mitään merkittävää aikaan, eivätkä ole menestyneet yhtään missään. Parhina esimerkkeinä Jasmin Mäntylä ja Johanna Tukiainen. Tuskin kukaan tämän palstan ja juorulehtien ulkopuolella noteraa näitä käsipyyhkeitä millään tavoin.

      • turhatyrkky

        No Mäntylää tuskin kukaan nykyaikana enää tunteekaan.


    • kokoviikonlopun

      jassojauhajat ovat olleet taas KAHDESTAAN
      palstalla. Toinen tekee ahkerasti aloituksia ja toinen vastailee niihin. Hauskaakin hauskempi kaksikko:))

      • kytiksellä

        Ja sinä onneton kolmantena kyttäämässä.


      • SalatutOnElämät
        kytiksellä kirjoitti:

        Ja sinä onneton kolmantena kyttäämässä.

        Olenkohan minä sitten se neljäs?


      • titityyjatöttöröö
        SalatutOnElämät kirjoitti:

        Olenkohan minä sitten se neljäs?

        Älkää mua unohtako laskuista.


      • dissaan.jassua
        titityyjatöttöröö kirjoitti:

        Älkää mua unohtako laskuista.

        Määkin olen täällä!


      • entoimintapiiriläinen
        titityyjatöttöröö kirjoitti:

        Älkää mua unohtako laskuista.

        No sinun jälkeesi itse olen sitten kuudes.


    • hoitoonTakaisin

      Onko Jasmin terve jos yrittää itsaria? Mitä verotiedot kertoo sairaseläkeläis Jasminista? Miksi Jasmin kuvittelee harhaisessa päässään sadat seiskan tai iltapäivälehtien naurajat kahdeksi henkilöksi? Onko Jasmin jo vaarallinen?

      • palstallaEiole

        kuin kaksi Jassoauhajaa eli Jassin haukkujaa edelleenkään ja se toinen olet sinä.:)) Sinulla viiraa, jos kuvittelet muut satunnaisesti palstalla kirjoittavat kaikki Jassoiksi.


    • säääälittäviä

      Ainakin kerran viikkoon myös MINÄ käyn täällä "kateellisena" seuraamassa super julkkisten helppoa ja upeaa elämää. Välillä itkettää, enimmäkseen naurattaa!!

    • janiinsenäyttää

      menevän kahdella jassojauhajalla tämäkin päivä Suomi24 palstalla ja Mäntylän Instan välillä suhatessa.:D Muita keskustelijoita ei näy kuin nämä kaksi Jassodissaajaa.

      • Suuresti....naurattaa

        Siinähän nuo näkyvät vastailevan toisilleen. Kovin nihkeästi kuitenkin keksivät aiheita.


    • Toinentekee

      kymmeniä aloituksia ja toinen vastailee:D Näkyy se tuo aloituksien tehtailija vastailevan omiin viesteihinsä ja aloituksiinsakin:D Siinä ne päivät kuluu:D

      • just.asking

        Ja sinun päiväsi kuluvat muita kirjoittajia kytätessä ja solvatessa.

        Miten tervettä se mielestäsi on?


    • hahhaaah

      en kyttää. En käy palstalla edes joka päivä niinkuin te kaksi:D Te aloitatte aamulla n. kymmenen minuutin välein kirjoittamisen ja jatkatte yöhön asti. Se ei ole tervettä.

      • just.asking

        Ai niin, sinä olet se, joka ihan vahingossa on täällä , ihan vahingossa käväisee.


      • Puhuitko.pussiin

        Ja mistäs sinä sen tiedät, milloin täällä aloitetaan keskustelu ja milloin se päättyy, jollet kyttää tätä palstaa JOKA PÄIVÄ aamusta iltaan?
        Niin, mieti sitä...


      • etkösinä

        järjen jättiläinen ole vielä huomannut, että keskusteluissa näkyy päiväys ja kellonajat. Niitä voi katsoa vaikka viikkojen kuluttua.:D Väännetään sinulle vielä ns rautalangasta: Ei tarvitse vierailla palstallla joka oäivä eikä edes viikkokaan nähdäkseen, että kaksikkohan se vaan täällä kirjoittelee:D


    • kaksplusyksi

      On kaksi jassojauhajaa, ja kolmas jauhaja, joka jauhaa näiden kahden kommentteja.

    • Jasson ei kannata lainkaan kantaa huolta siitä kuinka monta hänelle nauraa räkättävää täällä on tai ei ole. Se riittää että näkyvyys on koko ajan etusivulla ja useimmiten etusivun täydeltä. Aivan sama mitä sinä koukkunokka siellä itket ja teennäisesti naureskelet, me tiedämme että olet aivan raivona mikä tietysti on tarkoituskin. Ja ei, me emme tule lopettamaan ennenkuin someprofiilisi sulkeutuvat muutenkin kuin koodauksesi ajaksi. Jos tätä tarvii jatkaa 10-15 vuotta, niin se sopii kyllä. Että lopeta huolehtiminen, me voimme oikein hyvin ja juttua piisaa! *huutonaurua!*

    • surkuhupaisaaa

      että nämä kaksi jassodissaajaa esittävät että jasson mollaajia palstalla olisi muka paljonkin. Surkuhupaisa totuus on tullut selväksi. :D Vain nämä kaksi mollaajaa, joista toinen kokopäivätoimisesti palstalla, toinen tulee peesaamaan heti kun ehtii:D

    • javielä

      surkuhupaisempaa on että tämä kaksikko luulee oikeasti mäntylän näitä lukevan ja kommentoivan. Hauskaa seurata milloin kaksikolle selviää, että sekin oli harhaluulo:D Voi mennä aikaa... eivät vaikuta olevan ns penaalin terävimpiä kyniä:D

      • Moi Jassu. Rauhoitu nyt. Koodaa vaikka vähän jotain koneella ja pölli vaikka joku resepti ja kirjoita ruokablogi. Mulla on tuossa tyhjä pelti. Jos levitän siihen taikinaa niin tuleeko siitä silloin pizza jos pistän päälle sipulia? Jos on jotain vinkkiä niin laita tulemaan, äläkä koko ajan olen niin raivona. Jalmokaan ei tykkää ja huomaa että olet feikki.


      • Sinulla vaikuttaa olevan yhtä kovasti aikaa kommentoida näitä väijymisiäni.


      • dirlandaaa

        Oletko :D itse :D koko :D päivän :D täällä :D mielestäsi provosoimassa :D Jassun :D kiusaajia, eli olet itse :D se todellinen kiusaaja :D, mutta et sitä osaa :D ymmärtää :D :D.


      • Harmittaako

        Sama kysymys takaisin :D :D


      • Zbtrew

        Kuten ehkä huomaat, kommentit kohdistetaan sinulle ei Jasminille. Provoilet itse täällä riitaa ja esität Jassun puolustajaa.


    • jättää.omaan.arvoonsa

      Se joka tämän ketjun on aloittanut provosoi kavereineen vihapostin jatkumista kyseiselle daamille. Kiukkuinen kaksikko tai kolmikko, nelikko jne riitelee teidän ei välttämättä tämän daamin kanssa.
      Kannattaisi kokeilla samaa kuin esim Martina, ei noteeraa tätä palstaa ollenkaan. Täällä saa vain pahan mielen itselleen.

    • kaksikkoei

      Palstan kaksikko ei provosoi kuin ITSEÄÄN:D Menee aikaa ennenkuin kaksikko ITSE huomaa tämän ja voi olla, etteivät huomaa koskaan:D Meitä kaikkia kun ei ole niillä älyn lahjoilla siunattu:D

      • Lapsiko.asialla

        Niinpä : D teitä kaikkia :D ei ole älynlahjoilla :D siunattu :D .


    • painuhoitoon

      Ja poistoon menee, kun avohoitolaisista kirjoittaa tosiasioita, miten pilaavat kaikkien läheistensä ja jopa ventovieraitten elämän! Täällä kaikissa aihealueissa sotkee ja mellastaa juuri nämä mielisairaat, jotka ennen pidettiin laitoksissa. Luulevat tietävänsä joka asiasta kaiken. Ihmisten edessä eivät uskalla turpaansa avata, mutta nimettöminä ja näkymättöminä kyllä riehuvat.

    • Palstankaksikko

      on taas ahkerasti aloittanut palsta-Jasmin Mäntylän Insta-päivystyksen:D Toinen kaksikosta riensi palstalle jo vähän jälkeen neljän aamuyöstä:D

    • järjenjättiläiselle

      Ei MINUN tarvitse olla täällä päivällä eikä yöllä, viesteistä näkyy PÄIVÄYS ja KELLON AIKA milloin ne kirjoitettu.. Etkö ole Jasmin-kiihkossasi huomannut? : D
      Btw, älä muuten edes luule, että alan sinun kanssasi kokopäiväisesti keskustelemaan, kum ei täällä teidän kaksikon lisäksi muita ole. Keskustele tuon toisen Jassomaanikon kanssa:D Päästäkää yhdessä taas koko päivä aivopierujanne palstalle:D Minä en keskustele häiriintyneiden pölvästien kanssa:D

      • No mitäs sinä nyt teet? Keskustelet täyttä häkää. Et sinä voi olla reagoimatta meidän kirjoitteluun. Jos voisit et olisi täällä nytkään. Jo pelkästään se että olet täällä palstalla tällä hetkellä kertoo riittävästi ja varmistaa että olet itse zääääääz! :D Oliko aamulla lääkäri vai nytkö vasta heräsit?


    • miehellä

      juttukaverit vähissä:))) tekee itse aloituksia ja vastaa itse niihin, keskustelee itsensä kanssa:))) välillä harhojen ollessa pahimmillaan näkee Jääsminin joka ketjussa.

      • SalatutOnElämät

        Niin näköjään on kuten kerrot. No johan se kertoi olevansa eläkkeellä mt-ongelmiensa takia ja aikaa riittää kirjoitteluun juorupalstalla.


    • jahätäkin

      sillä näkyy olevan, tekee aloituksia monia päivässä, että saisi edes jonkun komppaamaan itseään Mäntylän haukkumisessa . Jääsminiähän se toivoo joka ketjuun ja näkee joka ketjussa:))) Jotenkin surullisen hupaisa tapaus. Ilmeisen yksinäinen ja onneton ihminen.

    • Hehhehee

      Jasson puolustaja on käynyt ylistämässä Jasun blogia. Mahdollistaa ja peesaa siis Jasun pelleilyä jatkossakin. Hyvä, riittää meillä muilla tulevassa naureskeltavaa.

      Kiitos mahdollistaja!

      • eitarttefanittaa

        Juu sinua näköjään ainoastaan ketuttaa, kun joka ikinen ei olekaan irvistelemässä häntä.


      • Skpömdsvk
        eitarttefanittaa kirjoitti:

        Juu sinua näköjään ainoastaan ketuttaa, kun joka ikinen ei olekaan irvistelemässä häntä.

        Ei yhtään, naurattaa vaan Jassoo, kiitos vaan mahdollistaja.

        Foodie muuten on leipaissut jälleen mummin muroreseptillä.


    • älähätäile

      kohta tulee suojatyöpaikastaan kädet ja jalat ruvella palstan naispuolinen jassodissaaja kertomaan kuinka ne leipomukset pitää oikeaoppisesti tehdä. Suojatyöpaikkalainen tietää kaikesta kaiken;)) Malta vielä pari tuntia, tulee sitten sinun kanssa palstalle dissaamaan jassoa. Kaksin aina kaunihimpi:D

      • Onpakauheeta

        Kaksi nettikiusaajaa Jasulla? Eihän tuo ole paha. Mitä Jasu oikein itkee.


    Ketjusta on poistettu 17 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6765
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4027
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2045
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe