Täällä pohditaan usein miten asioista on sopivaista puhua. Puhunko liikaa omistani, puutunko liikaa toisten asioihin, onko sopivaista puhua yhteiskunnasta.
Kuinkas olis savolainen tyyli. Viännät asiasta kuin asiasta, moniselkoisesti tai ei. Toisten kommentteihin ei silti tartuttaisi kiukkuisesti ja loukkaavasti.
Savolaisten markkinat
33
500
Vastaukset
- henrjii
En tiedä muuta kuin, mitä tiedotusvälineistä
olen nähnyt https://www.youtube.com/watch?v=iwHWk4ueHQw&list=RDiwHWk4ueHQw- Pähkäilöö
Äh, kiitos ! Tuo Egypti tuntuu tutulle, on savolainen paikkakunta jossain.
Kyllä savolaiset ihmiset ovat mukavia. Muistan lapsena, kun olin menossa kyläilemään sinne päin, niin junassa vastapäätä istuva pappa oli junanlähdöstä kymmenen minuutin kuluttua ehtinyt jo kysyä, että kenenkäs tyttäriä sitä ollaan ja mihinkäs oollaan mänössä. Samaa lupsakasta seurustelua se sitten oli siitäkin eteenpäin. Täällä meilläpäin junat ja bussit ovat täynnä mykkäkuormia :-)).
- sitäjasamaa
Ja taaaaas tätä.
- siitävaan
Mitäs haluaisit ? Kuten sanottu, aihe on vapaa.
- vfihimsf
- onko kyseessä Egyptin korpi - tälläkin seudulla Moskovaksi nimetty alue
- paikannimistöissä riittää ja mielikuvitus vain rajana kansanhistoriikeissa.- Pähkäilöö
Oiskohan tuo jossain Vieremällä päin oleva, en muista tarkalleen ?
Mitä mieltä olette maaseudulla asumisesta nykyään, te maalla asuvat, jos teitä täällä on ?
Tarvitsetteko julkista liikennettä, ovatko palvelut kaukana ? - Näin.ollen
Egyptinkorpi Pohjois-karjalassa lähellä venäjän rajaa, Timo Soini mainihti kerran ainakin kun oli alamaissa " nyt tekisi mieli häipyä egyptinkorpeen "
- maissiiii
Lahdessa voi piipahtaa sekä Vesteroosissa että Venetsiassa samalla kaupunkireissulla.
Talvisodan aikaa Lahtea pommitettiin ja tuhoutuneiden talojen tilalle rakennettiin Västeråsin kaupungin lahjoittamia ruotsalaisia tyyppitaloja, siitä se sai nimensä koko kaupungin osa, se on siinä varsinlähellä pohjoista abc:tä.
Venetsia on on siinä aikas lähellä eteläistä abs:tä. Se sai alkunsa kun omakotitaloja alettiin rakentaa pikkasen ojan reunoille. Alueelle piti vain keksiä nimi. Venetsia on aikas hyvä nimi. - staka
Näin.ollen kirjoitti:
Egyptinkorpi Pohjois-karjalassa lähellä venäjän rajaa, Timo Soini mainihti kerran ainakin kun oli alamaissa " nyt tekisi mieli häipyä egyptinkorpeen "
Egyptinkorpi-tienviitta taisi olla jossain Nurmeksen-Lieksan välillä. Lähellä Viekijärveä.
Vähän lähempänä Savonmaata on Otava. Pistäkää paremmaksi ;) - henrjii
Savolainen alkoi kolista
- maissiiii
Kiva taas pähkäillä jotakin...
Savon aviisissa oli aikoinaan kun siellä suunnassa elelin ja oleilin juuri savolaisten markkinat.
Sieltä sitä aina löysi jotain hauskaa, ostamista tai myymistä. Tällä aviisin sivustolla on pahempi myydä tai ostella, mukana vain keikun ja joukon jatkona pyörin.
Jos toteaa, ettei höpinöissä ole päätä ei häntää. Mistähän tuokin sanonta on oikein kekattu ja mitä se tarkottaa, eli tarkoittaako se sitä tärkeää asian ydintä, sitä sydäntä, vai onko se vaan se jonnin joutava, joka on jäänyt hännän ja pään ulkopuolelle. Mene ja tiedä kumpaa a siaa tarkoitetaan.
On se onni niin vaihtelevaa ihmisen elämässä. Tässä toissapäivänä täällä satoi lunta, ja silloin iltamyöhäsellä kolasin koko pihan, asun mäen päällä, joten tuntui niin keposelta työnnellä lumia alamäkeen, huis hais. tyytyväisenä sitten katselin työni jälkiä ja kauniiksi putsattua pihaa, oli niin sileää... valkoista ja tasaista kuljeskella kasvavassa kuutamossa.
Sitten tuli yö ja vesisade, aamulla pihani oli peilikirkkaan kiiltävä, luistelemaan olisi päässyt, nastakengillä piti liikuskella.
Nyt olen siis motissa, en kehtoo hiekottaa ja kitkarenkailla en pääsisi suoraa alas, en edes väärää ylös. Lumisateita odotellen. Luikkaan kelin motissa.- pompipompi
Pyörit maissipallona alas mäkeä 😉
- kunnonvälineet
Eikös olisi syytä investoida kunnon nastarenkaisiin jos tuollaisella vuoren huipulla asustelee?
- maissiiii
kunnonvälineet kirjoitti:
Eikös olisi syytä investoida kunnon nastarenkaisiin jos tuollaisella vuoren huipulla asustelee?
Tottahan toki, viimeistä talveä ajelen näillä,
nelivetokin pitäisi olla...
onneksi ambulansseilla ja paloautoilla ja poliisilla on nastat ja nelivedot
meinaan jos vaikka heitä pitäisi joskus kutsua... ja pääsevät ylös ilman hiekoitusta.
On sitä tullut Savossa kuleksittua ja Kuopion torilla kalakukkoo syöty.
Ympäri Suomea, kun joskus tuli kierreltyä, niin itä-Suomessa viihdyimme parhaiten. Mukavia immeisiä.
Muuten tuolla Tampereella pääsee Siperiaan.- kylmätotuus
Kot´konnultan löytyyvät Venetsia, Petsamo ja Sahara.
Kuopijon torilla o tänä viikoloppuna männeillää tammimarkkinat.
Kääväämpä paekanpiällä kahtomassa, minkälaene meininki siellä oekeestaa on. https://www.youtube.com/watch?v=OQd7tO3z3HA
Saetko syyväkses oekeeta ahvenkukkoo, vae pitkö tyytyvä muikkukukkoo?
Kyllä ahvenkukko on poekoo. Oun sellasia itekkii tehny. kylmätotuus kirjoitti:
Kot´konnultan löytyyvät Venetsia, Petsamo ja Sahara.
Kuopijon torilla o tänä viikoloppuna männeillää tammimarkkinat.
Kääväämpä paekanpiällä kahtomassa, minkälaene meininki siellä oekeestaa on. https://www.youtube.com/watch?v=OQd7tO3z3HA
Saetko syyväkses oekeeta ahvenkukkoo, vae pitkö tyytyvä muikkukukkoo?
Kyllä ahvenkukko on poekoo. Oun sellasia itekkii tehny.Empä muista kumpaa kukkoo tuli syötyä, on siitä aikaa niin paljon vierähtänyt. Hyvää se kyllä oli.
On se Petsamo Tampereellakin.
Suomessa on paljon samannimisiä paikkoja, esim. pyhäjärviä.- maissiiii
eppu2 kirjoitti:
Empä muista kumpaa kukkoo tuli syötyä, on siitä aikaa niin paljon vierähtänyt. Hyvää se kyllä oli.
On se Petsamo Tampereellakin.
Suomessa on paljon samannimisiä paikkoja, esim. pyhäjärviä.Samoja paikannimiä löytyy eri paikkakunnilta.
Muinoin ihmettelin, esimerkiksi tuota Likolampea,
sen nimisiä lampia on monilla paikkakunnilla.
Eiköhän vaan Tampereella ja Lahdessakin...
Sitten tein aitan taakse oman Likolampeni,
siinä oli isoissa kivienkoloissaa paikka, johon kerääntyi aina runsaasti vettä.
Kasvatin yhtenä kesänä pellavaa aikamoisen pellon.
Loukutin, lihtasin yms ja tietysti liotin.
Siitä se ilmeisesti juontaa nimensä
Likolammessa aikoinaan pellavia liotettiin.
Kyllä minä savolaisesta käyn, Koivujärvellä käyn kalassahhii, on mulla siellä maataki.
Huomenna sitä taas kuha tai kaksi tulee, sais tulla muutakin, eikä aina kuhaa.
Taitaa media yhtenäistää kultuurierot muuten, mutta nuo helsinkiläiset on vähän kummallisia.
Savolaiset on huonoja pitämään puolensa, sen näkee jo teiden kunnossa.
Tästä kun lähtee etelään, länteen tai pohjoiseen, tiet on hyviä ja tasaisia, eikä liikennettäkään paljon ole, melkein säikähtää, kun joku tulee vastaan.
Entinen heila sanoi, kun tuo mersu loppuu, niin osta maastoauto, että pääset kotiisi, Eihän mersu lopu ajamalla, vasta seitsemänsataatuhatta ajettu, jonkun verran yli, mutta ne menee jo marginaaliin.- Heikunkeikku
"k-kotton"
Entäs sun mersusi pellit? Onko niitä enää laisinkaan jäljellä? Vai onko kuoret repaloituneet pois:)
Jos mersun moottori hyrrää viimesen päälle vielä, kun 700 000 on mittarissa plus ne markinaalissa olevat kilsat, niin onko mersun kuorikin niin hyvää plaatua, että kestävät?
Mersu, tähti kaikilla valtateillä. Muistatko tommosen lauseen jota hoettiin mainoksessa. Silloin muinoin.
Jos meikäläisellä olisi rahhhhaa paljon, niin ostaisin mersun. Se olis miun maun mukkainen kaara.
Nyt täytyy tyytyä vaan vähempiarvoiseen liikkujaan. Mut on se komian värinen, että siitä pikkusen plussaa saanen:) Heikunkeikku kirjoitti:
"k-kotton"
Entäs sun mersusi pellit? Onko niitä enää laisinkaan jäljellä? Vai onko kuoret repaloituneet pois:)
Jos mersun moottori hyrrää viimesen päälle vielä, kun 700 000 on mittarissa plus ne markinaalissa olevat kilsat, niin onko mersun kuorikin niin hyvää plaatua, että kestävät?
Mersu, tähti kaikilla valtateillä. Muistatko tommosen lauseen jota hoettiin mainoksessa. Silloin muinoin.
Jos meikäläisellä olisi rahhhhaa paljon, niin ostaisin mersun. Se olis miun maun mukkainen kaara.
Nyt täytyy tyytyä vaan vähempiarvoiseen liikkujaan. Mut on se komian värinen, että siitä pikkusen plussaa saanen:)Kai se tällaisen hitaanoloisen varmaan pitää autonvaihtoa alkaa miettimään siinä vaiheessa, kun vastatuuleen ajaessa pellit lehahtaa ympäriltä pois. Kesällä vielä sittenkin ajelee, mutta talvella voi kylmänlainen. Se kun ei vannoutunut mersumies vähällä luovuta, kestää ne nuo puoltoista miljoonaa, sinne on tavoitetta.
Kai ne nykyään auo kun auto puoli miljoonaa km kestää, mutta kori ja sähkölaitteet loppuu aiemmin.
Oon minä nyt ajatellut nelivetoa, kun kaksi kertaa olen ollut jumissa hangessa.
Kyllä se aika hyvin lumessa kulkee, mutta kun se juuttuu, niin lapiohommia on ja paljon. Takapyörien alle saa havuja kantaa, että saa vähänkin liikkumaan.- Heikunkeikku
k-kotton kirjoitti:
Kai se tällaisen hitaanoloisen varmaan pitää autonvaihtoa alkaa miettimään siinä vaiheessa, kun vastatuuleen ajaessa pellit lehahtaa ympäriltä pois. Kesällä vielä sittenkin ajelee, mutta talvella voi kylmänlainen. Se kun ei vannoutunut mersumies vähällä luovuta, kestää ne nuo puoltoista miljoonaa, sinne on tavoitetta.
Kai ne nykyään auo kun auto puoli miljoonaa km kestää, mutta kori ja sähkölaitteet loppuu aiemmin.
Oon minä nyt ajatellut nelivetoa, kun kaksi kertaa olen ollut jumissa hangessa.
Kyllä se aika hyvin lumessa kulkee, mutta kun se juuttuu, niin lapiohommia on ja paljon. Takapyörien alle saa havuja kantaa, että saa vähänkin liikkumaan.Ei sun nyt ehkä vielä kannata autoa vaihtaa, kun kesäkin jo lujaa kyytiä kolkuttelee.
Kesällä on hyvä körötellä, vaikka pellit puuttuis. Vaihtuu ainakin ilma sukkelaan, ei tarvitse nuuhkia omaa hikeään, jos kesäkuumalla hiki asustaa kainalokuopassa:)
Vanhin poika on nyt parasta-aikaa matkalla Vaasaan, kaiketi jo Suomen puolella? Eilen tuli tekstiviesti, että on Tukholmassa hotellissa . Lähti keskiviikkona lentäen Saksaan, osti sieltä auton ja sillä se nyt köröttelee kotia kohden.
Arvelen, että on iltaan mennes kotona. Pitää mennä illalla käveleskelemään uuden auton ympärille ja kehumaan, että tottavie on hieaano kaara. Kuvia hän minulle näytti ennen lähtöä, mutta elävältä en ole sitä vielä nähnyt. Heikunkeikku kirjoitti:
Ei sun nyt ehkä vielä kannata autoa vaihtaa, kun kesäkin jo lujaa kyytiä kolkuttelee.
Kesällä on hyvä körötellä, vaikka pellit puuttuis. Vaihtuu ainakin ilma sukkelaan, ei tarvitse nuuhkia omaa hikeään, jos kesäkuumalla hiki asustaa kainalokuopassa:)
Vanhin poika on nyt parasta-aikaa matkalla Vaasaan, kaiketi jo Suomen puolella? Eilen tuli tekstiviesti, että on Tukholmassa hotellissa . Lähti keskiviikkona lentäen Saksaan, osti sieltä auton ja sillä se nyt köröttelee kotia kohden.
Arvelen, että on iltaan mennes kotona. Pitää mennä illalla käveleskelemään uuden auton ympärille ja kehumaan, että tottavie on hieaano kaara. Kuvia hän minulle näytti ennen lähtöä, mutta elävältä en ole sitä vielä nähnyt."Heikunkeikku"
Onko lapsi sillä-tavalla kotona kuin Korppiksellakin.
Ja Palomalla?
Riittää vain pieni kävely-lenkki kainaloonsa.
H.- Heikunkeikku
hunksz kirjoitti:
"Heikunkeikku"
Onko lapsi sillä-tavalla kotona kuin Korppiksellakin.
Ja Palomalla?
Riittää vain pieni kävely-lenkki kainaloonsa.
H.Mun pojalla on oma perhe ollut jo kauemman kuin kauan.
On tästä matkaa sinne arviolta 10 kilometriä tai pikkasen yli. Mukavan lähellä,
mutta ei kamalan lähellä kuitenkaan.
Kesällä sinne polkasee pyörällä kivasti, mutta talvisin kaahaan mun autolla.
Ja jahka se poika kotiutuu, niin meinaan kyllä ängetä sinne vaikka väkisin. Heikunkeikku kirjoitti:
Mun pojalla on oma perhe ollut jo kauemman kuin kauan.
On tästä matkaa sinne arviolta 10 kilometriä tai pikkasen yli. Mukavan lähellä,
mutta ei kamalan lähellä kuitenkaan.
Kesällä sinne polkasee pyörällä kivasti, mutta talvisin kaahaan mun autolla.
Ja jahka se poika kotiutuu, niin meinaan kyllä ängetä sinne vaikka väkisin."Heikunkeikku"
No hyvä.
Minä jo säikähdin.
H.Heikunkeikku kirjoitti:
"k-kotton"
Nyt täytyy tyytyä vaan vähempiarvoiseen liikkujaan. Mut on se komian värinen, että siitä pikkusen plussaa saanen:)Se oli niin, että, Mercedes Benz, johtotähti kaikille teille. Nokkapelillä pönötti se kromitähti.
Sen Benzin tyttären nimi oli Mercedes, siitä kai auto nimensä sai.- pirremiinapas
Heikunkeikku kirjoitti:
Ei sun nyt ehkä vielä kannata autoa vaihtaa, kun kesäkin jo lujaa kyytiä kolkuttelee.
Arvelen, että on iltaan mennes kotona. Pitää mennä illalla käveleskelemään uuden auton ympärille ja kehumaan, että tottavie on hieaano kaara. Kuvia hän minulle näytti ennen lähtöä, mutta elävältä en ole sitä vielä nähnyt.Meidänkin poika osti saksasta tuodun mersun, on hyvän näköinen, vaikken mikään mersun ihailija olekaan..
Toivottavasti vaan auto kestää, kun aina käytetyissä voi piillä yllätyksiä. - Heikunkeikku
eppu2 kirjoitti:
Se oli niin, että, Mercedes Benz, johtotähti kaikille teille. Nokkapelillä pönötti se kromitähti.
Sen Benzin tyttären nimi oli Mercedes, siitä kai auto nimensä sai.Joo, noinhan se menikin. Tai sitten .......johtotähti kaikilla valtateillä.
Minä olin eilen tutustumassa pojan autoon. Hän piti toista tuntia kestävän estelmän:)
En ole voinut aavistaakaan, että lisävarusteita voi olla noin paljon. Mitä omituisimpia juttuja.
Kun istuin ajajan paikalle, niin autonpenkin selusta suorastaan "haukkasi" minut syleilyyn. Penkki muotoutui ja selkämyksen laidat kääntyivät kylkiäni pitkin tukevasti. Ratti siirtyi itsestään sopivaan kohtaan.
Ihmeellisiä juttuja oli tosiaan.
Navikaattoria ei tarvitse katsoa näytöltä, vaan ohjeet tulevat suoraan maantielle näyttäen, että ovat ainakin 10 metriä tien pinnassa eteenpäin. Aivan outo, mutta kuitenkin hirmu makeeta:)
Olisi kyllä kiva, jos itselläkin olisi tommonen. - Heikunkeikku
pirremiinapas kirjoitti:
Meidänkin poika osti saksasta tuodun mersun, on hyvän näköinen, vaikken mikään mersun ihailija olekaan..
Toivottavasti vaan auto kestää, kun aina käytetyissä voi piillä yllätyksiä.Ai sä et ole mersuihmisiä. Minä taas oon aina tykännyt.
Poika ei ole mersuista innostunut, hän vahtaa vaan BMW:tä.
Mikään muu auto ei ole yhtään mitään hänen mielestään.
Semmosen se haki.
- tööttt
Turvallisia ajokilometrejä liikenteesen heillekin - onhan varmaan sivistyksenkn pintakiiltoa mukana matkassa - ehken enempi kuin Afganistin Kabulissa räjähteillä lastatussa ambulansissa ajettuna väkijoukkoon - törkeä teko senkin vaikeuksiensa kanssa kamppailevaa kansaa kohtaan.
Miten hauras voi yhteiskuntarauha ollakaan ja halpa ihmisten henki. - Pähkäilöö
Tuo ambulanssijuttu on inhottava teko.
Iltapäivälehdestä luin eläkeläisestä joka matkasi moottoripyörällä Kroatiaan, asettui sitten pysyvästi Albaniaan. Siellä asuu halvalla pienellä eläkkeellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .593275Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen472931Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631242769Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi3541847- 711104
Ensitreffit Hai rehellisenä - Tämä intiimiyden muoto puuttui suhteesta Annan kanssa: "Meillä ei..."
Hai ja Anna eivät jatkaneet avioliittoaan Ensitreffit-sarjassa. Olisiko mielestäsi tällä parilla ollut mahdollisuus aito101101Purra hermostui A-studiossa
Purra huusi ja tärisi A-studiossa 21.11.-24. Ei kykene asialliseen keskusteluun.1971020- 45849
Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde26840Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että103835