Windows 7 ei löydä tammikuun päivityksiä?

Sall159

Olen ymmärtänyt, että joka kuukausi julkaistaan "suojaukseen liittyvä laatukoontipäivitys". Minulle ei ole tullut mitään päivityksiä Windows Updatesta Defenderiä lukuunottamatta. Joulukuussa tuli ko. päivitys mutta ei enää tammikuussa. Virusohjelmana ainoastaan on Windowsin oma defender. Missä vika?

12

315

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Enpä-osaa-sanoa

Siitä on vuosia aikaa kun itselläni on ollut windows 7. Saako moiseen päivityksiä tai tukea ylipäätään enää ollenkaan?

• halavata_sentään

Olisit googlettanut "windows 7 wikipedia" niin tietäisit että korjaus- ja tietoturvapäivityksiä tulee vielä vähintään kaksi vuotta, uusia ominaisuuksia sen sijaan ei ole tullut kolmeen vuoteen.
        Harmi kun kaikki hyvä lopetetaan; seiska, movie maker, picasa 3 ym. ym.

• Arvaustoimisto

Minun koneelle tuli "2018-01n suojaukseen liittyvä kuukausittainen laatukoonti x64-pohjaisille Windows7-järjestelmille (KB4056894)" tammikuun 5. päivänä. Lisäksi 10. päivänä tuli useampia muita päivityksiä (Haittaohjelmien poistotyökalu, Office, .NET).

Oletko yrittänyt itse tarkistaa päivitysten saatavuutta? Siis Ohjauspaneelin Windows Updatella.

• 77777777

Ei minullekaan ole tullut viellä tammikuun "suojaukseen liittyvää kuukausittaista laatukoontia", odotellaan. Yleensä tullut kuukauden puolivälissä kun katsoin äsken päivityshistoriaa. Liittyisiköhän tämä jotenkin noihin Meltdown ja Spectre-juttuihin. Tuskin missään on vikkaa. 10.1.2018 tuli Windowsin haittaohjelmien poistotyökalu KB890830.

• Arvaustoimisto
    • eivAlii

Ei sun tarvii noista huolehtia, jos on automaattiset päivitykset päällä. Ne tulee kun ne tulee.

• DefenterontaeSaastunut

Varmaan juuri siinä, koska vain defender!
      Koneesihan on varmasti saastunut ja siksi ei päivitä!

• 77777777

Sinuna laittaisin koneelle kiireen vilkkaa vähintään Microsoft Security Essentials-virustorjuntaohjelman. Minä tein aikanaan näin kun tuo Windows 7:n Defender taitaa olla vain haittaohjelmien poistotyökalu, ei mikään virustutka.
      Windows 8.1:n ja Windows 10:n Windows Defender taas on ihan eri asia kuin Windows 7:n Defender. 8.1:n ja 10:n Windows Defender on viimeisimmissä testeissä todettu yhtä hyväksi kuin muut "hyvät" ilmaiset virustorjuntaohjelmat. Se on siis parempi kuin Microsoft Security Essentials.
      Tosin nyt koneellani on Bitdefenderin ilmainen ohjelma kun sitä on kehuttu mutta huomasin että se vie paljon muistia.
      PS. Edellämainittu teksti kuvastaa sitä miten olen asian ymmärtänyt, siinä siis voi olla virheitä.

• Sall159

Asensin sitten manuaalisesti tuolta yllä olevalta sivulta tammikuun tietoturvapäivityksen KB4056897. Kumma juttu mutta tuolla Windows Updatessa ei ole saatavilla Microsoft Security Essentialsia vaikka toisessa koneessa, jossa sama ongelma sitä tarjotaan.

• w7toimiihyvinnn

Avaan kannettavani W7 Pro vain 1 tai 2 kertaa viikossa nykyään. Viime aikoina olen itse käynnistänyt päivityshaku W Updatella. Ei ole kestänyt kauan. Minulle tulee vain tärkeät päivitykset 2 tai 3 kpl/kk. Kannettava toiminut kuukausia todella hyvin. Flash Playerkin ilmoitti itse taas päivityksestä. Kesästä 2016 lähtien ei ole ollut W7 ongelmia päivityksissä. En ole koskaan käyttänyt automaattisia vaan valikoinut tärkeimmät.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"

Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä
      Maailman menoa
      234
      3992
    2. Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen

Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.
      Maailman menoa
      123
      2307
    3. Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä

Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575
      Maailman menoa
      82
      1996
    4. Harmi nainen kun

olet niin elähtäneen näköinen. Miestä et koskaan löydä itelles. j
      Ikävä
      140
      1449
    5. Mistä kehon osasta

Pidät minussa eniten?
      Ikävä
      77
      929
    6. Seuraavakin hallitus joutuu leikkaamaan

Sitähän tämä hallitus nyt höpöttää, kun itse on ajanut tilanteen katastrofaaliseksi. Orpon hallitus lähti suurin puhein
      Maailman menoa
      127
      927
    7. Hotelli kainuu

Mietityttää, hotelli Kainuussa, se, että asiakkaat voivat valita ketä saa olla ja ketä ei, Illan aikana asiakkaina!
      Kuhmo
      37
      920
    8. Ovatko vastasyntyneet vauvat syntisiä?

Se ihmisten keksimä järjetön perisynti, jos ovat!
      Luterilaisuus
      330
      849
    9. Pitäis vaan lopettaa

Sinun kanssa yhteydenpito. Alkaa vaan haluamaan enemmän ja tuskin lopulta mikään kohtaisi. Ja ikävä vaan kasvaa ja lähei
      Ikävä
      8
      837
    10. J. Rinta-Joupilla jättimäinen veropetosvyyhti

Seinäjoen keskustan kiinteismiljonäärit olleet jo pitkään ahtaalla ja liittykö J. Rinta-Jouppikin rintamaan? https://yl
      Seinäjoki
      61
      756
    Aihe