Heippa,
Kissani joka on 100% valkoinen uros, Aapo, joka jäi auton töytäisemäksi 2009 sen takapäähän ja selvisi siitä aika hyvin vaikka nilkuttaakin nyt loppuikänsä.
Nyt on kumminkin jo kohta 14 ikää ja sillä on ollut suuria vaikeuksia hoitaa turkkiaan koska se ei taivu kuten terveet lajitoverinsa ja siten sen turkki ei saa hoitoa.
Onko vinkkejä?
Turkki alkaa takkuilla
5
696
Vastaukset
- ohohoho
No olisiko näin aluksi harjasta/ karstasta apua? Oletko näin pitkään vaan katsellut, etkä ole auttanut kissa rukkaa? Oletko edes eläinlääkärillä käyttänyt? Turkkia pitää nyt viimeistään harjata, päivittäin ja varovasti!
- uelknu
sinun olisi syytä keskittyä vain alapääsi turkin hoitoon.
- paakutpois
Harjaa, pese ja jos takkuuntuminen johtuu pitkästä karvasta lyhennä paikoista joissa takkuuntuu.Leikkaa takut pois ainakin.
Meidän vanhukselle tuli takkujaa, ei tykänny koskaan harjaamisesta, puri ja murisi.Saksilla napsin takut pois, ja kyllä välillä harjasin hanskat kädessä. - harjakarsta
Harjalla tai karstalla voi setviä turkkia melko hyvin
- vierassss
Kysy eläinlääkäriltä neuvoa seuraavassa tarkastuksessa. Sieltä saa yleensä parhaat neuvot. Itse sanoisin että harjaus ja takkujen poisto. Kissoja ei yleensä pestä, ei ole hyväksi ihon ja turkin luonnollisille bakteereille/rasvoille. Karvattomat kissat ovat eri juttu. Kissoille tarkoitettu lohiöljy parantaa turkin laatua, tekee siitä sileämmän yms.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli285365Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm133964Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle403207IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm512820Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.2851332Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista
Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas861318- 601203
- 791139
Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.
Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul3961122Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2151101