Mulla on määräaikainen soppari, opiskelen ja saan asumistukea. Kaveri tarvitsee kipeästi majoituspaikkaa koska hänet potkitaan naisten turvakodista muutaman viikon sisään. Hän on ollut joulukuusta saakka turvakodissa, koska hänen miehens potki hänet pihalle ja ei suostu auttamaan häntä.
En halua menettää tukiani mutta haluan auttaa häntä. Jos nyt ottaisin hänet luokseni, niin menetänkö tukeni vai saisinko enemmän? Hän odottaa suomen papereita (päätös pitäisi tulla muutaman kuun sisään) jos hän ei saa majapaikkaa niin hänet passitetaan takaisin kotimaahan. Hänellä ei ole mitään kotimaassa ja en itse haluaisi hänen kärsivän siellä. Mitä voin tehdä asian kanssa?
Toivon, että saisin hyviä neuvoja ja että miten voisin toimia tässä tilanteessa.
Asumistuki ja kämppis
kilpi_konna
2
68
Vastaukset
- aefgdshrf
No ihmisellähän saa olla vieraita. Enemmän tukia et saa missään tapauksessa, mutta omat tukiasiasi voit sotkea pahastikin, jos menet Kelaan selittelemään tuota kuviota. Missä vaiheessa vierailu muuttuu asumiseksi... se onkin vaikeampi kysymys.
Luulisi, että ystäväsi saisi ohjausta sieltä turvakodista. Kunnan sosiaalitoimi myös tietänee, miten edetä asiassa.- kilpi_konna
Selvä, kiitos paljon avusta! Hän kaipaa kotiosoitteen pikaisesti. Täytyy ohjata hänet kunnan sosiaalitoimistolle pikaisesti.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874108Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella242921No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452320- 341321
- 10909
- 131885
- 6874
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12822Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124766- 11760