Meillä on kovasti päänvaivaa ongelmasta johon en millään keksi ratkaisua. Taloudessamme on uros- ja naaraskissa jotka täyttävät kesällä 5 vuotta. Ovat samasta pentueesta ja syntyivät kotonani. Molemmat leikattiin siinä n. vuoden iässä ja ovat aina tulleet toimeen keskenään.
Nyt kuitenkin vuoden ajan on ollut ongelmaa, että uroskissamme hyökkää naaraskissan kimppuun. Se ei ole sellaista tappelua missä uroskissa yrittäisi saada toisen hengiltä.. Uroskissa siis takertuu naaraskissaan kiinni todella aggressiivisesti että karvatupotkin vain lentelevät. Naaraskissa yrittää pyristellä irti, päästää aivan järkyttävää ääntä kuin olisi teurastettavana.
Kun erotan kissat toisistaan, sama homma jatkuu. Eikä aina uroksen aloitteesta, vaan olen huomannut naaraskissamme ns hakevan urosta peräänsä, mutta kuintenkin lopputulos on sama huuto ja tappelu naaraan puolelta. Toisinaan kaksikko juoksee pitkin asuntoa kun uros yrittää niin aggressiivisesti käydä kiinni.
En yhtään ymmärrä mistä tässä voisi olla kyse. Tämä ajoittuu yleensä iltapäivään-iltaan. Muuten kissat elävät sovussa, ellei satunnaista naaraan sähinää lasketa kun uros tulee liian lähelle toisen yrittäessä levätä.
Molemmat ovat aina olleet sisäkissoja. Elämäntilanteessa ei ole tapahtunut muutoksia. Ensin luulin hyökkäilyn johtuvan kevät/kesästä kun tämä alkoi ja ehkä leikattu uros silti tunsi kiiman. En tiedä. Mutta kun tätä on jatkunut jo vuoden - ei kuitenkaan päivittäin. Toisinaan kerran viikossa, toisinaan useammin. Joskus pitävät pidemmänkin tauon.
Onko kenelläkään ideoita ongelmaan? Kissoista en todellakaan aio luopua. Meillä on ollut aina kissoja mutta ensimmäisen kerran kohtaan tämän ongelman.
Kissa hyökkäilee toisen kissan kimppuun..
Hannnna-
2
515
Vastaukset 2
- sorryvaan
Selvä esimerkki turhautuneista sisäkissoista, joilla ei ole tarpeeksi aktiviteettejä!
- Hannnna-
Kissoilla on kyllä aktiviteettejä. Kiipeilevät korkeassa raapimistornissaan, on leluja ja tilaa leikkiä. Kissoja huomioidaan niin minun, mieheni kuin myös tyttären puolelta. Hyvillä säillä viihtyvät myös parvekkeella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 71850
- 113789
- 37722
- 140715
- 70627
En haluaisi sanoa tätä
Mutta olet sokea sille, mitä sinulla jo on! Jos minä olisin sinä, pyrkisin tekemään kaikkeni kohentaakseni nykyistä pari40619Koska Sofia kertoo totuuden, että ovat eroneet miljonääri miehen kanssa?
Eikö olisi hänelle itselleen helpotus, kun voisi kertoa totuuden. Miksi salata asiaa ja pitkittää sitä harmaan tulevaisu161511- 28508
Vasemmiston aloite
Pyhäjärvellä, ihan hyvä aloite. Toteutus ja puhdistus pitäisi alkaa ihan omasta pesästä. Näkeehän tuon sokeakin mitä ja58503Muistelen lämmöllä
Se oli vaikein päätös, jonka olen joutunut tekemään. En pidä valehtelusta, mutta näin sait päätöksen asioille. Rakasti47470Onko suhtautuminen kaivattusi
Fyysiseen vetovoimaan muuttunut? Jos, mihin suuntaan? Tunnetko enemmän vai vähemmän vetoa häneen fyysisesti kuin silloin35468- 63465
- 69455
- 41432
Maajussille morsian: Farmiviikon voittajat ja häviäjät - Itkua ja pettymystä ei salattu
Maajussille morsian -suosikkisarjassa farmiviikolla selviää, onko ilmassa "sitä jotakin". Rakkauden etsintä on täynnä i0432- 45423
- 35418
Hei, alettaisko oleen yhdessä?
Miltä tuntuisi jos joku ihminen josta tykkäät sanoisi haluavansa yhteen asumaan? Ajattelisitko menettäväsi vapauden, pys74416Näyttää siltä ettet edes sinä.
Kukaan ei uskalla kohdata aitoa ja syvää sielun rakkautta. Hyvin harvat vain. Ihmisten on turha tavoitella sitä oikeaa30408Jos olen aiheuttanut pahaa, pyydän anteeksi
Jos olen omalla kirjoittelullani aiheuttanut täällä jollekin pahaa mieltä tai sotkenut asioita, niin pyydän sitä anteeks59405