Meillä on kovasti päänvaivaa ongelmasta johon en millään keksi ratkaisua. Taloudessamme on uros- ja naaraskissa jotka täyttävät kesällä 5 vuotta. Ovat samasta pentueesta ja syntyivät kotonani. Molemmat leikattiin siinä n. vuoden iässä ja ovat aina tulleet toimeen keskenään.
Nyt kuitenkin vuoden ajan on ollut ongelmaa, että uroskissamme hyökkää naaraskissan kimppuun. Se ei ole sellaista tappelua missä uroskissa yrittäisi saada toisen hengiltä.. Uroskissa siis takertuu naaraskissaan kiinni todella aggressiivisesti että karvatupotkin vain lentelevät. Naaraskissa yrittää pyristellä irti, päästää aivan järkyttävää ääntä kuin olisi teurastettavana.
Kun erotan kissat toisistaan, sama homma jatkuu. Eikä aina uroksen aloitteesta, vaan olen huomannut naaraskissamme ns hakevan urosta peräänsä, mutta kuintenkin lopputulos on sama huuto ja tappelu naaraan puolelta. Toisinaan kaksikko juoksee pitkin asuntoa kun uros yrittää niin aggressiivisesti käydä kiinni.
En yhtään ymmärrä mistä tässä voisi olla kyse. Tämä ajoittuu yleensä iltapäivään-iltaan. Muuten kissat elävät sovussa, ellei satunnaista naaraan sähinää lasketa kun uros tulee liian lähelle toisen yrittäessä levätä.
Molemmat ovat aina olleet sisäkissoja. Elämäntilanteessa ei ole tapahtunut muutoksia. Ensin luulin hyökkäilyn johtuvan kevät/kesästä kun tämä alkoi ja ehkä leikattu uros silti tunsi kiiman. En tiedä. Mutta kun tätä on jatkunut jo vuoden - ei kuitenkaan päivittäin. Toisinaan kerran viikossa, toisinaan useammin. Joskus pitävät pidemmänkin tauon.
Onko kenelläkään ideoita ongelmaan? Kissoista en todellakaan aio luopua. Meillä on ollut aina kissoja mutta ensimmäisen kerran kohtaan tämän ongelman.
Kissa hyökkäilee toisen kissan kimppuun..
Hannnna-
2
417
Vastaukset
- sorryvaan
Selvä esimerkki turhautuneista sisäkissoista, joilla ei ole tarpeeksi aktiviteettejä!
- Hannnna-
Kissoilla on kyllä aktiviteettejä. Kiipeilevät korkeassa raapimistornissaan, on leluja ja tilaa leikkiä. Kissoja huomioidaan niin minun, mieheni kuin myös tyttären puolelta. Hyvillä säillä viihtyvät myös parvekkeella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Näin kun katsoit salaa ja
Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku604646Katu täyttyy...
Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt352129Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."
No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti511618- 1701554
Eduskunnasta tippuneet kokoomuslaiset nostavat eniten sopeutumisrahaa. Kyllä veroeurot kelpaavat.
Sopeutumisraha on eduskuntatyön päättymisen jälkeen maksettava etuus, jonka tarkoituksena on tukea entisiä kansanedustaj1621512Sari Multala teki "riikkapurrat"
Sekoili humalassa Ruisrokissa kuten Purra Lohjan torilla. Kovia dokaamaan nuo nykyiset ministerit.2721336Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"
Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm1961209- 2031132
- 811079
- 651074