Mirtazapin epilepsiakohtaus?

22112211

Hei, olen hiljalleen alkanut ymmärtää, että olen kärsinyt ahdistuksesta 15vuotiaasta lähtien (ikää nyt 25), myös luultavasti pienestä masennuksesta ja estyneestä persoonallisuudesta? Olen muutaman kerran käynyt terkkarissa juttelemassa ahdistuksesta, mutta mitään ei ole ikinä diagnisoitu minulle, unettomuuteen sain aluksi Ataraxia, mutta siitä ei ollut minkäänlaista apua joten se vaihdettiin Mirtazapiniin 7,5-15mg yössä.
Sain tuossa n. viikko sitten 2 epilepsia kohtausta peräkkäin, joista toinen oli melko raju, olin kaverin mukaan tajuttomana ja en hengittänyt noin 1-2min, itse vain muistan hämärästi sen kun olin palaamassa tajuntaan niin en aluksi nähnyt enkä kuullut mitään, mutta hiljalleen rupesin kuulemaan kun kaverini toisti nimeäni ja myös näkö alkoi palautua sumeasti ja tajusin missä olen.
En tuota Mirtazapinia ole kuin varmaan n. 3 yönä viimeisen 2viikon aikana ottanut unettomuuteen, koska seuraavana päivänä jalat tuntuvat veltoilta ja muutenkin on väsynyt fiilis.

Voiko tuo kohtaus johtua nimenomaan Mirtazapinista vai jostain muusta? Onko tuollaisen kohtauksen jälkeen syytä hakeutua lääkäriin? Millaista lääkitystä suositellaan ahdistukseen/persoonallisuushäiriöihin? SSRI kuuria mulle ehdotettiin ensimmäisellä kerralla, kun kävin terkkarissa, mutta kieltäydyin koska olen suvussä nähnyt mitä se pahimmillaan aiheuttaa ihmiselle ja pelkään itse niitä pysyviä oireita mitä siitä voi seurata. Rauhoittavia (Rivatril) olen kaksi kertaa elämäni aikani kokeillut 1mg ja olo oli sama kuin vuosia sitten ennen ahdistusta, pystyi normaalisti keskustelemaan ihmisten kanssa, mutta noita eikai suomessa saa määrätä enään? Joku hoito varmasti olisi tarpeen (lääkitys,terapia)? mutta tuntuu mahdottomalta saada oikeaa apua mistään julkiseltapuolelta, kun vähävaraisena ei voi tällä hetkellä muualta hakea apua.

2

492

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jgkodk
    • Anonyymi

      Minun epilepsia pysynyt lääkkeillä oireettomana lähes seutsemän vuotta, kunnes aloitin mirtazapinin…

      epilepsiaan trileptal ja unettomuuteen nyt uutena mirtazapin. Käytin viitisen yötä ja kaikki vaikutti ensin ok, nukuin paremmin. Mutta sitten viiden päivän käytön jälkeen aloin saada samanlaisia epileptisiä minikohtauksia kuin vuosia sitten. Nyt kohtaukset tulivat sängyssä kun yritin nukkua. Sähköväreilyä, pientä kouristusta ja tosi outoa tunnetta päässä, rinnassa ja koko kropassa. Kesti siis vain noin 5 sekuntia mutta tuli monta kertaa peräkkäin yhden illan aikana.

      Kesti lopettamisen jälkeen muutaman illan. Enkä enää koske mirtazapiniin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe