Asperger ja eutanasia

GG_Allu

Asperger on tuhoisa sairaus joka on tuhonnut elämäni. Valtion pitäisi tarjota humaani lopetuspiikki esim. fentanyyliä vuosikausien nöyryyttävien kuntoutustoimenpiteden sijaan jotka ei johda mihinkään.

50

2484

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älähän

      nyt turhia höpise!

      Asperger ei ole sairaus, jota pitäisi kuntouttaa. Eikä sen takia tarvita armomurhaa. Asperger on päinvastoin vahvuus, joka antaa voimia!

      Ilman aspergereja ei olisi ihmiset pärjänneet ja selvinneet jo puoli miljoonaa vuotta.

    • Pandako

      Yleinen käsitys todellakin on, ettei Asperger ole sairaus, vaan synnynnäinen ominaisuus. Mutta uusimmat havainnot ovat asettaneet tämän käsityksen kyseenalaiseksi, sillä aperger diagnosoidaan myöhemmin kuin autismi, joka diagnosoidaan jo vauvana. Nyt on havaittu, että Asperger voi ilmaantua vielä teini-iässä. Myöhään ilmennyttä autismia kutsutaankin pandaksi.

    • sukuvitsaus

      Aspergeria on eri tasoista ,hankalasta enemmän hankalaan tai lievempiin .Oletko saanut aspergeriin aspa-tukiryhmäää? Helsingissä toimii sellanen ja sateellitti-asuntoja on joitakin johon saa hakea ja tukihenkilönkin tarvittaessa.Muualla maassa tukiryhmätoiminta on erittäin heikkotasoista.Älä tuollasia edes ajattele,olet varmasti arvokas ja tärkeä ihminen vaikka syvissä vesissä uitkin.Mull a suvussa ,oma lapsi ja siskon lapsella aspergeria ja adhd myös,,,hyvin pärjäävät vaikka ei olisi ennen uskonut kun koulussa hankalaa kun ei tiedetty vielä asiasta.

      • Anonyymi

        moi. Onkohan näihin satelliitti asuntoihin jokin ikäraja päästä? miten niihin mahtaisi päästä jos saan udella?


    • Todellisuus olikin täydelleen toisenlaista
      Narsula Odl:ssa ja sen Asperger- "kuntoutusjaksoilla"!

      ODL, suomeksi Omituinen DilleytysLaitos aloitti nk. Asperger-kuntoutukset vuoden 2002 alussa. Nämä kuntoutukset olivat vain "aivan täyttä valohoitoa", joissa otettiin irti isot rahat pelkästä dillejen kiusaamisesta sekä uuvuttamisesta. Pakkososiaalisuudet olivat aivan täyttä talon arkipäivää siellä. Eräs tietty kuntoutusdiktaattori A.A. käytti täyttä käskyvaltaa siellä.

      Yksinkäskijän täydellisessä määräntävallassa ollessaan diktaattori A.A. nitisti ja nujersi eli alisti kuntoutettavansa, mm. vieden tältä kaiken mahdollisen päätäntävallan pois. Tapahtui myös monenlaista häirintää kuten epäasiallisia, ulkonäköön tähtäävää seksuaalis-painotteista huomauttelua ja intimiteetin loukkauksia sekä laitonta tietourkintaa.
      A.A. käyttäytyi ja toimi ahnein itsekkäin periaattein, joissa oli selviä sadismin piirteitä. Alistamiset nöyryytyksineen ja epälooginen, päämäärätön sekä törkeä syrjivä ja alentava kohtelu oli toistuvasti jatkuvaa. Haastavaan käyttäymisen esille saamiseen tähtäävä kiusaaminen ja provosointi ts. provokatiivisten piinaavien tilanteitten toistuva järjestely oli aivan jatkuvaa.

      A.A. oli todella piittaamaton potilaansa terveyttä, hyvinvointia ja turvallisuutta kohtaan. Kaikenlaiset syvästi turhauttavat turhat näennäiset pseudo-operaatiot ja kaikkea muuta - kuin todellisesti kuntouttavat toimenpiteet, olivat talon arkipäivää. Hänen organisoimissaan tapahtumissa: mitkään vammaisen oikeudet, taikka autistin oikeudet eli potilaan oikeudet eivät koskaan toteutuneet. Ja kaikki tämä johti kahdesti täydelliseen psyykkisen toimintakyvyn romahdukseen, sekä lopulta täydelliseen invalidiuteen. A.A. ei koskaan joutunut vastuuseen toimistaan millään tavoin. Kuntoutuksista puuttuivat kokonaan minkäänlaiset todelliseen oikeaan kuntoutumiseen tähtäävät elementit. Selkeitä tavoitteita taikka päämääriä ei juuri koskaan todella ollut, ja niidenkin täyttymisestä olisi kuntoutuja ollut aivan yksin vastuussa. Odl:n kuuluisi olla korvausvastuussa aiheuttamistaan menetyksistä ja vahingoista.

      -Assamies, Oulu-

    • Eutanasia on siis ainoa toivoni. Sitäkin tulisi yleisestä edunvalvonnasta vielä rukoilemaan lähteä. Minulla on muitakin pahoja ajatuksia. Jos tämä supermahtava A.A. tulee enää koskaan kiusaamaan, niin se kerta tulee takuusäätiön varmasti: myös hänelle viimeiseksi jäämään....

      • ent.paskaduunari

        Assimiehenä onnistun yleensä karkottamaan läheltäni myös hyvää tarkoittavat ihmiset. Joskus se suututtaa. Kaikkein parhaimmat ihmiset näkevät lävitseni ja yrittävät toista keinoa käyttäen murtaa umpijäätä ympäriltäni.

        Ihan järjettömin vihani on paljon laantunut. Hyvä suhde luontoon on niitä ratkaisevia apuja selviämistaistossa. On I S O ihme että olen vapaalla jalalla.
        Pahimpaan aikaan alkoholi hallitsi elämääni .Asseille se ei juurikaa sovi. Tästä vain omakohtaisia kokemuksia. Paljon minua on potkittu "vajavaisuuteni" takia.
        Olen sekä työnteolla että vaateriasennossa pystynyt kokoamaan itseäni kasaan sen verran että elämä saa jatkua.
        Narsisella siivullani oletan joskus saavani myötätuntoa, sala-ivasta ja pelkästä vittuilustakin.

        Missä eniten mättää Oulun Assamies?


      • Joo. No, ehkä kait se - että et enää ole mihinkään kelvollinen. Kaikesta sinut syrjäytetään. Se mitä Kaupunki tarjoaa: niin se on päivähoitoa ja vappumarssia. ;-) Olet siis täysin obsoleetti, kelvoton mihinkään yhteisöön taikka toimintaa.

        No, jos menet mukaan johonkin vt-ryhmään seli vertaisjuttuuun: niin joku saattaa tepastella sun kämpilles siin tä mukaan - pahemmin mitään lupia kyselemäti.


    • Assimies98

      Minulla on Aspergerin syndrooma, lievä kehitysvamma ja epilepsia. Epilepsian vuoksi elämä ei ole helppoa koska lääkitys väsyttää ja sitten en kestä melua. Minulla on ääniyliherkkyys ja joudun pitämään ulkona ja kauppakeskuksissa korvilla kuulokkeita tai kuulosuojaimia. Kauppakeskuksissa ja ulkona pidän mieluiten kuulokkeita, jotta minuun ei kiinnitetä huomiota. Aspergerin syndrooman ja lievän kehitysvamman vuoksi saan raivareita. Joskus vähemmästäkin. Epilepsialääkitys aiheuttaa itsetuhoisia-ajatuksia enkä halua enkä voi käyttää alkoholia vaikka haluaisin. Epilepsian vuoksi juon alkoholittomia siidereitä ym.

      • riippukiikku

        GG_Allu
        Itse olen tullut täysin samaan johtopäätökseen en ymmärrä täysin ilman logiikkaa tunteilla seilaavia "terveitä" ihmisiä ja he eivät ymmärrä minua. Olen myös päätynyt muiden ihmisten käytöksen perusteella siihen lopputulokseen, että olen se kengänpohjassa hiertävä pikkukivi tälle yhteiskunnalle ja maailma olisi merkittävästi parempi paikka ilman minua.

        Lääkärit: Kyselevät paljon typeriä kysymyksiä, loppupeleissä eivät ymmärrä mistä on kysymys, syyttävät päihteiden käytöstä ja kun testit näyttää negatiivista niin siirretään seuraavalle lääkärille ja sama alusta.

        Työkkäri: Jotain kuntouttavaa työtä voitais miettiä, menee puihin sosiaalisten ongelmien ja unirytmin hallintaongelmien vuoksi, sairauspäivärahalle se tappiin ja kierros alusta.

        Sossu (nyk. pääasiassa kela): Mitä sinä pummi täältä yrität yhtään mitään. No tämä perusosa ja sähkö meidän on valitettavasti pakko maksaa.

        Vanhemmat: Lyhyesti sen enempää henkilökohtaisuuksiin menemättä, "Olet epäonnistunut elämässäsi"

        Entiset työnantajat: Piru kun teet hyvää jälkeä, mutta liian hitaasti, nukut usein pommiin ja työkaverit pitää sua outona. Työsuhde päätetään syystä X
        (Kyllä minulla on massiivisia unirytmin hallintaongelmia ja en valitettavasti ole saanut niitä kontrolliin 10 vuoden yrittämisestä huolimatta.)

        Kaverit: Ei enää ole, ei siis yhtäkään. Aina lätisevät parisuhde jutuistaan ja karrikoidusti, että minkähän väriset verhot sitä pitäs laittaa. Esimerkiksi tiede, teknologia ja poliitikka ei kiinnosta pätkän vertaa. No teknologia aina sen verran kiinnostanut, että hei mun autossa on taas jotain vikaa sähän tiedät mikä siin on. No totta hvetissä tiedän kun minua kiinnostaa millä se perse liikkuu. Vastavuoroisesti minä innoissani selitän kuinka esimerksi jollain tieteen saralla on tehty tämänlainen läpimurto ja miten se voi muuttaa tulevaisuutta paljon. "tjaa"


      • riippukiikku
        riippukiikku kirjoitti:

        GG_Allu
        Itse olen tullut täysin samaan johtopäätökseen en ymmärrä täysin ilman logiikkaa tunteilla seilaavia "terveitä" ihmisiä ja he eivät ymmärrä minua. Olen myös päätynyt muiden ihmisten käytöksen perusteella siihen lopputulokseen, että olen se kengänpohjassa hiertävä pikkukivi tälle yhteiskunnalle ja maailma olisi merkittävästi parempi paikka ilman minua.

        Lääkärit: Kyselevät paljon typeriä kysymyksiä, loppupeleissä eivät ymmärrä mistä on kysymys, syyttävät päihteiden käytöstä ja kun testit näyttää negatiivista niin siirretään seuraavalle lääkärille ja sama alusta.

        Työkkäri: Jotain kuntouttavaa työtä voitais miettiä, menee puihin sosiaalisten ongelmien ja unirytmin hallintaongelmien vuoksi, sairauspäivärahalle se tappiin ja kierros alusta.

        Sossu (nyk. pääasiassa kela): Mitä sinä pummi täältä yrität yhtään mitään. No tämä perusosa ja sähkö meidän on valitettavasti pakko maksaa.

        Vanhemmat: Lyhyesti sen enempää henkilökohtaisuuksiin menemättä, "Olet epäonnistunut elämässäsi"

        Entiset työnantajat: Piru kun teet hyvää jälkeä, mutta liian hitaasti, nukut usein pommiin ja työkaverit pitää sua outona. Työsuhde päätetään syystä X
        (Kyllä minulla on massiivisia unirytmin hallintaongelmia ja en valitettavasti ole saanut niitä kontrolliin 10 vuoden yrittämisestä huolimatta.)

        Kaverit: Ei enää ole, ei siis yhtäkään. Aina lätisevät parisuhde jutuistaan ja karrikoidusti, että minkähän väriset verhot sitä pitäs laittaa. Esimerkiksi tiede, teknologia ja poliitikka ei kiinnosta pätkän vertaa. No teknologia aina sen verran kiinnostanut, että hei mun autossa on taas jotain vikaa sähän tiedät mikä siin on. No totta hvetissä tiedän kun minua kiinnostaa millä se perse liikkuu. Vastavuoroisesti minä innoissani selitän kuinka esimerksi jollain tieteen saralla on tehty tämänlainen läpimurto ja miten se voi muuttaa tulevaisuutta paljon. "tjaa"

        Lisään vielä sen verran, että kaikkein vähiten ymmärrän ihmisiä jotka pätevät mielipiteillään (suurinosa) ja kun heille osoittaa loogisesti/tieteellisesti/faktapohjaisesti heidän mielipidetotuutensa olevan väärä he suuttuvat ja useinmiten eivät hyväksy totuutta. Minä valitetttavasti näen asian niin päin, että autoin tai yritin auttaa ymmärtämään asian oikein. Itsellä ei tulisi koskaan mielenkään mielipidepohjalta alkaa väittämään jonkun asian "olevan näin" Jos vastaan tulee asia mistä joku tietää minua enempi tutkin välittömästi asiaa päiväkausia interweebistä ja jos asian ymmärrän annan siihen kantani, jos en ymmärrä jätän siitä väittelyn älykkäämmlle.

        Tämän voi hyvin karrikoidusti kiteyttää, että muut elävät periaatteilla *automerkki* on paras, koska minä ajan sellaista ja minä elän periaatteella se automerkki, joka milläkin hetkellä johtaa katsastustilastoja on todennäköisimmin paras sillä hetkellä. Jotta voisin absoluuttisesti alkaa jollekin tuputtamaan *automerkki* on paras pitäisi minun tehdä viikkokausien ellei kuukausien tutkimukset asiasta etten vain anna väärää tietoa ja sekin tutkimus olisi jokseenkin turha, koska autotehtaiden työn laatu saattaa vaihdella jopa kuukausittain, mahdotonhan siinä on parasta löytää. Eniten minua ottaa päähän, että joudun yleensä loppupeleissä näyttelemään olemaan jonkun merkin kannattaja, koska keskustelun vastapuoli ei ymmärrä, että en suostu antamaan väärää/puutteellista tietoa.

        Esimerkki tilanne: "mikä sun mielestä on paras automerkki" paras vastaus mitä voin antaa:
        https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus

        Käytän autoja tässä asiayhteydessä, koska ne ovat helppo esimerkki ajattelumallin erosta, mutta ajattelumaailmani ei missään tapauksessa rajoitu vain autoihin.


      • Monisairas
        riippukiikku kirjoitti:

        Lisään vielä sen verran, että kaikkein vähiten ymmärrän ihmisiä jotka pätevät mielipiteillään (suurinosa) ja kun heille osoittaa loogisesti/tieteellisesti/faktapohjaisesti heidän mielipidetotuutensa olevan väärä he suuttuvat ja useinmiten eivät hyväksy totuutta. Minä valitetttavasti näen asian niin päin, että autoin tai yritin auttaa ymmärtämään asian oikein. Itsellä ei tulisi koskaan mielenkään mielipidepohjalta alkaa väittämään jonkun asian "olevan näin" Jos vastaan tulee asia mistä joku tietää minua enempi tutkin välittömästi asiaa päiväkausia interweebistä ja jos asian ymmärrän annan siihen kantani, jos en ymmärrä jätän siitä väittelyn älykkäämmlle.

        Tämän voi hyvin karrikoidusti kiteyttää, että muut elävät periaatteilla *automerkki* on paras, koska minä ajan sellaista ja minä elän periaatteella se automerkki, joka milläkin hetkellä johtaa katsastustilastoja on todennäköisimmin paras sillä hetkellä. Jotta voisin absoluuttisesti alkaa jollekin tuputtamaan *automerkki* on paras pitäisi minun tehdä viikkokausien ellei kuukausien tutkimukset asiasta etten vain anna väärää tietoa ja sekin tutkimus olisi jokseenkin turha, koska autotehtaiden työn laatu saattaa vaihdella jopa kuukausittain, mahdotonhan siinä on parasta löytää. Eniten minua ottaa päähän, että joudun yleensä loppupeleissä näyttelemään olemaan jonkun merkin kannattaja, koska keskustelun vastapuoli ei ymmärrä, että en suostu antamaan väärää/puutteellista tietoa.

        Esimerkki tilanne: "mikä sun mielestä on paras automerkki" paras vastaus mitä voin antaa:
        https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus

        Käytän autoja tässä asiayhteydessä, koska ne ovat helppo esimerkki ajattelumallin erosta, mutta ajattelumaailmani ei missään tapauksessa rajoitu vain autoihin.

        "Lisään vielä sen verran, että kaikkein vähiten ymmärrän ihmisiä jotka pätevät mielipiteillään (suurinosa) ja kun heille osoittaa loogisesti/tieteellisesti/faktapohjaisesti heidän mielipidetotuutensa olevan väärä he suuttuvat ja useinmiten eivät hyväksy totuutta. Minä valitetttavasti näen asian niin päin, että autoin tai yritin auttaa ymmärtämään asian oikein. Itsellä ei tulisi koskaan mielenkään mielipidepohjalta alkaa väittämään jonkun asian "olevan näin" Jos vastaan tulee asia mistä joku tietää minua enempi tutkin välittömästi asiaa päiväkausia interweebistä ja jos asian ymmärrän annan siihen kantani, jos en ymmärrä jätän siitä väittelyn älykkäämmlle."...

        Niin tuttua juttua myös itselle! Mutta meillä on katsos tunne-elämän häiriö, kun ei tungeta tunnetta joka paikkaan perusteluksi ;) Näin ainakin minulle on annettu ymmärtää ihan psykiatrinkin toimesta. Minusta esim. monet parisuhdeongelmat johtuu siitä kun toisella vain omat mieltymykset määrää kaiken. Vaikkei kokemusta olekaan, niin minulle ainakin on itsestään selvyys ettei näin menetellä vaan pikemminkin toisen etu pannaan etusijalle, ja näin saa paremmin myös itselle hyvää. Tunnen itse ihmisiä, jotka kitisee ja vinkuu miten mikään ei mene kuten haluavat, mutta eivät näe omassa toiminnassaan mitään vikaa ja luonnollisestikaan mikään apu ei kelpaa. Nyt tarkoitan nimenomaan terveitä ja työkykyisiä ns. kermaperseitä.


      • awank
        Monisairas kirjoitti:

        "Lisään vielä sen verran, että kaikkein vähiten ymmärrän ihmisiä jotka pätevät mielipiteillään (suurinosa) ja kun heille osoittaa loogisesti/tieteellisesti/faktapohjaisesti heidän mielipidetotuutensa olevan väärä he suuttuvat ja useinmiten eivät hyväksy totuutta. Minä valitetttavasti näen asian niin päin, että autoin tai yritin auttaa ymmärtämään asian oikein. Itsellä ei tulisi koskaan mielenkään mielipidepohjalta alkaa väittämään jonkun asian "olevan näin" Jos vastaan tulee asia mistä joku tietää minua enempi tutkin välittömästi asiaa päiväkausia interweebistä ja jos asian ymmärrän annan siihen kantani, jos en ymmärrä jätän siitä väittelyn älykkäämmlle."...

        Niin tuttua juttua myös itselle! Mutta meillä on katsos tunne-elämän häiriö, kun ei tungeta tunnetta joka paikkaan perusteluksi ;) Näin ainakin minulle on annettu ymmärtää ihan psykiatrinkin toimesta. Minusta esim. monet parisuhdeongelmat johtuu siitä kun toisella vain omat mieltymykset määrää kaiken. Vaikkei kokemusta olekaan, niin minulle ainakin on itsestään selvyys ettei näin menetellä vaan pikemminkin toisen etu pannaan etusijalle, ja näin saa paremmin myös itselle hyvää. Tunnen itse ihmisiä, jotka kitisee ja vinkuu miten mikään ei mene kuten haluavat, mutta eivät näe omassa toiminnassaan mitään vikaa ja luonnollisestikaan mikään apu ei kelpaa. Nyt tarkoitan nimenomaan terveitä ja työkykyisiä ns. kermaperseitä.

        Tunne oikeassa paikassa voi olla paras perustelu. Ei sitä silti tarvitse tehdä tunteellisesti.


      • Monisairas
        awank kirjoitti:

        Tunne oikeassa paikassa voi olla paras perustelu. Ei sitä silti tarvitse tehdä tunteellisesti.

        Niin voikin, mutta selkeää faktaa ei pidä perustella tunteella. Ja minusta terveeseen tunne-elämään kuuluu se, että järki ja tunteet on balansissa sekä niitä käytetään tarkoituksenmukaisesti.

        Esim. On hyvä miettiä mitä oikeesti tarvii eikä ostaa vain tunteella kaikkea kivaa ja huomata ettei rahaa jää säästöön. Itseä heikommille ei vittuilla vaikka he olisivat väärässä. Parisuhteessa voimakaskin tunteilu on ok, mutta toista ei saa omistaa tai puhumattakaan väkivalloin pakottaa ja jos ei tulla toimeen niin sitten ei vaan uutta kehiin. Omista tunteista pitää voida kertoa avoimesti ilman, että saa pelätä negatiivisia seurauksia.


    • Olen edelleen sillä kannalla, että aivotoimintani on pahoin tuhoutunut. Kiputilat ja ahdistus ovat aivan sietämättömiä. Yleinen edunvalvonta huolehtii vain pelkät raha-asiat. Kuntoutuksellisista asioista se ei huolehdi lainkaan. Sipilän halitus on saattanut kaikki assit tuhon porteille, ja tuo meno vaan pahenee ja vaikeudet syvenevät. Seuraava massamurhaaja saattaa hyvin olla jokin laiseni koko elämänsä kiusattu, potkittu, nöyryytetty ja alistettu assi seli assburgeri.

    • Eduskunta kohotti taas omia liksojaa ja kahteen kertaan. Ei tarvitse enää miettiä sitä, että missä ne tämän maan prioriteetit menevät. Häpeän nyt, tällä hetkelläkin erittäin syvästi olla suomalainen. Sitäkin syvemmin häpeän olla vain yksi helvetin oululainen. :-(((

    • Joskus joku tekee sen vielä, minkä esitin hypoteettisenä jlf:ssa seli joukkoliikennefoorumissa joskus. Joku vie johonkin junaan pommin vielä joskus, taikka sitten suistaa jonkin Pendolinon kiskoilta muulla tavoin. Sanokaa miun sanoneen, ettei tuo aika enää niin kovin kaukana ole. Se on hinta tään yhteiskunnan muuttamisesta ehtoiskunnaksi ja täydeksi natsilaksi. Kun ihmisiä riistetään sorretaan ja heikennetään tarpeeksi kauan, tarpeeksi paljon - niin se valitettava vastavaikutus tulee kyllä vielä näkymään!

    • rtyjklkjhgf

      Luin uuden tutkimuksen jostain jossa oli muistaakseni jotain sellaista että autistisista lapsista tulee sosiaalisempia kun annetaan olla omassa rauhassa.

      • ryuiopjhgfgh

        Mun mielestä on hullua kovasti sosiaalisesti höykyttää autistista hermostoa. Itselläkin siitä kokemusta, tosin eri tavalla. Mutta se tuntuu kidutukselle eikä ne ihmiset ymmärrä mitä he tekee.


    • vilho_nujerrettu

      En edes tiennyt miks perkeleessä olen niin erilainen, että vain harvat jättävät henkisesti päähän potkimatta.
      Jopa oman paikkakunnan toimittajakuntakin salli nimitellä osoittavasti ja "leikillään" kylähulluksi. On sitä pataan otettu tosi huolella elämän aikana.
      Koulussa intissä, työpaikoilla ja vapaa-aikanakin.

      Iteopiskelemalla pystyin käsittämään aluksi ettei as-ole välttämättä vanhempieni syy. Toinen muurin ylitys on jatkuvasti rumuuteni, etten kelpaa kuin rahalla, viinalla ja irtonaisille. Rumuudesta vittuillaan ainakin joka viikko.

      Tuhansia kertoja olen halunnut tappaa itseni. Sisarusteni takia kieltäydyn heille lisää olla harmia tuottamatta. Sopeutumista ja jatkuvaa taistelua tämä on.

      Mutta kun vaikeammin invalidisoituneetkin pärjäävät itseään tappamatta. Kaikenlaisten vammojen skaala on loputon. Heistäkin osa jaksaa.
      Elän hyvin eristäytynyttä elämää kurjassa loukossani, koska
      sisäsiisteyteen minusta ei ole. Ahdistus on ehkä hyväkin. Se pitää liikkeellä.
      Kevään tulo pitää hengissä. Saadaan pitkä valoloma ennen syksypimeitä.

    • ankkaderssoninorja

      Armeija-aika oli vaikeata sekin myöskin. Ja se johti itsetuhoisuuteen sekä itsemurhan yritykseen. Sain lopulta sotilaspassin. Sen poltin sitten myöhemmin Helsingissä Rauhanpiippu-juhlissa. Armeija suisti osaltaan myös alkoholisoitumiseen.

    • MiehilläHelpompaako

      Miettikääpä sitä päänaukomisen määrää, jos sattuu olemaan asperger-nainen. Nainenhan ei missään nimessä voi olla ns. epäsosiaalinen. Naisen kuuluu olla osa laumaa, määkiäkin kovasti.

      • inhottavatapaus

        Kas kun ei "poiju" ole tähän ketjuun nokkaansa työntänyt.


    • eioleainahelppoa

      Aika paskasti on minuakin kohdeltu aspergerina, diagnoosikin on kortilla koska oikeuttaa työkyvyttömyyseläkkeeseen. Välillä tuntunut ettei Suomessa ole tarvetta kuin tyhjänpäiväisille paskanjauhajille. Heti kun katsekontakti ja sosiaaliset tilanteet tökkii ei saa töitä. Älä kuitenkaan luovuta. Kuulemma muualla aspergereita arvostetaankin.

      • totuus.on

        Asperger tekee työt kunnolla.


      • weee

        Asperger ei oikeuta työkyvyttömyyseläkkeeseen. Joudut työkkärin kyykytettäväksi ja johonkin kuntouttavaan työtoimintaan pussittamaan ruuveja vajakkien kanssa tukien leikkaamisen uhalla jos et töihin ja opiskeluun sovellu.

        Kuntoutustukea ehkä saat mutta sen vastineeksi joutuu esittämään syövänsä mielialalääkkeitä, käymään omahoitajalle puhumassa paskaa sekä hyppäämään kaikenmaailman haistapaska-ryhmissä kuuntelemassa tuntemattomien luuserien vuodatusta paskasta elämästään. Vuodesta toiseen joudut käymään tätä sirkusta läpi, mitään ei tietenkään tapahdu koska itse juurisyytä, aspergeria ei kykene nykylääketiede hoitamaan.


      • kuolemaaodotellessa

        On se elämä hienoa paskaa täällä. Ihan kuin omia kirjoituksiaan lukisi, kun näitä lukee. Onneksi on ÄO riittävä, että voi mahdollisesti päästä johonkin maahan jossa omaa työpanosta arvostetaan. Täällähän sellaista lojaalia asiansa osaavaa tyyppiä ei töihin haluta, vaan pitää olla mestari paskanjauhaja ja hyvä tyyppi.

        T. myös asperger


      • Monisairas
        kuolemaaodotellessa kirjoitti:

        On se elämä hienoa paskaa täällä. Ihan kuin omia kirjoituksiaan lukisi, kun näitä lukee. Onneksi on ÄO riittävä, että voi mahdollisesti päästä johonkin maahan jossa omaa työpanosta arvostetaan. Täällähän sellaista lojaalia asiansa osaavaa tyyppiä ei töihin haluta, vaan pitää olla mestari paskanjauhaja ja hyvä tyyppi.

        T. myös asperger

        "Täällähän sellaista lojaalia asiansa osaavaa tyyppiä ei töihin haluta, vaan pitää olla mestari paskanjauhaja ja hyvä tyyppi."
        Just näin olipa se syy mikä hyvänsä. Sitten kun työt eivät suju kuten pitäisi uuvutaan heti ja keksitään kaikenmaailman tekosyitä vastuunpakoilemiseksi. Tarjolla olisi paljon hyviä tuottavia työntekijöitä mutta jos vähänkin poikkeat niin ei käy vaan paikan saa se kiva tyyppi. Täysin älytöntä touhua!


      • Monisairas
        Monisairas kirjoitti:

        "Täällähän sellaista lojaalia asiansa osaavaa tyyppiä ei töihin haluta, vaan pitää olla mestari paskanjauhaja ja hyvä tyyppi."
        Just näin olipa se syy mikä hyvänsä. Sitten kun työt eivät suju kuten pitäisi uuvutaan heti ja keksitään kaikenmaailman tekosyitä vastuunpakoilemiseksi. Tarjolla olisi paljon hyviä tuottavia työntekijöitä mutta jos vähänkin poikkeat niin ei käy vaan paikan saa se kiva tyyppi. Täysin älytöntä touhua!

        Jatkan vielä vähän omista kokemuksista työhön liittyen, vaikkakaan assia ei ole, mutta jotain samoja piirteitä silti. Olemattomia työjuttuja olen vähän tehnyt. Monenlaista kremppaa on mutta silti on pyöritelty kaikenmaailman turhissa kuntoutuksissa ja pidetty jopa täysin työkykyisenä. Kuulemma minulla on asennevikaa ja olen tehnyt itsestäni väkisin työkyvytöntä. No, on minulla toiselta asteelta erittäin hyvä todistus kyllä, mutta ei siitä ole ollut mitään apua. Siis työkykyinen ja hyvä todistus muttei työtä, mutta moni huonompi saa, en ymmärrä!

        Krempoista huolimatta luulisin olevani parempi kuin moni työssä oleva ns. kitisijä. Siskoni mm. on tällainen. Mitään sairauksia hänellä ei ole mutta kun kaikki pitäisi saada helpolla.
        Ne hyötyy ketä on systeemillä töissä! Mitä järkeä on pyöritellä sairaita ja mitä ne ajattelee? Toisaalta kyllä kaikkien hyvä potentiaali pitäisi pyrkiä hyödyntämään. Pitäisi vähän jättää taka-alalle ne "kivattyypit" ja keskittyä työntekemiseen. Kyllähän tällainen elämä missä toisen toimesta on sairastunut ja ei työtä saa ja toimintakyky on heikonlainen muutenkin, on todella katkeraa kärsimystä. Aika näyttää mihin tämä johtaa vai johtaako mihinkään, mutta minä olen sentään ollut avomielinen, ehkä turhankin.


      • Anonyymi
        weee kirjoitti:

        Asperger ei oikeuta työkyvyttömyyseläkkeeseen. Joudut työkkärin kyykytettäväksi ja johonkin kuntouttavaan työtoimintaan pussittamaan ruuveja vajakkien kanssa tukien leikkaamisen uhalla jos et töihin ja opiskeluun sovellu.

        Kuntoutustukea ehkä saat mutta sen vastineeksi joutuu esittämään syövänsä mielialalääkkeitä, käymään omahoitajalle puhumassa paskaa sekä hyppäämään kaikenmaailman haistapaska-ryhmissä kuuntelemassa tuntemattomien luuserien vuodatusta paskasta elämästään. Vuodesta toiseen joudut käymään tätä sirkusta läpi, mitään ei tietenkään tapahdu koska itse juurisyytä, aspergeria ei kykene nykylääketiede hoitamaan.

        Työtoimintaan ei kyllä joudu, kun pitää eläkehakemuksen jatkuvasti vireillä.
        kun kela hylkää hakemuksen, seuraavassa kuussa uusi hakemus. uusi hakemus, ei siis valitus.


      • Anonyymi
        totuus.on kirjoitti:

        Asperger tekee työt kunnolla.

        Pitää paikkansa Tiedän kokemuksesta.


    • Tertsetti

      Näin "terveen" näkökulmasta lievä AS on työyhteisössä kummeksuttava ominaisuus, varsinkin jos oudon käytöksen aiheuttajaa ei ole kerrottu. Henkilön mahdollinen outo puhetyyli, totinen ilme tai esim. oudot ruokatavat tai muu "terveestä" poikkeava käytös kyllä huomataan ja ne yllyttävät kuittailuun varsinkin niillä jotka muutenkin paskat välittää muiden olosta. Jos asiasta tiedettäisiin niin ehkä assi saisi toimia juuri siten kuin parhaaksi näkee.

      • Monisairas

        Näin juuri, mutta kukaan tervejärkinen ei kuittaile jokaisesta outoudesta. Perusteluksi ei käy "mutku mä en tiennyt"! Olen itsekin usein törmännyt tähän ja taktiikkani sanoa suoraan, joskus piikikkäästikin tai en vain noteeraa. Voin myös pysyvästikin alkaa sanojaa kohteleen hieman eri tavalla ja tämä saattaa ihmetellä mikä minussa on vialla!
        Töissä esimiesten velvollisuus on aina puuttua huonoon käytökseen ja toisaalta oikeastaan jokaisella joka sellaiseen törmää.


      • nothingspecial

        Vielä pahempaa muuten on jos kerrot, että sulla on asburger. Parempi vaan yrittää teeskennellä mahdollisimman tavista.


      • proximate

        "Parempi vaan yrittää teeskennellä mahdollisimman tavista."

        Parempiko vaan yrittää teeskennellä jotain mitä ei ole?
        Parempiko vaan "pelata korteilla joita ei ole saanut"?
        Parempiko vaan harhauttaa muita ja varsinkin itseään niin että ryhtyy teeskentelemään?
        Kuka niin kehottaa aspergereja tekemään?
        Kuka idiootti?
        Kuka idiootti uskoo että kannattaa koskaan teeskennellä?
        Kuka idiootti uskoo, että jos vähänkin on syntynyt erilaiseksi niin
        kannattaa heti nostaa kädet ylös ja luovuttaa?


      • Anonyymi

        Heti luovuttaa? Siinä vaiheessa kun olet 35 vuotta yrittänyt omana itsenäsi ilman tulosta alkaa olla voimat lopussa.


    • assillakin.on.huominen

      Tiedän niin vaikeasti monivammaisia ihmisiä, että he tuntisivat itsensä onnistujiksi jos heillä olisi ain asperger.
      Assius ei ole toisaalta mikään taulukkojuttu. Yksilöllisyyttä heissäkin on. Isäni asenne assipoikaansa kohtaan oli yksiniitinen, sinusta ei ole koskaan mihinkään.
      Tommottinen kasvattaa sisua. On yritettävä aina uudelleen ja uudelleen. Asperger ihminen ei saa ikinä mitään halvalla, jos on köyhään perheeseen syntynyt. Eli asenne tässäkin ratkaisee.

    • Anonyymi

      Valtion/ yhteiskunnan pitäisi kouluttaa terveydenhuollon ja sosiaalipuolen ihmiset niin että he tietäisivät jotain neurokirjon ominaisuuksista. Työelämä pitäisi järjestää niin että siinä olisi tarvittavaa joustavuutta. Kouluelämään pitää palkata lisää asiantuntijoita, käytännön terapeutteja ym. Kouluihin pitää rakentaa hiljaisia tiloja taukoja varten. Lukujärjestyksiin joustavuutta.
      Meneekö kymmenen vuotta ennen kuin toteutuvat tai edes ymmärrys löytyy? Eikö mennä marssille tästä, me yksinviihtyvät vähäsosiaaliset :)
      Ja milloin ahditusta hoidetaan kuten nykyään fyysistä kipua. Suorastaan rikos jättää kipu hoitamatta. Miksi ihmisen annetaan mieluummin alkoholisoitua tai päätyä itsemurhaan? Olisi keinot hoitaa ahdistus. Miksi niin ei tehdä??
      Älkää luovuttako! Meitä on paljon.

      • Anonyymi

        Tunnetko antti rinnettä? Voitko puhua sille tästä, kun kerta pääministerinä ny. se voisi auttaa asiaamme.


      • Anonyymi

        On se kumma juttu, kun joka asiaan tarvitaan yhteiskunnan apua.


      • Anonyymi

        Itse näen että kyllä yhteiskunta on tehnyt ainakin keskiverrosti autismi-asian eteen. Valitettava tosiasia on että asiat pyörii aina enemmistön ehdoilla ja mihin tahansa vähemmistöön kuuluminen on tämän henkilön oma "ongelma". En jaksa yhteiskuntaa syyttää, vaan mielummin kohtaloa. Ihmisillä on tapana että joku syntipukki on löydettävä vaikka huono tuuri on niin monen ongelman takana.


      • Anonyymi

        Kamala kohtalo on kyl. ainoa pelastus taitaa olla rekan alle ajo, jos saa jotenkin auton pöllittyä ja osaa käynnistää sen tuurilla ja tietää missä on kaasu sekä vaihdekeppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kamala kohtalo on kyl. ainoa pelastus taitaa olla rekan alle ajo, jos saa jotenkin auton pöllittyä ja osaa käynnistää sen tuurilla ja tietää missä on kaasu sekä vaihdekeppi.

        Miksi se tilanteeseesi syytön rekkakuski pitää traumatisoida loppu elämäkseen tai jopa tappaa samalla jos sinä itse haluat kuolla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse näen että kyllä yhteiskunta on tehnyt ainakin keskiverrosti autismi-asian eteen. Valitettava tosiasia on että asiat pyörii aina enemmistön ehdoilla ja mihin tahansa vähemmistöön kuuluminen on tämän henkilön oma "ongelma". En jaksa yhteiskuntaa syyttää, vaan mielummin kohtaloa. Ihmisillä on tapana että joku syntipukki on löydettävä vaikka huono tuuri on niin monen ongelman takana.

        Mut onneksi syntyvyys laskee, et potentiaalisia kärsijöitä ei tuu lisää niin paljoa.


    • Anonyymi

      Harkitsemalla ja suunnittelemalla itsemurhaa. Hyvin suunniteltu on puoleksi tehty kun sen aika on. On niin monenlaisia vaihtoehtoja joista jokainen löytää varmasti omaan tyyliin sopivan tyylin poistua tästä elämästä mieleisellä tavalla. Esimerkiksi
      ei Rinne/Sipilä tyyppisten hallituksen mielivaltaa, kelan huonoja päätöksiä jne. ole pakko sietää vaan täältä pääsee halutessaan pois, koska vain. Nämä huonoja päätöksiä tekevät ovat vain tämän maailman päättäjiä niiden valta ei ulotu sinne minne täältä lähdetään. Ajatelkaapa sitä mikä mahdollisuus, mikä vaihtoehto. Järjettömien päätösten tekijöille joiden pitäisi tuntea vastuuta päätöksistään jotka ovat olleet ajamassa itsemurhaan. Niille järjettömien päätöksen tekijöille kannattaa kertoa elämän lopettamisen mahdollisuudesta ehkä ne tajuaa ettei ne huonoja päätöksillä toisten elämään vaikuttavilla päätöksillä pysty välttämättä niin paljon kiusaamaankaan kun kyseistä ihmistä ei enää ole. Elämä on suurelta osin pelkkää paskaa eikä tätä elämää kannata jatkaa hinnalla millä hyvänsä jos ei ole enää edellytyksiä.

    • Anonyymi

      Onneksi on keksitty kaiken maaliman vaivat parantava ihmelääke, Seroquel (Ketipinor). Sitä kun ottaa, niin kaikki mahdolliset vaivat poistuu.

      Kemiallinen lobotomia tekee asseista eli nyk. asdeista helpommin hallittavia, suunnilleen tahdottomia orjia ja ikuisesti kyykytettäviä kuormajuhtia, eli kuleja.

    • Anonyymi

      Lisäksi ketiapiini on niin "turvallinen lääke", ettei sitä voi ns. "väärinkäyttää". Eikä ketiapiini aiheuta koskaan mitään sivuvaikutuksiakaan... Siksi etenkin lääketehtaiden lahjomat, korruptoituneet psykiatrit sitä suurin määrin määräävätkin...

    • Anonyymi

      Viime vuoden huhtikuulta kannattaa poimia tästä ketjusta
      jälleen esiin nämä tärkeät kysymykset:

      >>>>Parempiko muka vaan yrittää teeskennellä mahdollisimman tavista?
      Onko todella noin?
      Parempiko vaan yrittää teeskennellä jotain mitä ei ole?
      Parempiko vaan "pelata korteilla joita ei ole saanut"?
      Parempiko vaan harhauttaa muita ja varsinkin itseään niin että ryhtyy teeskentelemään?
      Kuka niin kehottaa aspergereja tekemään?
      Kuka idiootti?
      Kuka idiootti uskoo että kannattaa koskaan teeskennellä?
      Kuka idiootti uskoo, että jos vähänkin on syntynyt erilaiseksi niin
      kannattaa heti nostaa kädet ylös ja luovuttaa?<<<<

    • Anonyymi

      Asperger todellakin pilaa elämän. Valtion pitäisi tarjota eutanasia sitä haluaville.

      • Anonyymi

        Noinko paha se on?
        Aspergerin suhteen sentään on jotain toivoa muuttua.... nimittäin tänään tai eilen luin (en nyt just muista mistä) miten joku kehui tietoisesti opetelleen "normi-ihmisten" tapoja ym. ja hyvällä menestyksellä. Kyllä tommonen roolin vetäminen varmaan kuormittaa, mut niin se on monessa muussakin poikkeavuudessa tai sairaudessa. Jos nyt jätetään kuolemansairaat pois, niin eniten eutanasiaa tarvitsisi erilaiset motoristen hermojen häiriöistä kärsivät eli he joilla on merkittäviä vaurioita lihasten toiminnassa, eikä yksin raajat yms. vaan myös kaikki pienetkin mitkä vaikuttaa ruumiintoimintoihin. Näitä ei juuri koskaan voi jälkikäteen korjata!

        Allekirjoittaneella on kauhea määrä kaikenlaista ja mulle ei ole kukaan selvittänyt miten vi*ussa muka teen itsestä väkisin sairaampaa kuin oon tai työkyvytöntä tai sovin paremmin ruumilliseen työhön, pompotetaan sinne tänne ja vaikka mitä muuta, jos samaan aikaan toisia paapotaan heti ensimmäisen ongelman, kuten työttömyyden, avioeron, yllätyslaskun tms. kohdatessa ja aina löytyy "sopivasti" joku psyyken ongelma tai kehityshäiriö.

        As:t voi esim. välttää sosiaalista toimintaa mikäli se kuormittaa. Sosiaalisuus on saanut jo liian suuren huomion muutenkin ja lisäksi moni ymmärtää sen väärin eli esim. moottoriturpa ei tarkoita sosiaalisuutta. Osaltani mäkin olisin ollut valmis vähentään haittoja tuovia juttuja, eikä ne kaikki keinot ole niin ihmeellisiä.

        Monisairas


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      1
      7955
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      180
      1767
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1124
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1123
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      64
      1036
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      194
      956
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      833
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe