Outo tunne

09032005

Oon 12v poika. Välil himas tuntuu ku "en ois olemas", ajattelen jotai ja huomaan et oon kävelly esim olkkarist keittiöln (autopilootti ottaa vallan) välil silmät sumenee, pökerryttää, en tunne omaa kehoa, masennun. Mikä ihme mul on?

12

1018

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HouseMD

Häkämyrkytys.

• mauri14v

Enpä osaa sanoa :( Lääkärillä käynti olis paras :)

• andrukela

Kato jos oireet täsmää depresonalisaation tai derealisaation kanssa.

• Kdkdjdjdjdjjdjdjdjdjsjs

Hei oliko muita oireita myös esim huimaus, äkillinen työmuistin pimentyminen yms. Itse olen kärsinyt samantyyliisistä oireista noin vuoden verran ja ne alkoivat, kun sain aivotärähdyksen. Onneksi itselläni oireet ovat kokoajan lähteneet enemmän pois ja oman arvioni mukaan ensi kesänä niitä ei enää olisi.

• voisikosolla

Varmaankin liittyy kasvamiseen. Tuossa iässä kroppa kuluttaa paljon ja jos olet syönyt huonosti, niin sokeriarvot alkaa heittelee ja tulee juuri tuollaisia "outoja" tuntemuksia. Muista syödä monipuolisesti. Itsellä oli tuollaisia samanlaisia tuntemuksia ja tiedän etten 12 vuotiaana osannut syödä terveellisesti, koska kotona ei silloin ollut terveellistä ruokaa, eikä mitään rutiinin omaisia ruoka-aikatauluja. Myöhemmässä iässä tajusin olla tarkempana noissa asioissa. Nuorempana toitotettiin monipuolista ruokavalioo, mutta eihän 12-vuotias napero tuollaisia ajattele, jos kotona sellaista ei ole edes tarjolla. Uskoisin että omalla kohdalla huono koulumenestys johtui paljolti siitä, etten saanut riittävästi ravintoa, niin ei oikeen aivotkaan silloin pelaa kunnolla.
      Tuntuuko että sulla voisi olla yhtään samanlainen tilanne ?

• fastasfuckboi

Nouset ylös liian nopee

• Oireesi voisivat sopia myös sisäilmaongelmien aiheuttamiksi.

Minäkin suosittelen lääkärissä käyntiä. Puhu edes vanhemmillesi. Näillä nettiarvailuilla tilanne ei selviä.

• iheminen

Normaalia se on, itselläkin tapahtuu tätä silloin tällöin.
      En usko että se mitään vaarallista ole, ja mihinkään salaliittoteorioihin ei kannata uskoa.
      Aivan normaalia!

• Asiantuntijallepuhumaan

Käy puhumassa lääkärille tai terveydenhoitajalle, näin ainakin minä tekisin sinun asemassasi.

• Kapteeniupponalle

Ittel ollu sellanen et yhtäkk esim koulumatkalla tajuan että olen kävelyt vaikka 100 metriä, vaikka se tuntui joltain 10 metriltä. Ja välillä unohdan että vedin vessan jo, suljin jääkaapin oven, yms. Että tiedän tunteen. Tuskin mitään vakavaa

• Sitä kutsutaan ajatuksissaan olemiseksi. Tapahtuu kaikille.

• voiollanormaalia

ajatuksissaan oleminen ei ole vaarallista. oikea poissaolokohtaus on sellainen, jossa tippuu jo tavaratkin kädestä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ehkäpä tunnet sinuun kohdistuvan rakkauden

Mutta tunnetko tuskani siitä sinuun kohdistuvasta suuresta ikävästä ja toteutumattomasta läheisyydestä? Vaistoatko kun i
      Ikävä
      64
      1148
    2. Harris vai Trump - ketä kiinnostaa?

Ärsyttää suunnattomasti, kun meillä Suomessa ovat mediat täynnä USA:n presidentin vaalikampanjaa. Meillä ei ole siellä
      Maailman menoa
      152
      932
    3. Tulin ehkä vainoharhaiseksi

Oletko mies ollut kehenkään yhteyksissä minuun liittyen?
      Ikävä
      57
      797
    4. Juuri nyt: Ei soraääniä, Kunnanhallitus esitti sittenkin kivitipun ostoa.

Kunnanhallitus esittää valtuustolle, että kunta ostaisi Kivitipun 170 000 euron kauppahinnalla. https://ilkkapohjalaine
      Lappajärvi
      67
      747
    5. Venäjän vuonna 2022 Ukrainalle tarjoama "rauhansopimus"

on tällainen: Ukraina julistaa puolueettomuutensa. Ukraina vähentää armeijan 50 tuhanteen ihmiseen, mukaan lukien puol
      Maailman menoa
      269
      736
    6. Iida Vainio tilittää Farmista - Paljastaa yllätyshaaveen Archie-rakkaan kanssa: "Me ei..."

Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen ovat kihloissa ja odottavat ensimmäistä yhteistä lastaan. Lue Iidan haas
      Suomalaiset julkkikset
      6
      711
    7. Se on viisi vuotta

Mihin se enää muuttuu? Viisi pitkää vuotta.
      Ikävä
      62
      672
    8. Joko Niinistökin hiukan ymmärtää että oli huono veto Suomelta tässä ajassa alkaa härnäämään Venäjää?

https://www.is.fi/politiikka/art-2000010801464.html "Niinistö varoitti Venäjän ja Naton yhteenotosta – näin hän komment
      Maailman menoa
      180
      659
    9. Älä epäile itseäsi

äläkä epäile minua. En ole menossa mihinkään - ellet pyydä minua poistumaan. 🧡
      Ikävä
      31
      635
    10. Mitä ajattelet että

kaivattusi miettisi siitä että kaipaat häntä?
      Ikävä
      29
      618
    Aihe