Outo tunne

09032005

Oon 12v poika. Välil himas tuntuu ku "en ois olemas", ajattelen jotai ja huomaan et oon kävelly esim olkkarist keittiöln (autopilootti ottaa vallan) välil silmät sumenee, pökerryttää, en tunne omaa kehoa, masennun. Mikä ihme mul on?

12

1028

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HouseMD

Häkämyrkytys.

• mauri14v

Enpä osaa sanoa :( Lääkärillä käynti olis paras :)

• andrukela

Kato jos oireet täsmää depresonalisaation tai derealisaation kanssa.

• Kdkdjdjdjdjjdjdjdjdjsjs

Hei oliko muita oireita myös esim huimaus, äkillinen työmuistin pimentyminen yms. Itse olen kärsinyt samantyyliisistä oireista noin vuoden verran ja ne alkoivat, kun sain aivotärähdyksen. Onneksi itselläni oireet ovat kokoajan lähteneet enemmän pois ja oman arvioni mukaan ensi kesänä niitä ei enää olisi.

• voisikosolla

Varmaankin liittyy kasvamiseen. Tuossa iässä kroppa kuluttaa paljon ja jos olet syönyt huonosti, niin sokeriarvot alkaa heittelee ja tulee juuri tuollaisia "outoja" tuntemuksia. Muista syödä monipuolisesti. Itsellä oli tuollaisia samanlaisia tuntemuksia ja tiedän etten 12 vuotiaana osannut syödä terveellisesti, koska kotona ei silloin ollut terveellistä ruokaa, eikä mitään rutiinin omaisia ruoka-aikatauluja. Myöhemmässä iässä tajusin olla tarkempana noissa asioissa. Nuorempana toitotettiin monipuolista ruokavalioo, mutta eihän 12-vuotias napero tuollaisia ajattele, jos kotona sellaista ei ole edes tarjolla. Uskoisin että omalla kohdalla huono koulumenestys johtui paljolti siitä, etten saanut riittävästi ravintoa, niin ei oikeen aivotkaan silloin pelaa kunnolla.
      Tuntuuko että sulla voisi olla yhtään samanlainen tilanne ?

• fastasfuckboi

Nouset ylös liian nopee

• Oireesi voisivat sopia myös sisäilmaongelmien aiheuttamiksi.

Minäkin suosittelen lääkärissä käyntiä. Puhu edes vanhemmillesi. Näillä nettiarvailuilla tilanne ei selviä.

• iheminen

Normaalia se on, itselläkin tapahtuu tätä silloin tällöin.
      En usko että se mitään vaarallista ole, ja mihinkään salaliittoteorioihin ei kannata uskoa.
      Aivan normaalia!

• Asiantuntijallepuhumaan

Käy puhumassa lääkärille tai terveydenhoitajalle, näin ainakin minä tekisin sinun asemassasi.

• Kapteeniupponalle

Ittel ollu sellanen et yhtäkk esim koulumatkalla tajuan että olen kävelyt vaikka 100 metriä, vaikka se tuntui joltain 10 metriltä. Ja välillä unohdan että vedin vessan jo, suljin jääkaapin oven, yms. Että tiedän tunteen. Tuskin mitään vakavaa

• Sitä kutsutaan ajatuksissaan olemiseksi. Tapahtuu kaikille.

• voiollanormaalia

ajatuksissaan oleminen ei ole vaarallista. oikea poissaolokohtaus on sellainen, jossa tippuu jo tavaratkin kädestä.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      31
      3060
    2. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      95
      1626
    3. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      129
      1484
    4. Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?

HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      42
      1345
    5. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      90
      1247
    6. Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä

Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo
      Sonkajärvi
      26
      1119
    7. Kirjallinen varoitus

On annettu eräälle henkilölle. hyssytellään kuitenkin asiasta
      Äänekoski
      54
      1028
    8. Julkisuuden henkilön päiväin päätös

Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa
      Sinkut
      270
      971
    9. MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil
      Kajaani
      231
      969
    10. Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa

On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall
      Sinkut
      125
      950
    Aihe