Yksinkö Intiaan

Indiska57

Olen jonkin verran matkustanut yksin ( nainen 60v-) Nyt tekisi mieli lähteä Intiaan mutta uskaltaako ? Vai löytyiskö täältä vinkkejä tai naista matkaseuraksi ?

27

1191

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Yksinmatkalla

      Goalle uskallan mennä yksin se on ns. Normi Turistipaikka, mutta muualle Intian en lähtisi yksin.

      • Puducherry

        Eipä ole muuallakaan Intiassa mitään ongelmia. Goa on vain yksi paikka monista Intiassa, sinne nyt satutaan Suomesta järjestämään pakettimatkoja.


      • tapansakullakin
        Puducherry kirjoitti:

        Eipä ole muuallakaan Intiassa mitään ongelmia. Goa on vain yksi paikka monista Intiassa, sinne nyt satutaan Suomesta järjestämään pakettimatkoja.

        Olipa asiantunteva kommentti - että intia ei olekkaan = goa. Minusta tuntuu että monissa asioissa on myös ongelmia intiassa. Maailman saastuneimpia maita, lehmät kulkee vapaina missä sattuu - Suomesta piipertäjät haluaisi lehmät kokonaan pois. Kuollut eläin joessa ei ole mikään erikoinen näky, eikä asialle tee kukaan mitään. Kaikkea mahdollista poltetaan, kun jätehuolto olematonta jne. jne.

        Matkailuun todella erilainen ja upea kohde. Todella halpaa. Turvallisuus ???? tuuriakin tarvitaan. Parhaillaan tytär 3kk lomalla kiertämässä Intiaa. Noita rokotuksia väheksyviä ihmettelen.


      • turvaakin
        tapansakullakin kirjoitti:

        Olipa asiantunteva kommentti - että intia ei olekkaan = goa. Minusta tuntuu että monissa asioissa on myös ongelmia intiassa. Maailman saastuneimpia maita, lehmät kulkee vapaina missä sattuu - Suomesta piipertäjät haluaisi lehmät kokonaan pois. Kuollut eläin joessa ei ole mikään erikoinen näky, eikä asialle tee kukaan mitään. Kaikkea mahdollista poltetaan, kun jätehuolto olematonta jne. jne.

        Matkailuun todella erilainen ja upea kohde. Todella halpaa. Turvallisuus ???? tuuriakin tarvitaan. Parhaillaan tytär 3kk lomalla kiertämässä Intiaa. Noita rokotuksia väheksyviä ihmettelen.

        Kyllä periaatteessa liikkuminen on turvallista, mutta kannattaa liikkua valosan aikaan, jos yksin liikkuu. Kyllä esim.anjungalla pitää katsoa myös missä liikkuu. Typeryyttä lähteä ilman asianmukaisia rokotteita, ei todellakaan ole "meuhkaamista" niistä puhuminen. Paikalliset syö paljolti sormin, joten käsien hygienia tärkeää ja ehdotonta esim. julkisilla liikuttaessa.
        Minäkin tiedän ainakin 3 malaria tapaustakin, kun olen ollu nyt 2,5kk intiassa. Turistikohteissa hiukan "turvallisempaa" ja hygienia parempaa


      • tapansakullakin kirjoitti:

        Olipa asiantunteva kommentti - että intia ei olekkaan = goa. Minusta tuntuu että monissa asioissa on myös ongelmia intiassa. Maailman saastuneimpia maita, lehmät kulkee vapaina missä sattuu - Suomesta piipertäjät haluaisi lehmät kokonaan pois. Kuollut eläin joessa ei ole mikään erikoinen näky, eikä asialle tee kukaan mitään. Kaikkea mahdollista poltetaan, kun jätehuolto olematonta jne. jne.

        Matkailuun todella erilainen ja upea kohde. Todella halpaa. Turvallisuus ???? tuuriakin tarvitaan. Parhaillaan tytär 3kk lomalla kiertämässä Intiaa. Noita rokotuksia väheksyviä ihmettelen.

        "eipä ole intiassa muuallakaan mitään ongelmia" - mihin tuo tieto perustuu !
        JOS nyt puhutaan matkailusta, onhan Intia vertaansa vailla kohde ! Sitä ei pidä eikä voi verrata mihinkään. Todella halpaa, mulla hostelli ja 3 ruokaa /pv 530 inr !!! ihmiset ystävällisiä/ auttavaisia (- hyvällä tuurilla, huonoakin on ), nähtävää paljon, tässäkin vaan - kaikkea ei haluaisi nähdä. Malaria tapauksia pari mun ystäväpiirinssä, siihen estolääkitys ?? vähän mielipiteitä jakava. Rokotukset kuntoon jos pitempään aiotte olla. Kulkukoiria melkoisen paljon, kaikki ei ihan "kilttejä". Skootterilla hyvä liikkua (ei mitään mopoja, kulkee 120km/h, vaikka vuokrataan ilman mp korttia )


    • Lomanainen

      Täällä ollaan yksin niinkun jon ennenkin olen reisannut, nyt 1kk ja ei todellakaan mitään ongelmia, ei nuorempanakaan, nyt 62 v ja loistava loma niinkun aina, tervetuloa.

    • kaunistaon

      Intian reissu tulee kalliiksi, JOS haluaa suojautua rokottein ja lääkkein niinkuin pitäisi. Vähän sama kuin suojaamaton seksi - tuurilla "ajelua" ilman asianmukaista valmistautumista matkaan. Japanin aivotulehdus esim on aika kallis rokote, hyttyset levittää ja kuolleisuus aika iso. Tietysti pitää olla myös hepatiitit, jäykkäkouristus, lavantauti yms. kunnossa.
      Intia kuitenkin maailman saastuneimpia maita (3) suojautuminen järkevää tai vaihtaa matkakohdetta. Muu turvallisuus on paljon tuurista ja itsestä kiinni - missä ja mihin aikaan liikkuu, miten pukeutuu jne. JOS kerran paikalliset raiskaa porukalla tiineen vuohen, niin kyllä 60v myös kelpaa.......

      Kaunista on ja kokemuksena mahtava maa. Reppureissaajalle vähän hankala,kun piti etukäteen päättää milloin lähtee pois. Viisumi kuitenkin vuodeksi (89e) ei maksa paljonkaan enempää ja halutessa voi myös palata. No, sri lankalle lento maksoi 70e ettei niin kamalaa vaikka ei silloin lähdekään tai ottaa sellaisen matkan mitä voi siirtää pienellä kululla

      • Intiassamatkanneet

        Onhan ne rokotteet tietty hinnoissaan, mutta me otettiin koko perheelle terveyskeskuksen neuvolassa. Osa ostettiin itse apteekista ja osa saatiin sieltä neuvolasta. Ei kovin kallista ainakaan meille ollut, kun viiden hengen rokotettiin Intian matkoille. Ilman rokotuksia en minäkään Intiaan lähtisi! Malarialääkitys on toinen mistä en tingi.
        Vaan kaunista on Intiassa, kun kiertelee laajemmin. Raiskauksia kyllä liioitellaan, niitä tapahtuu täällä Suomessakin tosi paljon.


      • suhteellista
        Intiassamatkanneet kirjoitti:

        Onhan ne rokotteet tietty hinnoissaan, mutta me otettiin koko perheelle terveyskeskuksen neuvolassa. Osa ostettiin itse apteekista ja osa saatiin sieltä neuvolasta. Ei kovin kallista ainakaan meille ollut, kun viiden hengen rokotettiin Intian matkoille. Ilman rokotuksia en minäkään Intiaan lähtisi! Malarialääkitys on toinen mistä en tingi.
        Vaan kaunista on Intiassa, kun kiertelee laajemmin. Raiskauksia kyllä liioitellaan, niitä tapahtuu täällä Suomessakin tosi paljon.

        No, suhteellista kaikki, mutta japanin aivokuume rokote (2 rokotetta) maksaa 250e eikä kuulu rokotus ohjelmiin joten itse hankittava. Aika iso lisälasku matkaan JOS suojautuu niinkuin Intiaan pitää


      • ohineuvolaiästä
        Intiassamatkanneet kirjoitti:

        Onhan ne rokotteet tietty hinnoissaan, mutta me otettiin koko perheelle terveyskeskuksen neuvolassa. Osa ostettiin itse apteekista ja osa saatiin sieltä neuvolasta. Ei kovin kallista ainakaan meille ollut, kun viiden hengen rokotettiin Intian matkoille. Ilman rokotuksia en minäkään Intiaan lähtisi! Malarialääkitys on toinen mistä en tingi.
        Vaan kaunista on Intiassa, kun kiertelee laajemmin. Raiskauksia kyllä liioitellaan, niitä tapahtuu täällä Suomessakin tosi paljon.

        Eipä noita hepatiittirokotteitakaan taida mistään "neuvolasta" saada - edes lapsille. Jäykkäkouristus oikeestaan ainut ilmanen. Mulla makso n.400e asianmukaset rokotteet,ku oon 2kk syytä olla rokotteet kunnossa.


      • Intiassamatkanneet
        ohineuvolaiästä kirjoitti:

        Eipä noita hepatiittirokotteitakaan taida mistään "neuvolasta" saada - edes lapsille. Jäykkäkouristus oikeestaan ainut ilmanen. Mulla makso n.400e asianmukaset rokotteet,ku oon 2kk syytä olla rokotteet kunnossa.

        Oletko käynnyt kysymässä edes, kun niitä "ei taida neuvolasta saada" ???
        Yllättävän paljon yhteiskunnalla on tarjottavana palveluita, jos osaa vain kysyä. Me oltiin neuvolassa rokotettavana koko perhe ja kyllä siellä oli meistä paljon vanhempiakin hoidattamassa rokotuksiaan.

        Rokotuksista ei kannata tinkiä Intian tai muutenkaan matkailun suhteen. On kuitenkin niin halpaa rokotuttaa, jos vertaa siihen, että mitä voi seurata. Rokotustodistukset kannattaa olla mukana ja kannattaa lisäksi vaikka skannata ne sähköpostiin tms. mistä ne voi tarvittaessa tulostaa ulkomailla. Voi nimittäin olla tarpeen jo maahantullessa.


      • vapaatyyli
        Intiassamatkanneet kirjoitti:

        Oletko käynnyt kysymässä edes, kun niitä "ei taida neuvolasta saada" ???
        Yllättävän paljon yhteiskunnalla on tarjottavana palveluita, jos osaa vain kysyä. Me oltiin neuvolassa rokotettavana koko perhe ja kyllä siellä oli meistä paljon vanhempiakin hoidattamassa rokotuksiaan.

        Rokotuksista ei kannata tinkiä Intian tai muutenkaan matkailun suhteen. On kuitenkin niin halpaa rokotuttaa, jos vertaa siihen, että mitä voi seurata. Rokotustodistukset kannattaa olla mukana ja kannattaa lisäksi vaikka skannata ne sähköpostiin tms. mistä ne voi tarvittaessa tulostaa ulkomailla. Voi nimittäin olla tarpeen jo maahantullessa.

        Varmasti EI saa neuvolasta ilmaiseksi kuin normaaliin rokotusohjelmaan kuuluvat rokotteet !
        Jo pelkästään hebatiitit on itse ostettava, neuvvolassakin voidaan tietty rokottaa.

        Kulkukoira puri tytärtä jalkaan cooalla, skootterin kyydissä istuessa. Rabies rokotteita piti ottaa 3 kertaa, joten jumissa 2vko samassa paikassa, vaikka tarkotus oli lähteä viikon kuluttua vaihtamaan paikkaa.
        Typeryyttä lähteä ilman asianmukaisia rokotteita ja vaikka jäykkäkouristus olikin voimassa piti ottaa vielä rabiekset paikan päällä


      • köyhän.ongelmia

        Onhan toi viisumi yksi lisäkustannus intian matkaan valokuva. Pelkästään tuo b-hebatiittirokote maksaa 53e , mulla ennestään A-voimassa. Kyllä useempi satanen menee ennen matkaa intiaan


      • Tolvanatmatkalla
        Intiassamatkanneet kirjoitti:

        Onhan ne rokotteet tietty hinnoissaan, mutta me otettiin koko perheelle terveyskeskuksen neuvolassa. Osa ostettiin itse apteekista ja osa saatiin sieltä neuvolasta. Ei kovin kallista ainakaan meille ollut, kun viiden hengen rokotettiin Intian matkoille. Ilman rokotuksia en minäkään Intiaan lähtisi! Malarialääkitys on toinen mistä en tingi.
        Vaan kaunista on Intiassa, kun kiertelee laajemmin. Raiskauksia kyllä liioitellaan, niitä tapahtuu täällä Suomessakin tosi paljon.

        "Raiskauksia kyllä liioitellaan, niitä tapahtuu täällä Suomessakin tosi paljon."

        Varsinainen älykkö, onnea matkaan.


      • pysyn.euroopassa
        Intiassamatkanneet kirjoitti:

        Onhan ne rokotteet tietty hinnoissaan, mutta me otettiin koko perheelle terveyskeskuksen neuvolassa. Osa ostettiin itse apteekista ja osa saatiin sieltä neuvolasta. Ei kovin kallista ainakaan meille ollut, kun viiden hengen rokotettiin Intian matkoille. Ilman rokotuksia en minäkään Intiaan lähtisi! Malarialääkitys on toinen mistä en tingi.
        Vaan kaunista on Intiassa, kun kiertelee laajemmin. Raiskauksia kyllä liioitellaan, niitä tapahtuu täällä Suomessakin tosi paljon.

        Tervyskeskuksen neuvolassa eikä missään muuallakaan TK. Saa ILMAISEKSI rokotteita, joita Intiassa tarvitaan (jäykkäkouristus ilmainen) . Hebatiitit A-B joutuu itse maksamaan (rokottaminen ilmaista)n.70e , japanin aivokuume 250e - (rokottaminen ilmainen), rabies (vesikauhu) 1 1 1. 250e. Lavantauti,yms. lisäksi. Ongelma EI ole pelkästään matkaajan sairastuminen, vaan myös taudin/tulehduksen tms. TUOMINEN Suomeen, kuten nyt tuhkarokot pohjanmaalla- aasiassa 250 tapausta/ vko


    • halvempaa

      Olen 60v en saanut neuvolasta rokotteita ;) itse jouduin ostamaan. Rokotus ohjelmiin kuulumattomat rokotteet joutuu maksamaan itse ja tulee aika kalliiksi. Ihan 2 viikon reissulle ei MINUSTA kannata Intiaan lähteä. Esim. tuo japanin aivokuumerokote tärkeä, mutta todella kallis. Lavantauti lääkitystä monet Intiaan matkaavat ei edes tajua ottaa. Otetaan vaan hepatiitit ja jäykkäkouristus.

      Kaunista ja hyvin erilaista kuin monissa muissa maissa. Todella halpaa ruoka ja asuminen. (Oltiin just 5pv hostellissa loppu lasku 19e!) Ruoka, oluen kanssa 280inr (alle 3e)

      • rokoteko

        Mitä v...tua te meuhkaatte jostain japanin aivokuumeesta ja muista rokotteista? Rokotusohjelman mukaiset rokotteet riittää. Toki aina voi tauti iskeä - myös rokotuksen saaneille, mm. lavantauti. Jos tuntuu pahalta ilman rokotteita, niin ottakaa. Henkivakuutuksena halpa, vaikka maksaisi sen 250€. Tuhkarokkorokotus suomessa tärkeä! Taas lähdetään lämpöön Intiaan!


      • W222

        Minäkin olen 60v. ja kyllä ne roketteet meille annettiin tk:n neuvolassa. Me on kyllä laskettu, että rokotteet on tosi halvat, kun matkaa useamman kerran Intiassa ja pidempiä reissuja. Jotkut rokeett, jotka joutuu itse maksamaan on tietty arvokkaita, mutta ei ne sitten kalliiksi tule, kun jakaa useammalle vuodelle. Ei niitä joka matkalle tarvitse aina ottaa.


      • otanrokotteet
        rokoteko kirjoitti:

        Mitä v...tua te meuhkaatte jostain japanin aivokuumeesta ja muista rokotteista? Rokotusohjelman mukaiset rokotteet riittää. Toki aina voi tauti iskeä - myös rokotuksen saaneille, mm. lavantauti. Jos tuntuu pahalta ilman rokotteita, niin ottakaa. Henkivakuutuksena halpa, vaikka maksaisi sen 250€. Tuhkarokkorokotus suomessa tärkeä! Taas lähdetään lämpöön Intiaan!

        "rokoteko" älä itse meuhkaa. Voihan sitä seksiäkin harrastaa ilman "suojautumista" , harmittelu ei jälkeenpäin hirveästi auta. "Riittää" normaalit rokotteet - kannattaa lukea suositukset ko. maahan matkustamisen rokotteista. Matkan pituus toki myös vaikuttaa ja pelkissä "turistikohteissa" oleilu on turvallisempi. Mutta tässäkin tyyli vapaa - turha toisten valinnoista on "meuhkata", eikä noita tarvii jatkuvasti ottaa jos esim. hepatiit jo olemassa ja voimassa......


      • rokotteetkunnossa
        otanrokotteet kirjoitti:

        "rokoteko" älä itse meuhkaa. Voihan sitä seksiäkin harrastaa ilman "suojautumista" , harmittelu ei jälkeenpäin hirveästi auta. "Riittää" normaalit rokotteet - kannattaa lukea suositukset ko. maahan matkustamisen rokotteista. Matkan pituus toki myös vaikuttaa ja pelkissä "turistikohteissa" oleilu on turvallisempi. Mutta tässäkin tyyli vapaa - turha toisten valinnoista on "meuhkata", eikä noita tarvii jatkuvasti ottaa jos esim. hepatiit jo olemassa ja voimassa......

        Juuri näin. Turhan paljon monet murehtii TOISTEN matkailusta, matkailu maan ja kohteenkin suhteen. Todellisuus = Intia on yksi maailman saastuneimpia maita. Joten riski mm. hyttysten levittämiin tauteihin on suuri. Moniin jokiin jätevedet lasketaan puhdistamattomina, eikä ne ole vähäisiä tekiöitä kun esim. 20milj. ihmistä laskee jokeen jätökset.
        Ainahan voi riskillä mennä - tuo "meuhkattu" japanin aivokuume saattaa tappaa. NO,kuollaan kuitenkin ......


      • rokotekojoooo
        otanrokotteet kirjoitti:

        "rokoteko" älä itse meuhkaa. Voihan sitä seksiäkin harrastaa ilman "suojautumista" , harmittelu ei jälkeenpäin hirveästi auta. "Riittää" normaalit rokotteet - kannattaa lukea suositukset ko. maahan matkustamisen rokotteista. Matkan pituus toki myös vaikuttaa ja pelkissä "turistikohteissa" oleilu on turvallisempi. Mutta tässäkin tyyli vapaa - turha toisten valinnoista on "meuhkata", eikä noita tarvii jatkuvasti ottaa jos esim. hepatiit jo olemassa ja voimassa......

        "rokoteko" tulee "meuhkaamaan" keskusteluun ja syyttää toisia.
        Kyllä pidempi aikaiseen oleskeluun Intiassa kannattaa hankkia rokotteet, vaikka maksavat melko paljon. Sielä sellaisiakin "tauteja" joita meillä ei pitkiin aikoihin ollut ja aivan toisenlainen mahdollisuus esim. hyttysten välityksellä saada tartuntoja. Malaria esim. minun tietooni tuli kahdella turistilla kun 2kk kiertelin intiaa. Saahan sitä juu "ajella paljaalla" mutta järkevää hankkia rokotteet. Turvallista minusta kyllä, mutta toisenlaisia tapauksiakin on ollut. Mihin aikaan liikkuu, vaikuttaa paljon. Ehdotuksia ja lieviä ahdistelujakin matkalaisille joita jututin sattui


      • verka
        otanrokotteet kirjoitti:

        "rokoteko" älä itse meuhkaa. Voihan sitä seksiäkin harrastaa ilman "suojautumista" , harmittelu ei jälkeenpäin hirveästi auta. "Riittää" normaalit rokotteet - kannattaa lukea suositukset ko. maahan matkustamisen rokotteista. Matkan pituus toki myös vaikuttaa ja pelkissä "turistikohteissa" oleilu on turvallisempi. Mutta tässäkin tyyli vapaa - turha toisten valinnoista on "meuhkata", eikä noita tarvii jatkuvasti ottaa jos esim. hepatiit jo olemassa ja voimassa......

        "rokoteko" , on jäänyt jotain muutakin saamatta lapsena kuin rokotteet.
        Kukin tyylillään, rokote suositukset näkee jokainen netistä. Intiaan ei kannata minusta ilman rokotteita lähteä. Turvallisuus ? puoleentoista miljardiin mahtuu monen laista. Tuuria on kahden laista .....


      • sohvaturistit.tietää.heh
        W222 kirjoitti:

        Minäkin olen 60v. ja kyllä ne roketteet meille annettiin tk:n neuvolassa. Me on kyllä laskettu, että rokotteet on tosi halvat, kun matkaa useamman kerran Intiassa ja pidempiä reissuja. Jotkut rokeett, jotka joutuu itse maksamaan on tietty arvokkaita, mutta ei ne sitten kalliiksi tule, kun jakaa useammalle vuodelle. Ei niitä joka matkalle tarvitse aina ottaa.

        Ei pidä paikkaansa,väite että jostain "neuvolasta" saa ilmaseksi rokotteet joita Intiaan suositellaan. Neuvolassa tietty voidaan rokote pistää, meillä tälläset rokotteet annettiin diabeettes osaston hoitajan toimesta. Joku jäykkäkouristuksen tehoste yms. on ilmasia. Asianhan voi tarkistaa jokainen oman tk.n sivuilta. Japanin aivokuume, hepatiitit, lavantauti yms. on itse maksettava aivan joka paikassa.


      • omiavalintoja
        rokoteko kirjoitti:

        Mitä v...tua te meuhkaatte jostain japanin aivokuumeesta ja muista rokotteista? Rokotusohjelman mukaiset rokotteet riittää. Toki aina voi tauti iskeä - myös rokotuksen saaneille, mm. lavantauti. Jos tuntuu pahalta ilman rokotteita, niin ottakaa. Henkivakuutuksena halpa, vaikka maksaisi sen 250€. Tuhkarokkorokotus suomessa tärkeä! Taas lähdetään lämpöön Intiaan!

        Enpä ole koskaan intiassa käynyt. Katselin nyt matkoja sinne kun tytär lähti 3kk reissulle intiaan. Kyllä tuohon rokotteiden kalleuteen kariutuu minun meneminen. EI viitsi riskeerata rokottamattomana lähteä, vain hebatiitit ja jäykkäkouristus itsellä ennestään.


    • tuuriakin

      Ensimmäinen kokemus Intiassa lääppimistä ja seksin ehdotus, kyytiä hotellille odottaessa. Sen jälkeen ei ongelmia, mutta kannattaa välttää miesporukoita - varsinkin iltaisin. Pukeutuminen kaupungilla myös pitää olla maan tapoihin kuuluvaa

      • käsidesi

        Kiva jotain muuta kuin rokotteet ! Jotka toki tärkeät.
        Kaunis maa ja hyvin erilainen kun on aiemmin kreikkaa, turkkia ja espanjaa vain käynyt. Turvallisuus ? Kaikkialla omalla holmöydellä joutuu vaikeuksiin esim. liikaa alkoholia, yksin pimeillä kujilla yms. Paljon nähtävää, liikuimme paljon vuokratulla moottoripyörällä. Liikenne näytti kaottiselle ja torvet soi jatkuvasti, mutta hyvin sekaan sopi ja liikenne oli sujuvaa. Paikoin tiet aika kuoppasia ja kapeita. Ihmiset oikeasti HALUSI auttaa,kun joku ongelma oli. Ruoka on hyvää ja todella halpaa, parin viikon jälkeen itsekin alkoi syödä sormin - uusi kokemus sekin.
        WC kokemukset myös moninaisia, eipä ollut "huljukuppi" ennestään tuttu. Hyvää lomaa kaikille, kärsivällisyyttä, suvaitsevaisuutta ja hyvää mieltä reppuun,niin varmasti pärjää.


      • Hukkuvatpaskaan
        käsidesi kirjoitti:

        Kiva jotain muuta kuin rokotteet ! Jotka toki tärkeät.
        Kaunis maa ja hyvin erilainen kun on aiemmin kreikkaa, turkkia ja espanjaa vain käynyt. Turvallisuus ? Kaikkialla omalla holmöydellä joutuu vaikeuksiin esim. liikaa alkoholia, yksin pimeillä kujilla yms. Paljon nähtävää, liikuimme paljon vuokratulla moottoripyörällä. Liikenne näytti kaottiselle ja torvet soi jatkuvasti, mutta hyvin sekaan sopi ja liikenne oli sujuvaa. Paikoin tiet aika kuoppasia ja kapeita. Ihmiset oikeasti HALUSI auttaa,kun joku ongelma oli. Ruoka on hyvää ja todella halpaa, parin viikon jälkeen itsekin alkoi syödä sormin - uusi kokemus sekin.
        WC kokemukset myös moninaisia, eipä ollut "huljukuppi" ennestään tuttu. Hyvää lomaa kaikille, kärsivällisyyttä, suvaitsevaisuutta ja hyvää mieltä reppuun,niin varmasti pärjää.

        Täysin saastunut tautipesäke mutta voihan sielläkin toki lomailla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      140
      4185
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      124
      1640
    3. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      70
      1436
    4. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      283
      1412
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      18
      1274
    6. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      48
      1160
    7. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1141
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1096
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      60
      1081
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      61
      1050
    Aihe