Uusi yritys

Namix

Onko uusi yritys tervetullut lieksaan joka haluaa palkata vain suomalaisia, ihan pakko kysellä suljetulta maalta :D

11

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MilläMälläät

      Juu on, mutta kun sellaista yritystä ei ole olemassakaan. Vanhat lieksalaiset yrityksetkin ovat palkanneet maahanmuuttajia töihin ja palkkaavat edelleen. Hyvä näin, sillä reppanajanttereista ei ole kuin avuksi, vain makailemaan. Toisaalta reppanajanttereiden ostoskäyttäytymisellään ei ole v...nkaan väliä, koska heillä ei ole pelimerkkejä.
      Isotella ne voi mutta se on vain isottelua kun vaihtoehtoina on vain lieksalainen kauppa tai ei mitään.

    • Hurra-Anni

      Lieksassa on runsaasti useista eri maista tulleita maahanmuuttajia töissä. Heitä on esimerkiksi kaupoissa, liike-elämässä, opettajina, lääkäreinä, hammaslääkäreinä, jne. Lisääkin heitä mahtuu Lieksaan, koska työvoimasta on puute. Tarvitaan lisää lääkäreitä, hammaslääkäreitä jne.

      • Työläiset

        Maahanmuuttajia Lieksassa on metsurin hommissa, putkiasentajina, sähköasentajina, autokauppiaina, ammattikoulun opettajina, sahatyöläisinä, kauppojen kassoilla yms. Varsinkin vanhus- ja vammaistyössä ovat tulijat korvaamaton apu, ei riitä enää omasta väestä käsiä auttamaan. Kyllä meidän pitää olla kiitollisia kun saimme kaivattua työvoimaa, emme olisi pärjänneet omin voimin. Suuret kiitokset viisaille päättäjille jotka osasivat ennustaa tämän työvoimapulan jo vuosia sitten. Nyt kyllä menee hyvin kun on maahanmuuttajataustaista työvoimaa, reippaina käyvät he joka arkiaamu työn tohinaan, kiitos heille.


      • eläkeputki

        Koneinssit kovaan tarpeeseen!


      • namix
        Työläiset kirjoitti:

        Maahanmuuttajia Lieksassa on metsurin hommissa, putkiasentajina, sähköasentajina, autokauppiaina, ammattikoulun opettajina, sahatyöläisinä, kauppojen kassoilla yms. Varsinkin vanhus- ja vammaistyössä ovat tulijat korvaamaton apu, ei riitä enää omasta väestä käsiä auttamaan. Kyllä meidän pitää olla kiitollisia kun saimme kaivattua työvoimaa, emme olisi pärjänneet omin voimin. Suuret kiitokset viisaille päättäjille jotka osasivat ennustaa tämän työvoimapulan jo vuosia sitten. Nyt kyllä menee hyvin kun on maahanmuuttajataustaista työvoimaa, reippaina käyvät he joka arkiaamu työn tohinaan, kiitos heille.

        Eli maahanmuuttajat ovat olleet lieksan pelastus


    • kotkotelun-mestarit

      lievä ja lipevä kielisiä on mainoset puheet näistä passatuista, ei mitään eroa lueta näitten suhteen.
      Rauhan uskonto on tämönen -kauloja auki vain sehän kuuluu rauhaan.
      Pitkiä jonojahan siellä painaa jerkaten suomi piikkiin kotkottaen.

    • Huomenta Suomi! Hyvin pyyhkii?
      Varmaan Suomessa oyyhlii hyvin mutta lieksassa nakyy sama entinen hopina jatkuvan.
      Eipa muuta kuin ilmoa yllapidolle.
      🐃... ... ...😲

      • p.rattaissa

        Tulit taas paskantelemaan tämänkin ketjun.


    • ruuhitehtaalla

      Ruuhitehtaallakin on koekäyttäjinä, siellä lyödään vaan ruuhta eteen, ja katsotaan miten ruuhi toimii!

    • ughiyugeiyugy

      Ruuhitehtaalla on jetkan paikka auki

      • oppineitakin

        Hakijoita kyllä löytyy..


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      112
      1236
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      120
      1111
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1003
    4. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      98
      833
    5. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      308
      792
    6. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    7. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      626
    8. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      609
    9. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    10. Mitä toivot

      Kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      75
      514
    Aihe