Onko uusi yritys tervetullut lieksaan joka haluaa palkata vain suomalaisia, ihan pakko kysellä suljetulta maalta :D
Uusi yritys
11
374
Vastaukset
- MilläMälläät
Juu on, mutta kun sellaista yritystä ei ole olemassakaan. Vanhat lieksalaiset yrityksetkin ovat palkanneet maahanmuuttajia töihin ja palkkaavat edelleen. Hyvä näin, sillä reppanajanttereista ei ole kuin avuksi, vain makailemaan. Toisaalta reppanajanttereiden ostoskäyttäytymisellään ei ole v...nkaan väliä, koska heillä ei ole pelimerkkejä.
Isotella ne voi mutta se on vain isottelua kun vaihtoehtoina on vain lieksalainen kauppa tai ei mitään. - Hurra-Anni
Lieksassa on runsaasti useista eri maista tulleita maahanmuuttajia töissä. Heitä on esimerkiksi kaupoissa, liike-elämässä, opettajina, lääkäreinä, hammaslääkäreinä, jne. Lisääkin heitä mahtuu Lieksaan, koska työvoimasta on puute. Tarvitaan lisää lääkäreitä, hammaslääkäreitä jne.
- Työläiset
Maahanmuuttajia Lieksassa on metsurin hommissa, putkiasentajina, sähköasentajina, autokauppiaina, ammattikoulun opettajina, sahatyöläisinä, kauppojen kassoilla yms. Varsinkin vanhus- ja vammaistyössä ovat tulijat korvaamaton apu, ei riitä enää omasta väestä käsiä auttamaan. Kyllä meidän pitää olla kiitollisia kun saimme kaivattua työvoimaa, emme olisi pärjänneet omin voimin. Suuret kiitokset viisaille päättäjille jotka osasivat ennustaa tämän työvoimapulan jo vuosia sitten. Nyt kyllä menee hyvin kun on maahanmuuttajataustaista työvoimaa, reippaina käyvät he joka arkiaamu työn tohinaan, kiitos heille.
- eläkeputki
Koneinssit kovaan tarpeeseen!
- namix
Työläiset kirjoitti:
Maahanmuuttajia Lieksassa on metsurin hommissa, putkiasentajina, sähköasentajina, autokauppiaina, ammattikoulun opettajina, sahatyöläisinä, kauppojen kassoilla yms. Varsinkin vanhus- ja vammaistyössä ovat tulijat korvaamaton apu, ei riitä enää omasta väestä käsiä auttamaan. Kyllä meidän pitää olla kiitollisia kun saimme kaivattua työvoimaa, emme olisi pärjänneet omin voimin. Suuret kiitokset viisaille päättäjille jotka osasivat ennustaa tämän työvoimapulan jo vuosia sitten. Nyt kyllä menee hyvin kun on maahanmuuttajataustaista työvoimaa, reippaina käyvät he joka arkiaamu työn tohinaan, kiitos heille.
Eli maahanmuuttajat ovat olleet lieksan pelastus
- kotkotelun-mestarit
lievä ja lipevä kielisiä on mainoset puheet näistä passatuista, ei mitään eroa lueta näitten suhteen.
Rauhan uskonto on tämönen -kauloja auki vain sehän kuuluu rauhaan.
Pitkiä jonojahan siellä painaa jerkaten suomi piikkiin kotkottaen. Huomenta Suomi! Hyvin pyyhkii?
Varmaan Suomessa oyyhlii hyvin mutta lieksassa nakyy sama entinen hopina jatkuvan.
Eipa muuta kuin ilmoa yllapidolle.
🐃... ... ...😲- p.rattaissa
Tulit taas paskantelemaan tämänkin ketjun.
- ruuhitehtaalla
Ruuhitehtaallakin on koekäyttäjinä, siellä lyödään vaan ruuhta eteen, ja katsotaan miten ruuhi toimii!
- ughiyugeiyugy
Ruuhitehtaalla on jetkan paikka auki
- oppineitakin
Hakijoita kyllä löytyy..
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1221310
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä501194Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1221173- 1381013
- 99863
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten323809Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82714Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54636Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist49619Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64602