Nelikymppisen poikamiehen loppuelämä

nelikymppi

Itse olen tässä huomannut tulleeni 40-vuotiaaksi. Viimeiset kymmenen vuotta on mennyt kuin hujauksessa ja vuosien kuluessa sitä on alkanut jossain määrin erakoitua vaikka asunkin kaupungin keskustassa. Perhettä en ole koskaan perustanut, seurustelusuhteitakaan ei ole kolmenkympin jälkeen ole ollut. Korkeakoulutus ja hyväpalkkainen työpaikka löytyy. Viinaa ei tule otettua, mitä nyt joskus pari olutta juotua. Asuntovelat on jo maksettu ja sijoitusomaisuuttakin alkaa olla, tosin ei niin paljoa että voisi vielä koroilla elää. Vanhemmat ovat jo olleet muutaman vuoden eläkkeellä ja huomaa että he alkavat tulla vanhoiksi. Sisarusten lasten kanssa tulee joskus vietettyä aikaa.

En enää oikein usko että minulle lapsia ja perhettä tässä tilanteessa siunaantuu. Se aika on jo mennyt. Välillä sitä kelaa elämään 15 vuoden taakse miten asioita olisi voinut silloin tehdä toisin, mutta menneeseen ei voi palata. Siskon lasten kanssa touhutessa olen kyllä tajunnut että mitkään uusperhekuviot eivät itselle tule kysymykseen joten en oikein usko että voisin alkaa tapailemaan ketään yh-äitejäkään.

Onko kukaan muu mies samassa tilanteessa ja mitä te olette ajatelleen loppuelämältä?

20

1805

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • neljäneljä

      Itsellä sama tilanne. Sen kyllä olen huomannut että ote elämään alkaa lipsua. Vielä kolmekymppisenä sitä piti aina kämpän siistissä kunnossa, kokkasi ruokaa yms. Nykyään ei enää jaksa ja tulee vain syötyä roskaruokaa ja kämppä on paskainen.

      Ehkä sitä nuorempana oli enemmän motivaatiota kun ajatteli että voisi tehdä vaikutuksen johon naiseen. Nyt nelikymppisenä poikamiehenä peli on jo pelattu eikä oikein enää ole motivaatiota.

      • ElämääX

        Thaimaa. Helteinen helmikuu. Sinne.


    • ewvsdvvvsdvwedv

      No voi kyynel, jos kerran on massia ja omaisuutta niin ei muuta kuin sitä käyttämään, kyllä siinä ohessa joku mukaan löytyy.

      • Ahdastasanoikanakopissa

        Tai sitten ei. Kovasti rajoittuneelta kuulostaa; yh-äidit pannassa. Ts. sellaiset ihmiset, jotka jo tietävät jotain elämästä ja sen aiheista.


    • ei-ikinä-periksi

      Moi

      Olen lähes samassa veneessä, vaikka minun veneeni taitaa vuotaa hiukan, tai sopisiko kielikuva että kaikki muumit eivät ole mukana :)

      Täytin 40 vuotta helmikuussa, duunari olen ja pidän työstäni paljon ja arvostan sitä. Asun omassa kolmiossa kerrostalossa josta on vielä asuntolainaa. Sinkku olen, saattaa olla että pysynkin.
      Kuka tietää/aika näyttää. Minusta ei ole myöskään mihinkään uusioperhe kuvioihin, enkä sellaiseen haluakkaan.
      Vanhempien ikääntymisen olen myöskin laittanut merkille, onneksi ei mitään kovin vakavaa heillä ole, eläkkeellä ovat molemmat.
      Seurustelusuhteita on ollut, ihan viimeajoille asti.

      Valittaa en haluaisi ja itsesääli on säälittävää mutta jos ollaan rehellisiä niin tämä pitää kertoa.
      Minulla on ocd eli pakkoneuroosi, olen sairastunut siihen jo varsin nuorena, se on tuonut minulle todella paljon tuskaa elämääni monella tapaa, tavallaan ongelma on aiheuttanut lisää ongelmia. Juominen on hyvä esimerkki mitä harrastin aikoinaan, siitä sitten taas huonoon seuraan ajautuminen ja taas omat ongelmat. Alkoa en käytä enää ollenkaan, ei edes huvita.

      Pidän itseäni selviytyjänä, kun tietää minkälaisissa ongelmissa olen joutunut rypemään ja rämpinyt eteenpäin niin lopulta olen aika vahva ihminen.

    • Tanssimaanvaan
      • Miehilleiloja

        Kurkistus lavatansseihin
        https://youtu.be/D5RUGCvQqzE
        https://youtu.be/l73DFbjQb8Q
        Naiset, nuoret, sinkut , raittiit , lapsettomat löytyy tansseista
        Miehet teitä ootellaan täällä


        Rakkaus on syvä kiintymyksen tunne johonkin, useimmiten toiseen henkilöön. Kahden ihmisen välinen molemminpuolinen rakkaus johtaa usein parisuhteeseen eli rakkauteen ja seksuaalisuuteen perustuvaan kahdenväliseen suhteeseen.
        https://youtu.be/OB9w-STDGR0


      • Taivasodottaa

      • WeAintGonnaTakeIt

        TANSSIMAAN! Voi jumalauta!
        Me ollaan kuule sitä ikäluokkaa, että 80-90-luvut, meillä joillakin vielä 00-10-luvut heavy pauhaa. Mee tyrkyttämään sitä humppaasi vanhainkotiin. Törkeää yleistämistä tuollainen, että kun tulee 40 mittaariin, niin musiikkimaku muuttuu metallista tanhuun.


      • TeekkoJappo
        WeAintGonnaTakeIt kirjoitti:

        TANSSIMAAN! Voi jumalauta!
        Me ollaan kuule sitä ikäluokkaa, että 80-90-luvut, meillä joillakin vielä 00-10-luvut heavy pauhaa. Mee tyrkyttämään sitä humppaasi vanhainkotiin. Törkeää yleistämistä tuollainen, että kun tulee 40 mittaariin, niin musiikkimaku muuttuu metallista tanhuun.

        Niin. Jotkut ne ei kasva aikuisiksi.


      • PariKysymystä
        TeekkoJappo kirjoitti:

        Niin. Jotkut ne ei kasva aikuisiksi.

        Tarkoittaako aikuiseksi tuleminen sitä, että täytyy vaihtaa sellainen musiikki, josta pitää, sellaiseen, josta ei pidä? Onko aikuisuus siis sitä, että täytyy ruveta kulkemaan massan mukana, eikä missään nimessä saa omata omia mieltymyksiä. Onko aikuisuus siis rypistyvien ihmisten teini-ikä?


    • 42Vuotta

      Ap:lle! Mikäs ikä se 40 vuotta on? Jos haluat, niin voit aivan hyvin vielä perustaa perheen. Kyllä niitä vapaita ja lapsettomia naisia on 30-40 vuotiaisssa. Nykyään monet perustaa perheen vasta myöhemmin, joten et olisi edes mikään poikkeus.

      Veljeni meni 46 vuotiaana naimisiin itseään 11 vuotta nuoremman naisen kanssa ja heillä on kaksi pientä lasta. Veljeni tuli isäksi 47 vuotiaana ja toisen kerran 48 vuotiaana. Hän on nyt 50 vuotias ja lapset ovat 3 ja kohta 2 vuotta.

      Tiedän useita esimerkkejä ihmisistä, jotka ovat saaneet lapset myöhemmällä iällä. Jos tosiaan haluat perheen, niin eikös vaan toimeksi.

      Itse olen 42 vuotias, vapaaehtoisesti lapseton nainen. Olen ollut mieheni kanssa 11 vuotta. Miehelläni on kaksi tytärtä. Tämä kuvio on minulle sopivin perhemuoto.

      Minua ihmetyttää miksi ihmiset surevat ikäänsä. Itse koen eläväni vuosi vuodelta vain parempaa elämää. Olen hoikka, terve ja erittäin nuorekas. En pidä neljäkymppistä vanhana. Elämää saattaa olla jäljellä vielä yli puolet.

      Nauttikaa ihmisestä elämästä ja jokaisesta päivästä! Jokainen ikä voi olla hyvä ikä. Itse pidän kyllä viime vuosia elämäni parhaimpina vuosina.

      • Kuvailetko, miten nuorekkuus sinussa ilmenee?


      • Luki-luki

        " Iso tumma" ei siis osaa lukea ja / tai ymmärrä lukemaansa.


    • Ei 40v ole mikään vanha mutta 30v jälkeen kieltämättä monia asia muuttuu. Mitä vanhemmaksi tulee niin sitä vaikeempi löytää kivannäköistä seuraa, kun omaa vanhenemista ei huomaa. Ongelma ei varmaan ole seuran löytäminen vaan ettei oikeen kelpuuta sitä mitä tarjolla..

    • e.lä.mä

      Menin naimisiin 23 vuotiaana 1970 ja siitä eteen 37v vaimoni kuoli ja siitä 2-3 lähdin tansseihin.

      Kyllä seuraa löytyi että oli uusi nuoruus, Ruotsissa , Suomessa. Norjassa. Nyt on vaki seura ollut jo monta vuotta.

      Kiitos musiikista.

    • johntravoltanserkku

      Kannattaisin ns."kaulakiikkua"

      • Kiikuitte

        Jos tuo 'laite' on se mitä ajattelen niin suksi sinä suohon juntti.


    • Qustaf

      42v työtön mies.löysin Tosi Kivan NAISEN Peräseinäjoen markkinoilta viime kesänä.

    • Oujee

      Rahaa pitää käyttää,eikä vain kerätä tilille.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      150
      2531
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1980
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1968
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1776
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1530
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1296
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1202
    8. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    9. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1167
    Aihe