Lääkitys ilman, että arvot heittää?

Ongelmap

Kertokaahan mistä saisin thyroksiinia ilman reseptiä? Arvoni olivat viitearvojen sisäpuolella lääkärin mukaan,mutta kun sain työkaveriltani purkillisen thyroxinia testaukseen -koin siitä olevan valtavasti apua. Väsymys kaikkosi ja olo oli parempi.

Iherbin ras thyroidia olen nyt syönyt,mutten koe sitä kovin tehokkaaksi.

10

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hashimoto

      Suomesta ei laillisesti saa kyllä mistään. Mitkähän lienee lääkärillä ollut viitearvot ja sitäpaitsi oireita pitäsi hoitaa eikä arvoja! Sekin pitää lääkärin pitää mielessä että viitearvot voi yksilön kohdalla olla muut kuin ne viralliset johon suurin osa mahtuu.
      Millaiset veriarvot sulla oli?

      • väärät_viitearvot

        Laillisuuten huomautus että Espanjassa, Kreikassa, Venäjällä ja Turkissa on reseptivapaa mutta..

        Mutta tulli voi pyytää reseptin tai lääkärin allekirjoittaman annosteluohjeen näyttämään että tulee omaan käyttöön. EU-maista on määrissä löysemmät maahantuontiohjeet kuin muualta tuodessa.

        "Vitealueet" ovat väestötasollakin naurettavan väärät ja yksilöllisyyttä huomioimattomat.
        Jossain mainittu "fendo.2017.00364" kertoo ennen sairastumista mitatun TSH-T4v-arvoparin olevan pätevä hoitotavoite

        "Raw Thyroid" on ravinnelisä jonka hormonipitoisuuksia ei saa ilmoittaa.
        Toisilla auttaa myös terveyskaupan L-tyrosiini.

        Sitten oma lukunsa on feikkivajis, yleensä varastoraudan puutteesta. Mittaukset : Transferriinin saturaatio eli TrFeSat, ferritiini eli ferrit, ja transferriinireseptorit eli TfR. (Tai B12:ssa vika.)


      • tyroksiininkorvikkeet

        Muistaalseni tännekin joskus putkahti mainos tuotteesta 'Thyroid T3' tai sinnepäin.
        ThyroidUK:ssa joku kertoi siitä saaneensa apua ja nousi melkoinen hälinä.
        Nettiorientoitunut moderaattori löysi selvityksen sisällöstä ja L-TYROSIINI oli ainoa relevantti.
        Sitähän terveyskaupassa Suomessa myydään useampanakin tuotteena

        METAVIVE:kin herätti keskustelua. Suositttu tohtori Peatfield suosittelee ja ottaa itsekin.
        Sehän on eläimen kuivattua kilpirauhasta ja oikeasti sisältää hormonia.


    • Voi.Hittolainen

      Mistähän minä saisin amfetamiinia ilman reseptiä kun lääkäri pirulainen ei suostu kirjoittamaan reseptiä.
      Mikähän siinä on kun lääkäri ei kirjoita? Löytyisikö jostain osaavaa funktionaalista lääkäriä joka kirjoittaisi reseptin?

    • Thyroid

      Ongelmap!
      Voisit tänne laittaa TSH ja T4 veriarvot. Näet nämä http://www.kanta.fi/omakanta -sivulta.
      Jos ovat viitearvojen sisäpuolella mutta rajalla, hake endokrinologin vastaanotolle.
      Netista ei kannata tilata.

    • ValdemarAA

      Se ei ole uskottavaa että sait työkaverilta purkillisen ja että olet hyötynyt siitä.Minä saan noita purkkeja mutta mitään vaikutusta ei ole.
      Jos joku aidosti kärsisi vajaatoiminnasta ja kertoisi siitä niin sinä tapauksessa ehkä pystyisin auttamaan.Olen lukenut tätä palstaa ja huomannut ettei täällä ole kokemusta ja tietoa vaan 90% viesteistä pelkkää peräaukon rutinaa.

      • turhiakin_lääkityksiä

        Tottakai hyötyy jos on oikeasti vajia. Monelle kuten sinulle annetaan lääkitys tarpeettomasti TSH-arvon perusteella. Ei sitten hyödytäkään

        Prof Välimäen mukaan noin 60% koelääkityksistä auttaa.


    • 0987656

      Jos kilpirauhasarvot ok niin selvittikö lääkäri muita vaihtoehtoja oireille? Jos ei syytä löytynyt, oletko kysynyt voisiko thyroksiinia kokeilla määräaikaisesti?

      • olet.numerosarja

        Eikö kukaan muu näe mitään omituista tässä että "sairaus" on numerosarja?
        Potilaalla ja hänen oireillaan ei ole väliä?

        Kilpparisairauksissa on aineenvaihdunnan nopeus väärä, mutta sitä ei haluta mitata.
        Ei ihan helppo sikäli että miten taataan potilaan olevan lepotilassa.
        HELPPOUS onkin nykyisten näennäisdiagnoosien ja -annostelujen tärkein tavoite

        http://jeffreydachmd.com/2017/09/errors-modern-thyroid-endocrinology/


      • heitettäväksi_sopivia

        Outo otsikko aloittajalla. "ilman että arvot heittää"

        Viiterarvot ovat tilasto "naapureiden" verikoenumeroista eivätkä kerro terveydestä tai sairaudesta.
        Viitearvot pitäisi HEITTÄÄ tunkiolle. Verikokeiden väestömediaaneilla olisi jotain näyttöarvoa


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1413
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1215
    3. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      97
      961
    4. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      944
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      918
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      823
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      814
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      784
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe