Jouduin 2,5v onnettomuuteen, missä auto peruutti päälleni ja jäin kahden auton väliin puristuksiin. Siitä lähdin heti päivystykseen, kun jaloista alkoi mennä tunto. Tutkimuksessa ja röntgenistä ei löytynyt mitään ja lääkäri sanoi kipujen lähtevän 2 viikon kuluessa.
Kärsin päivittäin kovista selkäkivuista edelleen, jotka säteilevät koko selkään, käsiin ja jalkoihin. Pahin kipu on pakaran alueella. Terveyskeskuslääkärin mukaan se olisi iskias ja helpottavan ajan kanssa. Lannerangan röntgen on myös otettu eikä sieltäkään löytynyt mitään. Pääsin fysioterapeutille joka ei lopulta osannut auttaa ja kaikki harjoitteet aiheuttavat kipuja. Kivut eivät helpotu levossa ja herään yöllä 5-10 kertaa kipuihin ja oikeanlaista asentoa ei löydy. Käytän nukkuessa lisätyynyjä jalkojen alla, mutta sekään ei auta. Aamuisin selkä jäykkä, enkä saa itse sukkia jalkaan ilman kipua.
Lopulta pääsin yksityisen kautta magneettikuvaan ja sieltäkään ei kuulemma löytynyt mitään. Olen syönyt panadolia, buranaa, sirdalurdia, dolania ja sekä voltaren retardia ja mistään näistä ei ole ollut apua. Tk-lääkäri lopulta ehdotti lyricaa, joka on kolmiolääke ja en voisi ajaa. Toimin yrittäjänä ja ajan päivittäin, joten en voi alkaa syömään tuollaista lääkettä. Eikä yrittäjänä ole varaa olla loputtomasti saikulla. Töitä pystyn tekemään, kun on tottunut jo näihin kipuihin. Kivun määrä ei muutu olinko kotona vai töissä.
Alan olla loppu näiden kipujen kanssa ja olen vasta 25v. Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai vinkkejä mitä minun kannattaisi tehdä?
Tai mitä tämä voisi edes olla, kun ei näy missään kuvissa?
Selkäkivut eivät mene ohi
4
124
Vastaukset
- OnKokemusta
Rankasi on kääntynyt koska kulma alimmissa kylkiluissa on kääntynyt. Onko kylkikaaren rustorakenteessa muodonmuutoksia/aksiaalista murtumaa? Havaitsetko poikkeamia aikaisempaan lantion/suoliluiden asennossa, keskivartalon sivulihaksissa, lapaluiden yläosassa toiminnallista muutosta. Lapaluiden alueella on ilmeisemmin kiertymä samaan suuntaan joka, kiristää käsiin meneviä hermoja.
Voisit kokeilla paria paria SAFE recovery harjoitetta. Uimahallissa vesikävelyä kun käsissä on lautaset jotka vastustaa kädellä eteen ja taakse työntämistä. Harjoitteessa eteenpäin kävellessä lautasia liikutetaan edestakaisin vartalon taakse alaviistoon molemmilla puolilla. Rauhallinen liike tavoitellen keinuvaa liikettä lapa alueelta ylöspäin. Kävellessä molemmat jalkaterät ulospäin jotta selkäranka osoittaa eteenpäin. 30-45 min kerrallaan. Tämän vapauttaa käsiin kulkevat hermot puristuksesta ja oikaisee rangan yläosan..
Kotoillessa päinmakuulla matolla kyynärpäät vartalon alla vierekkäin. Toisen puolen pakaran asema hivenen kauemmaksi hartioista, jolloin lannerankaan tulee pieni kierre. Tässä asemassa pakaroiden liikuttelua kevyesti edestakaisin tavoitellen vastakkainen hartia ja vastakkainen pakara lähenevät toisiaan kun toiminta paranee. Tämän vapauttanee käsiin, jalkoihin ja kulkevat hermot puristuksesta. Samalla lihasjännityksista johtuvat kivut lievenevät kun ranka kääntyy luonnolliseen asemaan..- Expertti4
Lääkärisi on idiootti. Lyrican kanssa voi ihan hyvin ajaa
- OnKokemusta
AqauDisc hakusanalla lyötyy hakukoneesta ym lautaset. Omalla vuorolla on käytössä malli jossa reiät muodostavat hymynaaman.
- Selkäkipuinen1
Kiitos paljon neuvoistasi! Otan nuo vinkkisi kokeiluun!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa.
Neljä nuorta kuoli Nurmijärvellä, auto suistui jokeen Onnettomuuden tutkinta on vielä alussa. Poliisi sai lauantaina 4.37316085- 2646231
Tänään olisn uskaltanut
Ainakin luulen, kun tänään oli jotenkin varma olo. Olisin vähintään sanonut moi ja jos olisit ollut yksin olisin pyytäny113678- 1972767
Tiedäthän että
Pohdin paljon siirtymistä. Tulen surulliseksi tietyistä tai monistakin asioista. Siksi parempi kun saat elää vapaasti il142322- 1372229
Tiistaina nähdään.
Pitkästä aikaa. Minua on alkanut jännittää kovasti se näkeminen ja miten taas osaan olla. En tiedä yhtään oletko kiinnos1101660Sinusta jäi lopulta kuitenkin hyvä kuva
Vaikka voit ajatella itsestäsi kaikkea, mitä siinä mylläkässä saattoi tapahtua, mutta näin se on. Seurasin kyllä, ja mon481459Rattoisaa lauantai iltaa
Mitäs tänään tapahtuu? Mitäs kirsikalle kuuluu? Onko lähdössä iltaelämään? 😊✨💞🌆 Minä vietä taas yksinäistä koti-iltaa2411216- 891210