KKO:n valitusluvan käsittelyaika

Odottavaepätietoinen

Onko kellään tietoa kuinka kauan korkein oikeus käsittelee valituslupia? Olen voittanut palkkasaatava-asiassa hovioikeudessa entisen työnantajani ja juttuni on hyvin samankaltainen kuin KKO:n ennakkoratkaisu 2012:82 joten valitusluvan saaminen asiassa on hyvin epätodennäköistä mutta onhan se taas lisäodottelua koska vastapuoli toki sitä yrittää hakea.

5

1686

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vassokuutietoa

Koska sinulle ei tullut mieleen katsoa asiaa korkeimman oikeuden nettisivuilta, etsin tiedon heidän ykk-sivultaan:

Kauanko asian käsittely kestää?

Valituslupa-asian käsittelyn kesto on keskimäärin neljästä kuuteen kuukautta. Jos lupa myönnetään, vie lupa-asian ja itse valitusasian käsittely yhteensä keskimäärin 16-18 kuukautta.

• hellureijahellät

Sama kiinnostaisi, itse olen tuon ylläolevan kans nähnyt, mutta omassa tilanteessani on valituslupahakemus on vastapuolelta jätetty kesällä 2017 ja mitään tietoa ei ole tullut, kuitenkin jo kohta vuosi aikaa..

• Anonyymi

Onko jo tullut tietoa siitä myönnettiinkö valituslupa? Kauanko kesti, jos ei myönnetty? Entä jos myönnettiin, niin onko asianne vielä keskeneräisiä?

Myös omassa tapauksessani valituslupahakemus on ollut vireillä yli tuon KKO:n sivuilla mainitun keskimääräisen ajan.

• Anonyymi

Kun valituslupaa ei myönnetty, se kesti 6 kk 3 vko. Eli ei suurta poikkeamaa keskiarvosta, jos asia vaatii laajempia selvityksiä, kesto voi tietenkin venyä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun valituslupaa ei myönnetty, se kesti 6 kk 3 vko. Eli ei suurta poikkeamaa keskiarvosta, jos asia vaatii laajempia selvityksiä, kesto voi tietenkin venyä.

Mulla kesti 7 kk 2 viikkoa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2439
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      65
      2248
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1270
    4. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      71
      1078
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      103
      1042
    6. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      889
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      196
      875
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      10
      817
    9. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      47
      769
    10. Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa

Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta
      Suhteen aloittaminen
      47
      730
    Aihe