jardiance lääkkeestä

diadia2

Täällä onkin vanha keskustelu kyseisestä lääkkeestä mutta avaisin sitä vielä kun minulle määräsi lääkäri sitä ja yhden 25mg ottanut eilen niinkuin kuuluu tänä aamuna kauhee päänsärky vatsa sekasin ja huono olo.Voiko olla alkuun tällaista? Onko muilla ollut haitta vaikutusta ensin ja tasoittuuko sitten. Oikein pelottaa ottaa tänään se toinen tabletti!!! Olenko luulosairas kun yksi tabletti vasta otettu.!!!!Nythän on kyllä kaikenlaista tautiakin liikeellä noroa influenssaa ym. Mistä tietää mitä on...Josko joku voisi kertoa onko kokemusta kiitos.

81

42704

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hpv27

      Kannattaa lukea kaikkien lääkkeiden pakkausseloste ennen kuin niitä käyttää. Sivuvaikutuksista on parempi keskustella lääkärin/farmaseutin kanssa kuin kysellä nettipalstoilla.

      Tuon pakkausselosteesta:
      'Käänny lääkärin puoleen mahdollisimman pian, jos huomaat seuraavia haittavaikutuksia:

      Matala verensokeri (hypoglykemia), hyvin yleinen (saattaa esiintyä useammalla kuin yhdellä henkilöllä 10:stä)
      Jos otat Jardiance-valmistetta jonkin muun verensokeria alentavan lääkkeen, kuten sulfonyyliurean tai insuliinin kanssa, riskisi saada matala verensokeri on suurempi. Matalan verensokerin merkkejä saattavat olla mm:

      vapina, hikoilu, hyvin ahdistunut tai sekava olo, nopea syke
      liiallinen nälkä, päänsärky
      '

      • diadia2

        Juu tiedän ei palstalla kannata kysellä!Mutta kuitenkin sen nyt tein.Pakkaus selosteen kyllä luin ,mutta olisin vain kiinnostunut lukemaan muiden samaa lääkettä käyttävien kokemuksia hyöty/haitta vaikutuksista.Ja ymmärrän että mikä on toiselle hyvä voi olla toiselle taas todella huono.Mutta näitä kommentteja haluaisin kuulla .Tottakai lääkärin kanssa keskustelen jos sama olo vielä huomenna


      • Anonyymi

        Jardiancen pakkausselosteen mukaan haittavaikutuksena mm. Sukuelinten tulehduksia ja siitä on nyt saatu omakohtainen tuntuma. Totta on.


      • Anonyymi
        diadia2 kirjoitti:

        Juu tiedän ei palstalla kannata kysellä!Mutta kuitenkin sen nyt tein.Pakkaus selosteen kyllä luin ,mutta olisin vain kiinnostunut lukemaan muiden samaa lääkettä käyttävien kokemuksia hyöty/haitta vaikutuksista.Ja ymmärrän että mikä on toiselle hyvä voi olla toiselle taas todella huono.Mutta näitä kommentteja haluaisin kuulla .Tottakai lääkärin kanssa keskustelen jos sama olo vielä huomenna

        Minulle määrättiin sydämen vajaatoimintaan. Tuli huono olo. Minulla ei ole diabetesta. Lopetin lääkkeen käytön.


      • Anonyymi

        Just näin kävi itselle. Sokeriarvot silti normaalit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jardiancen pakkausselosteen mukaan haittavaikutuksena mm. Sukuelinten tulehduksia ja siitä on nyt saatu omakohtainen tuntuma. Totta on.

        Hyvä että selvensit epäilyni. Kitos!


    • veijo80368763

      diadia2

      D2?

      Mitenhän olisi jos kokeilisit diabeetikolle sopivaa ravintoa nousevan lääkityskierteen sijaan??

      Kiinnostukseni LCHF ruokavalioon heräsi kun sain diagnoosin Diabetes2. En ole ikinä pitänyt lääkkeiden ehkä tarpeettomasta syömisestä ja aloin etsiä vaihtoehtoa verkosta. Löysin Annika Dahlqvistin sivun ja voin sanoa näin jälkeenpäin että onneksi en sattunut sivulle missä hän kuvaa ruokavalion laihdutushyötyjä, sillä silloin olisin jatkanut matkaa. Laihdutustulokset mitä LCHF ruokavaliolla on saatu aikaan olisivat saaneet minut ajattelemaan että kysymys on taas jostain humpuukista. Tänään tiedän paremmin. Nyt olen erittäin tyytyväinen että tutustuin tarkemmin hänen sivuunsa. Kaikki on kohdallani pitänyt paikkansa. Painoni putosi yli 30kg 7 kuukaudessa ja veren sokeriarvot asettuivat normaaleiksi.

      Olen täysin ilman lääkitystä ja kaikki terveysarvot ovat OK (2018-001-30) !

      • kokenut-tietää

        ----Painoni putosi yli 30kg----

        Tuossa se AINOA syy verensokeriesi normalisoitumiseen, LCHF:llä ei ole mitään tekemistä sen kanssa.

        Itse sain ensimmäisen Jardiance-reseptin ja huomenna aion ottaa eka napin. Pitää vaan muistaa juoda riittävästi koska se lisää vedenpoistumaa joka taasen alentaa verenpainetta, ettei mene kuumilla liika alas.


      • Anonyymi
        kokenut-tietää kirjoitti:

        ----Painoni putosi yli 30kg----

        Tuossa se AINOA syy verensokeriesi normalisoitumiseen, LCHF:llä ei ole mitään tekemistä sen kanssa.

        Itse sain ensimmäisen Jardiance-reseptin ja huomenna aion ottaa eka napin. Pitää vaan muistaa juoda riittävästi koska se lisää vedenpoistumaa joka taasen alentaa verenpainetta, ettei mene kuumilla liika alas.

        No ,mitenkähän se paino olis pudonnut ilman LCHF rupkavaliota.. Vastaan itse. EI MITENKÄÄN ja sen seurauksena sokeriarvot normaalisoitui. Eikö kaikkien muidenkin D2 sairastavien kannattais kokeilla. No, muta sehän ei diabetesliiton mukaan ole oikein kun lääketehtaitten ja apteekkien bisnes kärsii.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ,mitenkähän se paino olis pudonnut ilman LCHF rupkavaliota.. Vastaan itse. EI MITENKÄÄN ja sen seurauksena sokeriarvot normaalisoitui. Eikö kaikkien muidenkin D2 sairastavien kannattais kokeilla. No, muta sehän ei diabetesliiton mukaan ole oikein kun lääketehtaitten ja apteekkien bisnes kärsii.

        Tutkimusten mukaan karppauseilaske painoa yhtään tehokkaammin kyin suositusruokavalio. LCHF nostaa kyllä LDL-kolesterolia keskimäärin 44% joten sitä ei suositella missään.


      • Anonyymi
        hvp27 kirjoitti:

        Tutkimusten mukaan karppauseilaske painoa yhtään tehokkaammin kyin suositusruokavalio. LCHF nostaa kyllä LDL-kolesterolia keskimäärin 44% joten sitä ei suositella missään.

        LCHF-ruokavaliota voi noudattaa käyttämättä eläinperäisiä tai muita kovia rasvoja. Pääpaino on siirtyä perunan tai riisin käytöstä muihin monipuolisempin kasviksiin ja korvata kovat rasvat herkullisilla pehmeillä ravoilla eli öljyillä.

        Ylenpalttinen hiilihydraattien tankkaaminen ei kuulu diabeetikon ruokavalioon. Diabetes on hiilihydraattiaineenvaihdunnan sairaus, jossa ihmisen keho ei kykene käyttämään hiilihydraattia energiaksi oikealla tavalla. Sanoohan sen jo maalaisjärkikin, ettei silloin hiilihydraattia voi syödä samoin kuin yleisessä suositusruokavaliossa.

        Karppaus on terminä hieman eri kuin LCHF-ruokavalio, vaikka näitä suomenkielessä usein käytetäänkin päällekäin. Karppaajista osa noudattaa ruokavaliota, joka on lähempänä ns. atkinsin dieettiä (sisältää paljon lihaa ja eläinperäistä rasvaa), joka on luonnollisestikin diabeetikoille ja muille sydän-verisuoni-potilaille ehdottomasti haitallista. Vähähiilihydraattinen, kasvispainoinen ruoka öljyineen ja kaloineen sen sijaan sopii verisuonistolle hyvin, vaikka hiilihydraattien aineenvaihdunnassa olisikin vikaa.


    • Jardikko

      Mainio lääke. Vain hyviä kokemuksia.

    • kova-juttu

      Älkää käyttäkö näitä sokerinpoistajia. Sehän tietää sitä, että kusiputket munuaisista ulostuloreikään asti ovat aina sokerisen kusen vallassa eikä se ole normaalia. Putken seinämät ovat kohta sokeritöhnässä ja kun siihen pääsee bakteeri niin voi veljet kun se räjähtää kasvuun kun ruokaa riittää.

      Aivan luonnottomia lääkkeitä.

      • mietttisin-minäkin

        Tuo tuntuu järkevältä. Eihän diabeetikonkaan virtsa ole koko aikaa sokerista, ajoittain vain. Ehkä on syytä harkita kannattaako käyttää vai onko joku muu keino parempi. Onko lääke lopulta pahempi kuin tauti.


      • Anonyymi
        mietttisin-minäkin kirjoitti:

        Tuo tuntuu järkevältä. Eihän diabeetikonkaan virtsa ole koko aikaa sokerista, ajoittain vain. Ehkä on syytä harkita kannattaako käyttää vai onko joku muu keino parempi. Onko lääke lopulta pahempi kuin tauti.

        Mulle tuli kahdes viikos aloituksesta hiivatulehdus. Pian puikko yöksi saa nähdä uusiiko helposti


      • Anonyymi

        Syö vähemmän paskaa ei ole reijät tukossa jardiancen takia joka on paras lääke !!!


      • Anonyymi

        höpö höpö.


      • Anonyymi

        Hyvä huomio. Lääkärini ei varoiytanut mistään?


      • Anonyymi
        mietttisin-minäkin kirjoitti:

        Tuo tuntuu järkevältä. Eihän diabeetikonkaan virtsa ole koko aikaa sokerista, ajoittain vain. Ehkä on syytä harkita kannattaako käyttää vai onko joku muu keino parempi. Onko lääke lopulta pahempi kuin tauti.

        TUileeko Jardiancesta riuli? Pissa ei oikein tule. Mitä teen. Verenpaine kohoaa jos lopetan.


      • Anonyymi

        Hyvä kommentti!


    • tämän-se-teki

      Minulle se vaikutti sen, että meinasi virtsa lakata tulemasta, siisi virtsaumpi. Lopetin ja nyt taas pelaa. Olen siis mies, ikääkin jo kohtuullisesti.

    • nesteetön

      Minulle Jardiance on sopinut tosi hyvin. Vuosia jatkunut nilkkojen ja koko jalkojen turvotus lähti pois vajaassa viikossa, kun aloitin Jardiancen. Neljässä vuorokaudessa putosi paino melkein 5 kg ja olin kuin Liisa ihmemaassa "uusien" jalkojeni kanssa. Tuntui, että kävelykin pitää opetella uudestaan, kun jalat olivat niin hoikat ja kengät mahtuivat kunnolla jalkaan. Nesteen poistuminen on vaikuttanut toki muuallekin kehoon, esim. sormiin ja kasvoihin, joista turvotus on myös poistunut. Olen nyt käyttänyt J:a kaksi vuotta ja kerran on sinä aikana todettu hiivatulehdus. Siihen minulla on tosin ollut taipumusta ennen Jardianceakin.

      • Anonyymi

        tarviiko hiivatulehdukseen lääkitys ja miten todetaan....


    • Anonyymi

      Minulla se tekee sen, että jos parina pävänä otan niin kusi lakkaa melkein tulemasta. Ehkä minun ikäkin jo vaikuttaa ja se, että olen mies.

      • Anonyymi

        Lääne on paha ja haitat hirveitä!


    • Anonyymi

      Minulle Jardiance aiheutti viikon kestäneen käytön jälkeen alapäähän tulehduksen johon ei tunnu löytyvän tepsivää lääkettä. Todella viheliäinen vaiva, jos olisin tuon tiennyt en olisi ottanut ensimmäistäkään nappia tuota lääkettä koska haittavaikutus on pahempi kuin itse D2.
      -Kyllä ketuttaa kun tietää millaisia myrkkyjä ihmisille syötetään lääkkeenä vaikka haittavaikutuksista on lääkäreillä tietoa.

      Onko kenellä muulla vastaava kokemusta Jardiancesta? -jos on , oletteko saaneet apua samanlaiseen vaivaan?

      -D2

      • Anonyymi

        Onko tulehdukselle selvinyt jos syy?


      • Anonyymi

        Taitaa olla tappava myrkky? Tämä jardiance?


      • Anonyymi

        Näin juuri on!


    • Anonyymi

      Olen ollut D2 diabeetikko jo 20 vuotta ja nyt 71 v. Syön Velmetia 50/1000 Mg x 2. Aamulla arvot jatkuvasti yli 7 ja ruuan jälkeen jopa yli 10.
      Viikko sitten aloitettiin Jardiance 10 Mg.
      Paino pudonnut viikossa pari kiloa ja RR 120/75. Jätin ilta Velmetian pois ja otan vain Jardiancen kokeeksi.
      Alkuun oli vatsavaivoja kuten ripulia ellen syö samalla jotain. Velmetia tekee myös ripulia.
      Jännityksellä odotan miten lääke alkaa vaikuttaa. korvattavuus on 65%. Joka kerta mennyt lääkkeisiin yli 50€ 3 kuukauden välein.
      Lisäksi verenpaineeseen Losarthan 5 Mg ja Credtor rasvoihin. Lisäksi B12 vitamiini kuureina.

      Koskahan alkaa omavastuu täyttyä vaiko koskaan...?

      Odotan Jardiancesta ihmeitä...
      Kertokaa kuinka teillä on toiminut...

      • Anonyymi

        Kusettaa hirveästi. Huulet rohtuu. Janottaa koko ajan. Pelkäänpä, että tästä seuraa ongelmia kun tulee helleajat. Saan nimittäin helposti auringonpistoksen. Pitää kaiketi pitää juotavaa mukana kuin etelän lomakohteissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kusettaa hirveästi. Huulet rohtuu. Janottaa koko ajan. Pelkäänpä, että tästä seuraa ongelmia kun tulee helleajat. Saan nimittäin helposti auringonpistoksen. Pitää kaiketi pitää juotavaa mukana kuin etelän lomakohteissa.

        Painosta riippuen vettä tulisi diabeetikon juoda noin 2-3 litraa päivässä, etenkin jos näitä sokerinpoistajia on mukana lääkityksessä. Menee munuaiset rikki jos jardiancea syö ja unohtaa vedenjuonnin.

        Kahvia, limsoja tai alkoholeja ei lasketa nesteiksi vaan vain vesi toimii.


      • Anonyymi

        Voi tulla pahojakin kts. netin kuvat ko lääkkeestä! Hyvä että joku lääkäri paljasti Jardiancen vakavat haitat!


    • Anonyymi

      Vaihdoin victozan jardianceen noin vuosi sitten. Heti alkuunsa sai juosta vessassa tiuhaan, kävin urologilla, muttei mitään hälyyttävää, sain eturauhasta rauhoittavaa, ei ne juurikaan tehonneet.
      Olin pissavaivan kanssa joulukuulle saakka, jolloin vessassa käynnit yltyivät hurjiksi, sillä yölläkin piti käydä 2 tunnin välein vessassa (pissaa kyllä tuli). Kävin taas urologilla ja arvot normaalit.
      Päätin kokeilla jättämällä jardiancen pois. Jo ensimmäinen yö oli rauhallinen, ei tarvinnut käydä kuin kerran vessassa, sama seuraavana yönä.
      En kyllä aio palata enää jardiancen käyttäjäksi, sillä eihän siitä tule mitään, jos herää joka kahden tunnin päästä - elämä menee sekaisin

      • Anonyymi

        Totta kai kun yläpäästä mättäät roskaa ja lääke tekee kaikkensa sen poistamiseksi !!!


      • Anonyymi

        Aivan ei tule mitään että joka kahen tunnin välein herää vessaan uni on katkonaista ja
        aamulla on niin väsunu olo niinkun ei olis nukkunu lainkaan !!!
        On tää elämä näin vanhana aika ällöö i sitä nuorena tienny mitä tulee eteen !!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan ei tule mitään että joka kahen tunnin välein herää vessaan uni on katkonaista ja
        aamulla on niin väsunu olo niinkun ei olis nukkunu lainkaan !!!
        On tää elämä näin vanhana aika ällöö i sitä nuorena tienny mitä tulee eteen !!

        Juuri näin. Äitini sanoi äläkää eläkö vanhaksi! Vanhuus on helvetti suurimmalle osalle. Aina on joku Duracell pupu joukossa joka vouhottaa kuin hyvi menee. Vaik ei menisi!


    • Anonyymi

      Eräs tuttu D2 Pirkanmaalla oli viime syksynä Jardiance-reseptin saatuaan saanut lääkäriltä erikoisen ohjeen. Pitäisi kuulemma tabletin otettuaan juoda 2-3 lasillista vettä etteivät munuaiset vioitu.

      Lääkeinfo ei tunne tällaista ohjetta enkä minäkään sellaista ole saanut. Millaisia kokemuksia muilla on ?

      • Anonyymi

        Ehdottomasti hyvä neuvo. Lääke pistää munuaiset koville mikäli keho kuivuu. Päivän mittaan täytyy muistaa juoda kunnolla vettä myös lääkkeen ottamisen jälkeen. Vähintään kaksi litraa pulloihin pöydälle joka aamu niin että ottaa tavoitteeksi että ne on ennen alkuiltaa tullut juotua. Vähitellen määrään tottuu ja keho voi paremmin kun pääsee huuhtelemaan itseään.


      • Anonyymi

        Varmasti olet jo huomannut?


    • Anonyymi

      Ei kiitos kusi sakkaa, valkeaa vaahtoa ja muita kusihommia tulee ongelmaksi. Lopetin.
      Kaikki vaivat loppuivat lääkkeen lopetettua.
      Puhutaan, että lääke auttaisi sydänvaivoihin, infarctien estoon, mutta missään ei ole tutkittua tietoa eli luvataan kaikenlaista. Lääke on aina lääke!

      Pelkkä Diformin riittää ja painoa alas se on siinä. Ruokavalio kuntoon ja liikuntaa.

      On tarkoitus että pääsee lääkkeestä kokonaan eroon mahdollisimman pian!

      Ei kiitos enää koko lääkettä! Lääke on myös erittäin kallis!

      • Anonyymi

        Aloitin jardiancen tammikuussa,vaihdettiin januvaniin kuukausi sitten,nyt kysynki onko kellään muulla tullut huimausta näistä lääkkeistä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitin jardiancen tammikuussa,vaihdettiin januvaniin kuukausi sitten,nyt kysynki onko kellään muulla tullut huimausta näistä lääkkeistä?

        Piti nopeuttaa aineen vaihduntaa mutta mulla päinvastoin virtsaa tulee entistä vähemmän .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitin jardiancen tammikuussa,vaihdettiin januvaniin kuukausi sitten,nyt kysynki onko kellään muulla tullut huimausta näistä lääkkeistä?

        Mulle tulee päähän huono olo, en odaa kuvaa mutta humisee ja vähän särkee. Otan lääkkeen illalla, niin ei haitta, mutta nyt kun vaihdettiin vahvempaan, niin tosi paha olo päässä..


      • Anonyymi

        "Puhutaan, että lääke auttaisi sydänvaivoihin, infarctien estoon, mutta missään ei ole tutkittua tietoa eli luvataan kaikenlaista. Lääke on aina lääke!"

        Kela on hyväksynyt Jardiancen sydämen vajaatoiminnan hoitoon (rajoitettu erityiskorvaus).

        "Aiemmin näihin lääkkeisiin suhtauduttiin melko epäilevästi. Nyt ylenkatsotusta, rumasta ankanpoikasesta on kuoriutunut kaunis joutsen, hän vertaa."

        https://www.apteekkari.fi/uutiset/glukoosinpoistajat-yllattivat-epailijat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitin jardiancen tammikuussa,vaihdettiin januvaniin kuukausi sitten,nyt kysynki onko kellään muulla tullut huimausta näistä lääkkeistä?

        n on huimaa niin että silmät pyörii päässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Puhutaan, että lääke auttaisi sydänvaivoihin, infarctien estoon, mutta missään ei ole tutkittua tietoa eli luvataan kaikenlaista. Lääke on aina lääke!"

        Kela on hyväksynyt Jardiancen sydämen vajaatoiminnan hoitoon (rajoitettu erityiskorvaus).

        "Aiemmin näihin lääkkeisiin suhtauduttiin melko epäilevästi. Nyt ylenkatsotusta, rumasta ankanpoikasesta on kuoriutunut kaunis joutsen, hän vertaa."

        https://www.apteekkari.fi/uutiset/glukoosinpoistajat-yllattivat-epailijat

        Minulla auttaa cardiomyopatiaan mutta sivuvaikutukset pahoja. Tämä jardiance..


    • Anonyymi

      Reilu pari vuotta sitten kokeilin jardiancea mutta se aiheutti sietämätöntä päänsärkyä ja vaihdettiin forxigaan jota siedän hyvin. Painoni on pudonnut 2 v:ssa n.10 kg ja kaikki veriarvot selvästi parantuneet. Suosittelen kokeilemaan itselläni ei ole ollut mitään sivuvaikutuksia.

      • Anonyymi

        Minäkin epäilen tämän jardiancen saiheuttavan päänsärkyä. Otin sitä päivällä ja illalla oli kamalan huono olo ja päätä särki. Sitten aloin ottaa sitä illalla, niin ei ollut mitään päänsärkyä, mutta iltapäiväarvot kohonneempia. Siirryin ottamaan päivällä niin nyt on taas pää ihan kipeä ja kamala väsymys!


      • Anonyymi

        Niin just. Mä en kans siedä tätä Jardiance 25mg.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin epäilen tämän jardiancen saiheuttavan päänsärkyä. Otin sitä päivällä ja illalla oli kamalan huono olo ja päätä särki. Sitten aloin ottaa sitä illalla, niin ei ollut mitään päänsärkyä, mutta iltapäiväarvot kohonneempia. Siirryin ottamaan päivällä niin nyt on taas pää ihan kipeä ja kamala väsymys!

        Olen syönyt nyt muutaman kuukauden ja otan aina aamupalan yhteydessä eikä mitään oireita ja mielestäni hyvin toimii!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin just. Mä en kans siedä tätä Jardiance 25mg.

        Kyllä on honosti roppa jos tämä lääke aiheuttaa ongelmia !!??!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen syönyt nyt muutaman kuukauden ja otan aina aamupalan yhteydessä eikä mitään oireita ja mielestäni hyvin toimii!

        Täällä sama ja toivottavasti ei tulekaan mitään haittoja.


    • Anonyymi

      Olen käyttänyt pariviikkoa ja hyvin sopii , ainoastaan puutumista jonkin verran joka välillä helpottaa!alussa tiheää pissalla juoksemista kyllä kun joutuu juomaan paljon !sekin rauhottunut ,jatketaan kokeilua.

    • Anonyymi

      Lopeta lääkkeen ottaminen muitakin vaihtoehtoja on, minulla limakalvot kuivuivat
      ja muutenkin ihan pyörryttää olo.

      • Anonyymi

        Juuri näitä ja alapää polttaa.. Pissa ei kulje. Mutta verenpaine laskee. Mutta joudun lopettamaan varmaan. Jo toinen yritys samaa pilleriä. Ei ttaida onnistua. Ihme lääke? Oletan että vaarallinenkin. Kun katsoin netistä karmeat kuvat.


    • Anonyymi

      Nyt 3kk Jardiancen aloituksesta sokeriarvot täysin samat kuin ennen lääkettä. Lääke on kuitenkin nostanut kolesteroliarvot huonoksi. Vaikuttais olevan minulle ihan turha lääke.

      • Anonyymi

        Harvalle sopii..


    • Anonyymi

      Puolivuotta käytetty ja sokeriarvot aikalailla samat🤔ristiselkä on särkenyt kokoajan🤔onko muille tullut lihaskipuja kyseisestä lääkkeestä?

      • Anonyymi

        Munuaisrt siis! Mene verikok.


    • Anonyymi

      Minulla se tukki auton pissapojan kun koetin onko hyvä ikkunanpuhdistaja.

      • Anonyymi

        Härregud!


    • Anonyymi

      HETI Jardiancen ottaminen lopetettava, elimistö menee ihan sekaisin ja kivut on valtavat. Pelkkää myrkkyä. Paino ja veriarvot kuntoon ruokavaliolla. Hullu lääkäri.
      Oulu Mies 62v

    • Anonyymi

      Porukka on aika kipeetä kun hyvä lääke heikottaa !!!

    • Anonyymi

      Minulla päänsärkyä näkäntunnetta maha oikein kurnaa

      • Anonyymi

        Joo ihan sama. Ko lääke tappanut usa.


    • Anonyymi

      kyllä on ihme porukkaa. Täällä vingutaan lääkkeen haitoista. Mietittekö koskaan kun tungette roskaa suuhunne niin mitä se elimistöllenne tekee? Katsokaa itseänne peilistä. Kuinka moni on normaalipainoinen? Lääkärit todella ei aloita näitä lllkkeitä turhaan ja joku sanoi ettei ole tutkimustuloksia- on kyllä jos tietää mistä etsii. Pissapoikaan kannattaakin kokeilla... hölmöt..
      Hoitakaa painonne terveellisellä ruoalla ja liikunnalla. sen jälkeen harva tarvitsisi lääkkeitä. Myös sydän ja munuaiset kiittäisivät ja muut veronmaksajat ettei tarvtsisi teidän infarkteja maksella veroissaan....

      • Anonyymi

        Niinhän luulet. Jos on keliakia allergiadieetti kihti cardiomyopatia ei siinä paljon liikuta. Hissuksee on oltava.


    • Anonyymi

      Pyysin lääkäriltä että tauottaa lääkkeen. On vakavia sivuvaikutuksia tullut minulle

    • Anonyymi

      Olen käyttänyt Jardiance jo n. 3 vuotta eikä niin pienintäkään haittaa. Sen sijaan kolesterolin alentajat ei käy yhtään mitenkään, sydän melkein pysähtyy.

    • Anonyymi

      Aloitin Jardiance 10mg 31.5 ja vaikutus outo.
      Pissattaa,alapäässä alkavaa limakalvo kutinaa, iho tuoksuu erikoiselta, kylmä hiki aamulla. Illalla nälkäinen olo, lääke otettu aamulla, vatsan pieneneminen oli määräyksen syy mutta tuntuu että vatsa on vain kasvanut jo 2 viikossa. Sokerit olleet Janumetilla normaalit jo kauan

    • Anonyymi

      Jardinace poistaa sokeria noin 70 grammaa vuorokaudessa eli noin 300 kcal menee vuorokaudessa virtsan mukana vessanpönttöön.

      • Anonyymi

        Jybä kun kettoit. Lihakset hävinnyt.


    • Anonyymi

      Kutina alkoi.Kärsi kärsi en muuten kärsi.Olen syönyt monta vuotta jo. LOPETAMN

    • Anonyymi

      Kauhea lääke aion kertoa lääkärille. Kaikki mahdolliset haitat.

    • Anonyymi

      Hyvä että joku otti puheeksi tämän kauhean lääkkeeen Jardiance. Varoitan muita.

      • Anonyymi

        Tämä on hyyyyyyyäää viekraa koko ajan tiedätte kyllä


    • Anonyymi

      Kertokaa huonoista lääkkeistä täällä!

    • Anonyymi

      Suklaa ja jäätelö

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nainen, tervetuloa

      Tule luokseni eka vaikka viikoks tai pariksi. Saisin helliä, kannustaa ja tukea sua ja kokata lempi herkkujasi. Pääsisit
      Ikävä
      26
      4228
    2. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      299
      3564
    3. TTK-tähti Saana Akiola paljasti tv-ohjelmassa tapahtuneen ahdistelun

      Olisko pitänyt suunnitella ulostulo paremmin? Nyt lehdet soittelevat kaikki 8 läpi ja kuusi sanoo ettei koskenut häntä.
      Maailman menoa
      30
      2499
    4. Olisit ollut varovaisempi

      Nyt jos minut hylkäät ja et meidän asiasta minulle mitään ilmoita niin ettet edes anteeksi pyydä, niin tiedä että minä e
      Ikävä
      37
      2439
    5. Mitä haluaisit sanoa hänelle

      Nyt tällä hetkellä?
      Ikävä
      140
      2097
    6. Vastenmielisyys

      Kuvaa sinua parhaiten
      Ikävä
      55
      1936
    7. Elisa laskuttaa jo sähköpostilaskusta erikseen euron

      Paperilaskuista on otettu lisämaksua jo ajat sitten, mutta nyt Elisa ottaa euron siitä että lähettävät sähköisen laskun
      Maailman menoa
      120
      1811
    8. Oho! Susanna Laine kohtasi epäonnea lomareissulla Italiassa - Avaa tilannetta: "Vähän sahaavaa..."

      Ou nou! Tsemppiä kuitenkin loppulomaan Italiassa, Susanna Laine ja mahdollinen seuralainen! Lue lisää ja katso kuvat:
      Suomalaiset julkkikset
      8
      1535
    9. Ensitreffit alttarilla Jyrki paljastaa hääyön intiimiasioista kameroiden sammuttua: "Fyysinen..."

      Ooo-la-laa… Ensitreffit alttarilla -sarjassa alkaa hääparien välillä ns. tunteet kuumenemaan. Lue lisää: https://www.s
      Ensitreffit alttarilla
      2
      1413
    10. Sinulle, tahtoisin kertoa mitä

      ajattelen siitä. Ehkä olen väärässä, mutta minusta kuulostaa jonkin alulta, mutta ei kerro minkä. Se selvinnee myöhemmi
      Ikävä
      20
      1328
    Aihe