Kilpirauhasen liikatoimita ?

hannel123

Kysyisin mitä oireita teillä oli kun kilpirauhasen liikatoiminta todettii?

mulla arvot:
tsh - alle 0,01 t4v 32,9
oireet:
korkea leposyke ja siitä johtuva tärinä.
Paino pudonnut mutta ei äkkiä, voi johtua myös siitä että liikun enemmän.
mitään muita oireita ei ole, joskus kädet ja jalat voimattomia mutta ei kokoajan

3

494

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kilpparikonna

Minulla todettiin liikatoiminta viime huhtikuussa, oireita lähinnä oli tuo korkea leposyke (106) ja kova hikoilu, tärinää minulla ei ollut. Pientä lämpöilyä oli juuri toteamisen aikoihin ja huonovointisuutta . Näin jälkikäteen ajatellen, kaulalla oli välillä talvella ollut painamisen tunnetta ja jonkinlaista ihottumaa, joka katosi lääkityksen myötä. Paino putosi noin 4 kg hitaasti, osa vielä lääkityksen alettua. T4v oli yli 100 ja tsh mittaamattomissa. Tyrazolin aloitus tuntui ensin kurjalle mutta lääke nopeasti auttoi ja sivuvaikutuksetkin loppuivat. Tsemppiä!

• kaikki.nähty

Oireita oli runsaasti. Aina hiki, ikkuna oli pidettävä auki marraskuussa, että sai nukuttua. Uni tuli myöhään keskiyön jälkeen. Nälkä oli jatkuvasti, vaikka söin yötä päivää. Silti laihduin. Ja vaikka laihduin, tuntui kuin olisin valtavan lihava, sillä liikkuminen oli raskasta. Ja hiki lensi. Kädet tärisivät, ei levossa vaan esim syödessä.

Mieliala oli äärimmäisen herkkä ja kärsimätön. Poliklinikalla pillahdin itkuun, kun en heti päässyt vastaanotolle. Keskittyminen oli mahdotonta, sitkeys herpaantui. Voi en enää muista kaikkea, mutta rankkaa se oli.

Kilpirauhanen leikattiin lopulta ja tuloksena oli kilpirauhasen vajaatoiminta. Sen kanssa pärjää hyvin Thyroksinin avulla, vaikka ennen sairastumista olleeseen olotilaan ei ole ollut paluuta.

• Hashimoto

Hyvin samoja liikatoiminnan oireita itsellä myös ollut muutamia kertoja, mutta sillä erolla että näläntunne on häipynyt ja on myös ollut kaulaoiretta ja yökötystä. Lievää eteisvärinää myös ollut. Perustautina autoimmuuni vajaatoiminta, mutta muutama jakso oluut hypertyreoosia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mihin kaivattusi

Ja sinun juttusi kaatui?
      Ikävä
      184
      8495
    2. En löydä sinua

En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k
      Ikävä
      26
      4598
    3. Ketä julkkista

kaivattunne muistuttaa?
      Ikävä
      50
      4158
    4. Tunniste

Jonka vain sinä ja kaivattusi tietää. ⬇️
      Ikävä
      57
      3669
    5. Opettelen sun jokaisen virheen

ja rakastan sua.
      Ikävä
      51
      3156
    6. Miten, milloin

Se onnistuisi sun luona
      Ikävä
      50
      2920
    7. Ne oli ne hymyt

Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä
      Ikävä
      26
      2626
    8. Haluan huomiota sulta

nainen…tiedoksi. 😥❤️ -M-
      Ikävä
      38
      2404
    9. Anteeksi kun käyttäydyn

niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv
      Ikävä
      38
      2083
    10. Mitä haluat oikeasti

Mun ymmärtävän? Sitäkö ettet rakasta ja ole valmis mihinkään?
      Ikävä
      29
      2066
    Aihe