Kysyisin mitä oireita teillä oli kun kilpirauhasen liikatoiminta todettii?
mulla arvot:
tsh - alle 0,01 t4v 32,9
oireet:
korkea leposyke ja siitä johtuva tärinä.
Paino pudonnut mutta ei äkkiä, voi johtua myös siitä että liikun enemmän.
mitään muita oireita ei ole, joskus kädet ja jalat voimattomia mutta ei kokoajan
Kilpirauhasen liikatoimita ?
3
561
Vastaukset 3
- Kilpparikonna
Minulla todettiin liikatoiminta viime huhtikuussa, oireita lähinnä oli tuo korkea leposyke (106) ja kova hikoilu, tärinää minulla ei ollut. Pientä lämpöilyä oli juuri toteamisen aikoihin ja huonovointisuutta . Näin jälkikäteen ajatellen, kaulalla oli välillä talvella ollut painamisen tunnetta ja jonkinlaista ihottumaa, joka katosi lääkityksen myötä. Paino putosi noin 4 kg hitaasti, osa vielä lääkityksen alettua. T4v oli yli 100 ja tsh mittaamattomissa. Tyrazolin aloitus tuntui ensin kurjalle mutta lääke nopeasti auttoi ja sivuvaikutuksetkin loppuivat. Tsemppiä!
- kaikki.nähty
Oireita oli runsaasti. Aina hiki, ikkuna oli pidettävä auki marraskuussa, että sai nukuttua. Uni tuli myöhään keskiyön jälkeen. Nälkä oli jatkuvasti, vaikka söin yötä päivää. Silti laihduin. Ja vaikka laihduin, tuntui kuin olisin valtavan lihava, sillä liikkuminen oli raskasta. Ja hiki lensi. Kädet tärisivät, ei levossa vaan esim syödessä.
Mieliala oli äärimmäisen herkkä ja kärsimätön. Poliklinikalla pillahdin itkuun, kun en heti päässyt vastaanotolle. Keskittyminen oli mahdotonta, sitkeys herpaantui. Voi en enää muista kaikkea, mutta rankkaa se oli.
Kilpirauhanen leikattiin lopulta ja tuloksena oli kilpirauhasen vajaatoiminta. Sen kanssa pärjää hyvin Thyroksinin avulla, vaikka ennen sairastumista olleeseen olotilaan ei ole ollut paluuta.- Hashimoto
Hyvin samoja liikatoiminnan oireita itsellä myös ollut muutamia kertoja, mutta sillä erolla että näläntunne on häipynyt ja on myös ollut kaulaoiretta ja yökötystä. Lievää eteisvärinää myös ollut. Perustautina autoimmuuni vajaatoiminta, mutta muutama jakso oluut hypertyreoosia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1201501
- 50960
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r146774Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50746- 70676
- 67626
- 53617
- 59596
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.123563Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e119535Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?20510- 5488
Voiko se ikinä toimia
Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het32488- 34487
- 55478
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?118466- 49457
Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142453- 4429
Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.
Vaimon viesti on paljastanut totuuden.134420