"Asiaton oleskelu kielletty"

Neponen___

Paikallisen alakoulun pihassa (katoksissa ovien vierellä seinällä) on asiaton olesklu kielletty-kylttejä. Ollaan oleskeltu kavereiden kanssa näissä katoksissa aina iltaisin varsinkin talvisaikaan paljon, ja vartijat on ajanut autolla muutaman kerran ohi eikä ole tullut sanomaan mitää. Nyt sitten eräs rouva tuli valittamaan meille siitä. Aloin sitten miettiä miten on, että saako tuon koulun pihassa hengata ja viettää aikaa vai ei, kun on kuitenkin julkinen paikka. Jos jollain on vastauksia tai selityksiä tai jotain sanomista tähän niin kiitos jo etukäteen!

1

5234

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • NES

Julkisella paikalla ei asiaton oleskelu voi olla kielletty. Syynä tähän on se että oikeudessa on todettu ettei varsinaisesti asiatonta oleskelua edes ole olemassa sillä pelkkä ajan viettäminenkin voi olla yksilön mielestä asiallista esimerkiksi jos vain odottaa jotain. Tämä ei kuitenkan tarkoita sitä että kysyttäessä syytä oleskeluun siihen tarvitsi edes vastata.

Yksityisellä paikalla sen sijaan voidaan kieltää ns. vetelehtiminen eli yleinen periaate että asikkaansa saa valita. Huomatkaa että valinnalle tulee olla hyvä ja ei syrjivä perustelu. Kauppakeskus voi esimerkiksi estää varattomien tulon alueellensa sillä he eivät ole tulleet sinne ostoksille, jota varten kauppakeskus on rakennettu. Siski esimerkiksi kerjäläisekin istuvat kauppojen ulkopuolella yleisellä alueella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Häiriköinti

Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as
      Ähtäri
      44
      3028
    2. Askanmäessä Huippu esitys

Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna
      Puolanka
      23
      2894
    3. rakastan sinua!

Tule ja ota, kasvetaan yhdessä paremmiksi ❤️❤️❤️❤️ kaikki anteeksi ❤️❤️❤️
      Ikävä
      46
      2747
    4. Näin lähellä

Se on näin 🤏 lähellä että heitän hanskat tiskiin sun kanssasi.
      Ikävä
      56
      2598
    5. Mä sanon tän suoraan.

Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.
      Ikävä
      58
      2498
    6. Kerro jotakin hauskaa. :)

Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)
      Ikävä
      48
      2480
    7. On olemassa tiettyjä sääntöjä!

Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle
      Ikävä
      53
      2261
    8. Pohdinttavaksi

No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      78
      2158
    9. Mulla ei oo anteeksi pyydettävää

Muista se! Mieheltä yhdelle naisellE
      Ikävä
      69
      2058
    10. Siis hetkonen

Rakastetaankohan me kummatkin toisiamme, ja aletaan tajuamaan se pikkuhiljaa 🤯
      Ikävä
      45
      2052
    Aihe