Tämän kirjoittaja on varmaan RKP:n

OHOH-sano

kannattaja.

"Tämä koko ruotsin pakollisuuden poistaminen on vaan yritys hajottaa yhtenäinen kaksikielinen suomi ja ajaa ruotsinkielinen väestö ahtaalle, jotta laiskoilla ihmisillä olisi helpompaa kun ei ruotsia tarvitse opetella."

Minusta tuossa kommentissa menee kaikki pieleen. Mitäs sanotte?


ps. tästä voi keskustella.

20

365

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ei.yllätä

      Varmaan ajatushautomo Magman ulosantia, toisaalta siinä on mukana kuulua rkp:n pelottelupolitiikkaa, jolla saadaan jäsenet tiukasti puolueen otteeseen.

    • Manner-Suomeen Ahnevanmaan kielilainsäädäntö ja -politiikka käänteisenä. Kaikki ruotsiperustaiset sanat korvataan suomiperustaisilla ja se on siinä! ;-)

      • Finlandilainen

        Och då behöver inte vi svenskspråkiga tala finska mera :) Med Ålands språkpolitik så skulle det ju betyda att HELA landet skulle vara svenskspråkigt. Finska skulle bora vara ett hemspråk så skulle landets ekonomi se bätytre ut
        Om ni fennopellen vill slippa "pakkoruotsi" så är det bara att bli blind och döv så att ni inte får huvudvärk, öronvärk och svidande röda ögon varje gång ni hör och ser svenska alternativt så kan ni välja att hoppa i graven. Graven skulle vara det bästa alternativet eftersom ALLA skulle slippa ert eviga gnäll. Normala finskspråkiga är trötta på ert gnäll och ni har inte något stöd och ni talar intfe för landet folk.
        Döden befriar oss alla från personliga problem.



      • Finlandilainen
        DonaldTruth kirjoitti:

        https://svenska.yle.fi/artikel/2018/02/04/helsingfors-inte-intresserat-av-att-slopa-obligatorisk-skolsvenska
        Helsinki on ratkaiseva kielipolitiikassa. Ruotsinkieliset ovat osanneet sijoittua kaupungin avainasemiin, eri puolueisiin.

        Det var ju synd att lilla Terhos planer går sänder hela tiden. snyft snyft :)
        Om du inte viste det så är nog helsingforspolitikerna till största delen finskspråkiga som förstår bättre än vad fennopellen gör som bara förstör allt i detta land.


      • hehehehehehe
        Finlandilainen kirjoitti:

        Och då behöver inte vi svenskspråkiga tala finska mera :) Med Ålands språkpolitik så skulle det ju betyda att HELA landet skulle vara svenskspråkigt. Finska skulle bora vara ett hemspråk så skulle landets ekonomi se bätytre ut
        Om ni fennopellen vill slippa "pakkoruotsi" så är det bara att bli blind och döv så att ni inte får huvudvärk, öronvärk och svidande röda ögon varje gång ni hör och ser svenska alternativt så kan ni välja att hoppa i graven. Graven skulle vara det bästa alternativet eftersom ALLA skulle slippa ert eviga gnäll. Normala finskspråkiga är trötta på ert gnäll och ni har inte något stöd och ni talar intfe för landet folk.
        Döden befriar oss alla från personliga problem.

        No minä olen tavallinen suomalainen, enkä ole lainkaan kyllästynyt noihin.


      • ahh.onnea
        Finlandilainen kirjoitti:

        Det var ju synd att lilla Terhos planer går sänder hela tiden. snyft snyft :)
        Om du inte viste det så är nog helsingforspolitikerna till största delen finskspråkiga som förstår bättre än vad fennopellen gör som bara förstör allt i detta land.

        Reppu reiskalle tiedoksi, että hesassakaan ei ruotsia tarvi missään. Ruotsinkieliset kyltitkin ovat jo lähes täysin kadonneet.


      • mikäosa
        ahh.onnea kirjoitti:

        Reppu reiskalle tiedoksi, että hesassakaan ei ruotsia tarvi missään. Ruotsinkieliset kyltitkin ovat jo lähes täysin kadonneet.

        Missäköhän kaupunginosassa mahdat "hesassa" liikkua? Keskustassa ja kantakaupungissa on kaikkialla kyltit kahdella kielellä, samoin Espoossa.


      • jeeeesss

        Hyvä hessu! Lisää kommenttia vaan.


      • näin.on
        mikäosa kirjoitti:

        Missäköhän kaupunginosassa mahdat "hesassa" liikkua? Keskustassa ja kantakaupungissa on kaikkialla kyltit kahdella kielellä, samoin Espoossa.

        Mainoskylteissä ei paljon ruotsin kieltä näe, vaan suomen lisäksi lukee usein englanniksi ja venäjäksi.


      • ahh.onnea kirjoitti:

        Reppu reiskalle tiedoksi, että hesassakaan ei ruotsia tarvi missään. Ruotsinkieliset kyltitkin ovat jo lähes täysin kadonneet.

        -Reppu reiskalle tiedoksi, että hesassakaan ei ruotsia tarvi missään.

        Ankdan muljautti ilmoille oikean älynplöräyksen väittäessään että Helsingissä kuulee paljon ruotsia.

        Aloin pitämään kirjaa kuullessani jonkun puhuvan ruotsia.
        Repårtoin innolla ko keskusteluun.

        Valitettavasti keskustely mystisesti hävisi, oltuaan aktiivinen viikkojausia.

        Muistelen, että ehkä kerran viikossa saattoi törmätä ruotsinkieliseen puheeseen.


      • bfbgnfndndndnd
        svekoargumentti kirjoitti:

        -Reppu reiskalle tiedoksi, että hesassakaan ei ruotsia tarvi missään.

        Ankdan muljautti ilmoille oikean älynplöräyksen väittäessään että Helsingissä kuulee paljon ruotsia.

        Aloin pitämään kirjaa kuullessani jonkun puhuvan ruotsia.
        Repårtoin innolla ko keskusteluun.

        Valitettavasti keskustely mystisesti hävisi, oltuaan aktiivinen viikkojausia.

        Muistelen, että ehkä kerran viikossa saattoi törmätä ruotsinkieliseen puheeseen.

        No en minäkään ruotsia paljon keskustassa kuule, tässä lähiössä taas en käytännössä koskaan mutta viroa ja venäjää kuulee paljon.


      • kuuloja
        svekoargumentti kirjoitti:

        -Reppu reiskalle tiedoksi, että hesassakaan ei ruotsia tarvi missään.

        Ankdan muljautti ilmoille oikean älynplöräyksen väittäessään että Helsingissä kuulee paljon ruotsia.

        Aloin pitämään kirjaa kuullessani jonkun puhuvan ruotsia.
        Repårtoin innolla ko keskusteluun.

        Valitettavasti keskustely mystisesti hävisi, oltuaan aktiivinen viikkojausia.

        Muistelen, että ehkä kerran viikossa saattoi törmätä ruotsinkieliseen puheeseen.

        Menkääpä alueelle, jossa on lähellä ruotsinkielinen koulu, vaikkapa alueen kauppakeskukseen - taatusti kuulee! Länsi-Espoossa kuulee päivittäin.


      • kuuloja kirjoitti:

        Menkääpä alueelle, jossa on lähellä ruotsinkielinen koulu, vaikkapa alueen kauppakeskukseen - taatusti kuulee! Länsi-Espoossa kuulee päivittäin.

        -Menkääpä alueelle, jossa on lähellä ruotsinkielinen koulu, vaikkapa alueen kauppakeskukseen - taatusti kuulee! Länsi-Espoossa kuulee päivittäin.

        Menkääpä Ruotsiin, niin kuulette paljon ruotsia.

        BåHåHååååå


    • Uhkaava_Mielipide

      Joku on taas sanonut (ehkä) jotakin (ehkä) jossakin, mutta varmoja emme ole (- missä lähde/linkki/henkilö?).

      Ja jos joku on sanonut näin, niin se ei tarkoita, että kaikki ruotsinkieliset allekirjoittavat tämän. Tämä on yksi mielipide monien joukossa. Miksi sen salliminen on uhka joillekin?

      • O-Kuussel

        Fennot ovat epätoivoisia. Mikään heidän elämänkatsomuksistaan ei pidä kutiaan. Ei edes ruotsinkielivastaisuus!


      • kkkk9999
        O-Kuussel kirjoitti:

        Fennot ovat epätoivoisia. Mikään heidän elämänkatsomuksistaan ei pidä kutiaan. Ei edes ruotsinkielivastaisuus!

        Taistelu ruotsin kieltä vastaan on varttuneempien Fennomaanien pääharrastus. Joillekin se on niin totista hommaa, että alkaa naurattaa :)


    • -Minusta tuossa kommentissa menee kaikki pieleen. Mitäs sanotte?

      Tyypillistä yksioikoista svekopropagandaa

    • Asiaaa

      Minusta kirjoitus on täyttä asiaa!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1205
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      884
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      767
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      19
      736
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      707
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      692
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      583
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe