sumup-korttimaksuasiakas

Menikö-rahat

Minkälaisia kokemuksia on sumup-korttimaksupalvelusta? Onko huuhaata vai luotettavaa palvelua?

50

25974

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Innu459

Rahat tulee tilille kuten pitääkin. Vaativat kuitenkin tilin vahvistamiseksi lähettämään kuvan passista tai kuvallisesta henkilökortista, jotta korttimaksuja voi vastaanottaa enemmän kuin 5000€. Tämä mielestäni outo käytäntö?!

• Anonyymi

Lauantai-iltana kyyti vanhaan kirkkoon taksi otti kaksi eri maksua, sekä käteisellä, että korttimaksuna. Olemme tosi pettyneitä . Missä tämän voisi oikasta? Taisto Kalliokoski

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lauantai-iltana kyyti vanhaan kirkkoon taksi otti kaksi eri maksua, sekä käteisellä, että korttimaksuna. Olemme tosi pettyneitä . Missä tämän voisi oikasta? Taisto Kalliokoski

Tapio. Huora.

• SebastianKkk

Juuri noin kuten Innu sanoi.

Itselläni oli ollut iZettlen alusta asti käytössä heidän maksupääte. Asiakaspalvelu oli todella töykeää, vaikka maksoin heille välityskuluja 500 euroa vuodessa (pieni yritys, noin 20 000 eurolla korttimaksuja).

En saanut mitään ilmoitusta siitä, kun iZettlelle tuli mahdollisuus laskea veloitus n. 1,9% aikaisemman 2,75% sijasta, vaikka olin lukenut heidän kaikki uutiskirjeet.

Sumup houkutteli hinnoittelulla. Suurin osa maksaa debitillä jolla kulu on melkein puolet iZettleä halvempi. Erotus ei tunnu isolta pienissä maksuissa mutta kun laskee koko vuoden liikevaihtoa niin vaihtamalla Sumuppiin säästää useita satasia.

Maksupääte on iZettleä huonompi. Sitä joutuu kääntelemään kädessä maksun yhteydessä. Ensin laitetaan kortti ja sitten käännetään laite PIN-koodin syöttyä varten. Lisäksi näppäimet ovat todella herkät ja se on hankaloittanut joidenkin asiakkaiden maksamista.

Eniten kaipaisin Sumupissa kuitin muokkausmahdollisuutta. iZettlessä minulla oli kuitissa vapaamuotoisessa kentässä omat takuuehtoni, joten kuitti toimi kätevästi myös takuukuittina. Sumupissa ei taida olla mahdollisuutta vapaamuotoisen tekstin lisäämistä kuittiin ja kuitti on muutenkin pelkistetympi, eikä siihen saa esimerkiksi firman logoa.

Meillä Sumup jäi käyttöön kulujen ansiosta. Jos asiakas kertoo maksavansa creditillä niin kaivan iZettlen pölyttyneestä kaapista. iZettleä ei ole suuremmin kiinnostanut pois lähtemiseni, sillä heiltä ei ole tullut mitään kyselyjä miksi maksuja ei ole tullut hetkeen. iZettlen alkuaikoina he olivat aktiivisempia ja ihmetteli heti, jos maksuja ei tullut pariin viikkoon.

Suosittelen Sumup versus iZettle.
      Firma n. 25-30 000 euron liikevaihdolla toimiva puhelimia huoltava yritys, jota teen palkkatyön ohessa.

• teurastaja

Nyt viikon verran ollut käytössä. Hyvin on toiminut ja ensimmäiset rahatkin tuli tilille. Ja se palkkio vain 0,95 %, kun asiakkaat maksavat debitillä. Arvio minulla vuodessa korttimaksuja vain 5000-10 000 € niin tämä juuri sopiva laite. Laite maksoi 29 € alv. 0%. Ihmiset hieman hämmästelevät kun kysyn laitetaanko kuitti tekstiviestinä puhelimeen. Ihan hyvät muuten raportin osoitteessa me.sumup.com

• 103

Tarviiko SumUpiin yritystä tai Y-Tunnusta

• 20181605

Sumup tarvitsee yrittäjyyden, ja ilmeisesti myös yksityinen voi laitteen hankkia. Mutta siitä Sumpup päättä harkintakohtaisesti. En tiedä, mitä sekin tarkoittaa.
        Minulla Sumup ollut käytössä noin viikon. Takkuillut on jonkin verran. Kun aloin ottamaan maksuja vastaan, tuli Sumupilta viesti, että minun täytyy todentaa henkilöllisyyteni sekä yritystoimintani, jotta voin ottaa maksuja yli 5000 € vuodessa. Laitoin kuvan passista sekä kaupparekisteriotteen. Eipä riittänyt sekään. Nyt pyydetään lisäselvitystä yritystoiminnasta, kuvia käyntikortista, tavaroiden ostokuiteista ja vaikka mistä. Ihan uskomatonta. Kyllä pitäisi virallisen kaupparekisteriotteen riittää todistamaan yrittäjyys. En suostu enempää dokumentteja toimittamaan, kun niistä ei mainittu mitään silloin, kun laitetta olin hankkimassa. Myynnit tulee hitaasti tilille. Esim. jos myyt keskiviikkona, niin rahat saat tilille aikaisintaa seuraavana maanantaina. Missähän rahat pyörii sen aikaa?? Izettle toimii paremmin sen suhteen. En tiedä, voinko suositella tätä firmaa kenellekään.

• Ropari

Samaa kokemusta itsellänikin. Kun aloin ensimmäisiä veloituksia tekemään, piti lähetellä passin/ajokortin kuvia ja kaupparekisteriotteesta kuvaa. Nyt vaativat kaiken maailman tavarantoimittajien laskuja, selvitystä yritystoiminnasta, eli samanlaisia kokemuksia.
        Kurkkaus YTJ avais paljon yrityksestä. Taitaa olla keskieuroppalainen tyyli näissä tarkastus jutuissa. Kuvia laskuista firmalle jne... . Toiminimella tuppaa olemaan vain se, että on laskut omalla nimellä ja varsinkin kun myyt palvelua/työtä ei paljon ostolaskuja tule.
        Katotaan kuinka etenee, mutta en rupea venkoilemaan tämän kanssa.

• Anonyymi

Hankin sumupin viikonlopun myyntihommiin ja kun perjantai iltana alkoi koneen käyttö niin muutaman lukukerran jälkeen kone ja puhelin ei enää tunteneet toisiaan .kaikki resetoinnit ja uudelleen käynnistykset tehtiin mutta ei niin ei.
        Ei nykynuorilla ole käteistä rahaa joten joten laimeaksi jäi viikonlopun myynti.
        Apuja ei saatu sumupilta kun he vastaavat vain virastoaikana puhelimeen ja viesteihin. Maanantaina oli saksassa yleinen vapaapäivä ja tiistaina ei kerenneet muuten vain .Henkilötiedot menevät Englantiin heidän niitä vaatiessa. Varokaa tätä laitetta sillä kuseen joudutte kun tietovuoto sattuu englannin päässä.

• Anonyymi

Juu, samantyyppisiä ikäviä kokemuksia. Alkoivat vaatia passin kopiota sekä esim. sähkölaskun kopiota. Tuli kyselyitä liiketoiminnan laadusta, onko enimmäkseen hyväntekeväisyyttä...Lopetin pelin! Vaikuttaa huijariyritykseltä. Ei kenenkään pidä antaa passin kopiota sähköpostissa! Varokaa tätä firmaa!

• Maijastiina

Sain juuri ensimmäisen maksusuorituksen jälkeen meilin, jossa pyydettiin kuvaa passista jne. Meilissä ollut linkki ei tominut. Ja kun tarkistin osoitteen, mistä meili oli tullut, se oli kummallinen [email protected]

Ennen kuin alan laittaa kuvia henkilökohtaisista dokumenteistani mihinkään, haluan varmuuden siitä, kuka niitä pyytää ja miksi. Laitoin SumUp tukipalveluihin tiedon saamastani sähköpostista ja kysymyksen, onko lähettäjä oikea SumUp.

terv toiminimiyrittäjä

• tietonikkarit

Tilin varmistamiseksi pitää lähettää 1e heille , jonka kyllä palauttavat. Mutta kun on aloittanut sen käyttämisen , tulee lisää vaatimuksia , että kun on 2000e ylitetty niin pitää lähettää passista tai ajokortista kopion?? Ja yhtäkkiä tuleekin muutaman päivän kuluttua pyyntö että se " rekisteröinti" pitääkin tehdä pian muuten loppuu laitteen käyttö ! Mihinköhän kaikkia tietoja oikein tarvitaan , tässä tietoyhteiskunnassa?? Onko edes laillista pyytää koipiot ? Ovat ilmeisesti naamakuvia vailla , kun muut tiedot on jo heillä....

• PenaaBt

Todella hidas ja huono asiakas palvelu. Vastauksia tärkeisiin kysymyksiin joutuu.odottamaan viikkoja. Täysin mahdoton hallita yrityksen maksuliikennettä tuon kautta. Älä edes harkitse!

• Maijahhhy

Minulla on hyviä kokemuksia. olen käyttänyt yli kuukauden. rahat ovat tulleet eivätkö ole kyselleet mitään edellä mainittuja sähköpostilla.

• Sentimentti

Saako SumUpin kuittiin laskelman alv:n osuudesta? Siis että SumUpin ohjelma itse laskisi sen?
      Tuossa on kyllä tuollainen "vapaa sana" -kohta, johon voin sen itse laskea/merkitä, mutta vähän hidasta...

• Sentimentti

Näköjään saa täältä advance -osiosta.

• Anonyymi

Rahat tulevat asiallisesti mutta kortinlukijan kanssa on joka päivä jotain ongelmaa. Välillä toimii, sitten taas yhtäkkiä tökkää. Lukijan herääminen saattaa kestää minuutin. Yhteys lukijaan katkeaa tai kortinluvun jälkeen tulee keskeytyksiä. Asiakkaat näkevät sekoilut tliliotteissaan ylimääräisinä riveinä ja ihmettelevät menikö maksu moneen kertaan. Jos olisi iso asiakasvirta, jonoa tulisi.

• Anonyymi

Jaa mulla on toiminut moitteetta ja olen saanut asiakaspalvelua jopa suomeksi. käytössä ollut vajaan vuoden. Ei ole sitten ehkä tasalaatuista tuo asiakaspalvelu. Jos käytätte puhelimen apsia niin voihan se ongelma olla myös puhelimen päässä. Juu ja yksityinen saa tämän myös. Saa nähdä mitä tapahtuu kun Englanti irtoaa EUsta. Kaikille hyviä kauppoja

• Anonyymi

Olen nyt käyttänyt reilun kuukauden sum up;pia, ei mitään ongelmia, pakkasellakin vain piti taskussa lämpimässä ja otti sieltä käyttöön. Sum up näyttää vielä akun varauksen kuin kännykät, harvakseltaan käytin sitä yli kuukauden eikä vieläkään akku tyhjä. Minulla on nyt molemmat laitteet eli myös iZettle, joka oli ensin. Molemmat toimii hyvin, mutta nyt sitten sum up;pia käyttäessä puolet vähemmän kuluja.

• Anonyymi

Kolme viikkoa toimi sitten tuli laitteeseen ilmoitus "device blocked please contact support" lupasivat parissa päivässä uuden koneen , ei ole kuulunut sen jälkeen mitään. samalla lupasivat veloituksetta lähettää uuden ja seurantakoodiin, kumpaakaan ei ole näkynyt. Kauppaa silti pitäs tehdä, huolestuttaa, Ei suomenkielistä tukea lainkaan kun soittaa

• Anonyymi

SumUpilta ei lainkaan vastauksia yhteydenottoihin [email protected], ainoastaan automaattivastaus, jossa tapausnumero.

Laite palautettiin käyttämättömänä yli kaksi kuukautta sitten, enkä ole vieläkään saanut minkäänlaista viestiä saati maksunpalautusta.

En voi suositella SumUpia.

Kannattaa vertailla myös vuokralaitteita esim. verifonen jälleenmyyjistä löytyi meille kätevä ratkaisu.

• Anonyymi

Sumup maksaa suoritukset viitteellisinä. Sotkee omaa taloushallintoa, jos itse sumupin lisäksi tekee viitteellisiä laskuja. Sumupin suoritukset sekoittuvat viitesuoritusten joukkoon. Ei voi suositella.

• Anonyymi

Kolme kesää käyttänyt, ja jatkuvasti on viivyttelyä lukijan heräämisessä ja epäonnistuneita maksutapahtumia. Ei päivääkään ole ollut, ettei jotain ongelmaa ole.

• Anonyymi

minulla toiminut todella hyvin ja rahat tulleet ajallaan! Voin kyllä suositella. Ei kuitenkaan ihan jatkuvaa käyttöä, joten en osaa sanoa jos joka päivä pitää käyttää. Pienessä käytössä superhyvä!

• Anonyymi

Rahat tulevat kyllä, mutta maksupääte on ’arvaamaton’, välillä ’odota hetki’ kestää ja kestää eikä toimi sen jälkeen enää!?

• Anonyymi

Vuoden ollut kaksi konetta joka päiväisessä käytössä ei mitään ongelmia ole ollut. Tilitykset seuraavana päivänä tulleet tilille. Suosittelen

• Anonyymi

Asiakaspalvelu on hidasta ongelmatilanteessa, ja mikä ihmetyttää on sumup yritystili ja pankkitilitys, olen sieltä kysellyt kun rahat menevät yritystilille, eikä suoraan pankkitilille, vaikka olen sinne tiedot ja tahtoni antanut ja rekisteröinnissä näin merkannut. Kiertääkö ne yritystilin kautta vai? Eivät vastaa kun kyselen.
      Nimimerkki ihmeissään uskallanko käyttää

• Anonyymi

Mulla ollut useampi Air maksupääte useamman vuoden ja pelanneet tosi hyvin. Nyt mietinnässä Solo maksupääte, mutta olenko ymmärtänyt oikein ettei sen kanssa nuo tuotteet toimi? Onko jollain siis kokemusta Solon käytöstä? Kiinnostais myös kuulla oletteko kokeilleet uutta verkkokauppa palvelua?

• Anonyymi

Solo ylikuumenee, paloherkkä laite, vaarallinen.

• Anonyymi

Täyttä huuhaata ja kusetusta koko firma! Älkää vain erehtykö! Joudutte kuseen ja saatte tuta kyllä. Siintä ei pääse eroon ja taistelu on kovaa.

• Anonyymi
    • Anonyymi

Yhteydet katkeilevat jatkuvasti. Käyttäjätili täytyy aktivoida uudelleen jokaisen katkeamisen jälkeen. Sekään ei aina onnistu. Tuessa ei vastata puheluihin, sähköposteihin ei vastata.
      Uuden käyttäjätilin luominen ei onnistunut kun edellisen olin poistanut .
      Nyt minulla on kortinlukulaite, jolla en tee mitään.
      SumUpissa on nyt jotain mätää. Älkää sortuko siihen.

• Anonyymi

Sama juttu! En suosittele kenellekään.

• Anonyymi

Sumup perustuu huijaukseen.

• Anonyymi

Täällä 4. Sumup laite menossa, edellinen kesti ehkä 2 viikkoa, jokin mättää ja hämärää niiden maksupäätteissä, Kiina vakoilua?

Nyt vaihtui toiseen, ei jaksa lasten kanssa leikkiä kuten Sumup.

• Anonyymi

Minulla ei ole huomautettavaa Sumup yrityksestä, mutta heidän asiakkaasta kylläkin. Tuntuu, että sitä käyttävät huijarit omiin tarkoituksiinsa. Otin taksin asemalta, sain arvion matkasta ja kuljettaja sanoi antavan kuitin. Peillä halusin maksaa käteisellä Oli kuulemma mahdotonta, joten ojensin kortin. Luulin maksaneeni matkan, mutta korttimaksu olikin peruttu. Siitä sain kuitin puhelimeeni - maksu hylätty . Maksoin rahalla ja pyysin kuitin maksusta. Lpulta sain maksamani summan mukaisen kuitin puhelimeeni. Kotona tarkstelin kuitti lähemmin. Se oli annettu samanhinaisesta maksusta 17.8.2023 klo 11.46, itse maksoin käteisellä klo 21,00. Taksikuljettaja oli somalialainen ja taxiyhtiö kuitin mukaan Bacaad taxi. Puhelinnumeroa ei löydy mistään. Olin tosi tyhmä kun en ottanut taxin rekisterinumeroa ylös. Taximittariakaan eri ollut. Eli siis asiakkaana voi olla kuka hyvänsä.

• Anonyymi

SumUp saattaa myös sulkea mielivaltaisesti ja ilman ennakkovaroitusta tilisi. Et saa veloitettua asiakkaita ja saatat tehdä merkittävät tappiot. Henkilökuntaa ei ainakaan Suomessa kiinnosta vähääkään asiasi. Kannattaa olla jokin toinen maksupääte jolla voit veloittaa asiakkaasi. SumUppiin et voi luottaa!!

• Anonyymi

Sumup air oli kovassa käytössä v 2018-2019. Kaikki ok. Otin saman laiten käyttöön pari päivä sitten. Yllätys, mut 4 vuoden tauon jälkeen air toiminut edelleen. Ja IPhonen kautta jopa kytkenyt tulostimen. VAROKAA laite ei kestä pakkasta! Yksi yö autossa( air oli sammutettuna) ja laite sammutettu. Support team ilmoitti että ei mutta kun uusi laite tilalle! Tuntu huijaukselta. Iphone edelleen näe laiten. Ja kyllä maksupääte käynnistyy. Lue DEVICE BLOCKED. Ei yhtä varoitusta missä pakkauksessa, että air ei kestää pakkasta!

• Anonyymi

Todennäköisesti blokanneet etänä, ei johdu pakkasesta. Blokkaavat tahallaan, jotta joudut ostmaan uuden laitteen. SumpUo scam googleta.

• Anonyymi

Blokkasivat etänä maksupäättemme Sumup solon. Varokaa. Laite myös kuumeni vaarallisesti ajoittain, teimme ilmoituksen tukesille laitteen vaarallisuudesta, tulipalovaara.

• Anonyymi

Sumup kokemuksia. Erittäin petollinen yritys, ei voi luottaa.

Sumup tekee tilin laiteiden uusinnalla, ei rahaliikenteestä.. Voivat lukita laitteenne.etänä, jonka jälkeen joudut ostamaan aina uuden laitteen.

Asiakastukea ei käytännösaä ole ollenkaan, eivät vastaile etenkään häiriö tilanteissa. Joten pakko ostaa aina uusi laite.

Suomennos: SumUp on huijari yritys, välttäkää, tehkää tarvittaessa rikosiilmoitus.

• Anonyymi

Sumup lukita laitteesi milloin tahansa etänä.

• Anonyymi

Googlettakaa SumUp fraud scam. Tulee mielenkiintoista luettavaa. Perustuu laitehuijaus myyntiin, joita he itse hallinnoivat, sulkevat block laitteita kun raha pula iskee, joudut ostamaan uuden laitteen.

• Anonyymi

Ihan paska firma, asiakaspalvelua ei ole. Puhelinajat on kusetusta ei saa koskaan yhteyttä kun ei ole koskaan palvelijoita paikalla. Svetlana kusettaa chatissa että soitetaan ihan kohta sinulle ja sähköpostit on ihan turhia. EN SUOSITTELE KENELLEKKÄÄN, ÄLKÄÄ VAIN REKISTERÖITYKÖ. Ties kuin kauan saa taistella että saan rahani paskasta firmasta takaisin.

• Anonyymi

Höpö höpö.. mitään ongelmia ei ole ollut. Rahat tulevat, koneet toimii. Kai tiedät ettei toimi iPhonen kanssa. Yhtälailla Nordea vaatii tunnistautumista passin kera kun avaat yritystilin tai verifone. Verifonesta ei sitten pääse millään eroon. Ja paskoja toimimaan

• Anonyymi

Juuri näin, asiakaspalvelua heillä ei ole, jos kone tökkii, apua et saa. Olkaa varovaisia, ovat köytännössö huijareita, paskan vertaa välittävät onko sun maksupääte rikki vai ei.

• Anonyymi

jatkuvia päivityskatkoja, purkaa akun todella nopeasti, käytännössä akku ei ole.

• Anonyymi

Sumup.com on huijari yritys, syöttävät päivityksiä tahallaan päivisin, joten maksupääte on useita tunteja käyttökelvoton, amttilaiset IT yritykset tekevät päivitykset öisin, jotta asiakkaille ei tule katkoja, Sumup ei tee niin, vaan mahdollsiimman pöajon haittaa asiakkaalle on tärkeintä. . Myös tilitysten kanssa kannattaa olla tarkkana, että saat kaikki rahasi.

Sumup.com is a scam company, they deliberately enter updates during the day, so the payment terminal is unusable for several hours. You should also be careful with accounts that you get all your money.

Sumup ist ein Betrugsunternehmen, das absichtlich tagsüber Aktualisierungen eingibt, sodass das Zahlungsterminal mehrere Stunden lang unbenutzbar ist. Auch bei Konten sollte man darauf achten, dass man sein ganzes Geld bekommt.

Sumup est une société frauduleuse, ils saisissent délibérément les mises à jour pendant la journée, le terminal de paiement est donc inutilisable pendant plusieurs heures. Vous devez également faire attention avec les comptes où vous recevez tout votre argent.

Sumup es una empresa fraudulenta, introducen deliberadamente actualizaciones durante el día, por lo que el terminal de pago queda inutilizable durante varias horas. También debes tener cuidado con las cuentas en las que obtienes todo tu dinero.

• Anonyymi

Sumup is scamming company, be careful. They dont have customer service, sumup does not give a shit if you sumup does not work.

• Anonyymi

Sumup payment terminals used by China government? Something weard with they terminals...not working at allm

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Työttömyys on kasvussa - Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa

Hallitus halusi kannustaa työttömät töihin leikkaamalla sosiaaliturvaa. Työttömyys on kuitenkin kasvussa. Mitä itse aja
      Maailman menoa
      374
      2929
    2. Mikä piirre on kasvoissa tärkein?

Mikä piirre on kasvoissa tärkein kun valitset seuraa itsellesi?
      Ikävä
      120
      1589
    3. Suurimman myrskyilyn jälkeen

vakiintuu tyynenpi tunne. Entistä vakaampi, entistä varmempi. Aina vaikealla hetkellä auttaa, kun ajattelen sinua. Minul
      Ikävä
      48
      1380
    4. Ruumis kanavassa

Mikä juttu eilen ollut poliisit palokunta ambulanssi ja ruumis auto sillalla. Tekikö itsemurhan
      Suomussalmi
      17
      1154
    5. Mikä häpeä Haapaveden kaupungille

Avin huomautuksen mukaa hoitoyksikkö on ollut monin osin lainvastainen. Huomautettavaa on monista asioista. Miten Haa
      Haapavesi
      58
      1042
    6. Tojotamies törttöili taas auton eteen

Ja taas joku Tojotapappa vähät välitti liikennesäännöistä ja kääntyi viitostietä ajaneen auton eteen tänään, tällä kerta
      Suomussalmi
      28
      1005
    7. En sano tätä pahalla

Mutta olihan meillä aika reippaasti ikäeroa ja aivan erilaiset elämäntilanteetkin. En vaan jotenkin tajunnut sitä aiemm
      Ikävä
      82
      963
    8. Pieni nainen, paras nainen

Näin se nyt vaan on. Mieheltä
      Ikävä
      81
      955
    9. Ei mitään menetettävää

Arvostin ja kunnioitin sun tunteita. Menit nyt liian pitkälle. Mulla ei ole enää mitään menetettävää ja sä tulet sen huo
      Ikävä
      149
      918
    10. Tiedättekö miksi mies on olemassa?

Lisääntymistä varten. Ei mitään muuta hyötyä. Jos nainen voisi lisääntyä ilman miestä, luuletteko miehet että naiset tar
      Ikävä
      205
      859
    Aihe