Jos edes harkitset niin harkitse kahdesti. Ja kerta vielä päälle. Tai jos harrastat vain nettisurffausta niin voi olla OK.
Edistykselliset porttiohjausominaisuudet - niitä edes heidän tekninen tuki ei ole onnistunut löytämään. Silti täyttä häkää myydään lippulaivana. Eli portteja et saa auki vaikka ylläpitopaneeli näyttäisi mitä. Uusin softa ei auttanut asiaan - Mirai-verkkovirus valtasi kotiverkon seuraavana päivänä. Jännää vaikka porttiohjaukset ei toimineet.
Mitään muuta modeemia et saa käyttää DNAn verkossa tietoturvariskin vuoksi, vanhat Thomsonit jne. eivät ole tietoturvariskejä DNAn mielestä. Viisi päivää, neljä myymäläkäyntiä ja yli kaksi tuntia puheluita asiakaspalveluun ja vihdoin sain luvan määräaikaisen sopimuksen purkamiseen. Tarjottu hyvitys oli 29,90 € ja lisäkorvausta voidaan katsoa sitten kun porttiohjaukset alkavat toimimaan. Siihen ei osattu sanoa arviota, puhuttiin kolmesta viikosta, ehkä ylikin. Valmistajan alkuperäistä softaa myöskään ei saanut laitteelle asentaa, varmaan sekin on tietoturvariski.
Tämä viestiketju oli näkyvillä myös DNAn omassa tukifoorumissa mutta se poistettiin kun irtisanoin sopimukseni. Joten toivottavasti em. modeemin hankintaa suunnitteleva löytää tämän narun ja miettii. Kerran. Kahdesti. Ehkä kolmannen kerrankin.
DNA Valokuitu Plus -modeemi UBC1303 - ÄLÄ OSTA
6
5971
Vastaukset
- toteaja-
ei kai tuo ole ainoa sallittu modeemi. tämmönenkin on:
DNA Valokuitu Plus -modeemi F-3686ACv2 kaapelitalouksiin
sitä en tiedä onko yhtään parempi, ei varmaankaan, mutta onpahan tarjolla kuitenkin.- Anonyymi
Juuh....
Onko dna:lla oikeus rajata sitä, millaisen modeemi asiakas verkkoon kytkee?
Vai onko asiakkaalla oikeus kytkeä verkkoon mikä tahansa tyyppihyväksytty modeemi ?
Joka tapauksessa:
Oma suositukseni: Haluan operaattorin verkkon olla yhteydessä laitteella, joka on pelkkä modeemi. Reitittimen haluan hankkia itse erikseen.
Modeemissa ei siis saa olla lisätoimintoja.
Useampi RJ45 -portti modeemissa saa olla, kunhan modeemi EI toimi NAT -reitittimenä, vaan asiakas saa verkosta 1 IP -osoitteen per 1 käytössä oleva modeemin RJ45 -portti.
Eli jos on 4 -porttinen modeemi, niin enintään 4 julkista IP -osoitetta.
Omalla erillisellä NAT -reitittimellä saa sisäverkkoon niin monta IP -osoitetta kuin haluaa.
10.x.x.x -sarjassahan maksimi on n. 16 miljoonaa IP -osoitetta.
- OsOk
Kiitos tarkennuksesta - DNAn mukaan kyseiseen minulla olevaan liittymätyyppiin on saatavilla vain em. modeemi.
- Tietämätön
Älä osta myöskään DNA:n toista laitetta, Sagemcomia. Se ei kykene hoitamaan yhtäaikaisesti edes kymmentä laitetta vaikka DNA lupaa enemmän. Heidän valokuitunsa kanssa kunnolla toimivaa modeemi-reititintä ei löydy ainakaan DNA:lta. Tietäisikö joku parempia?
- Googlaaja
Tällaista on kehuttu.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/3561/jrbrk/AVM-FRITZ-Box-6490-Cable-langaton-Dual-Band-kaapelimodeemi- Googlaaja
Tässä on saksankielinen lehtiartikkeli laitteesta:
http://www.computerbild.de/artikel/cb-Tests-DSL-WLAN-Fritz-Box-6490-Test-WLAN-Router-Kabel-Anschluss-15731575.html
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2412368Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101838Miehille kysymys
Onko näin, että jos miestä kiinnostaa tarpeeksi niin hän kyllä ottaa vaikka riskin pakeista ja osoittaa sen kiinnostukse701644Onko telepatia totta
Epäilen että minulla ja eräällä henkilöllä on vahva telepatia yhteys. Jos ajattelen jotain hän julkaisee aiheesta jotaki801265- 631174
Missä Kaisa Lepola, siellä filunki ja sekasotku
Näin se taas nähtiin, ajolähtöjen taakse on joka kerta jääneet savuavat rauniot, oli työpaikka mikä tahansa.171138TTK:sta tippunut Arja Koriseva teki erityisen teon kyynelsilmin: "Mä olen ihan järjettömän..."
Kiitos tuhannesti Tanssii Tähtien Kanssa -tansseistanne, Arja Koriseva ja Valtteri Palin! Lue lisää: https://www.suomi161038Nainen, olen niin pettynyt
Ehkä se tästä vielä paremmaksi muuttuu. Yritän itseäni parantaa ja antaa itse itselleni terapiaa, mutta eihän se mitään901030Haluaisin jo
Myöntää nämä tunteet sinulle face to face. En uskalla vain nolata itseäni enää. Enkä pysty elämäänkin näiden kanssa jos42874- 70862