Voisko joku fiksu neuvoa? Edge selain alkoi tökkiä

NovelleVissyä

Mulla on HP:n läppäri mallia 17-y009no..en tiedä onko sillä tiedolla merkitystä. :D Mutta kumminkin Windows 10:n päivitti tälläiset päivitykset äskettäin:

-Ominaisuuspäivitys: Windows 10, versio 1709

-Laatupäivitykset: Update for Windows 10 version 1709 for x64-based Systems (KB4058043),
Update for Windows 10 version 1709 for x64-based Systems (KB4041994),
2018-01 Adobe Flash Player -tietoturvapäivitys Windows 10 Version 1709 x64 -pohjaisille järjestelmille (KB4056887)

Heti näiden päivitysten jälkeen läppärin toiminta hidastui hieman, mutta erityisesti Edge alkanut jumittamaan paljon, sivut latautuu todella hitaasti, jotain linkkiä esimerkiksi kun klikkaa niin ensimmäisen klikkauksen jälkeen sivun lataus jää "rullaamaan" ja vasta kun toisen kerran klikkaa uudestaan niin menee. Hidastelee ja pätkii toiminta siis. Olisko ongelmiin mitään apua?

17

675

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hankikunnonselain

Edge on tökkinyt aina!

• Normiwindows

w10 PLÖSÖÖNTYY!!!!

• NovelleVissyä

Ei oo tökkinyt aina, vaan heti päivitysten jälkeen alkoi.

• Dadaaaaa

anne edgen tökkiä, vaihda selainta!

• EdgeOnkamala

Niimpä!

• vaihaEdgePooiis

Voit kokeilla Google Chromea tai Mozilla Firefox. Suosittelen chromea. Asenna myös lisäosa ublock origin.

Edge on ainoastaan hyödyllinen Netflix videontoistoon. Hyödytön jos menet kauppaan ja asennat Netflix sovelluksen.

Ohjelmat vievät vain levytilaa, näitten selainten asennus ei hidasta konettasi.

• NovelleVissyä

Okei unohdetaan Edge hedgeks. Mites ku koko masiina hidastui myös päivityksen myötä? Enkä ole konetta vaihtamassa.

• vanha_kikka

Tätähän ne tekevät. Hidastavat päivityksillä konetta jotta ihmiset ostaisivat uusia.

• Bersel

Asentaa seiska tai muu käyttis!
        W10 lite on ohjelma jolla voi yrittää keventää kymppiä!
        mm Poistaa Edget ym sonnat.

Muomasin kanssa kun kokeilin yhdessä koneessa edge ei mene nettiin, Firefox menee.

• NovelleVissyä

Kukaan ei siis tiedä syytä?!? :D

• NovelleVissyä

ONGELMA RATKESI! Edge siis toimii taas niin kuin ennenkin eli ei töki/jumita. Mulla oli siis myös Chrome asennettuna koneella, mutta en koskaan käyttänyt sitä. Poistin sen ja käynnistin koneen uudelleen ja nyt toimii. Mistä moinen syy? Eikö 2 selainta koneella ole toimiva yhdistelmä?

• nörtitpilasibisneksensa

Eikös W10 koneella pidä olla Edge selain W10 päivitysten takia? Ensisijaisena oletus selaimena. Entä jos haluaa käyttää Firefoxia? Toimiiko?
      W7 tyrkyttää Bingia vaikka yritin Googlella hakea oikeata sivua. Googlella ei tule enää niin paljon hakutuloksia kuin joskus vuosia sitten. Jotain kiusaa yhtiöiden välillä tehdään.
      Android laitteissa olen tottunut Googleen ja Chromeen ja ne toimii hyvin.
      Windows on niin ongelmainen nykyään, että onneksi on hyvä W7 vielä käytössä. Päivitykset niin W kuin Norton tietoturva sujuvat paremmin ja nopeammin kuin pari vuotta sitten. Kone on 4v vanha vasta joten käyttöikää on 2020 jälkeen. W7 on yleisin käyttöjärjestelmä maailmassa joten odotan että päivityksiä jatketaan senkin jälkeen. Käytän kyllä päivittäin eniten Android tablettia mutta täytyy olla W kannettavakin.
      W on tyrinyt asiansa kuten Nokia puhelimensa. Eikä nykynokia puhelin kelpaa enää minulle.

• MuutanLuolaan

Aloittajalta lainaan: "-Ominaisuuspäivitys: Windows 10, versio 1709". Päivityksiä jatkui ja jatkui.
      Läppäri oli poissa käytöstä kolme kuukautta, siitäkö päivitysinto lienee peräisin.

Päivitykset aloitin n. klo 13 ja sitten latasi ja asensi ja jne. ja käynnisteli uudelleen klo 20:een saakka!

a) Onko netti ja tietokone päivityksiä varten? Ovatko rosvot pääsemäisillään päivittäjistä ohitse?
      Onko joku kaapannut koneen päivitysten nimissä ja louhii bitcoineja vai mistä on kyse?
      Kaiket päivät voisi olla lukemassa jotakin tarpeetonta ja ärsyttävää, jonka maksamani nettilinja toimittaa väkisin - sikamaista.

b) Olin laittanut toisen koneen lepotilaan ja irrottanut nettikaapelin. Parin tunnin kuluttua kone käynnistyi itsestään ja huomasin sähköposteja tulleen! Oliko postit muistissa valmiina vai miten tulivat? En yrittänyt posteja avata ennen nettikaapelin kytkentää pelätessäni rajatonta bittitulvaa lähiavaruudesta.
      Nämä romut elävät omaa elämäänsä, meikä on sivuseikka.

• aslakkialatölviöstä

a) Windows 10 päivittää =lataa ja asentaa kaiken uusiksi kaksi kertaa vuodessa, pistä taas kone kiinni kolmeksi kuukaudeksi niin 1804 päivitys on kytistämässä siellä kun laitteen käynnistät.

b) kohta taitaa olla jotenkin puppua.

• Kympillämennään

"Windows on niin ongelmainen nykyään, että onneksi on hyvä W7 vielä käytössä. "
      "W7 tyrkyttää Bingia vaikka yritin Googlella hakea oikeata sivua. "

Siinä on kaksi eri lausetta, samalta kirjoittajalta (nörtitpilasipisneksensä) samassa ikkunassa. Vaikuttaa kyllä ristiriitaiselta, kun ensin W7 tekee jotain omiaan ja sitten muutama rivi alempana W7:n käyttö onkin hyvää ja onnea?
      Mutta jos käyttäjä on tyytyväinen W7:ään, niin eihän sillä pitäisi olla mitään valittamista, sehän on mukavaa, että on johonkin mielistynyt. Mutta eipä kerro, mistä on saanut omat kokemukset, että "Windows olisi nykyään niin ongelmainen"?

Itse olin tyytyväinen win XP:hen, kunnes tuki loppui. Silloin vaihdoin suoraan uuteen koneeseen, jossa oli valmiina W8:n ja suoritustehoa muilta osin. Sitten tässä on päivityksiä tullut, ensin W8.1 ja sitten W10, johon on jo myös tullut monia päivityksiä. Sillä samaisella koneella tässä nyt kirjoittelen, enkä näe mitään "ongelmia".

Eiköhän ne joidenkin "ongelmat" pitkälti johdu siitä, että yritetään päivitellä yli-ikäisiä koneita, joiden ominaisuudet ei kerta kaikkiaan enään riitä. Paljon on myös itse aiheutettua, että sammutellaan konetta kesken päivitysten asentamisen.

• ongella-kalaa

Eipä tuokaan häkkyrä ihan uusinta uutta ole.
        Kannattaa muistaa että ylpeys käy lankeemuksen edellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      93
      1438
    2. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      192
      1425
    3. 76
      1175
    4. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      90
      1125
    5. j miehelle

Mitä meille oikein tapahtui?
      Ikävä
      83
      989
    6. Tekis mieli tulla rakastelemaan sua nyt heti

Heti eikä kolmastoista päivä.
      Ikävä
      81
      985
    7. Me emme...

Näe, emmekä kuule toisiamme. Ajattelen silti sinua joka päivä💔
      Ikävä
      39
      952
    8. Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa

Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa
      Kemijärvi
      66
      905
    9. Satonen Kelaan, on paras mies ?

Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v
      Kansallinen Kokoomus
      81
      902
    10. Korjaamo Kiesifix

Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/
      Oulainen
      6
      847
    Aihe