Web-palvelimelle SSL-suojaus edullisesti

Tekisin-itse

Sisareni on vuosia pitänyt pientä nettikauppaa suomalaisen palveluntarjoajan tarjoamalla nettialustalla. Kauppasoftana on yleinen, nettikauppoihin saatava ilmainen Commerce -softa. Asiakkaiden kauppaan ottamat yhteydet eivät kuitenkaan ole https-suojattuja, vaan avoimia http-yhteyksiä. Luottokorttimaksuja tms. ei tuolla kaupassa oteta vastaan.

Nyt palveluntarjoaja on lähestynyt systeriä ja sanoo että keväällä tulee joku EU-määräys, joka ainakin puoliksi kuulemma pakottaa laittamaan kaikki nettikauppojen yhteydet suojatuiksi SSL-yhteyksiksi, eli https-yhteyksiksi. Joku henkilörekisterilaki tms.

Ratkaisuksi palveluntarjoaja tarjoaa SSL-sertifikaatin laittamista systerin webbihotellin palvelimelle. Tämän veloitus on 120 €/vuosi alv.
Hinta on melkein yhtä kova, kuin koko nykyisen webbihotellin vuosimaksu, eli minusta poskettoman korkea.

Olen kuullut ilmaiseksi tai melko halvalla saatavan saatavan SSL-varmenteen voisi laittaa nettipalvelimelle itsekin, jos on CPanel-hallintapaneelin oikeudet hallussa.
Olisin kysynyt että mistä hankittavaa SSL-suosittelette? Ja onko tällaisen asentaminen kovinkin vaikea operaatio?

3

224

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Debianisti
      • Pikkasen-tiukkaa

Näyttää ihan hyvältä tuo. Certifikaatin luontiin se kysyy tällaiset tiedot:

1) "I'm using": -> Apache (Tämä selviää helposti)
        2) "On" : Debian/Linux, Ubuntu, Gentoo, Arch Linux etc.

En keksi millään miten saan selville Web-serverin käyttisversiota Nettihotellin hallintapaneelista. Yleiset työkalut kertovat vain versioksi "nginx", joka lienee jonkinlainen cache-systeemi.

• Turbo-Urpo
        Pikkasen-tiukkaa kirjoitti:

Näyttää ihan hyvältä tuo. Certifikaatin luontiin se kysyy tällaiset tiedot:

2) "On" : Debian/Linux, Ubuntu, Gentoo, Arch Linux etc.

En keksi millään miten saan selville Web-serverin käyttisversiota Nettihotellin hallintapaneelista. Yleiset työkalut kertovat vain versioksi "nginx", joka lienee jonkinlainen cache-systeemi.

Voi hyvä tavaton mitä touhua, ("nginx", joka lienee jonkinlainen cache-systeemi.)
        Osko pois tuosta ei tule lasta eikä paskaa, noilla osaamisilla, jos mies ei tunnista palvelin sovellusta, on aivan turha yrittää itse rustata SSL-sertifikaatteja.

Sinulla on jo nyt niin kallis palvelu, tuskin se mitään haittaa jos maksat toisen mokoman lisää, koska sinä tuskin osaat sittenkään tuota viedä loppuun.

Se menee väärin jo tässä:

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitkä asiat

tekevät vaikeaksi kohdata kaivattusi?
      Ikävä
      73
      883
    2. Miltä se tuntuu

Miltä se tuntuu havahtua, että on ollut ihmistä kohtaan, joka on rakastanut ja varjellut, täysi m*lkku? Vai havahtuuko s
      Ikävä
      104
      738
    3. Rakas

Eihän se tietysti minulle kuulu, mutta missä sinä olet? 😠
      Ikävä
      36
      613
    4. Haluaisitko oikeasti

Vakavampaa välillemme vai tämäkö riittää
      Ikävä
      47
      613
    5. 39
      608
    6. En mahda sille mitään

Olet ihanin ja tykkään sinusta todella paljon.
      Ikävä
      30
      601
    7. Pidit itseäsi liian

Vanhana minulle? Niinkö?
      Ikävä
      40
      595
    8. Mitä se olisi

Jos sinä mies saisit sanoa kaivatullesi mitä vain juuri nyt. Ilman mitään seuraamuksia yms. Niin mitä sanoisit?
      Ikävä
      34
      557
    9. Joko olet luovuttanut

Mun suhteen?
      Ikävä
      50
      550
    10. Sinunkin pitää jättää

Se kaivattusi rauhaan.
      Ikävä
      36