Kuinka suuri trailerivene on vielä helppo yksin käsitellä? Aattelin vaihtaa kalaveneen aika paljonkin suurempaan mutta ei ole noista painavammista oikein kokemusta. Nykyinen vene Buster L jota pidän todella helppona veneenä yksintrailaavalle.
Miten iso trailerivene?
26
6825
Vastaukset
- Ultimatehienosti
Miksi Suomessa ei ajeta venettä näin trailerille vaan se vinssataan?
https://m.youtube.com/watch?v=MkWMtqQBL5kXXX
Poista XXX niin linkki toimii- Jaaaaaas
Jaa toimi se muutenkin, voi olla että kohta poistuu...
- Pikkupurkkari
Näppärästi ajettu! Yksi ero on ainakin rullien määrä. Vaikuttaako se?
Itselläni oli aikaisemmin 6,5 metrinen vene, joka oli helppo traileroitava. Pitäisin vetoauton kokoa rajoittavampana kuin veneen pituutta. - Ööööö
Miten sen yksin muuten teet sujuvasti kuin tuolla tavalla?
- Siististinousi
Pikkupurkkari kirjoitti:
Näppärästi ajettu! Yksi ero on ainakin rullien määrä. Vaikuttaako se?
Itselläni oli aikaisemmin 6,5 metrinen vene, joka oli helppo traileroitava. Pitäisin vetoauton kokoa rajoittavampana kuin veneen pituutta.Niista trailereist mille voi veneen ajaa puuttuu kölirullat ja vene ei missään vaiheessa keikahda toiselle kyljelle eikä veneen tarvitse nousta kölirullan päälle.
Näin itse ajattelin.
Suomessa on ainakin yksi trailerimerkki missä on vain sivurullat, oli joskus Kipparilehdessä testissä. Siinä kuljetettiin Magnumia ja kehuttiin veneen laskua helpoksi. Se että veneen voi ajaa noin trailerin päälle ei ehkä edes oivallettu.
- MottoriveneenKäyttäjä
Kyllä tuota 10 metristä ja 3 tonnia painavaa olen käsitellyt yksin jo vajaa 30 vuotta elikä laskenut ja nostanut veteen, kun laitteet on kunnossa ja tehty oikein ja helposti käsiteltäviksi.
- Moteurman
Niin kyllä pari kertaa vuodessa, aloittaja on tod näk uistelija, et et niitä nostoja/laskuja tulee vähän enenpi... itte veivailen 22 jalkaista isseksein, välillä hankalaa kun rampit on mitä sattuu.. toki jos on "vehkeet kunnosa" niin ei se isompikaan paatti nostamatta jää.
- tääonkanshyvä
Näyttäisi ettei Jenkeissä ole kölirullallisa trailereita juuri ollenkaan. Tässä on suomiveneen kokoinen paatti ja miten helposti kaikki käy.
https://www.youtube.com/watch?v=3wHmxHvxvosXXX - ridgeforester
Aika helppoahan tuo on jos on kunnon ramppi. Itsellä ongelmia aiheuttaa, että ramppi on soraa ja toiseksi vesi niin matalaa, että ei voi käyttää moottoria. 8- metrisen veneen kuitenkin olen trailerilla nostanut ja laskenut. Hunon rampin takia en ole viitsinyt yksin sitä tehdä vaan kaksin. Toinen ottaa narusta kiinni , että saadaan vene pysymään trailerin kohdalla. Jostain syystä suomessa ei tarpeeksi panosteta kunnon ramppeihi.
- kylläostaisinjosolisi
Vanclaes on Tanskalainen? merkki jota myyydään Suomessa, tässä trailerissa ei ole kölirullia. Ei onnistu veneellä ajo trailerin päälle koska rullat ovat liian isoja halkaisijaltaan ja vene on kuljetuksessakin korkeuksissa. Tässä on selvästi matkittu jenkkitrailereita mutta idea on ymmärretty väärin ja metsään mentiin.
Suomesta ei voi ostaa, kun ei tehdä, tuollaista päälleajettavaa traileria koska tämä on takapajula traileriveneilyn suhteen. - vauhdillapäälle
Maailmalla on aika paljon erilaisia apuvälineitä tilatttavissa helpottamaan veneen nostoa trailerille. esim. Googlaamalla Boat catcher löytyy vaikka minkämoista keulan automaattilukitusta.
- vauhdillapäälle
Tässä laitetaan vähän syvempi v aika pinnassa olevalle trailerille.
https://www.youtube.com/watch?v=MucdTUBeKgA - postituoovelle
Tilaa easy load trailerin kiinasta: https://www.alibaba.com/product-detail/Tandem-easy-load-galvanized-ski-boat_60517818195.html
En tiedä sitten miten saa katsastettua? - Trailerivene
Sähkövinssi kauko-ohjauksella helpottaa yksin nostoa melko lailla. Vinssiköyden voi kiinnittää veneeseen ja kiristää samalla kun toisella kädellä ohjaa venettä ensimmäiselle rullalle. Isomman veneen käsin vinssaaminen on sitäpaitsi hikistä hommaa, sähkövinssillä nousee kevyesti.
- NäinToimiiVeneennosto
Ei sitä mitään "vinssejä" eikä hikistä hommaa tarvita kun vaan oikean tyyppinen kärry jossa on ohjarit veneella sivuilla ja keulaa varten sopivan luja ja tomiva pikalukko, peruuttaa vaan kärryn sopivaan syvyyteen luiskalta, ajaa veneen kärrylle, jättää potkuriin vedon päälle eteen päin jotta vene pysyy kärryllä kunnes saa keulalukon kiinni ja ajelee veto-autolla/traktorilla kärryn ylös luiskasta ja sitten sammuttaa veneen moottorin ja kiinnittää liinalla veneen peräpään kärryyn sekä ajelee minne tarvitsee, "helppoa kuin heinänteko" . Veteen lasku tietysti toisessa järjestyksessä.
- SuomenojaOnEspoossa
NäinToimiiVeneennosto kirjoitti:
Ei sitä mitään "vinssejä" eikä hikistä hommaa tarvita kun vaan oikean tyyppinen kärry jossa on ohjarit veneella sivuilla ja keulaa varten sopivan luja ja tomiva pikalukko, peruuttaa vaan kärryn sopivaan syvyyteen luiskalta, ajaa veneen kärrylle, jättää potkuriin vedon päälle eteen päin jotta vene pysyy kärryllä kunnes saa keulalukon kiinni ja ajelee veto-autolla/traktorilla kärryn ylös luiskasta ja sitten sammuttaa veneen moottorin ja kiinnittää liinalla veneen peräpään kärryyn sekä ajelee minne tarvitsee, "helppoa kuin heinänteko" . Veteen lasku tietysti toisessa järjestyksessä.
Helppoa toki, mutta useimmiten laitonta.
Ainoastaan suljettulla satama-alueella saat laillisesti ajella edes luiskata ylös kuormaa kiinnittämättä, myös takapäästään. Yleensä luiskat eivät ole suljettuja alueita lain määrittämällä tavalla, ja jos ovat niin siellä ei ole voimassa liikennesäännöt eivätkä liikenne- ja kaskovakuutukset.
Lakiasäätävät kansanedustajat eivät ole traileriveneilijöitä, minkä kyllä nykyisistä pykälistä huomaa. Ehkä tähänkin tarvitaan jokin direktiivi muualta (lue EU:sta), ennenkuin se saadaan kuntoon. - Kuumatpaikat
NäinToimiiVeneennosto kirjoitti:
Ei sitä mitään "vinssejä" eikä hikistä hommaa tarvita kun vaan oikean tyyppinen kärry jossa on ohjarit veneella sivuilla ja keulaa varten sopivan luja ja tomiva pikalukko, peruuttaa vaan kärryn sopivaan syvyyteen luiskalta, ajaa veneen kärrylle, jättää potkuriin vedon päälle eteen päin jotta vene pysyy kärryllä kunnes saa keulalukon kiinni ja ajelee veto-autolla/traktorilla kärryn ylös luiskasta ja sitten sammuttaa veneen moottorin ja kiinnittää liinalla veneen peräpään kärryyn sekä ajelee minne tarvitsee, "helppoa kuin heinänteko" . Veteen lasku tietysti toisessa järjestyksessä.
Hieman kohotti kulmakarvoja tuo kohta, jossa sanot että kun vene on vedetty ylös luiskalta, niin sitten sammutetaan veneen moottori.
Ei taida vesipumppu tykätä tuosta käsittelystä. - NäinToimiiVeneennosto
Kuumatpaikat kirjoitti:
Hieman kohotti kulmakarvoja tuo kohta, jossa sanot että kun vene on vedetty ylös luiskalta, niin sitten sammutetaan veneen moottori.
Ei taida vesipumppu tykätä tuosta käsittelystä.Olette ilmeisesti vielä liian vähän saaneet kokemusta veneistä ja niiden käsittelystä
nämä nim. "SuomenojaOnEspoossa " kun kirjoittelette laittomuudesta ja veneen perän kiinnityksestä ennen luiskalta ylös ajoa? Miten aiot kiinnittää veneenperän kärryyn sen ollessa veden alla metrin tai puolentoista metrin syvyydessä? Ei sinne ole kovinkaan moni mennyt liinoja sitomaan, en ainakaan ole nähnyt yli 60 vuoden aikana.
Nim. " Kuumatpaikat "
Ei vesipummppu tykkää huonoa kun siinä on vesi jatkuvasti voitelemassa kumisiipipyörää koska
imu- ja lähtöputket on suunnattu ylöspäin niin pumpussa säilyy aina vesi ja on käytössä toiminut
tunninkin tyjäkäynnillä ilman veneen vedessä oloa.
- Donaldhillary
21 jalkaa on isoin koko yleensä noilla traileriveneiksi tarkoitetuilla veneillä. Jenkeissä tuohon kokoluokkaan asti tulee lähes aina traileri mukaan.
- ja-tymiä
kalastajat ovat vässyköitä
- Vwbuster
Vetoauto sen veneen koon määrää. Suomessa autot keskikokoa ja etuvetoa, joten maks 1000kg paketti nousee suht vaivatta luiskalta. Isommille veneille 4wd auto isolla koneella ja kunnon automaatilla, ei robottivaihteistoa/ kaksoiskytkintä. Itsellä 160 hv etuveto ja juuri pärjää buster xl kanssa. Vaihteisto jo vähän kärsinyt, ei ole momenttimuunin automaatti. Hyvä ja riitävän iso vetoauto on lähtökohta touhulle jos vene isompi.
- Tyrnäväntorpedo
Vetoauton koon puolestaan määrää ajokortti.
Kuorma-auton perässä kulkee isompikin vene. - åpoiuytrere
Lompakkokin määrää vetoauton kokoa..
- Tyrnäväntorpedo
åpoiuytrere kirjoitti:
Lompakkokin määrää vetoauton kokoa..
Isoon autoon mahtuu paksumpikin lompakko :D
- Plusjamiinus
Paljom om kiimmi siitä minkä tyyppinen traileri on käytössä. Uusiin rullatrailereihin on paljon helpompi ottaa kyytiin iso vene kuin perinteisiin keskirullamalleihin.
- Anonyymi
Veneen ei tarvitse olla isokaan niin on vaikea käsitellä yksin, Silver Fox ja lyhyt traileri niin saa ajaa joillain luiskilla auton pakoputken veteen että perä nousee trailerilta ja saa veneen yleensä edes veteen. Syvät v-pohjat ovat traileroinnissa myrkkyä, tai sitten pitää olla syvät luiskatkin aina mistä pudottaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1458760Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde482558- 422359
Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja282357- 971807
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1941803Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai221680Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1091187Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä331171Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni61116