Keitin ketju

Yritän avata tällaisen yhteisen ketjun, joka oikealla Suomella olisi meidän ketju.

Joskus aina syntyy joku ketju, jossa ystävällisyydellään hengessä ollaan mukana. Yritetään yhdessä. Minäkin olen mukana jos saan hengen päälle.

18

267

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juhlamokkaa

      Minulla on kahvinkeitin, merkki braun, aika vanha. En illalla enää kahvia juo, haittaa muutenkin huonoa nukkumista. Onko tämä kahviprtin kanssa kilpaileva ketju ?

      • Keitin vaiko meitin jäin miettimään. kun vilkaisin illan antia. Mukavaahan se, jos ystävällisessä hengessä ihmiset saa jutella!
        Kaunis ajatus Sinulla: yritetään yhdessä!

        Katselin nyt illalla Maria Veitolan Yökylässä oloa Päivi Räsäsen luona. Vierailu joka sujui myös ystävällisyydessä, Marian kysellessä arkaluonteisiakin Päiviltä.
        Ruokarukous kuului heillä aterioimiseen, samoin jokailtainen pieni Jumalanpalvelus Raamatunluvun parissa ja rukoillen.
        Ei Marian tarvinnut osallistua, kuunteli vain.

        Päivin mies ion telogian tohtori, joten heille tuo näytti olevan luontevaa, itse en kaipaisi jokailtaista syventymistä sanan pariin.
        Muuten lumipyry lensi suut ja silmät täyteen tänään, paljon sitä tulikin, ehkä huomenna ei tarvitse mennä minnekään,
        heippa ja hyvää yötä!


      • Ihmettelin kauheesti mitä olen kirjoittanut!

        Tarkoitus oli antaa ketjulle ystävällinen ja arkinen nimi, Keitin ketju, tilaamisen virallisen, hyvänimisen Meidän ketju, sijaan.


      • Ruuneman kirjoitti:

        Ihmettelin kauheesti mitä olen kirjoittanut!

        Tarkoitus oli antaa ketjulle ystävällinen ja arkinen nimi, Keitin ketju, tilaamisen virallisen, hyvänimisen Meidän ketju, sijaan.

        No niin. Kohelsin vielä, Meitin ketju oli tarkoitus perustaa.

        Löytyykö hän muita koheltajia kirjoittamaan?


    • löytyihänjo

      Hän löytyi jo.

    • rauhallinenmietiskelijä

      Nomikä ettei ja aihe lie vapaa?
      Tässä on taas aloitettu aamu kahvin ja voileivän parissa..toinen jo syöty, mutta kahvia vielä silloin/tällöin hörpättäväksi.
      Eilinen tuuli ja pyry laantunut, lunta reilunoloisesti -1.4, mitähän tämä päivä tuo tullessaan, sitä tässä jo aamukahvin parissa ehdin hundeeraamaan. Vanhasta muistista sanoisin että elämme vuoden kylmintä aikaa, kaikkea laatua säätä talveemme mahtuu, hyvä ettei sitä oikein meteorologitkaan osaa varman päälle ennustaa, ja se on hyvä, nähdään päivä kerrallaan kun eletään.
      Joka päivä armo uus?
      Jos tässä ja nyt on aamu voin huomaamatta mitään olla illassa, päivä voi tuoda ihan mitä vaan itse kullekin, jäämme odottelemaan?
      Toivon parasta kaikille!

    • lapsenuskossaelävä

      Ruuneman.

      Nyt on uusia aloituksiasi ihan liian monta, että jaksaisi kaikkiin kirjoittaa, kaikessa ei jaksa olla mukana, kun keskustelu aina tyrehtyy uuteen ketjun avaamiseen, uuteen aiheeseen.

      Eikö yhden otsikon alla voisi keskustella, kirjooittaa kaikesta maan ja taivaan välillä, silloin ketju jatkuu ja jatkuu, mutta uusien aloitusten myötä hyvinkin alkanut juttu katoaa harmaaseen massaan takasivulle.

      Toivomuksena vain.

      • sama.lapsenuskossa

        Sinulla on hyviä aiheita ja avauksia, mutta uusi syö kirjoittajat niistä hyvistä vanhoista jutuista joissa oli mielipiteitä puolesta ja vastaan.
        Joskus vähän hyvää on parempi kuin paljon tyhjiä lauseita vain, kun on mukana.


      • Makeat naurut sain heti aamusta! "Onko tämä kahvipirtin kanssa kilpaileva ketju?" Johan olis pelkistettynä Keitin ketju,...meille aamukaffeen juojille.
        Meneilläänhän aamukahvit vielä onkin, uutisselailun myötä. Mukavaa olikin herätä uuteen valoisaan aamuun, sydämellisen naurun saattelemana.
        Keittimet käyntiin vaan!


      • kenelle.mille.nauroit
        sini.sirkku kirjoitti:

        Makeat naurut sain heti aamusta! "Onko tämä kahvipirtin kanssa kilpaileva ketju?" Johan olis pelkistettynä Keitin ketju,...meille aamukaffeen juojille.
        Meneilläänhän aamukahvit vielä onkin, uutisselailun myötä. Mukavaa olikin herätä uuteen valoisaan aamuun, sydämellisen naurun saattelemana.
        Keittimet käyntiin vaan!

        Liekö vastauksesi väärässä paikassa?
        Kenen ja mihin viestiin vastasit?
        Kahvipirtistä kun ei edellä ollut mitään mainintaa, huomaan.


      • tarkka_porkkana

        juhlamokkaa

        eilen illalla kirjoitettu 21,08. ensilukemalla tuon löysin.


      • huomattujuutarkemmin
        tarkka_porkkana kirjoitti:

        juhlamokkaa

        eilen illalla kirjoitettu 21,08. ensilukemalla tuon löysin.

        Sinisirkku vastasi viestiin jossa ei puhuttu Kahvipirtistä, eikä porkkanoista, vaan puhuttiin Ruunemanin uusista avauksista.

        Nauroi kyllä väärälle kirjoittajalle.

        Porkkanakaan ei ole tarkkana!

        Eilen kirjoitettuun viestiin ei ollut tämän aamuna vastauksensa:
        Ole tarkempi huomenna.


      • Makriina.ei.kirj
        sini.sirkku kirjoitti:

        Makeat naurut sain heti aamusta! "Onko tämä kahvipirtin kanssa kilpaileva ketju?" Johan olis pelkistettynä Keitin ketju,...meille aamukaffeen juojille.
        Meneilläänhän aamukahvit vielä onkin, uutisselailun myötä. Mukavaa olikin herätä uuteen valoisaan aamuun, sydämellisen naurun saattelemana.
        Keittimet käyntiin vaan!

        Täytyypä tunnustaa, että en ensin tajunnut "keitin".sanan merkitystä. Ajattelin, että kyseessä on joku Keith-niminen henkilö.
        Noloa, että se olikin kahvinkeitin. Etten siis ymmärtänyt, se on noloa.

        Tänään olen käyttänyt keitintä jo kahteen kertaan heti aamutuimaan, kun heräsin siihen, että ystävällinen naapurini lapioi lumia ikkunani alla. Keitin itselleni kupin kahvia, ennen kuin menin kiittämään, sillä olinhan ihan aamupökerryksissä, Sitten keitin uudet kahvit avuliaalle aatulle. Lumi oli painavaa ja nuoskaista. Oli miespoloinen uuvuksissa urakkansa päätteeksi. Itse olisin varmasti uuvahtanut jo muutaman kuupallisen jälkeen.
        Eipä kestänyt kuitenkaan kauankaan, kun pääsin itse lapion varteen, sillä kaupungin katupartio tuli sitten avaaman kadun ja kasasi sisääntulooni kunnon kinokset. Oli pakko käydä ne kiireellä kaapimassa sivuun, ennen kuin jäätyvät siihen paikkaan. Tämä homma on jokakertainen, kun katua avataan. Joskus kiukkupäissäni seison lapio kädessä ja heittelen lumikasat takaisin kadulle sillä aikaa kun traktori käy kääntymässä.
        Keitin on käytössä tällaisen urakan päätteeksi. Hyvää kahvia sillä tulee.

        Taas olen pudonnut puskaan. Mikä tässä oikein mättää!


    • Aamukahvilla minäkin vasta olen, miten lie nukuttanut niin makeasti, huomenta ja hyvää päivää kaikille!
      Satutin eilen jalkateräni, ei pitäisi potkia kaikkea mitä edessä on, tänään ei sitten pitempiä lenkkejä kävellä eikä hiihdetä.
      Paketin haen postista, jos kyydin saan.

    • Ramoona_

      Keitin tänäkin aamuna puuroa, tällä kertaan neljän viljan hiutaleista. Oikeastaan kuumensin veden kiehumapisteeseen , lisäsin hyppysellisen suolaa, hiutaleet ja jätin hautumaan kannen alle. Jäiset mustikat sulivat itsekseen kuumien puuroannosten päällä. Sillä aikaa kahvinkeitin hoiti puolestani kahvin valmistuksen. Ei sekään mitään keittänyt, sillä tuoteselosteen mukaan kyseinen keitin kuumentaa toisella vastuksella suodatinveden 92-96 -asteiseksi ja toinen vastus pitää lämpölevyn 80-85 -asteisena. Munat oikeasti keitin kiehuvassa poreilevassa vedessä 7 minuutin ajan, siis sopivan pehmeiksi, muttei valuvan löysiksi. Munankeitintä en huoli huusholliini, mutta pieni spriikeitin minulla on. Jos sähkökatko tulee, saanpa kahvit silti turautettua, on nätti punainen emaloitu Pehtoori-pannukin. Siinä ei kuitenkaan ole sankaa, vaan kahva, joten se ei sovi nuotiolle ja punavärikin nokeentuisi. Erikseen on pannukarkeutta, koska usein nuotiolla fiilistelemme kahvia nokipannussa keitellen. Pannukahvi kuuluu kolmasti kiehauttaa ja sitten pannunnokka selvittää, kahvi saa myös mielellään hetken asettua, jotta porot painuvat pohjaan.

      Presidentin virkaanastujaispuhe korosti ilmastonmuutosta. Olen ilokseni lukenut, miten esimerkiksi Intiassa ja Afrikassa pienet aurinkovoimalla toimivat keittimet ovat yleistyneet, ei tarvitse kaikkea kasvavaa polttopuuksi haalia. Paikallinen säänmuutos on myös huomattavaa. Näytti niin supisuomalaiselta ja liikuttavalta, kun Presidentti asteli alas Eduskuntatalon portaita sakassa lumipyryssä silinterihatussaan, joutui sen kyllä ottamaan käteen kovan tuulen takia. Sotilaat näyttivät olevan kuin lumipuvuissa tervehtiessään. Linnan parvekkeella lumituiskun läpi Sauli vilkutti silinterillä, Jenni lumikuningattarena vierellään, kuin talven sadusta. Jenni on aika paljon Lumikki-prinsessan näköinen, eikös vaan olekin ?

      • sähkötpoikki

        Ei ollut mahdollisuutta kuunnella puheita, eikä seurata virkaanastujaisia.
        Aina ei linkit toimi.

        Nykyisin olisikin kaikilla oltava esimerkiksi pieni kaasukeitin kotona, kun sähkökatkoja on monin paikoin useita kertoja talvessa.
        Missä sitä lapsille vellin keittää kun sähkö pois, eikä puu hellaakaan enää uusiinkaan taloihin muurata, vaikka takka oliskin.

        Me vanheneva ikäluokka olemme senkin ajan kokeneet kun ei ollut olemassakaan sähköjä pirtissä.
        Kaasulampulla näki siinä huoneessa jossa se valoa pohotti, muut tilat pimeitä
        Kuinkahan nykynuoren ilme kun sellaisessa joutuis yhden talven elämään.
        Kiva olis nähdä, kun nyt valitetaan kaikesta.


      • Makriina.ei.kirj
        sähkötpoikki kirjoitti:

        Ei ollut mahdollisuutta kuunnella puheita, eikä seurata virkaanastujaisia.
        Aina ei linkit toimi.

        Nykyisin olisikin kaikilla oltava esimerkiksi pieni kaasukeitin kotona, kun sähkökatkoja on monin paikoin useita kertoja talvessa.
        Missä sitä lapsille vellin keittää kun sähkö pois, eikä puu hellaakaan enää uusiinkaan taloihin muurata, vaikka takka oliskin.

        Me vanheneva ikäluokka olemme senkin ajan kokeneet kun ei ollut olemassakaan sähköjä pirtissä.
        Kaasulampulla näki siinä huoneessa jossa se valoa pohotti, muut tilat pimeitä
        Kuinkahan nykynuoren ilme kun sellaisessa joutuis yhden talven elämään.
        Kiva olis nähdä, kun nyt valitetaan kaikesta.

        Yksin eläjä on monta kertaa päiväkausia omissa oloissaan. Mutta - kun vilkastuu, niin tosiaan vilkastuu. Asetuin katsomaan presidentin virkaanastujaisia, kun ovikello soi, ja asiaa puitiin ovella monta minuuttia. Huh , takaisin tv:n ääreen. Puhelin soi, ja kun olin sen saanut puhutuksi, soitti toinen kiireellinen.
        Eipä minulle paljon jäänyt puitavaa puheesta, Porukan kättelyseremoniaa sitten kerkesin seuraamaan, siinä kaikki.
        Kuuden vuoden kuluttua taitaa olla myöhäistä minulle.


    • Kaakonkulmalta

      Miun kahveenkeitin män rikki ja turrautin murukahvit , mikrossa vettä kuumennin. . Patterit on kylyminä, uskaltaisko jo killauttoo hultomiehel näi aikasii ? Kahtelin netistä keittimiin hintoi ja tul tämmöne sivu vastaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe