Hämmästelin hiukan kuinka erilaisia ovat samasta hotellista, matkailioiden "arviot".
Samaa hotellia toinen pitää erittäin hyvänä - pahimmat arviot huono, jopa 10% !
Pahimmat 3*** hotellin varaajat, odottavat 5***** tasoa !
Tulimme matkalta; varaamaamme hotellia monet mollanneet; sen sänkyjä, huoneessa ei ollut vesipolloja, ei jääkaappia, lista repsotti jossain yms.yms. Meidän huoneen sänky ainakin hyvä. Vesipullo 5L hotellin kaupassa maksoi 2.20e - ei pitäisi matkapudjetti sekasin mennä, jääkaapista ei ollut mainintaa,mutta meidän huoneessa ainakin oli pieni jk. VAATEHUONEESSA , jo o eka hotelli missä olemme olleet, perhehuoneessa vaatehuone, n.3m2 , jossa myös tallelokero. Meitä on moneksi, mutta pitäisi hiukan suhteuttaa *** ja hintaa, omaan arvioon.
Ottakaa vaikka Intiasta 2* hotelli - siitä voi aueta uutta näkökulmaa arvioiniin. Tätä "murehdin" siksi, ettei muut matkaajat saa näistä "nipottavista" arvioista apua omaan hotellin valintaansa
Erilaiset näkemykset hotellista !
14
1978
Vastaukset
- realismiajo
Juu, kun katsoo hotellien asiakasarvioita ja annettuja "pisteitä", ihmetyttää erot.
Olimme varanneet grutsista hotellin.Aloin vasta sen jälkeen lukea muiden arvioita. Kauhistuin mitä olin tilannut. Asiakkaiden ottamia kuvia kaikista epäkohdista, jopa hämähäkeistä ;) .
Hotelli oli MEIDÄN mielestä ihan ok. suhteutettuna tasoon *** ja todella halpaan HINTAAN.
Tuo intia olisi tosiaan hyvä vertailukohta, hiukan vielä pois turistialueelta. Ainakin hajuaistit avautuisivat ja kokemus avartaisi tason määrittelyä. Olen käynyt vain kerran intiassa - jotenkin liian voimakas vastakohtien maa, sillä pienen pienellä 2viik. kokemuksella- hyväon
Onhan se järkyttävää kun parvekkeen ovessa on häkki jonka näkee väärältä puolelta - ikäänkuin hämähäkki olisi väärinpäin ;) kieltotaulu=silmän kuva ja ruksi päälle ympäri hotellin nurmikkoa
NO juu. Ei voi noihin arvioihin luottaa yhtään. Jotku hirveen nipoja vaikka tilanneet halvimman mahdollisen hotellin. Meillä nyt 4* hotelli, josta asiakasarvio 70% hyvä/erinomainen. 5% huono ? Mitä tää 5% oikeen on odottanu hotellilta ja mikä saa noin arvion eroamaan tuosta 70% arvioista. Joitain on sellasia mille ei kelpaa mikään, vaikka olis oma huonepalvelia jotain se tekis väärin tai olis jonku väärän näkönen tms. Itse lähden aina vähän "pessimistisellä " asenteella tilaamaani hotelliin - pessimisti ei pety koskaan - vähän.järkeä
hyväon kirjoitti:
Onhan se järkyttävää kun parvekkeen ovessa on häkki jonka näkee väärältä puolelta - ikäänkuin hämähäkki olisi väärinpäin ;) kieltotaulu=silmän kuva ja ruksi päälle ympäri hotellin nurmikkoa
NO juu. Ei voi noihin arvioihin luottaa yhtään. Jotku hirveen nipoja vaikka tilanneet halvimman mahdollisen hotellin. Meillä nyt 4* hotelli, josta asiakasarvio 70% hyvä/erinomainen. 5% huono ? Mitä tää 5% oikeen on odottanu hotellilta ja mikä saa noin arvion eroamaan tuosta 70% arvioista. Joitain on sellasia mille ei kelpaa mikään, vaikka olis oma huonepalvelia jotain se tekis väärin tai olis jonku väärän näkönen tms. Itse lähden aina vähän "pessimistisellä " asenteella tilaamaani hotelliin - pessimisti ei pety koskaanMatkailiat EI lue yhtään matkanjärjestäjän eikä hotellin omien sivujen tietoja siainnistakaan, naurettavaa "avautua" matkan rannalle olleen ainakin kilometrin ! - kun matkanjärjestäjän hotellitiedoissa kerrotaan matkan rannalle olevan 1,5km ! Lakanoita EI vaihdettu kertaakaan viikon aikana ! Voi v meillä ei ainakaan päivittäin vaihdeta lakanoita, mikä olisi typerää veden ja energian tuhlaustakin.
Sitten on vielä joukko,joka varaa halvimman mahdollisen hotellin ja odottaa 5* tasoa ja palvelua
- vedenhintaliikaa
Sellasia kommentteja EI kannata noteerata lainkaan joissa se miinus sarake on pitkä !
Silloin tietää että kyse juurikin 2** hotellin halvin tilaus ja vähintään 4**** odotus.
Pettyhän sitä silloin. Muutenkin kuulee aivan ihmeellisä "vertauksia" mitättömistä asoista. Viimeisin matkamme lennettiin norwegialla, viruskaveri koneessa kertoi tykkäävänsä paljon enemmän finnairista. Kysyin eroa; finnairilla kerrotaan hki lämpötila ennen saapumista kentälle !
Onhan se tietysti etukäteen hyvä tietää juu ......- matkailussakin
Samoin MINKÄÄN tämän palstan kommentin kohdalla - nekaa. "trolli" kommentti tulee kaikkeen omaan kokemaan ja näkemään asiaan. Keskustelupalsta ??
- realismiako
matkailussakin kirjoitti:
Samoin MINKÄÄN tämän palstan kommentin kohdalla - nekaa. "trolli" kommentti tulee kaikkeen omaan kokemaan ja näkemään asiaan. Keskustelupalsta ??
Ihmeen nekatiivistä kommenttia kokonaisuutena, niinkin mukavasta aiheesta kuin matkailu.
Hotellien tasoa, mikä varattu ei ymmärretä lainkaan. Jos ruokia kuuluu pakettiin, niistä hyvin erilaisia kommentteja - ihmetyttää mitä hanhenmaksapalleroita nämä arvosteliat syövät kotona arkioloissa
- Tupuna49
Tätä minäkin olen ihmetellyt, sama hotelli jonkun mielestä ala-arvoinen, jonkun mielestä huippu. Ei ole näistä arvostelusivuista (esim Tripadvisor) paljon apua. Joku esim narisee, ettei henkilökunta hymyillyt tai aamiaismunat löysiä. Tällaiset asiat ei minulle ole tärkeitä, vaan hotellin sijainti ja huoneen sekä uima-altaan siisteys (ei paikallisia ötököitä). Nyt mennään joulukuussa Thaikkuihin ja hotellit ei ihan luksusta, mutta yritin valita ne omien kriteerieni mukaan, kahlasin ihan hitosti näitä arvosteluja. Tällaisilla ns vapaasti matkailusta sivuilla tulevat aina häiriköt viisastelemaan tai mongertamaan käsittämättömiä.
- maastapois
Lueppa oma kommenttisi "tupuna". "ei paikallisia ötököitä" ?? Millähän kieltotaululla ne saadaan pois pidettyä huoneestasi,puhumattakaan uima altaalta. Lintukaan ei osaa varmaan kieltoa altaan veden juomisesta lukea. Taikkulassa monia hotelleja / hostelleja hyvin lähellä "viidakkoa", kekkoihin, hämppiksiin yms. eläimiin pitää vaan tottua. Kun tilaat ruuaksi kanaa, se ei välttämättä ole kanaa koskaan nähnytkään, kani tai vastaava mitä todellisuudessa syöt
- matkasuunnitteillamyös
Pitää kuitenkin ottaa huomioon, että samassa hotellissa voi olla hyvinkin eri tasoisia huoneistoja/huoneita. Näin meilläkin oli. Ensin jouduimme homeiseen huoneeseen takapihalle päin ja valitettuamme asiasta saimme tilaamamme huoneen altaalle päin, jossa oli ihan hyvä illma, ei haissut home..ja muutenkin oli paljon siistimpi.
Eli nämä seikat myös vaikuttaa arvosteluihin..toki ammattivalittajia löytyy aina.- moneen.makuun
No juu, oltiin 4* hotellissa Turkissa. Odotuksissa lähdetään aina vähän nekatiivisina - ei turhia odotuksia. Nyt kyllä huoneemme sattui todella huono, etenkin sen kylppäri. Allas halki, WC vetonuppi irti, laattasaumat homeessa ja alareunoista likaset, oven kahva vinksallaan jne. Olimme varanneet "paremman" tasoisen huoneen, josta maksettiin jokunen kymppi lisää. All in sapuskat ihmeellisiä mössöjä, sekasin kaikkea vihannesta aivan veltoiksi keitettynä, vielä kun ruoka on kylmää, ei oikeen napannut. Aamupala OK. ja päivällinen parempaa kuin lounas. Syötiin monesti ravintoloissa kaupungilla, mikä todella halpaa
- vaihtelevaa
Kun puhutaan pelkästään huoneista, on tuurilla suuri merkitys saatko mistä kerroksesta ja minkälaisella näkymällä ja mihin suuntaan. On sattunut huonoakin tuuria,ettei huoneesta näe oikeastaan mitään. Pari kertaa vaihdettukin huonetta, yksikin oli sellainen missä kävelytie meni terassin edestä. Vaikka huoneessa ei aikaa vietetäkkään on mukava vähän nähdä ympäristöäkin.
All in paketit tai puolihoito joskus aika surkeita. Ei sielä nälkään kuole, mutta monesti käyty kerran pv kuitenkin syömässä ravintoloissa. Monesti all in niin halpa,että silti kannattava ottaa kun aamupala yleensä ihan hyvä ja juomia tulee juotua lomalla kuitenkin - 32v
En piittaa tuntemattomien mielipiteistä pätkääkään!
Ensimmäinen valintaperuste on sijainti. Kaupunkilomilla vanhan kaupungin keskusta ja mieluiten kävelykadun varrella. Rakennuskanta on usein vanhaa ja hotskut siten xx tai xxx luokkaa ja kelpaavat kahdelle pieneläkeläiselle täysin.
Joskus kylppärissä on seinävalaisimen sähköjohtojen paljaat päät repsottaneet mutta johan järki sanoo, että on syytä pitää hyppyset niistä irti. Eikä ollut mitään tarvetta ryhtyä kohentelemaan edes virrattomina.- motsku
Mikä on hotsku?
- Anonyymi
Monet lähtee vähän turhan kovin odotuksin reissulle. Tilataan 3* hotelli All in paketilla ja kummastellaan kalliin konjakin puuttumista ilmaisten juomien listalta.
Olen usein katsonut hotellin omilta sivuilta tietoja ja asiakkaiden arvioita, valmismatkalle lähdettäessä. Ihmetyttää jälkeenpäin ihmisten erilainen käsitys, yleensä ollut positiivinen yllätys arvioihin nähden. Huoneen siainti vaikuttaa todella paljon samassa hotellissa varmaan myös arvioon,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä411743Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1641637Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701378Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2381316Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2001214- 1281145
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3321127- 781076
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271057Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3141057