Itäautoihin kuten Skoda , rapeisiin ranskalaisiin jane jätteisiin mutta Toyota hylkii ruostetta.
Raudan ja veden välillä tapahtuu sähkökemiallinen prosessi, jossa rauta-atomit hapettuvat rauta(II)-ioneiksi:
Fe → Fe2 2e−
Luovutetut elektronit kulkevat vesipisaroiden - joihin on liuennut paljon happea - reunoilla. Ne pelkistävät veden ja hapen hydroksidi-ioneiksi:
4e− O2 2H2O → 4OH−
Hydroksidi-ionit reagoivat rauta(II)-ioneiden ja veteen liuenneen hapen kanssa kanssa muodostaen rautaoksidia:
Fe2 2OH− → Fe(OH)2
4Fe(OH)2 O2 → 2(Fe2O3 · H2O) 2H2O
Korroosio iskee
13
523
Vastaukset
- H.Itsari
Toitsut pellit on kestäviä, ranskalaisten ei, näin on ollut ja on yhä.
- täyttätotta
Joo tosi kestävä.Kovalla pakkasella Corollastani katkesi vaihdekeppi tyvestä vaihtaessa. Sen seurauksena retkahdin penkin selkänojaa vasten, jolloin olinkin ketarat taivasta kohden. Kiskot irti lattiasta. Jos olis ollut leka matkassa.........................
- täyttätotta
"Totuus ei pala tulessakaan" Mulle ihan sama uskotko vai et...............
- Kaide
skodissa tuntuu tuo ruoste olevan yleisempi vaiva kuin täällä kerrotaankaan. olisikohan hiukan kotiinpäin vetämistä...?
- HolistinSivupersoonaTaas
Holisti se koittaa taas kääntää Toyotan ruoste jutut kilpailijaan, eipä valitettavasti onnistu.
Onneksi sinun kirjoituksillasi ole mitään merkitystä, hauskaa tosin seurata kuinka joku tuhlaa elämänsä Suoleen ja sairastaa.
joku väitti että itäauto skodat olisivat kylmiä autoja, itse olen ajanut uudella skodalla 10 asteen pakkasella ja voin luvata ettei ohjaamossa ollut yhtään kylmempi kuin ulkonakaan.
- C5TourerHdi163aut
Kun aikoinaan siirryin japseista ranskalaisiin, niin ruostumisesta huolehtiminen loppui siihen. Sitä ei yksinkertaisesti ole. Kun tekniikkakin toimii yhtä luotettavasti, kuin japseissa, ei ole ollut suutä palata. Nykyinen 7-vuotias C5 on täysin ruosteeton, tekniikka pelaa ja auto on erittäin miellyttävä ajettava, isolla dieselillä ja automaatilla. Jos ei naftasta tule tarpeeksi lämpöä, auttaa Webasto automaattisesti, kaukosäätimestä vaikka etukäteen lämmittämällä.
- katso.koteloista
Toyotassa on molemmissa päissä metri ämpärimuovia, turha sitä ruostetta on niistä kohdista etsiä.
- UsassaNeKatkeilee
Terille se puskurin ruosteettomuus riittää.
- pahviauto
UsassaNeKatkeilee kirjoitti:
Terille se puskurin ruosteettomuus riittää.
Lujaa tekoa, Yaris.
https://www.avk.fi/Shop/File/Show/ba8c6ff5-eca6-4ca5-9d88-d70ae1759fbb?t=2
- Mätänee.ne
Vibilägaren rostest: Toyota Avensis 2/5. MOT.
- tilastoharha
Eiköhän olisi paras unohtaa tuo ruotsalaisten tekemä ja Ruotsiin maahantuoduilla ja siellä ajetuilla autoilla tehty juttu. Ei nimittäin ole pätevä Suomessa, kun eri kelit ja suolaus sekä autojen suojaus.
- Romutuspalkkiot
Näinhän tero toivoo, että kaikki tojotan ominaisudet lakaistaisiin maton alle. Ruotsissa ja Suomessa täsmälleen samat sääolosuhteet ja suojaukset. Tojota vaan on niin huono.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?1022146- 991537
- 1211273
- 791255
- 1161220
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘571034Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis591002- 51997
- 36912
- 33804