Jumalaton kipu tamponia laittaessa!

pelästynyt

Olen 18-vuotias tyttö ja yritin tänään elämäni ensimmäistä kertaa laittaa tamponia siteen sijasta. Mulla on o.b :n minitamponeja ja sain ihan pikkuriikkisen sitä tamponin kärkee vaan työnnettyä sisään, mutta melkein kokonaan ulkona kuitenkin oli. Sitten heti vaan silmissä sumeni, alkoi pyörryttää ja oksettaa ihan hulluna, joten otin tamponin pois, tai siis mitä sitä kärkeä vähän siellä sisässä ees oli. Hetken päästä rupes hikoiluttamaan joka paikassa ja sit tuli aivan helvetillinen kipu alavatsaan -ja selkään, jota kesti ehkä noin 20 minuuttia. Mistähän tämä reaktio johtui? Onko vaan niin kireet paikat (olen neitsyt) vai eikö vaan tamponi sovi mulle? Jännitin kuitenkin jonkin verran laittoa, olisiko sekin voinut vaikuttaa tulleeseen reaktioon? Nyt ihan suosiolla laitoin kuitenkin tutun siteen takaisin.

4

1585

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • WanttobeBoy

      Olen vaan 13v mutta en kyllä tiedä mistä tuo voisi johtua ehkä se ei vaa sovi sulle???

    • eikuulusulle

      kokeile sellast mis on sellai asetin ? tai siis mikä tunkee sen su sisää

    • Jokujokakokisaman

      Voi että kun kuulostaa tutulta tuo mitä kuvailit.. itekkin yritin ensimmäistä kertaa yrittää laittaa tamponia 18-vuotiaana. Oli vähän pakon edessä yritettävä, ja eihän siitä mitään tullut ku jännitti. Lopputulos oli täysin sama ku sulla.
      Nykyään tamponi menee sisään helposti, etenkin asettimen kanssa. Suosittelen kokeilemaan joko just tota ob:tä tai sitten jos asettimen haluat niin tampax pearlia. ÄLÄ missään nimessä kokeile pahvisella asettimella varustettuja, ne just teki pahaa sillon ekalla kerralla.
      Olin itekkin neitsyt siihen aikaan, ja tuon ekan yrityksen jälkeen ei tullut edes kokeiltua toista kertaa kun vasta vajaan vuoden kuluttua. Sillon en enää ollut neitsyt, ja mun kohalla se tais olla jotenkin ratkaseva tekijä.
      Suosittelen sulle että oikeasti peilillä tutkit alapäätäsi. Katot vähän missä immenkalvo on, jos sulla on ja muutenkin vähän katsot sitä anatomiaa. Mulla immenkalvon ”reunat” on edelleenkin suhteellisen herkkä kohta, ja niiden vähänkin aggressiivisempi koskettaminen saa aikaan pahoinvointia. Jos sulla on sama ongelma niin ainut millä voin jelppiä on että vähän yrität hissukseen sormilla paikkoja venytellä ja älä jännitä. Immenkalvo ei välttämättä heti veny, siinä voi mennä parikin kuukautta, riippuu niin ihmisestä. Ja todellakin, muista hengittää! Voihan se myös olla että jos kerralla sen tampsan sisään survaset niin asia hoituu silläkin.
      Koeta myös tavallaan yrittää laittaa sitä tamponia vähän takaviistoon ja eri kohdista, esim vähän enemmän emättimen suun takaosasta jne.
      Oikeasti toivotan sulle koko sydämestäni tsemppiä, kyllä se siitä!

    • novoisentäänkylläse

      Olen sen ajan jo ohittanut, mutta aloittaja kostuta vähän sormia ja paikkoja ennenkuin laitat kuivan ja imevän tamponin sisälle. Toki jotain steriliä rasvaa voi ajatella, mutta kun opit tekniikaan homma kyllä hoituu ilman sitäkin. Kaikessa me tarvitaan pikkasen ohjetta ja sitä kokemustakin. Muistaakseni tamponi oli aikanaan hyvä juttu, monissa tilaisuuksissa, parempi kuin side. Muuten muistakaa vaihtaa tamponi aina, koska siitä seuraa muuten tulehduksia pahojakin.
      kertoo vanhempi mamma

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1641
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1341
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1299
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1295
    5. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1287
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      4
      1263
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1244
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1220
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1180
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      1
      1156
    Aihe