Miten näitä raivokohtauksia saisi rauhoitettua?

As-space

Tuntuu, että vuosi vuodelta vaan pahenevat.
Olen lohduton, tiedostan kyllä että suutun älyttömistä asioista, mutta en saa kontrolloitua raivoa millään ja se lähtee käsistä kuin räjähdys.

Ovat ajaneet itseni itsetuhoisiin ajatuksiin, kun loppua ei näy. On vain häpeä itsestäni ja muut joutuvat kärsimään. Psykologilla käyn juttusilla, mutta sieltä en ole apua löytänyt vaikka olen kyllä pyytänyt.

Onko kukaan saanut esim. Jostain lääkkeestä apua? Tai onko hyviä metodeja joilla osaisin lopettaa ajoissa. Tuntuu että impulssin hallinta on kadonnut tyystin. Ei tarvitse kuin yskäistä niin johan lähtee.

11

2490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Infoninfoainfolle

      Hyvä että ylläpitäjäkin ymmärtää, että kysymyksessä on infon infoa infolle

    • lukijat

      S aattaa olla ihan syntyperäinen juttu,onko aivojasi kuvattu magneetilla? Tiistaai yönä kello 23.35 tuli hyvä dokumentti oireistasi,jossa väkivaltarikolliset ovat poteneet tällaisia oireita lapsesta saakka.Heitä tutkittiin magneettikuvauksella ja aivoissa oli normaaliin ihmiseen verrattuna mantelituman kohdalla poikkeavuuksia selvästi.Lääkettä ei ole vielä keksitty impulssiongelmaa,he kärsivät samasta ongelmasta kuin sinä.KATSO yleareenalta jos sattuisi näkymään . Onko sulla tutkittu neurologisia poikkeavuuksia adht tai aspergerin oireyhtymää koskaan? Toivon että sait miettimisen aihetta...

      • lukijat

        ps se tuli tv 2 tiistai yönä kello 23.35.


      • As-space

        Olen autisminkirjoilla ja kohtaukset on ns. Meltdown kohtauksia. Väkivaltainen en ikinä ole ollut.


    • Probiootti
    • pärryttelijä.man

      Jooga meditoiminen on minua auttanut. Raivoan nykyisin vähemmän kuin vielä vuosi sitten. Ikään kuin tasoittaa tunne-elämää.

    • Myötåpärryttelijä

      Palkokasvit aiheuttaa pärryttelyä. Suosittelen siirtymistä tattari-tuotteisiin.

    • Ruuskis

      Onko alottajalla aistiherkkyyksiä ääniin ,hajuihin,valoihin ja ihmishälinään? Sulla saattaa olla mm erityisherkkyyttäkin,,mulla on aistiherkkyyttä ja saatan hermoilla hälystä,liian kovasta äänestä tai musiikista kaupoilla,keskittyminen herpaantuu ja kärsimätön luonne myös. Itse vältän mahdollisuuksien mukaan aistieni herkkyyttä välttelemällä tietynlaisia paikkoja,ja ajankulua mikä uuvuttaa psyykeni ja kehoni.Liikenne ruuhkissa oleminen on sietämätöntä ...en ole agressivinen muuta kilahdan ärsykkeiden vallitessa liian pitkään esim kylässä joku pitää telkkaa liian kovalla.alkaa sressikäyrä nousemaan ja tulen kärttyisäksi ja sanon että korviin ottaa paasaminen tai kimeä ääni jollakin saa pään kipeäksi...tällanen tapaus täällä.Kaltaisiani on muutamia keitä satun tuntemaan eri piireistä.

      • As-space

        Kyllä! Olen erityisen herkkä äänille ja valolle sekä tuoksuille, välillä myös toisen ihmisen läheisyys laukaisee raivokkaan olon. En pidä oikein, että minuun kosketaan. On hyvin hankalaa sellainen, kun kuitenkin olen perheellinen ihminen. Mutta koiran väkisin sopeutua, mutta en ole vielä löytänyt sitä maagista kikkaa, jonka avulla osaisi rentoutua.

        En ole mitenkään väkivaltainen, mutta hermot menevät todella helposti ja saan raivokohtauksen, että saatan olla sitten hieman kova ääninen ja paiskoa ovia tai tavaroita tai muuta sellaista. Se ei kohdistu ikinä eläviin olentoihin. Enkä satuttaisi kärpästäkään, mutta tämä on raskasta ja liikaa joka tapauksessa.

        Nuorempana tahdoin satuttaa itseäni ja se helpottil raivoa. Nyt en semmoista voi harrastaa niin jotenkin pitäisi osata joko a) välttää kohtauksen saamista tai b) oppia hillitsemään itsensä. Tuntuu, että pahenee vaan ja olen aivan neuvoton.

        Mistään ei tunnu saavan apua, käyn kyllä säännöllisesti puhumassa asiasta ja käyttää korvatulppia ja aurinkolaseja, asun syrjässä ja koitan purkaa stressiä enemmän esim. Asioihin joita tykkään toistaa päivittäin. En tiedä onko sekään hyvä..

        Kohta on taas kesä ja se on yhtä helvettiä auringonvalon kanssa elää. Olen kuin hirviö, mikä lie vampyyri.


    • Myötäkokija

      Hakkasitko päätäsi seinään lapsena?

    • levotonna

      Onneksi kesään on vielä aikaa. Itse en pysty asumaan toisen -toisten kanssa koska aistiherkkyyksien vuoksi mulla on oltava oma tila ja rauha kun siltä tuntuu,sen takia en viihdy toistenkaan luona kauaa,,,olen tässä ylittänyt sen verran itseni että 1-2 ja jopa 3kin yötä olen ollut rakkaani luona mutta sit alkaa tuntumaan että kaipaa omaa tilaa,tuntuu että happi loppuu jos en saa välillä olla omine ajatuksinen,ei sekään ihmeellistä ole,tunnen kaltaisiani herkkiksiä myös mutta suvussani on aspergeria,add ja adhd varsin paljon joten hermoherkkää sukua olen äitini puolen jossa suvussa muitakin kilarityyppejä. Sulle suosittelen omaa hetkeä päivittäin ,lenkillä ja iltaihminen kun olen niin parhaimmat hetket koen yksin ilta ja yölenkeillä,ihana rauha ja ihmisten vähyys,en aina jaksa tuttuja-joskus niitä sinkoilee joka puolelta ja yritän päästä pois jos en ole juttupäällä. Olet ilta ja yöihminen ja vireystasosi ilmeisesti paranee iltaa kohden ja kirkkaat kevätpäivät ovat kauhistus ainakin mulle kun kelloja siirretään...kääk.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      134
      3619
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      110
      1419
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      271
      1330
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      69
      1249
    5. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      17
      1144
    6. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1081
    7. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      45
      1038
    8. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      1029
    9. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      1026
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      53
      938
    Aihe