Ketipinorista vierottautuminen?

aabbcee

Onko tällä palstalla ketään, joka olisi vierottautunut ketipinor lääkkeestä ja selvinnyt kuiville terveenä?
Kertoisitteko kokemuksianne, jotta muut asiaa pähkäilevät saavat vertaistukea.
Itse en käytä kyseistä lääkettä, mutta lähipiirissäni on muutama kyseistä ainetta käyttävää. Ovat lihoneet aika paljon ja muutama muu oheisvaiva on ilmentynyt. En usko heidän tarvitsevan sitä, koska heidän psykoosi oli ohimenevä lääkkeestä johtuva oire.
Uskon, että vuosikausien Ketipinorin syönti saattaa tehdä palonkin haittaa...

14

2979

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • myrrrrkkkyä

      Kamalaa tavaraa , ei voi lääkkeeksi kutsua , painon nousu on vain yksi pahoista oireista , psykiatrien lempi lääke. Minulla vielä sanottiin että ota niin paljon kun haluat ei mitään ylärajaa, ja seuraukset sen mukaiset.

      • ketipinor400mg

        Itse olen käyttänyt ketipinoria 10 vuotta ja olen laihtunut yli 20 kiloa.Missä vika kun olen laihtunut tästä lääkkeestä huolimatta?Käytän 400 mg unettomuuteen.Painan 69 kiloa ja pituutta on 167 cm.


      • tttttttttttttttvv
        ketipinor400mg kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt ketipinoria 10 vuotta ja olen laihtunut yli 20 kiloa.Missä vika kun olen laihtunut tästä lääkkeestä huolimatta?Käytän 400 mg unettomuuteen.Painan 69 kiloa ja pituutta on 167 cm.

        Mikä sairaus sulla on? SIIS pelkkään unettomuuteen 400 mg,joka on jo skitsofrenia annos?Miten olet laihtunutja miksi? Oletko hyvä vointinen ja onnellinen syötyäsi 400 mg ketiapiinia päivässä 10 vuoden ajan? Mitä sivuvaikutuksia?Tuskin heräät aamulla normaalisti töihin? Näetkö painajaisia ,kuten minä? Laihtuminen on mahdollista,jos illalla otat lääkkeen ja nukahdat.Ei tule ns. ketipinor munchies,joka on aamuun mennessä mennyt ohi.
        Epäilen sua trolliksi.Kuka syö onnellisene 10 vuoden ajan vakiot 400 mg illassa ? Ja laihtuu 20 kiloa ja that s all,muuta ei ole asiaa.10 VUOTTA 400MG JA MIINUS 20 KG???
        trollollol


      • ketipinor400mg
        tttttttttttttttvv kirjoitti:

        Mikä sairaus sulla on? SIIS pelkkään unettomuuteen 400 mg,joka on jo skitsofrenia annos?Miten olet laihtunutja miksi? Oletko hyvä vointinen ja onnellinen syötyäsi 400 mg ketiapiinia päivässä 10 vuoden ajan? Mitä sivuvaikutuksia?Tuskin heräät aamulla normaalisti töihin? Näetkö painajaisia ,kuten minä? Laihtuminen on mahdollista,jos illalla otat lääkkeen ja nukahdat.Ei tule ns. ketipinor munchies,joka on aamuun mennessä mennyt ohi.
        Epäilen sua trolliksi.Kuka syö onnellisene 10 vuoden ajan vakiot 400 mg illassa ? Ja laihtuu 20 kiloa ja that s all,muuta ei ole asiaa.10 VUOTTA 400MG JA MIINUS 20 KG???
        trollollol

        Mulla on ollut diagnoosi masennuksesta,paniikkihäiriöstä ja ahdistuneisuushäiriöstä.Unettomuudesta oon kärsinyt 18 vuotta ja ketipinoria oon syönyt 10 vuotta.Ainoa lääke joka on auttanut.Tenoxit ja imovanet kokeiltu.Mä voin hyvin tai olen voinut hyvin vajaat 7 vuotta,kun pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle.Mitään sivuoireita ei ole ollut.Väsymystä ei varmaan lasketa,kun unensaanti on tarkoituksena.Silloin kun aloitin ketipinorin niin mun painajaiset loppui.Mutta mun mielestä on ihan normaalia nähdä joskus painajaisia.Mä nään aika paljon selkounia eli tiedostan näkeväni unta,jolloin mä pystyn vaikuttaa uniin ja painajaisten kohdalla pystyn heräämään.Ja jatkaa sitten unia.Mun aloitusannos oli 200 mg.Mulla on ollut 15 vuotiaata asti kuolemanpelkoa ja 26 vuotta. Sain sillon 15 vuotiaana pahan paniikkikohtauksen.Jos sä haluut pitää mua trollina niin se on sun mielipide.Miksi mulla ois mikään tarve trollata.Halusin vaan kertoa oman kantani ketipimoriin. En usko että lääkkeet lihottaa vaan se mitä sä pistät suuhusi. Lääkkeitä on helppo syyttää lihomiseen. Saa olla dementikko jos ei muista koska ja mitä on syönyt.


      • Anonyymi
        ketipinor400mg kirjoitti:

        Mulla on ollut diagnoosi masennuksesta,paniikkihäiriöstä ja ahdistuneisuushäiriöstä.Unettomuudesta oon kärsinyt 18 vuotta ja ketipinoria oon syönyt 10 vuotta.Ainoa lääke joka on auttanut.Tenoxit ja imovanet kokeiltu.Mä voin hyvin tai olen voinut hyvin vajaat 7 vuotta,kun pääsin työkyvyttömyyseläkkeelle.Mitään sivuoireita ei ole ollut.Väsymystä ei varmaan lasketa,kun unensaanti on tarkoituksena.Silloin kun aloitin ketipinorin niin mun painajaiset loppui.Mutta mun mielestä on ihan normaalia nähdä joskus painajaisia.Mä nään aika paljon selkounia eli tiedostan näkeväni unta,jolloin mä pystyn vaikuttaa uniin ja painajaisten kohdalla pystyn heräämään.Ja jatkaa sitten unia.Mun aloitusannos oli 200 mg.Mulla on ollut 15 vuotiaata asti kuolemanpelkoa ja 26 vuotta. Sain sillon 15 vuotiaana pahan paniikkikohtauksen.Jos sä haluut pitää mua trollina niin se on sun mielipide.Miksi mulla ois mikään tarve trollata.Halusin vaan kertoa oman kantani ketipimoriin. En usko että lääkkeet lihottaa vaan se mitä sä pistät suuhusi. Lääkkeitä on helppo syyttää lihomiseen. Saa olla dementikko jos ei muista koska ja mitä on syönyt.

        missä muodossa sun ketiponr on? Sitä on depottina ja luhytvaikutteisena,itselle määrätty 200 lyhytvaikutteista ja 200 depotia ,pystyn ottaan sitä lyhytvaikutteieusta 100-200 mg ,100 mg ei tule painajaisia, joskus tulee niin paha maasnnus,että en jaksa itseäni ja silloin pakko ottaa 200+200 mg ,niin ajatukset hajoaa hetkeksi. Ajattelen liikaa enkä vaan jaksa sitä analysointia.Jos sinä voit niin hyvin 400 mg lla ketiä niin miksiet mene töihin? Itse voin huonosti näillä lääkkeillä,mutta ilmankin voin huonosti.En nuku hetkeäkään.Minullakin selkounia,puhun myös ketipinoreissa unissani. 400 mg on skitsofrenia-annostus,että sinulla on psykoosisairaus lääkärisi mielestä,eikö vaan. Minulla siis sama,lääkäri on määrännyt 400 mg ,koska minulla on erittäin vaikea skitsofrenia,mutta oikeasti tuo ta ei voi syödä,koska sew aiheuttaa yöllisiä painajaisia ja harhoja.Kyllä ne syömiset muistaa,turhaan haukut dementikoksi ketään. Olet eläkkeellä ja laihakin vielä,että sivuvaikutukset eivät ole riesanasi.Tottakai ,jos ei mitään syö, niin laihtuu,mutta on olemassa ketipinor munchies,joka valtaa juuri ennen nukahtamista ,jolloin et välitä mistään.Ei se ole dementia,muistat sen kyllä,voi että ,dementia vai? et tainnut ihan ymmärtää


      • Anonyymi
        ketipinor400mg kirjoitti:

        Itse olen käyttänyt ketipinoria 10 vuotta ja olen laihtunut yli 20 kiloa.Missä vika kun olen laihtunut tästä lääkkeestä huolimatta?Käytän 400 mg unettomuuteen.Painan 69 kiloa ja pituutta on 167 cm.

        Olet ollut lihava ja sairas


    • myrkky11

      Haluaisin kanssa eroon kyseisestä myrkystä, olen huomannut että se tylsistyttää ihmisen.

    • ONLY-FACT

      Kirja :
      Stefan Borg: "Irti unilääkkeistä ja rauhoittavista aineista"
      auttaa varmasti asiassa.
      Ketopinorista kannattaa kaikissa tapauksissa vierottautua, "lääke" on todellakin terveyden tuhoava myrkky.

    • tttttttttttttttv

      Tämä on tärkeä aihe.Mulla menee myös Ketipinor ja tämä lääke on ollut tuhoisa.En jaksa nyt kirjoittaa enempää,mutta jos joku on onnistunut vierottautumaan,niin kertokaa miten.Englanniksi tästä aiheesta löytyy muuten enemmän tietoa quitting quetiapin,ihan vaan tiedoksi

    • Tuskaisaa

      Täällä yksi! Söin lääkettä monta vuotta, tosin melko pienillä annoksilla koko ajan. Kun tein lopettamispäätöksen, söin yhtä 25mg tablettia päivässä. Ensin söin useamman kuukauden kolme neljäsosaa tabletista, tässä vaiheessa vierotusoireet eivät olleet vielä kovin pahat. Sitten pudotin puolikkaaseen tablettiin ja noin kuukauden päästä yhteen neljäsosaan. Sitten jonkun ajan päästä lopetin. Loppuvaihe oli kaikista pahin, hirveää hikoilua ja muita fyysisiä oireita, lisäksi henkisesti tosi tuskainen olo. Tsemppiä ja sisua kaikille jotka pyrkii tästä lääkkeestä eroon! Nyt jo 1,5 vuotta onnistuneesti lääkkeettömänä!

    • 4314

      Hei

      Minulla on kanssa ollut Ketipinoria ja alussa annos oli 25 mg iltaisin. En syönyt montaa kuukautta sitä koska olo tuli aika tokkuraiseksi, ja kävin uudestaan lääkärillä pyytämässä jos lääkkeen voisi lopettaa tai vaihtaa, mutta lääkärin mielestä annos oli liian pieni ja nosti määrää 100 mg. Jännää oli kuitenkin että isompi annos toi hyvät yöunet ,mutta muuten olo oli päivisin kuin zombilla. LIsäksi välillä tuntui että tuli sellaisia ns sähköiskuja ennen nukkumaan menoa ja hikoilu oli kauheaa. Ketipinor lisäksi kuivatti kroppaa aika lailla että vettä sai hörppiä koko päivän.
      Unenlaatu alkoi vuoden sisällä muuttua ja unet jöivät siihen 6 tuntiin ja unenlaatu alkoi olemaan sellaista valveunta .
      Sain luvan lopettaa lääkkeen, mutta siitä se helvetti alkoi. Lopetin astettain ja vierotusoireet olivat kamalat. Ei saanut nukuttua, ahdistus lisääntyi, levoton olo ja lihasnytkähdyksen. Kauheinta oli se että ei tosiaan pystynyt nukahtamaan vaikka oli kuinka väsynyt. Unet olivat sellaisia levottomia painajaisia.
      Sain tarvittaviin Mirtazapiinia pienellä annoksella ja sen avulla Ketipinorista vieroitus onnistui. MIrtazapiiniin ei jäänyt minkäänlaista riippuvuutta eikä minulle tullut siitä mitään vieroitusoireita.

      MInullle ei jäänyt KEtipinorista mitään "terveys" juttuja, mutta oli kyllä sellainen kokemus että ikinä en sitä myrkkyä käytä.

      Niin ja minulle se määrättiin alunperin masennukseen, univaikeuksiin ja paniikkioireisiin.

      • Anonyymi

        Käyn ryhmäliikuntatunneilla, syön ketipinoria ja mulla voi mennä se 2 litraa vettä yhdellä intensiivisellä tunnilla. Tuntuu,että kuolen kuumuuteen ja nestehukkaan. Haluan lopettaa ketipinorin,voisiko mirtazapiini olla vastaus


    • Anonyymi

      Olen tällä hetkellä vieroittumassa lääkkeestä, söin ketipinor depot 50mg 2vko ja 100mg viikon ja on voimakkaat vieroitusoireet, saan paniikkikohtauksia tai meinaan saada, mutta märkä rätti auttaa. Tekee voimakasta pahoinvointia, vähän päänsärkyä ja TOSI levottoman olon. Lääkkeen lopetin, koska vei tunteet pois ja pahens ahdistuneisuutta.

      • Anonyymi

        Minulla oli käytössä 20 vuoden ajan useita erimerkkisiä psyykelääkkeitä, eli neuroleptejä. Ketipinoriakin taisin käyttää useita vuosia, ehkä yli 10 vuoden ajan. Annos oli jotakuinkin 100 mg/vrk. Käytin niitä lähinnä krooniseen unettomuuteen, vaikka jokin muu diagnoosi sinne on rätkäisty ja se siellä tiedoissa seisoo. Siitäkin diagnoosista voi olla monta mieltä, että onko se edes oikea. Tuskinpa. Alalla on ollut jo useiden vuosikymmenien ajan tapana antaa psykoosi ja skitsofreniadiagnooseja, vähän nk, hatusta vetäen ja liukuhihnatyyliin. Riittää kun valittelee terveydenhuollossa, ettei saa nukuttua. Ja nykyisin niitä määrätään ennen kaikkea unettomuuteen ja sen hoitoon. Kyllähän niillä nukkuu, eli ne antavat unta, mutta sitten niiden lääkkeiden vaikutus toimintakykyyn ja vireyteen ja jopa mielialaan ovat turhan voimakkaita ja rajuja. Itsellänikin kun on autoimmuunisairaus ja CFS, niin siitä voi jokainen kuvitella, miten kyseiset lääkkeet sitten vaikuttavat ja saavat aikaan. Oireet vain enemmän pahenivat, kuin helpottuivat. Ahdistuneisuus ja itsetuhoisuus vain lisääntyvät ja altistivat ainakin minun kohdalla tuolloin jopa päihteiden liikakäyttämiseen.

        Kesäaika todellakin on haasteellisempaa, jos niitä lääkkeitä käyttää, lämpötilojen nousemisen ja siitä aiheutuvan nestehukan takia.

        Puolitoista vuotta sitten lopetin kyseisen lääkkeen käytön, vähissä erin vähentämällä. Puolittamalla annoksia. Se on totta, että vieroitusoireita tulee, ja niiltä ei voi välttyä. Oireet kyllä vähenevät ajan kanssa. Kannattaa olla sinnikäs. Vieroittaminen kannattaa tehdä varovaisesti ja vaikka vuoden ajan. Itse tein sen noin puolessa vuodessa. Mutta vieroitusoireet ovat tavallista vahvempia.

        Nykyisin käytän unettomuuden hoidossa melatoniinia ja rautavalmistetta.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2285
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      71
      1923
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      55
      1725
    4. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      158
      1649
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1641
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1619
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1514
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1357
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1321
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      1
      1218
    Aihe