yhdyskuntapalvelu, voinko ilmiantaa?

uskomatonta...18

Olin asianosaisena aika rankassa jutussa ja tekijälle tuomittiin 7-5kk ehdotonta vankeutta (ja meille maksettavat korvaukset päälle, olin tyytyväinen). Oletin tyypin istuvan jo linnassa mutta kappas, facebookissa vastaan pölähti päivitys että henkilö X on käyttäjän Y seurassa kohteessa Fuengirola, Espanja. Kyselin sitten hänen siskoltaan, että eikö linnassa tämän vekkulin pitäisi olla, niin sai yhdyskuntapalvelua! Hänen tuomionsa on muutettu yhdyskuntapalveluksi. Olen aivan sanaton. Niin paljon pahaa on aiheuttanut monelle ja tästä siis pelkkää yhdyskuntapalvelua.. Käy kuuluma 2x viikossa siivoamassa 3h kerrallaan, vapaa-ajalla voi tehdä mitä lystää, kuten nyt vaikkapa matkustella tyttöystävänsä kanssa. Eikö mikään taho valvo tosiaan mitä nuo perkeleet vapaa-ajallaan tekevät, miten voi edes poistua maasta? Eikö pitäisi pysyä kotona tai kotipaikkakunnalla? Ja miten helvetissä tuo tuomio on saatu yhdyskuntapalveluksi!!

7

2437

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • qwqwwwq

      Venkulan sisko on saattanut valehdella sinulle. Soita kyseiseen tuomioistuimeen ja kerro, että haluat otteen tuomiosta, ei maksa mitään ja siitä näet, mitä on todella tuomittu.

    • uskomatonta...18

      On tosiaan yhdyskuntapalvelua, 225h.. Siis enkö tosiaan voi tehdä mitään? Eikö yhdyskuntapalvelu ole sitä, että ollaan paikkakunnalla / kotona? Eikai maasta saa poistua? Ihan sama, että olisi jätetty tuomiotta.. Me asianosaiset kärsimme hänen tekosistaan ja hän saa jumalauta yhdyskuntapalvelua. Olen sanaton.

    • uskomatonta...18

      Kyseisen tiedon sain tämän venkulan veljeltä, jolla ote tuomiosta on ja joka nyt veljensä asiat tietää muutenkin.

      • jurrristi

        Se on kuulehan nyt tämä EU jonka direktiivit sallivat yhdyskuntapalvelun siirtämisen Suomesta johonkin toiseen EU maahan.
        En yhtään ihmettele, vaikka tulevaisuudessa yhdyskuntapalvelun voisi suorittaa vaikka Havaijilla.


    • Näinsemenee123

      Yhdyskuntapalvelu on nimenomaan palkatonta tuli työtä, jota tehdään yleensä 2 kertaa viikossa ja 3-4h kerrallaan. Sinun ei tarvitse pysyä suomen rajojen sisäpuolella, kunhan noudatat ehtoja eli jos olet töissä ma ja ke, voit vaikka olla Kiinassa to-su.

    • eimitänoutoo

      Just niin kuin yläpuolella "näinsemenee123" selitti. Ei tartte istua himassa koko aika (se on pantarangaistus eli valvontarangaistus).

      Mitä omituista yhdyskuntapalvelussa on? Tuomiot ankaroituvat vähitellen. Ensin tuomitaan ehdollista, ja sitten kun rangaistuslaji muuttuu ehdottomaksi, niin korkeintaan 8 kk vankeusrangaistus tuomitaan yhdyskuntapalveluna, jos vaan tuomittu siihen soveltuu (kaikki eivät esim. hoitamattoman päihdeongelman vuoksi sovellu). Ei se nyt ihan mikään "vaan yhdyskuntapalvelu ole", kuten voit laskea tolla aikataululla suorittaminen kestää varsin pitkään. Sitä paitsi, yhteiskunnalle se tulee paljon halvemmaksi, kuin pistää ihminen linnaan. Yleensä vankila ei edes ketään "paranna", vaan on rikollisuuden korkeakoulu.

      Siis, vankeusrangaistukset ankaroituvat näin: ehdollinen vankeus - yhdyskuntapalvelu - valvontarangaistus - ehdoton vankeus (ja pedanteille tiedoksi, tiedän kyllä että ykp ja panta ovat ehdottoman muotoja, tää on vain super-yksinkertaistettu selitys).

      • tmz5

        Rangaistusmuodot lievimmästä ankarimpaan:

        - sakko
        - ehdollinen vankeus
        - ehdollinen vankeus oheissakko
        - yhdyskuntapalvelu
        - yhdyskuntapalvelu ehdollinen vankeus
        - valvontarangaistus
        - avovankila
        - suljettu vankila


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      65
      1208
    2. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      46
      839
    3. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      49
      769
    4. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      93
      743
    5. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      58
      740
    6. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      76
      690
    7. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      41
      661
    8. Mitä haluaisit sanoa

      Minulle? Tiedän että aikaa on kulunut mutta ihan mielenkiinnosta, kuitenkin kutkuttelit mun sisintä. T. V
      Ikävä
      42
      615
    9. Tiedät, että ottaisin yhteyttä heti

      Ja ihan kevyesti, jos vain tietäisin, että se on toivottua. Miehelle naiselta.
      Ikävä
      28
      611
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      49
      594
    Aihe