varoitus ja kuuleminen

huolestunutope

apua. olen saanut huomautuksen n kaksi vuotta sitten, aiheesta, käytin kaupungin maksukorttia omaan käyttöön, hlöksiirsin sen heti oortin lunastamiseen (56 e), koska oma pankkikortti oli hävinnyt ja paniikissa tein näin. Kerroin siitäheti työnantajalle seur pvnä.
Vuosi sitten vanhempi teki ilmoituksen epäselvyyksistä leirikouluasiassa, jossa olin hakenut apurahaa ja useista pyynnöistä huolimatta en luokan tilinroa saanut, joten laitoin oman (virhe), jonka kerroin luokan edustajalle ja sanoin että jos rahaa saadaan siirrän ne hetiluokan tilille. Rraha tuli, ja siirsin sen heti luokan tilille, välissä ei pankkitoimintoja. Rahaa ei puuttunut eikä mitään ole hävinnyt, siltä osi´n ei rikkomusta ole tapahtunut. No sain varoituksen, koska olin käsitellyt rahaa, josta minua oli ohjeistettu, että en voi niin tehdä ed kerralla.
No nyt uusi kuuleminen, jossa olen ottanut koulun puhelinta kotiin, vaikka ohjeistus on että sen phlimen paikka on luokassa. Olen puhunut työasioita, mutta laite oli joululoman aikana kotonani, joista osa on yksityispuheluita. Laskut ovat 8 e ja 29, jotka eivät kaikki ole minun puheluitani. en ole noudattanut työnantajan ohjetta, olen toiminut väärin, myönnän sen.
Voiko erottaminen olla seuraamus?

3

1750

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Lämä-DI

      Huomautus on aika lievä "rangaistus". Varoitus on jo vakavampi, koska toista saati molmatta varoitusta ei tarvitse antaan vaan työnantaja voi irtisanoa jos homma ei muutu ensimmäisen varoituksen jälkeen. Varoitus toki sekin vanhenee aikanaan, käytännössä n. 1,5-2 vuodessa. Tiedän kyllä tapauksen, jossa eräs henkilö irtisanottiin kun kahden varoituksen väli oli 7 vuotta. Tällöin työnantaja kyllä joutui maksamaan irtisanotulle extraa useamman kuukauden palkkaa vastaavan summan.

      • huomautusvsvaroitus

        ei paniikinaihetta, näin on


    • EnYmmärräLainkaan

      Opettaja ei nykyään saa käsitellä mitään maksuliikennettä, kerätä rahaa tms. Jos kukaan vanhemmista ei siihen suostu, homma jää sitten siihen. Sinun opettajana ei edes pidä suostua siihen, vaikka pyydettäisiin.

      Paniikki tai ei, et työnantajan korttia voi käyttää omiin tarkoituksiin - olisit lainannut kollegalta, sukulaiselta, naapurilta. Aiheesta sait huomautuksen.

      Käytä työpuhelinta työasioihin. Jos saat käyttää sitä omiin asioihin, silloin myös olet verottajalle siitä velvollinen (työsuhdepuhelin!). Jos taas sinua on ohjeistettu jättämään se työpaikalla, jätä se sinne.

      Mikä tässä nyt on niin vaikeaa? Aiheesta tullut huomautukset ja jos potkut seuraa, nekin mielestäni aiheesta, kun ehdoin tahdoin rikot ohjeita.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2092
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      56
      1966
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1905
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1677
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1398
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1326
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe