Terve
Ostin Toyota Corolla 1.6 bensa vuosimallia 2008 vajaa viikko sitten. Kilometrejä autossa 126tkm.
Olen huomannut oudon äänen joka toistuu aina, kun auto on käynnistetty ja lähtee liikkeelle. Rauhallisesti ykkösellä kiihdyttäessä vauhdin ollessa ehkä 10-20km/h kuuluu pari sekunttia vaimea ta-ta-ta-ta..... Tämä tapahtuu vain ensimmäisessä liikkeelle lähdössä käynnistyksen jälkeen. Tänään ajoin autolla ja moottorilämmöt oli normaalit eli asteikon puolivälissä. Kävin asioilla ja lähdin n 5 min jälkeen uudelleen. Sama tapahtui lämpöiselläkin koneella.
Ääni tuo mieleen ensimmäisenä jonkun rattaan tai kiristimen joka kelaa jonkun hihnan kireälle. Tänään koitin painaa nopeasti kytkimen pohjaan äänen alkaessa mutta jatkui sen pari seukuntia.
Onko kenelläkään vastaavia kokemuksia tai valistunutta arvausta mikä voi olla?
Toyota Corolla 1.6 -08 outo ääni
12
5880
Vastaukset
- h.anuri
Jos on vvt-i, joka kai on ainut moottorimalli, bensa 1.6l, tohon corollan? Vesipumppu.
- h.anuri
Rikki, ei kestä vvt-i koneissa normaalisti kuin 60-90 tkm. Merkkiliikkeessä vaihdettuna n. 300€.
- sillipurkkii
Paalikamaa
- TSI2012
mark levinson hifisysteemi?
- Veikataan
ABS-pumppu nostaa paineet kohdilleen.
- mulkosimmut
Kuulalaakerit vetonivelissä taputtavat, väljentyessä myös toyoissakin!
- haepoljinvaanskoda
TSI auto rinnalla rallattaa jakopää?
- autohuolto_
Vika on auton pakoputken paine laakerissa.
Korjaus 50-100€, - Anonyymi
Hei,
Selvisikö tämä vika tai onko se vain ominaisuus?Minulla 1.6 valvematicissa sama outo ääni, joka kerta ensimmäisessä liikkeelle lähdössä 1 vaihteella starttauksen jälkeen. Sen jälkeen ei ääniä toistu. Moottori ja voimansiirto toimii hyvin ja käynnin kanssa ei ole mitään ongelmia. Minuakin ihmetyttänyt tämä ominaisuus ja ollut hankinnasta asti. 6v auto ollut minulla.- Anonyymi
ABS-jarrut ja ajonvakautus vain aktivoituvat. Tuo on ominaisuus eikä vika.
- Anonyymi
Auton VSC-järjestelmä (eli ajovakauden hallinta/luistonesto) testaa itsensä. Tuo ääni siis kuuluu aina kun lähtee liikkeelle ensimmäistä kertaa käynnistyksen jälkeen auton oltua sammuksissa riittävän kauan. Kuuluu siis auton ominaisuuksiin.
Corollamies
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281488- 371401
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi254954Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei193934- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818