Aihe

Ave tippunut kelkasta

KiaOpeltaiVW

Minulla on ollut -07 Yaris, -12 Ave ja nyt -17 Ave. Silläkin uhalla että minut leimataan trolliksi niin paljon saa vettä virrata Aurajoessa että Toyotan vielä ostan.

Listataanpas vähän plussia ja miinuksia:
+Ihan kivannäköinen
+Idioottivarma
+Halpa
+Tykkään laatikosta
+Ihan kiva ajaa

-Tehoton ja kuluttava 1,8 kone. Talvella kaupungissa ja webastolla 10 litraa saa palamaan.
-Varusteita ei saa edes rahalla (adaptiivinen vakkari, sähköinen takaluukku, ratinlämmitin)
-Ahdas takapenkki vrt esim Skodaan
-Takana ei mitään ilmastointiräppänöitä (vetää huurteeseen)
-Helvetin arka maalipinta

Tuskin ostan enää Toyotaa

19

3827

    Vastaukset

    • Minulla Avet vm. 11 ja vm.15 1.8 automatic bensa. Suunnilleen samat havainnot, johon lisäisin ratin säädöt heikot, mutta tuo kulutus oli minulla kyllä ihan kiitettävällä tasolla, alle 7 litraa kokonaiskulutus. Ei näy tulevan seuraajaa, joten vaihtui Mondeoon.

    • Ai niin ja pissapoika ei varoita, toki onhan se aika visuaalinen varoitus sekin että lasiin ei enää tule mitään. Lisäksi rengaspainevalvonta on niin tyhmä ettei pysty nimeämään mikä rengas kyseessä ja pakkasilla palaa aina.

      • Ei pala pakkasilla, lisää paineet 2,2=> 2,4 kun ollaan plusssakeleillä, niin ei laske liikaa kovemmilla pakkasilla.
        Niinhän ne rengasfirmatkin suosittelee.
        Jos jonkin renkaan paine on laskenut haitalliselle tasolle, niin sen näkee silmälläkin mikä on alkanut vuotaa, kun tulee se yhteishälytys.

        Pissapojan varoitus olisi kiva, mutta ei suuri vaiva tarkastaa välillä tai pitää varalta pesunestekannua ronkissa.


      • Kokemuksellanoviiseille kirjoitti:

        Ei pala pakkasilla, lisää paineet 2,2=> 2,4 kun ollaan plusssakeleillä, niin ei laske liikaa kovemmilla pakkasilla.
        Niinhän ne rengasfirmatkin suosittelee.
        Jos jonkin renkaan paine on laskenut haitalliselle tasolle, niin sen näkee silmälläkin mikä on alkanut vuotaa, kun tulee se yhteishälytys.

        Pissapojan varoitus olisi kiva, mutta ei suuri vaiva tarkastaa välillä tai pitää varalta pesunestekannua ronkissa.

        Mutta siis jos jokaisen renkaan painetta mitataan ja tulos välittyy ajotietokoneelle, jossa on vielä näyttö ”Vioille/ongelmille” niin on se nyt tyhmyyttä tai laiskuutta ettei siellä näe mikä rengas hälyttää.

        Mä taas tykkäisin ajaa huoltoasemalle ja survoa sen 3-4 litran pussin sisälle kun valo palaa. En mä jaksa kökkiä ja ihmetellä jotain pesunesteitä tai pitää nestettä autossa pyörimässä. Mulla on yksi Pösö jonka kanssa saan toteuttaa ropausfantasiat.

        Duunikaverin -07:ssa Audissa on nämä kaikki mitä Toyota ei ole saanut autoon vielä 2017.


    • >(adaptiivinen vakkari, sähköinen takaluukku, ratinlämmitin)

      Miksi ihmeessä? Olisin saanut nuo kaikki omaani, mutta eipä tullut mieleenkään. Ei-adaptiivinen vakkari riittää minulle hyvin ja ruksasin tilaukseeni muita, oikeasti tarpeellisia kilkkeitä kahdeksalla tonnilla.

      • Ilmeisesti sinulla ei ole Avensista ja tällä palstalla puhe kai on Avensiksesta. Kaikki nämä puutteet sii 2017 vm autossa. Missä kehitys?


      • KiaOpelVW kirjoitti:

        Ilmeisesti sinulla ei ole Avensista ja tällä palstalla puhe kai on Avensiksesta. Kaikki nämä puutteet sii 2017 vm autossa. Missä kehitys?

        Puutteita on kaikenlaisia, mahdanko tarvita yhtään näistä puutteista.
        Jos ajan jonossa, voin ajaa itse kaasulla ja jos motarilla niin normaali vakkari hoitaa homman.
        Ratinlämmittimellä en tee mitään, enkä myöskään esim. lasikatolla joka on turha ja myös turha riski rikkoutumaan.

        Jos kulutus ja kulku oli tärkeää, niin kauppias olisi myynyt myös dieselin viime vuonna.


      • Itsevalitsit kirjoitti:

        Puutteita on kaikenlaisia, mahdanko tarvita yhtään näistä puutteista.
        Jos ajan jonossa, voin ajaa itse kaasulla ja jos motarilla niin normaali vakkari hoitaa homman.
        Ratinlämmittimellä en tee mitään, enkä myöskään esim. lasikatolla joka on turha ja myös turha riski rikkoutumaan.

        Jos kulutus ja kulku oli tärkeää, niin kauppias olisi myynyt myös dieselin viime vuonna.

        Ei se kauppias myynyt dieseliä kun automaattidieselkin puuttuu. Kritisoin vaan sitä että Avensikseen ei ole tullut käytännössä mitään uutta viimeiseen kymmeneen vuoteen.


    • Ei 11 vuotta sitten moneenkaan autoon saanut mitään adaptiivistä vakkaria, se pitäisi tyhmemmänkin ymmärtää. Mutta minulla on sellainen museoauto jossa oli vuonna -82 jo abs-jarrut, sähkölasit, turvavöiden ojentajat, sähköpenkit, ilmastointi, vakkari, täysalumiinimoottori sylinterien nicasil-pinnoitteella, K-jetronic, nahkaverhoilu ja paljon muuta. Se ei ole Volkswagen tai Toyota vaan eräs oman aikansa kalleimmista sarjatuotantoautoista.

      • Nyt puhe oli 2017 Avensiksesta. Toki fiilis on kuin museoautossa.


      • No onhan niitä ollut maailmalla jo 50-luvulla suhteellisen tavallisissa autoissa (heidän mittapuunsa mukaan) esim. automaattivaihteisto, korkeudensäätö, sähkölasit, sähköpenkit, ilmastointi, vakkari, polttoaineensuihkutus ja nahkaverhoilu. 60-luvulla täysalumiinimoottori, 70-luvulla ABS.

        Mutta jos katsotaan nyt näitä kunkin ajan tavallisten ihmisten autoja, maksaahan esim. E-mese kaksinkertaisest Aveen nähden ja ero sen kuin kasvaa kun rastittaa niihin herkkuja. Lehtien koeajoautoissakin välillä tuollaisissa varusteita 20-30 tontulla.


      • Amerikanherkut kirjoitti:

        No onhan niitä ollut maailmalla jo 50-luvulla suhteellisen tavallisissa autoissa (heidän mittapuunsa mukaan) esim. automaattivaihteisto, korkeudensäätö, sähkölasit, sähköpenkit, ilmastointi, vakkari, polttoaineensuihkutus ja nahkaverhoilu. 60-luvulla täysalumiinimoottori, 70-luvulla ABS.

        Mutta jos katsotaan nyt näitä kunkin ajan tavallisten ihmisten autoja, maksaahan esim. E-mese kaksinkertaisest Aveen nähden ja ero sen kuin kasvaa kun rastittaa niihin herkkuja. Lehtien koeajoautoissakin välillä tuollaisissa varusteita 20-30 tontulla.

        Kuten mainitsinkin niin Aven hyvä puoli oli se dumppihinta. Enkä minä autoon kovin paljon enempää viitsi laittaa niin seuraavaksi sitten Kia, Opel, VW tai Mazda. Näissä lisävarusteet kuitenkin kilometrin edellä.


    • Mielenkiintoista että oli kuitenkin ihan käypäinen ajaa. Yleensä ajopuolta morkataan. Ehkä enempi 90-luvun muistisa.

      Tojo on nyt ottanut joihinkin uusiin ratin lämmittimen ja adaptiivinen cruisehan on ollut joissain malleissa jonkin aikaa. Aika hitaasti tojo kuitenkin uusimpia varusteita tuo. Ehkä haluavat pitää keinoteikosita varuste-eroa Lekaan.

      Maalipinnan herkkyys on uutta. Viimeisen itelläollut Tojo oli 2004 mallin Ave ja sen maalipinta kesti melkein mitä tahansa. Kehitys ei näemmä aina kehity.

    • Katohan, palkattu provoilija saanut uuden tehtävän toimeksiantajaltaan(VW skoda ). Ave nimittäin on taas luokkansa myydyin tammikuussa. Enkä yhtään ihmettele. Luotettava hiljainen tilava luxus luokan auto.
      Tämä päivittäinen vuosikymmenien kestoprovoilija vastailee aina omiin sepustuksiinsa. , niin nytkin. Mondeo on tipahtanut myyntitilastoista Lada sarjaan kun ei kelpaa laatua hakeville suomalaisillekaan.

      • Luotettavasta ollaan samaa mieltä. Mulla ihan oikeasti on tuollainen ja voin olla rehellinen itselleni ja todeta ettei hankinta mennyt ihan nappiin.


    • Aika sama kuka nämä Ave-faktat kirjaa. Jokainen voi tarkastaa mitä Aveen saa ja mitä ei saa.
      Myös nuhaisen suorituskyvyn ja ylipainon näkee suoraan spekseistä.
      Mitäpä näitä tosiasioita kiistämään, vanha perusrakenne on jäänyt kehityksessä jälkeen kaksi faceliftiäkään ei pysty sitä muuttamaan.
      Avea myydään samalla tavalla kuin kaikkia muitakin vanhoja ja lopetettavi malleja. Isot alennukset ja kaupanpäälle tarjotaan kaikkea mahdollista varustetta.
      En sano että huono tarjous, mutta yleensä noiden lopetettujen mallien arvo putoaa kuin kivi. Se pitää muistaa jos tällaisen alennusmyyniin köyttää hyväkseen. Sen minkä halvalla saa, joutuu myös halvalla myymään.

      • Ihan totta 2020 tuo on vielä nuori auto, mutta tekniikaltaan aivan totaalisen jälkeenjäänyt. Onneksi jälleenmyyntiarvo ei ole haltijan murhe.


    • Aven myynti lopetetaan hyvin pian. C-HR on alamittainen perheelliselle.
      Tojo näköjään keskittyy täysin pikkuautoihin ja yarisluokkaan.

    • No ne pienet autot on se mikä Euroopassa pääasiassa myy.
      Kyllä C-HR:ssä käytännössä samat sisätilat on kuin Avessa. Etupenkillä jopa paremmat ja voihan sitä ostaa RAV4 AWD hybridin tai saman paremmalla sisustalla ja hiljaisempana sisarmerkiltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maisa tahtoo Mikon kanssa yhteisen lapsen

      On kuitenkin kiire sillä sairaus voi paheta ja se kaataisi vauvahaaveet: "Lentoemäntänä työskentelevä mediapersoona Maisa Torppa, 29, kertoo tuoreess
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      10097
    2. Maisuliini vongannut vieraalta mieheltä

      Käsi pystyyn kenelle tuli yllärinä: https://www.seiska.fi/Uutiset/Maisa-Torppa-taas-suhdeskandaalissa-Yritti-iskea-kaasonsa-miehen-ystavat-hylkasivat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      285
      5209
    3. Turun seudulla löydetty ensimmäiset uudelleen koronaan sairastuneet

      Taitaa rokotukset mennä hukkaan, kun ei tulekaan immuniteettiä. https://www.iltalehti.fi/koronavirus/a/5039e73d-b54b-4edd-a962-a3c841d846d7
      Maailman menoa
      94
      3217
    4. Jättiselvitys: He saivat 100 000 euroa Business Finland tukea

      Jättiselvitys Business Finlandin koronatuista: he saivat 100 000 euroa, yli tuhat peruutti hakemuksensa https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000007660
      Maailman menoa
      67
      3166
    5. Onkobmaisasta rikostutkinta päällä?

      Vauva palstalla oli lähipiirin viestit julkaistu mitä siellä täydellisessä pikku perheessä todellisuudessa tapahtuu... Aivan järkyttävää tekstiä jos p
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      1499