Ave tippunut kelkasta

KiaOpeltaiVW

Minulla on ollut -07 Yaris, -12 Ave ja nyt -17 Ave. Silläkin uhalla että minut leimataan trolliksi niin paljon saa vettä virrata Aurajoessa että Toyotan vielä ostan.

Listataanpas vähän plussia ja miinuksia:
Ihan kivannäköinen
Idioottivarma
Halpa
Tykkään laatikosta
Ihan kiva ajaa

-Tehoton ja kuluttava 1,8 kone. Talvella kaupungissa ja webastolla 10 litraa saa palamaan.
-Varusteita ei saa edes rahalla (adaptiivinen vakkari, sähköinen takaluukku, ratinlämmitin)
-Ahdas takapenkki vrt esim Skodaan
-Takana ei mitään ilmastointiräppänöitä (vetää huurteeseen)
-Helvetin arka maalipinta

Tuskin ostan enää Toyotaa

19

3848

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • avensix

      Minulla Avet vm. 11 ja vm.15 1.8 automatic bensa. Suunnilleen samat havainnot, johon lisäisin ratin säädöt heikot, mutta tuo kulutus oli minulla kyllä ihan kiitettävällä tasolla, alle 7 litraa kokonaiskulutus. Ei näy tulevan seuraajaa, joten vaihtui Mondeoon.

    • KiaOpelVW

      Ai niin ja pissapoika ei varoita, toki onhan se aika visuaalinen varoitus sekin että lasiin ei enää tule mitään. Lisäksi rengaspainevalvonta on niin tyhmä ettei pysty nimeämään mikä rengas kyseessä ja pakkasilla palaa aina.

      • Kokemuksellanoviiseille

        Ei pala pakkasilla, lisää paineet 2,2=> 2,4 kun ollaan plusssakeleillä, niin ei laske liikaa kovemmilla pakkasilla.
        Niinhän ne rengasfirmatkin suosittelee.
        Jos jonkin renkaan paine on laskenut haitalliselle tasolle, niin sen näkee silmälläkin mikä on alkanut vuotaa, kun tulee se yhteishälytys.

        Pissapojan varoitus olisi kiva, mutta ei suuri vaiva tarkastaa välillä tai pitää varalta pesunestekannua ronkissa.


      • KiaOpelVw
        Kokemuksellanoviiseille kirjoitti:

        Ei pala pakkasilla, lisää paineet 2,2=> 2,4 kun ollaan plusssakeleillä, niin ei laske liikaa kovemmilla pakkasilla.
        Niinhän ne rengasfirmatkin suosittelee.
        Jos jonkin renkaan paine on laskenut haitalliselle tasolle, niin sen näkee silmälläkin mikä on alkanut vuotaa, kun tulee se yhteishälytys.

        Pissapojan varoitus olisi kiva, mutta ei suuri vaiva tarkastaa välillä tai pitää varalta pesunestekannua ronkissa.

        Mutta siis jos jokaisen renkaan painetta mitataan ja tulos välittyy ajotietokoneelle, jossa on vielä näyttö ”Vioille/ongelmille” niin on se nyt tyhmyyttä tai laiskuutta ettei siellä näe mikä rengas hälyttää.

        Mä taas tykkäisin ajaa huoltoasemalle ja survoa sen 3-4 litran pussin sisälle kun valo palaa. En mä jaksa kökkiä ja ihmetellä jotain pesunesteitä tai pitää nestettä autossa pyörimässä. Mulla on yksi Pösö jonka kanssa saan toteuttaa ropausfantasiat.

        Duunikaverin -07:ssa Audissa on nämä kaikki mitä Toyota ei ole saanut autoon vielä 2017.


    • Merkistä_viis

      >(adaptiivinen vakkari, sähköinen takaluukku, ratinlämmitin)

      Miksi ihmeessä? Olisin saanut nuo kaikki omaani, mutta eipä tullut mieleenkään. Ei-adaptiivinen vakkari riittää minulle hyvin ja ruksasin tilaukseeni muita, oikeasti tarpeellisia kilkkeitä kahdeksalla tonnilla.

      • KiaOpelVW

        Ilmeisesti sinulla ei ole Avensista ja tällä palstalla puhe kai on Avensiksesta. Kaikki nämä puutteet sii 2017 vm autossa. Missä kehitys?


      • Itsevalitsit
        KiaOpelVW kirjoitti:

        Ilmeisesti sinulla ei ole Avensista ja tällä palstalla puhe kai on Avensiksesta. Kaikki nämä puutteet sii 2017 vm autossa. Missä kehitys?

        Puutteita on kaikenlaisia, mahdanko tarvita yhtään näistä puutteista.
        Jos ajan jonossa, voin ajaa itse kaasulla ja jos motarilla niin normaali vakkari hoitaa homman.
        Ratinlämmittimellä en tee mitään, enkä myöskään esim. lasikatolla joka on turha ja myös turha riski rikkoutumaan.

        Jos kulutus ja kulku oli tärkeää, niin kauppias olisi myynyt myös dieselin viime vuonna.


      • KiaOpelVW
        Itsevalitsit kirjoitti:

        Puutteita on kaikenlaisia, mahdanko tarvita yhtään näistä puutteista.
        Jos ajan jonossa, voin ajaa itse kaasulla ja jos motarilla niin normaali vakkari hoitaa homman.
        Ratinlämmittimellä en tee mitään, enkä myöskään esim. lasikatolla joka on turha ja myös turha riski rikkoutumaan.

        Jos kulutus ja kulku oli tärkeää, niin kauppias olisi myynyt myös dieselin viime vuonna.

        Ei se kauppias myynyt dieseliä kun automaattidieselkin puuttuu. Kritisoin vaan sitä että Avensikseen ei ole tullut käytännössä mitään uutta viimeiseen kymmeneen vuoteen.


    • Museoautoilija

      Ei 11 vuotta sitten moneenkaan autoon saanut mitään adaptiivistä vakkaria, se pitäisi tyhmemmänkin ymmärtää. Mutta minulla on sellainen museoauto jossa oli vuonna -82 jo abs-jarrut, sähkölasit, turvavöiden ojentajat, sähköpenkit, ilmastointi, vakkari, täysalumiinimoottori sylinterien nicasil-pinnoitteella, K-jetronic, nahkaverhoilu ja paljon muuta. Se ei ole Volkswagen tai Toyota vaan eräs oman aikansa kalleimmista sarjatuotantoautoista.

      • KiaOpelVW

        Nyt puhe oli 2017 Avensiksesta. Toki fiilis on kuin museoautossa.


      • Amerikanherkut

        No onhan niitä ollut maailmalla jo 50-luvulla suhteellisen tavallisissa autoissa (heidän mittapuunsa mukaan) esim. automaattivaihteisto, korkeudensäätö, sähkölasit, sähköpenkit, ilmastointi, vakkari, polttoaineensuihkutus ja nahkaverhoilu. 60-luvulla täysalumiinimoottori, 70-luvulla ABS.

        Mutta jos katsotaan nyt näitä kunkin ajan tavallisten ihmisten autoja, maksaahan esim. E-mese kaksinkertaisest Aveen nähden ja ero sen kuin kasvaa kun rastittaa niihin herkkuja. Lehtien koeajoautoissakin välillä tuollaisissa varusteita 20-30 tontulla.


      • KiaOpelVW
        Amerikanherkut kirjoitti:

        No onhan niitä ollut maailmalla jo 50-luvulla suhteellisen tavallisissa autoissa (heidän mittapuunsa mukaan) esim. automaattivaihteisto, korkeudensäätö, sähkölasit, sähköpenkit, ilmastointi, vakkari, polttoaineensuihkutus ja nahkaverhoilu. 60-luvulla täysalumiinimoottori, 70-luvulla ABS.

        Mutta jos katsotaan nyt näitä kunkin ajan tavallisten ihmisten autoja, maksaahan esim. E-mese kaksinkertaisest Aveen nähden ja ero sen kuin kasvaa kun rastittaa niihin herkkuja. Lehtien koeajoautoissakin välillä tuollaisissa varusteita 20-30 tontulla.

        Kuten mainitsinkin niin Aven hyvä puoli oli se dumppihinta. Enkä minä autoon kovin paljon enempää viitsi laittaa niin seuraavaksi sitten Kia, Opel, VW tai Mazda. Näissä lisävarusteet kuitenkin kilometrin edellä.


    • 2.4STW__

      Mielenkiintoista että oli kuitenkin ihan käypäinen ajaa. Yleensä ajopuolta morkataan. Ehkä enempi 90-luvun muistisa.

      Tojo on nyt ottanut joihinkin uusiin ratin lämmittimen ja adaptiivinen cruisehan on ollut joissain malleissa jonkin aikaa. Aika hitaasti tojo kuitenkin uusimpia varusteita tuo. Ehkä haluavat pitää keinoteikosita varuste-eroa Lekaan.

      Maalipinnan herkkyys on uutta. Viimeisen itelläollut Tojo oli 2004 mallin Ave ja sen maalipinta kesti melkein mitä tahansa. Kehitys ei näemmä aina kehity.

    • luxus-autoilija

      Katohan, palkattu provoilija saanut uuden tehtävän toimeksiantajaltaan(VW skoda ). Ave nimittäin on taas luokkansa myydyin tammikuussa. Enkä yhtään ihmettele. Luotettava hiljainen tilava luxus luokan auto.
      Tämä päivittäinen vuosikymmenien kestoprovoilija vastailee aina omiin sepustuksiinsa. , niin nytkin. Mondeo on tipahtanut myyntitilastoista Lada sarjaan kun ei kelpaa laatua hakeville suomalaisillekaan.

      • KiaOpelVw

        Luotettavasta ollaan samaa mieltä. Mulla ihan oikeasti on tuollainen ja voin olla rehellinen itselleni ja todeta ettei hankinta mennyt ihan nappiin.


    • viimeiset.ajat

      Aika sama kuka nämä Ave-faktat kirjaa. Jokainen voi tarkastaa mitä Aveen saa ja mitä ei saa.
      Myös nuhaisen suorituskyvyn ja ylipainon näkee suoraan spekseistä.
      Mitäpä näitä tosiasioita kiistämään, vanha perusrakenne on jäänyt kehityksessä jälkeen kaksi faceliftiäkään ei pysty sitä muuttamaan.
      Avea myydään samalla tavalla kuin kaikkia muitakin vanhoja ja lopetettavi malleja. Isot alennukset ja kaupanpäälle tarjotaan kaikkea mahdollista varustetta.
      En sano että huono tarjous, mutta yleensä noiden lopetettujen mallien arvo putoaa kuin kivi. Se pitää muistaa jos tällaisen alennusmyyniin köyttää hyväkseen. Sen minkä halvalla saa, joutuu myös halvalla myymään.

      • KiaOpelVW

        Ihan totta 2020 tuo on vielä nuori auto, mutta tekniikaltaan aivan totaalisen jälkeenjäänyt. Onneksi jälleenmyyntiarvo ei ole haltijan murhe.


    • vain.pikkuautoja

      Aven myynti lopetetaan hyvin pian. C-HR on alamittainen perheelliselle.
      Tojo näköjään keskittyy täysin pikkuautoihin ja yarisluokkaan.

    • 2.4STW__

      No ne pienet autot on se mikä Euroopassa pääasiassa myy.
      Kyllä C-HR:ssä käytännössä samat sisätilat on kuin Avessa. Etupenkillä jopa paremmat ja voihan sitä ostaa RAV4 AWD hybridin tai saman paremmalla sisustalla ja hiljaisempana sisarmerkiltä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miten voi olla muun sukupuolinen?

      Ei mitenkään. Kyllä tämä Euroviisujen voittaja on selvästi poika eikä tyttö, eikä mikään muun sukupuolinen. Olen aina pi
      Maailman menoa
      623
      3788
    2. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      45
      1690
    3. Huomenna teen sen

      Se on nyt päätetty. Pääsen pois tästä epätietosuudesta.
      Ikävä
      52
      1477
    4. Kuka on Suomussalmen rikkain mies?

      Jättäkää nimi pois, mutta antakaa sen verran vinkkiä, ettei erehdystä voi tulla. Ammatti pittää mainita.
      Suomussalmi
      38
      1416
    5. Hakkarainen: persut Venäjän ja Pohjois-Korean tiellä

      Hakkarainen entisenä persujen kärkipoliitikkona tietää, mitä puhuu. https://www.is.fi/politiikka/art-2000010422614.html
      Maailman menoa
      171
      1399
    6. Olipa kärsimystä kuunnella Martinaa huomenta suomessa

      Voi hyvää päivää sitä ulostuloa ja mitä liibalaabaa päästi suustaan. Esim. Kaikki äidit tietää mitä se arki on, what, mu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      229
      1299
    7. Volkkari olkoon tunniste....

      Ajattelen sua, en ole unohtanut. Vanhemmalle miehelle...
      Suhteet
      106
      1116
    8. Tiesitkö nainen että olen

      Tavattoman epävarma itsestäni. Pienikin takapakki tahaton tai tahallinen voi särkeä paljon ja vaikuttaa käytökseeni teh
      Ikävä
      47
      1022
    9. Tunnusta pois

      Tykkäät katsella mua
      Ikävä
      61
      991
    10. Fuengirola.fi: Kohuissa rypenyt Jari Sillanpää, 58, harvinaisessa haastattelussa: "Minä haluan..."

      Ex-tangokuningas on kertonut kuulumisiaan Espanjan Aurinkorannikolta. Että ei muuta kuin elämässä etiäpäin, Jari Sillanp
      Kotimaiset julkkisjuorut
      18
      929
    Aihe