Oonko mä heittämässä elämäni kaivoon?

Oonhyödytön

Oon nyt opiskellut parturi-kampaaja alaa ja jotenki mulla on vaa alkanu stressaa kaikki. Mulla on mm. 2h kestävä koulumatka per suunta, 8h päiviä eli kun aamulla lähen klo. 7 bussiin matka kestää sen pari h ja oon koulus sen 8h ja kotiin sama matka ni oon kotona joskus ennen kuutta. Se on henkisesti ja fyysisesti raskasta. Ehin kotiin päästyäni syömään, käymään pesulla ja sit jo väsyttääkin ja pakko mennä nukkuun. Mulla on monta kirjallista tehtävää palautettavana ja jos mun päivän normi aikataulua kattoo, nii missäs välissä ne pitäis ehtiä tehdä? Sit tartten tosi moneen eri juttuun mm. näyttöihin mallit ja niitä on iha sairaan vaikee löytää keskellä päivää arkisin. Mulla on myös masennus taustaa joten väsyn tosi paljo herkemmin kun muut ihmiset. Ja tottakai pelottaa et se masennus uusiutuu tätä menoo kun vaan itkettää koko ajan koska oon henkisesti tosi väsynyt. Myöskään mun kroppa ei kestä tätä alaa ollenkaa, mun selkä ja niskat on iha hirveessä kunnossa, monesti niskat niin jumissa et en pysty kääntään päätä jompaan kumpaan suuntaan ollenkaan. Oon nyt pari pv jo lintsannut koulua koska oon jo siinä pisteessä et en vaan jaksa käydä enäi koulussa. Nyt vaan kelaan et mitä mulle sit käy jos lopetan koulun ja jään kotiin? Todennäkösesti masennun sängyn pohjalle ja tuskin pääsen sieltä enää ylös. Tuntuu vaan et oon porukoillekkin vaa yks iso ongelma ja nekin varmaan toivoo et ei olis tehny neljättä lasta kun musta tuli tällänen. Emmä tiiä miks mä tänne avauduin en vaa tiiä mitä mun pitäis tehä.

1

296

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Koskaan ei ole myöhäistä vaihtaa opiskelualaa.

Onko siellä koulussa nykyisin enää mitään oppilaanohjaajaa tai opiskelunohjaajaa tai edes luokanvalvojaa, joille puhua, vai onko nekin säästetty pois?

Kropan ongelmat voivat johtua myös vääristä työtavoista ja -asennosta, mutta luulisi nyt, että ne edes koulussa neuvottaisiin.

Kuulostaa kuitenkin siltä, että olet väärällä alalla tai ainakin liian kaukana koulussa. Ei tuollainen 4 tuntia koulumatkaa päivittäin ole enää inhimillistä.

Älä missään nimessä lopeta koulua, mutta alaa voit vaihtaa. Puhu fiiliksistäsi myös perheellesi. Vielä sinulta ei ole mennyt mitään hukkaan.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3116
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      108
      2553
    3. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      51
      2541
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      240
      2208
    5. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      479
      1866
    6. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      249
      1826
    7. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      108
      1820
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1664
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      15
      1597
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      24
      1442
    Aihe