Eussa ja myös suomessa on tulossa uusi tietosuojauudistus, jonka mukaan yritys tai yhdistys joutuu vastuuseen, mikäli tietoja on netissä ja ne vuotavat sitten hakkereille.
Muutos on melko suuri.
Näitä tietomurtoja on lähes päivittäin ja viime aikojen suuret tietomurrot ovat saaneet viranomaiset siirtämään vastuun tiedonlaatijoille.
"Valtava tietomurto koskee ainakin 260 000 suomalaista: Vaihda heti salasanasi!"
http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/63801-valtava-tietomurto-koskee-ainakin-260-000-suomalaista-vaihda-heti-salasanasi
Jos käytätte internetpohjaisia laskutus, kirjanpito tai muita arkaluonteisia tietoja sisältäviä tietoja vaihtaa kaikki salasanat päivittäin ja ottakaa samalla varmuuskopio.
"Tietoturva" on huono. Välttäkää sellaisia palveluja, joissa rekisterinne kaiken kansan luettavana.
Itse olen asiakaskäynneillä todennyt, että asiakkaani nettipohjainen systeemi oli käytännössä täysin avoin kaikille. Salasana ja "turvallinen serveri" oli pelkkä vitsi ja helposti murrettavissa .
Pitäkää ne tiedot vain omalla tietokoneella - ei missään pilvessä.
Twitterissä on juttua:
https://twitter.com/yverkosto/status/961575130974605312
EU tietosuojauudistus koskee myös yhdistyksiä
tietosuojauudistus
1
1297
Vastaukset 1
- jokuvaanjoku
Tietosuoja tietosuoja
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1081275
- 45891
Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi
Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....50716- 70656
Perhoseni (miehelle)
Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r123632- 67606
- 53587
- 55535
Onko Sofia jälleen jätetty?
Moni asia viittaisi siihen, että hän on jälleen sinkku.93463Mitä jos...
Susta tykätään poikana enemmän, kun tyttönä? Miten asian käsittelet tai otat tiedon vastaan? T nainen gubetellija herät142443- 5438
- 34437
- 51435
Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?
Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?113434Mies, näetkö minut myös
Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?19430- 49427
Rekat seisovat dieselin hinnan takia . Ala ei kestä tällaista hintatasoa, sanoo yrittäjä .
EU:n kallein diesel on kova paikka kuljetusalalle. Ajoja on jätetty ajamatta kannattavuusongelmien vuoksi, sanoo alan e82417- 52403
- 42390
Veikkauksen asiamiehen provikat?
Minkä verran peliautomaatin pitäjä saa peliautomaatin tuotosta?28379