En ostaisi 1,0 litrasta turboo i20

Ilmanturbooparempi

Kolmisylenterinen on muuten hyvä....mutta ei tuu kestämääm pidemmällä aika välil joutuu laakeritkin koville,,, Kaveri osti uuden i20 2018 mallisen kysy että kumman ostaisi sanoin perus nelonen on parempi 1,2 ja niin osti<< johan noista 3syl turboista on kirjotettu että ei kestä ja kulutus nousee kovin::: Niin se on monella automerkillä edessä joissa 3syl ja turbo

23

1021

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylmäpaska

      Sehän on kakkosauto kusetusta, älykäs egonoomi ei tuollaista ostaisi!

    • hyvapelion

      itse ostin viime vuonna litrasen ja en ole katunut, takuuhan noissa on pitkä jos hajoaa.

    • i20_2015

      Melko uusi konstruktiohan tuo 1-litrainen turbo on. Valitettavasti varsinkin VAG-yhtymän turboissa on ollut kalliiksi käyviä kestävyysongelmia ja siksi itse ilman muuta valitsen sen läpihengittävän 1.25-litraisen Kappa-moottorin, jolla historia ulottuu viime vuosikymmenelle.

    • Kestää.paremmin

      "pidemmällä aika välil joutuu laakeritkin koville,,, "

      Voi näitä tekniikasta mitään ymmärtämättömien kommentteja. Jos turbokonessa laakeriin kohdistuu isompia voimia niin silloin siihen laitetaan vahvemmat laakerit.
      Ei se niin monimutkaista ole kun edes vähän osaa ajatella.
      Täysin tolloa väittää että turbokoneen laakerit eivät kestäisi. Ne kestävät aivan saman kuin vaparin laakerit jos mitoitus on tehty oikein. Ja miksi turbokoneen mitoitus olisi vaikeampaa kuin vaparin?
      Itseasiassa turbokoneella on kestävyyden suhteen se etu vapariin että niitä kierrätetään vähemmän.

      • uskomuksia.riittää

        Laakerit ja turbo rasittuvat kuormituksen mukaan, ei moottorin nimellistehojen mukaan. Yleensä 80-100 nopeutta ajaessa kuormitus on vain pieni osa maksimitehosta oli se kone mikä tahansa. Puhutaan jostakin max 25-30 kW lukemista.


    • hyväpelion

      auto tulee kuitenkin vaihdettua ennen kuin takuu menee umpeen eli turbokoneen kestävyys ei ole niin tärkeä ainakaan minulle. Näitähän pystyy vaihtamaan uuteen ihan pikkurahalla.

    • HylkyynMeni

      Itse ostaisin heti tuollaisen, jos sen saisi kunnon koneella. Auto on todella hyvännäköinen niin sisältä ja ulkoa. Hyvin varusteltu. Jopa ratinlämmintin löytyy.

      Kusista litran konetta on hyvä huudattaa moottoritien rampissa täydellä kuormalla. Talla pohjassa kone huuhtaa, mutta mitään ei juuri tapahdu.

      Tuollaisessa autossa pitäisi olla vähintään 1.4 bensaturbo, kuten saksalaismalleissa on ollut jo iät ja ajat. Mitä ihmettä siellä Hyundain päämajassa on oikein mietitty?

      • eiklonksvaakkenia

        se olisi kanssa kova juttu jos saksalaiset saisivat kestämään ne autonsa niin hyvin että uskaltaisivat antaa pidempiä takuita. saksalaisten päämajassa on vaan maksimoitu voitto mielessä asiakkaiden kustannuksella.


    • hyväpelion

      ei kannata ostaa pikkuautoa jos se pitää lastata täyteen, osta isompi auto. yhden ja kahden hengen kuormalla tehot riittää mainiosti.

    • turbo.on.voimaa

      "Kusista litran konetta on hyvä huudattaa moottoritien rampissa täydellä kuormalla. Talla pohjassa kone huuhtaa, mutta mitään ei juuri tapahdu."

      Turboa ei tarvitse huudattaa koska tehoa löytyy mahtavasti jo 1.500rpm.
      Tältä näyttää hyvän koneen vääntö- ja tehokäyrä. Vaparilla ajavat eivät voi edes ymmärtää millaista on ajaa koneella jossa tehoa on aina tarjolla ja bensankulutus on silti pienempi kuin samantehoisilla vapareilla.

      https://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2016/05/VW-1.5L-TSI-evo-engine-torque-curve.jpg

      • EiToimiYlärekisterissä

    • Kdkdkddkdkdm

      7v takuu ilman kilometrirajaa tuo kummasti mielenrauhaa.

      Mitä tulee täydessä lastissa huudattamiseen, niin eihän tuollaisellakaan kukaan aina täydessä lastissa aja. Harvat täyden lastin ajot merkityksettömiä autovalinnalle. Millä tahansa 60hv mopoilla on viittä henkeä tavaroineen kuskattu riittävän nopeasti ja ilman konerikkoja. Lastin osuus kokonaispainosta sitäpaitsi aina vähäinen.

    • Hohhoijaa

      Aloittajalla oli oikein asiaa, en ostaisi, hohhoijaa.

    • järkeä.saa.käyttää

      Pahinta noissa turbomoottoreissa on käyttövirheet:
      -ei lämmityskäyttöä
      -ei jälkikäyttöä
      -säästösyistä valitaan väärä moottoriöljy
      -liian pitkät öljynvaihtovälit
      -ajetaan liian matalilla kierroksilla

    • osarilla_perheauto

      Merkistä riippumatta on idioottimaista ostaa vaparikoneella jos turbo on saatavilla. Käytännön suorituskyky ihan eri luokkaa turboissa. Itse en enää edes ostaisi vaparia, pl. joku Porsche ja Ferrari. No eipä tarvi noita ed. mainittuja jostain syystä ostaa...

      • Ihfeykvgukh

        On idioottimaista ostaa vag konella. Muiden valmistajien turboja voi ehkä harkita.


      • hynykiavoittaaVW

      • HolistillaOnTehtäväHihii

        Holisti, et sä tyhmä trolli ole??


    • mistä.teitä

      Pitääkö kesto-ja säästösyistä i20 koriin laittaa sitten jokin 2 litrainen vapari?

      • isolohkokakkonen

        kysy mazda palstalta niin lienee selviää sekin


      • mistä.teitä
        isolohkokakkonen kirjoitti:

        kysy mazda palstalta niin lienee selviää sekin

        Mazda 2:ssa on tietääkseni 1.5 litrainen kone.


    • kohtuupeli

      Ajelin yksin matkoilla ollessani tuollaisella litraisella koneella varustettua Hynkkyä, ja kyllähän se oli yllättävän miellyttävä peli ainakin kevyellä kuormalla. Pirteämpi menemään kuin oma 2.4-litrainen vapari-Volvo. Tietty kuljetuskapasiteetti etenkin tavaratilan osalta on tinkaistu, ja ohjaamo varsin askeettinen. ja halvahkon oloinen, mutta niin on autokin. Auton ulkonäöstä nyt en varauksetta tykkää että omaksi viitsisin ostaa, keulan olisivat saaneet laittaa nätimmäksi faceliftissä ja c-pilarin korin väriin.

      • btttt

        Tottakait kuljetuskapasiteetti tavaratilanosalta on rajallinen pienemmänluokan autossa. Niinhän se pitää ollakin. Eihän se ole pienemmånluokan auto muutoin. Mikäli tarvitaan enemmän tavaratilaa, niin silloin hankitaan isomman kokoluokan auto. Ostetaan auto omiin tarpeisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Sä et pääse yli, mä en pääse yli

      Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V
      Ikävä
      128
      1498
    2. Hirvittävä onnettomuus.

      Voimia ja lohdutusta suuressa surussanne🙏🙏.
      Rovaniemi
      37
      1411
    3. Missä väleissä ollaan

      Jatkossa? Vai ollaanko missään? Koetko ikäväksi näkemisen)
      Ikävä
      67
      1215
    4. Hei sinä nainen

      Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa
      Ikävä
      54
      1149
    5. Riittääkö vielä

      Pelkät kuvat? 😉
      Ikävä
      69
      994
    6. Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?

      Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi
      Maailman menoa
      255
      961
    7. Kelan perkeleellinen käytäntö

      Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei
      Maailman menoa
      195
      948
    8. Mitä toivot

      Välienne olevan?
      Ikävä
      73
      911
    9. Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."

      Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää
      Suomalaiset julkkikset
      16
      830
    10. Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta

      Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps
      Maailman menoa
      106
      818
    Aihe