Kolmisylenterinen on muuten hyvä....mutta ei tuu kestämääm pidemmällä aika välil joutuu laakeritkin koville,,, Kaveri osti uuden i20 2018 mallisen kysy että kumman ostaisi sanoin perus nelonen on parempi 1,2 ja niin osti<< johan noista 3syl turboista on kirjotettu että ei kestä ja kulutus nousee kovin::: Niin se on monella automerkillä edessä joissa 3syl ja turbo
En ostaisi 1,0 litrasta turboo i20
23
1021
Vastaukset
- kylmäpaska
Sehän on kakkosauto kusetusta, älykäs egonoomi ei tuollaista ostaisi!
- hyvapelion
itse ostin viime vuonna litrasen ja en ole katunut, takuuhan noissa on pitkä jos hajoaa.
- i20_2015
Melko uusi konstruktiohan tuo 1-litrainen turbo on. Valitettavasti varsinkin VAG-yhtymän turboissa on ollut kalliiksi käyviä kestävyysongelmia ja siksi itse ilman muuta valitsen sen läpihengittävän 1.25-litraisen Kappa-moottorin, jolla historia ulottuu viime vuosikymmenelle.
- Kestää.paremmin
"pidemmällä aika välil joutuu laakeritkin koville,,, "
Voi näitä tekniikasta mitään ymmärtämättömien kommentteja. Jos turbokonessa laakeriin kohdistuu isompia voimia niin silloin siihen laitetaan vahvemmat laakerit.
Ei se niin monimutkaista ole kun edes vähän osaa ajatella.
Täysin tolloa väittää että turbokoneen laakerit eivät kestäisi. Ne kestävät aivan saman kuin vaparin laakerit jos mitoitus on tehty oikein. Ja miksi turbokoneen mitoitus olisi vaikeampaa kuin vaparin?
Itseasiassa turbokoneella on kestävyyden suhteen se etu vapariin että niitä kierrätetään vähemmän.- uskomuksia.riittää
Laakerit ja turbo rasittuvat kuormituksen mukaan, ei moottorin nimellistehojen mukaan. Yleensä 80-100 nopeutta ajaessa kuormitus on vain pieni osa maksimitehosta oli se kone mikä tahansa. Puhutaan jostakin max 25-30 kW lukemista.
- hyväpelion
auto tulee kuitenkin vaihdettua ennen kuin takuu menee umpeen eli turbokoneen kestävyys ei ole niin tärkeä ainakaan minulle. Näitähän pystyy vaihtamaan uuteen ihan pikkurahalla.
- HylkyynMeni
Itse ostaisin heti tuollaisen, jos sen saisi kunnon koneella. Auto on todella hyvännäköinen niin sisältä ja ulkoa. Hyvin varusteltu. Jopa ratinlämmintin löytyy.
Kusista litran konetta on hyvä huudattaa moottoritien rampissa täydellä kuormalla. Talla pohjassa kone huuhtaa, mutta mitään ei juuri tapahdu.
Tuollaisessa autossa pitäisi olla vähintään 1.4 bensaturbo, kuten saksalaismalleissa on ollut jo iät ja ajat. Mitä ihmettä siellä Hyundain päämajassa on oikein mietitty?- eiklonksvaakkenia
se olisi kanssa kova juttu jos saksalaiset saisivat kestämään ne autonsa niin hyvin että uskaltaisivat antaa pidempiä takuita. saksalaisten päämajassa on vaan maksimoitu voitto mielessä asiakkaiden kustannuksella.
- hyväpelion
ei kannata ostaa pikkuautoa jos se pitää lastata täyteen, osta isompi auto. yhden ja kahden hengen kuormalla tehot riittää mainiosti.
- turbo.on.voimaa
"Kusista litran konetta on hyvä huudattaa moottoritien rampissa täydellä kuormalla. Talla pohjassa kone huuhtaa, mutta mitään ei juuri tapahdu."
Turboa ei tarvitse huudattaa koska tehoa löytyy mahtavasti jo 1.500rpm.
Tältä näyttää hyvän koneen vääntö- ja tehokäyrä. Vaparilla ajavat eivät voi edes ymmärtää millaista on ajaa koneella jossa tehoa on aina tarjolla ja bensankulutus on silti pienempi kuin samantehoisilla vapareilla.
https://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2016/05/VW-1.5L-TSI-evo-engine-torque-curve.jpg- EiToimiYlärekisterissä
Minä taas ymmärrän kuitenkin sen, että 3,5L vapari bensa kulkee paremmin, kuin 330 turbo.
https://youtu.be/-knOKlCg5JE?t=344
- Kdkdkddkdkdm
7v takuu ilman kilometrirajaa tuo kummasti mielenrauhaa.
Mitä tulee täydessä lastissa huudattamiseen, niin eihän tuollaisellakaan kukaan aina täydessä lastissa aja. Harvat täyden lastin ajot merkityksettömiä autovalinnalle. Millä tahansa 60hv mopoilla on viittä henkeä tavaroineen kuskattu riittävän nopeasti ja ilman konerikkoja. Lastin osuus kokonaispainosta sitäpaitsi aina vähäinen. - Hohhoijaa
Aloittajalla oli oikein asiaa, en ostaisi, hohhoijaa.
- järkeä.saa.käyttää
Pahinta noissa turbomoottoreissa on käyttövirheet:
-ei lämmityskäyttöä
-ei jälkikäyttöä
-säästösyistä valitaan väärä moottoriöljy
-liian pitkät öljynvaihtovälit
-ajetaan liian matalilla kierroksilla - osarilla_perheauto
Merkistä riippumatta on idioottimaista ostaa vaparikoneella jos turbo on saatavilla. Käytännön suorituskyky ihan eri luokkaa turboissa. Itse en enää edes ostaisi vaparia, pl. joku Porsche ja Ferrari. No eipä tarvi noita ed. mainittuja jostain syystä ostaa...
- Ihfeykvgukh
On idioottimaista ostaa vag konella. Muiden valmistajien turboja voi ehkä harkita.
- hynykiavoittaaVW
Ihfeykvgukh kirjoitti:
On idioottimaista ostaa vag konella. Muiden valmistajien turboja voi ehkä harkita.
Ainaki 7 vuotta kestää kun takuu turvaa
VW autoja taas korjaat uudesta saakka tuhansilla euroilla kun lyhyt takuu
https://www.apu.fi/artikkelit/maahantuoja-nama-vw-moottorit-syovat-oljya-nain-korjataan
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/kommentti-autovalmistajien-mainospuhe-jyraa-faktan-vw-n-uskominen-kavi-kalliiksi/5711284#gs.jAT_eTE - HolistillaOnTehtäväHihii
Holisti, et sä tyhmä trolli ole??
- mistä.teitä
Pitääkö kesto-ja säästösyistä i20 koriin laittaa sitten jokin 2 litrainen vapari?
- isolohkokakkonen
kysy mazda palstalta niin lienee selviää sekin
- mistä.teitä
isolohkokakkonen kirjoitti:
kysy mazda palstalta niin lienee selviää sekin
Mazda 2:ssa on tietääkseni 1.5 litrainen kone.
- kohtuupeli
Ajelin yksin matkoilla ollessani tuollaisella litraisella koneella varustettua Hynkkyä, ja kyllähän se oli yllättävän miellyttävä peli ainakin kevyellä kuormalla. Pirteämpi menemään kuin oma 2.4-litrainen vapari-Volvo. Tietty kuljetuskapasiteetti etenkin tavaratilan osalta on tinkaistu, ja ohjaamo varsin askeettinen. ja halvahkon oloinen, mutta niin on autokin. Auton ulkonäöstä nyt en varauksetta tykkää että omaksi viitsisin ostaa, keulan olisivat saaneet laittaa nätimmäksi faceliftissä ja c-pilarin korin väriin.
- btttt
Tottakait kuljetuskapasiteetti tavaratilanosalta on rajallinen pienemmänluokan autossa. Niinhän se pitää ollakin. Eihän se ole pienemmånluokan auto muutoin. Mikäli tarvitaan enemmän tavaratilaa, niin silloin hankitaan isomman kokoluokan auto. Ostetaan auto omiin tarpeisiin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sä et pääse yli, mä en pääse yli
Jäädäänkö kuinka pitkäksi aikaa kärvistelemään omissa kuplissa näihin tunteisiin vai aletaanko puskemaan jo tätä läpi. V1281498- 371411
- 671215
Hei sinä nainen
Haluan olla rehellinen – olet hämmentänyt minua todella paljon. En ota sinusta mitään selvää, ja ehkä juuri siksi huomaa541149- 69994
Mitäs te venäjän puolustajat tekisitte, jos venäjä todella hyökkäisi tänne?
Tää on se mielenkiintoinen kysymys. Tehän olette lähinnä vasemmistolaisia, eikä armeijaa ole käyty, eikä rintamalle mi255961Kelan perkeleellinen käytäntö
Kun äiti joutuu hakemaan Kelalta tukia vähien tulojen tähden, niin aina otetaan huomioon lapsen tilillä olevat rahat. Ei195948- 73911
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask napauttavat - Tällaisten ihmisten ei kannata muuttaa Italiaan: "Ei..."
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask toteuttivat oman unelmansa Italiassa. He ostivat kakkoskodin Italian Pugliasta. Lue lisää16830Miksi kaikki jauhaa KAJ:sta
Se bastulauluhan on todella huono, vanhanaikainen ja oikea junttilaulu. Oikein ällöttää, kun idiootit hehkuttaa sitä ps106818