En ostaisi 1,0 litrasta turboo i20

Ilmanturbooparempi

Kolmisylenterinen on muuten hyvä....mutta ei tuu kestämääm pidemmällä aika välil joutuu laakeritkin koville,,, Kaveri osti uuden i20 2018 mallisen kysy että kumman ostaisi sanoin perus nelonen on parempi 1,2 ja niin osti<< johan noista 3syl turboista on kirjotettu että ei kestä ja kulutus nousee kovin::: Niin se on monella automerkillä edessä joissa 3syl ja turbo

23

1077

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylmäpaska

      Sehän on kakkosauto kusetusta, älykäs egonoomi ei tuollaista ostaisi!

    • hyvapelion

      itse ostin viime vuonna litrasen ja en ole katunut, takuuhan noissa on pitkä jos hajoaa.

    • i20_2015

      Melko uusi konstruktiohan tuo 1-litrainen turbo on. Valitettavasti varsinkin VAG-yhtymän turboissa on ollut kalliiksi käyviä kestävyysongelmia ja siksi itse ilman muuta valitsen sen läpihengittävän 1.25-litraisen Kappa-moottorin, jolla historia ulottuu viime vuosikymmenelle.

    • Kestää.paremmin

      "pidemmällä aika välil joutuu laakeritkin koville,,, "

      Voi näitä tekniikasta mitään ymmärtämättömien kommentteja. Jos turbokonessa laakeriin kohdistuu isompia voimia niin silloin siihen laitetaan vahvemmat laakerit.
      Ei se niin monimutkaista ole kun edes vähän osaa ajatella.
      Täysin tolloa väittää että turbokoneen laakerit eivät kestäisi. Ne kestävät aivan saman kuin vaparin laakerit jos mitoitus on tehty oikein. Ja miksi turbokoneen mitoitus olisi vaikeampaa kuin vaparin?
      Itseasiassa turbokoneella on kestävyyden suhteen se etu vapariin että niitä kierrätetään vähemmän.

      • uskomuksia.riittää

        Laakerit ja turbo rasittuvat kuormituksen mukaan, ei moottorin nimellistehojen mukaan. Yleensä 80-100 nopeutta ajaessa kuormitus on vain pieni osa maksimitehosta oli se kone mikä tahansa. Puhutaan jostakin max 25-30 kW lukemista.


    • hyväpelion

      auto tulee kuitenkin vaihdettua ennen kuin takuu menee umpeen eli turbokoneen kestävyys ei ole niin tärkeä ainakaan minulle. Näitähän pystyy vaihtamaan uuteen ihan pikkurahalla.

    • HylkyynMeni

      Itse ostaisin heti tuollaisen, jos sen saisi kunnon koneella. Auto on todella hyvännäköinen niin sisältä ja ulkoa. Hyvin varusteltu. Jopa ratinlämmintin löytyy.

      Kusista litran konetta on hyvä huudattaa moottoritien rampissa täydellä kuormalla. Talla pohjassa kone huuhtaa, mutta mitään ei juuri tapahdu.

      Tuollaisessa autossa pitäisi olla vähintään 1.4 bensaturbo, kuten saksalaismalleissa on ollut jo iät ja ajat. Mitä ihmettä siellä Hyundain päämajassa on oikein mietitty?

      • eiklonksvaakkenia

        se olisi kanssa kova juttu jos saksalaiset saisivat kestämään ne autonsa niin hyvin että uskaltaisivat antaa pidempiä takuita. saksalaisten päämajassa on vaan maksimoitu voitto mielessä asiakkaiden kustannuksella.


    • hyväpelion

      ei kannata ostaa pikkuautoa jos se pitää lastata täyteen, osta isompi auto. yhden ja kahden hengen kuormalla tehot riittää mainiosti.

    • turbo.on.voimaa

      "Kusista litran konetta on hyvä huudattaa moottoritien rampissa täydellä kuormalla. Talla pohjassa kone huuhtaa, mutta mitään ei juuri tapahdu."

      Turboa ei tarvitse huudattaa koska tehoa löytyy mahtavasti jo 1.500rpm.
      Tältä näyttää hyvän koneen vääntö- ja tehokäyrä. Vaparilla ajavat eivät voi edes ymmärtää millaista on ajaa koneella jossa tehoa on aina tarjolla ja bensankulutus on silti pienempi kuin samantehoisilla vapareilla.

      https://indianautosblog.com/wp-content/uploads/2016/05/VW-1.5L-TSI-evo-engine-torque-curve.jpg

      • EiToimiYlärekisterissä

    • Kdkdkddkdkdm

      7v takuu ilman kilometrirajaa tuo kummasti mielenrauhaa.

      Mitä tulee täydessä lastissa huudattamiseen, niin eihän tuollaisellakaan kukaan aina täydessä lastissa aja. Harvat täyden lastin ajot merkityksettömiä autovalinnalle. Millä tahansa 60hv mopoilla on viittä henkeä tavaroineen kuskattu riittävän nopeasti ja ilman konerikkoja. Lastin osuus kokonaispainosta sitäpaitsi aina vähäinen.

    • Hohhoijaa

      Aloittajalla oli oikein asiaa, en ostaisi, hohhoijaa.

    • järkeä.saa.käyttää

      Pahinta noissa turbomoottoreissa on käyttövirheet:
      -ei lämmityskäyttöä
      -ei jälkikäyttöä
      -säästösyistä valitaan väärä moottoriöljy
      -liian pitkät öljynvaihtovälit
      -ajetaan liian matalilla kierroksilla

    • osarilla_perheauto

      Merkistä riippumatta on idioottimaista ostaa vaparikoneella jos turbo on saatavilla. Käytännön suorituskyky ihan eri luokkaa turboissa. Itse en enää edes ostaisi vaparia, pl. joku Porsche ja Ferrari. No eipä tarvi noita ed. mainittuja jostain syystä ostaa...

      • Ihfeykvgukh

        On idioottimaista ostaa vag konella. Muiden valmistajien turboja voi ehkä harkita.


      • hynykiavoittaaVW

      • HolistillaOnTehtäväHihii

        Holisti, et sä tyhmä trolli ole??


    • mistä.teitä

      Pitääkö kesto-ja säästösyistä i20 koriin laittaa sitten jokin 2 litrainen vapari?

      • isolohkokakkonen

        kysy mazda palstalta niin lienee selviää sekin


      • mistä.teitä
        isolohkokakkonen kirjoitti:

        kysy mazda palstalta niin lienee selviää sekin

        Mazda 2:ssa on tietääkseni 1.5 litrainen kone.


    • kohtuupeli

      Ajelin yksin matkoilla ollessani tuollaisella litraisella koneella varustettua Hynkkyä, ja kyllähän se oli yllättävän miellyttävä peli ainakin kevyellä kuormalla. Pirteämpi menemään kuin oma 2.4-litrainen vapari-Volvo. Tietty kuljetuskapasiteetti etenkin tavaratilan osalta on tinkaistu, ja ohjaamo varsin askeettinen. ja halvahkon oloinen, mutta niin on autokin. Auton ulkonäöstä nyt en varauksetta tykkää että omaksi viitsisin ostaa, keulan olisivat saaneet laittaa nätimmäksi faceliftissä ja c-pilarin korin väriin.

      • btttt

        Tottakait kuljetuskapasiteetti tavaratilanosalta on rajallinen pienemmänluokan autossa. Niinhän se pitää ollakin. Eihän se ole pienemmånluokan auto muutoin. Mikäli tarvitaan enemmän tavaratilaa, niin silloin hankitaan isomman kokoluokan auto. Ostetaan auto omiin tarpeisiin.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. SDP palauttaa Suomen kansalle kulta-ajat

      Hyvinvointivalto on pääosin SDP:n ja osin myös Maalaisliiton rakentama. Hyvinvointivaltion ylläpito edellyttää oikeude
      Maailman menoa
      150
      13211
    2. Aamun Riikka: työttömyydessä lähestytään viime laman synkintä vaihetta

      Nopeasti mentiiin upean Marinin hallituksen ennätystyöllisyydestä toiseen ääripäähän, kohti Suomen historian kurjimpia t
      Maailman menoa
      72
      9631
    3. Älkää vassarit kuvitelko, että Marinin kulta-ajat palaavat

      Vaikka demarit voittaisivat seuraavat vaalit, se ei palauta Marinin taskut-täyteen-kelasta-aikaa takaisin, ei voi eikä h
      Maailman menoa
      96
      9128
    4. Suomen velka kasvoi ennätysvauhtia - Mäkynen repostelee

      – Velka kasvoi eniten tilaston historiassa, Mäkynen kirjoittaa. – Vuoden 2025 toisella neljänneksellä selvästi eniten k
      Maailman menoa
      20
      7766
    5. Giorgia Meloni vs Riikka Purra

      Kyllä Italian pääministeri on kauniimpi ja seksikkäämpi, kuin Suomen valtiovarainministeri Riikka Purra. Mitä jotkut näk
      Maailman menoa
      38
      6744
    6. 148
      6168
    7. Ohhoh. Kokoomusvirkamiehen mukaan Suomessa ei ole työttömyyskriisiä

      Kun kokoomuksen johtama hallitus epäonnistuu täydellisesti talouspolitiikassaan, niin aikaisemmin erittäin pahaksi määri
      Maailman menoa
      19
      3145
    8. En lähde armeijaan enkä siviilipalvelukseen

      Maanantaina telkan uutisissa toistamiseen kerrottiin tästä luuserista, joka kärsii muka "masennuksesta", mutta nauraa rä
      Maailman menoa
      395
      1252
    9. Aikuisten säälittävä käytös

      Mikä mahtaa aikuisia hiertää ja mistä näin kovaa että alaikäisen pahoinpitelyn jälkeen vielä kirjotellaan täällä. Sana v
      Hyrynsalmi
      7
      1174
    10. YLE: Stora Enso Imatra aloittaa yyteet

      www.hs.fi/talous/art-2000011528377.html Yle: Stora Enso aloitti muutos­neuvottelut Imatran-tehtailla Metsäteollisuus|Yl
      Imatra
      88
      1016
    Aihe