miten ihmeessä rivatrilista eroon?

toivoton394

Ollut nyt noin puoltoista vuotta rivatril, en oo käyttäny jokapäivä jos oon ollu vaa kotona. annoksella 0,5 tai korkeimmillaan 1,5. Oon yrittäny ties kuinka monta kertaa päästä eroon, mutta what?? oikeesti heti kun heittää pienenki murusen pois niin niskat menee ihan totaalijumiin ja ahdistus. Tää on rivatril on mulle loputon ongelma. What to do? Tiedän että kaikille tulee oireita, itse koen ne aivan kamaliksi :(

9

1315

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ToivoooOn

      Käyttelepä googlea esim. "rivatril vieroitus", niin löydät paljonkin jo valmiita keskustaluja tästä aiheesta, sillä myös Rivatril hyvin usein esillä just vieroitus- ym oirekysymyksineen. Täällä Syomi24:ssäkin keskusteltu aiheesta. Kärsivällisyyttä & tsemppiä nyt sulle, toivoa on.

    • Heebo22

      Lue lääkkeet osiosta uudempaa ja vanhempaa bentsovieroitus ja ahdistus ketjuja. Sieltä saat paljon tietoa, hyviä linkkejä ja vieroittautujien kokemuksia. Kyllä se onnistuu mutta vähennysten pitää olla pieniä ja joudut kyllä ottamaan tuskaa vastaan sillä se kuuluu tuohon vieroitushommaan.

    • tretgf

      Älkää käyttäkö bentsoja liian usein. Ne on tehty nimittäin pirulliseksi vieroittautua. Ei missään nimessä päivittäin. Sanokoon psykiatrit mitä sanoo.kjhgr

      • Jakselllaan

        Eiväthän lekurit nykypolitiikan mukaan enää sillei jokapäiväiseen vuosien käyttöön bentsoja määrääkään, eivät siis saa määrätä, tämä tyyli nyt ihan muuttunut. Aikoinaan vuosikymmeniä sitten bentso oli ihmisellä käytössä pitkään, jos vähänkin tarvetta. Itse käyttänyt esim. Xanoria kolmeen otteeseen ja tosi monia vuosia aina putkeen, aikaa tähän mennyt eli oireistoa minulla ollut koko pitkän iän. Mutta nyt olen saanut itseni irti Xanorista ihan hiljattain. Kaikille sanon, että se on mahdollista. Hyvin hitaasti murustellen tehtynä lääkkeen poistaminen onnistuu kyllä. Minulle ei tullut sen kummempaa oiretta asiasta, ei sellaista minkä suorilta käsittäisin vieroituksesta johtuvaksi. Oloni aina elämässä ollut hiukan epävakaa, eikä lääkkeen poistaminen tätä lisännyt. Meillä On toivoa!

        Toista ovat ssri-lääkkeet! Kerran olen yrittänyt fluoksetiinista vieroittautua, mutta lääke oli otettava monien kuukausien päästä takaisin. Nyt olen sitä käyttänyt uudelleen, vajaan vuoden, mutta haluan ehdottomasti sen poistaa, joten suunnittelen just vieroitusta. Pidän pahempana, ja olen niin lukenutkin, ssri-lääkkeitä saada vieroitettua elimistöstä.


    • Kohta_kuivilla

      Kyllä vieroitus onnistuu "rivoista" nopeastikin. Suosittelen kuitenkin vieroitusta aluksi osastohoidossa, jossa tiputus tapahtuu turvallisessa ympäristössä. Itse käytin Rivatrillia 2 mg/vrk unettomuuteen ja ahdistukseen n. 8 kk:n ajan. Vieroitusta yritettiin ensin a-klinikan kanssa avohoidossa Opamoxin avulla - lähtöannos 90 mg/vrk. 4-5 päivää meni hyvin, mutta sitten iski todella kenkkumaiset vieroitusoireet, joita siedin n. 2 vrk, jonka jälkeen olin täysin toimintakyvytön ja oli pakko napata Rivatril "huuleen. Vieroitusoireet luonnollisesti loppuivat kuin seinään.

      Hakeuduin sitten 2 viikkoa kestävään osastovieroitukseen, jossa lähdettiin vieroittamaan Diapamin avulla lähtöannoksen oltua 25 mg/vrk. Mutta koska kyseessä on kuitenkin eri bentso, iskivät vieroitusoireet klonatsepaamin poistuessa elimistöstä jälleen n. 5 vrk:n jälkeen, tosin Diapamin annostusta oli jo pienennetty 15 mg/vrk. Olo oli suoraan sanoen kauhea, mutta hammastapurren kestin ensimmäisen viekkariaallon, joka kesti vajaat 2 vrk.

      Diapam annosta tiputettiin nopeasti ja kun toisen viikon puolessa välissä siirryttin pelkkään Opamoxiin, iski vieroitusoireiden toinen aalto, jota kesti jälleen n. 2 vrk,, leposyke oli lopulta 120 paikkeilla ja olo vielä hirvittävämpi kuin em. eka aallossa. Sain oireisiin Propralia ja olantsapiiinia ja olo helpotti huomattavasti ja olin 2 viikon osastojakson jälkeen kotiutuskunnossa.

      Vieroitusta jatkettiin Opamoxilla avovieroituksena ja annosta tiputettiin niin, että nyt reilun kahden viikon avovieroituksen jälkeen vuorokausiannokseni Opamoxia on enää 15 mg,

      Olotila on toki vaihdellut päivittäin, mutta mitään sietämätöntä oloa ei ole ollut ja uskon pääseväni Opamoxistakin eroon kuukauden sisällä.

      Epäilin itse vieroituksen onnistumista näin nopeasti, mutta nyt olen todella tyytyväinen valintaani hoitaa asia nopeasti pois päiväjärjestyksestä.

      Tsemppiä bentsottomaan elämään kaikille!

      T. Kohta kuivilla

      • hsdv

        Onpa hyvä omakohtainen kertomus Riva- ja bentso-autuudesta !
        Helposti lähtis kokeilemaan, kun on ongelmia, mutta kun lukee minkälainen todellisuus voi olla eri aineitten kanssa, miettiikin jos kuitenkin yrittäisi sinnitellä ilman.
        Kiitos kaikille kirjoittajille !


      • fdhd

        Sanoisin vain, että kyseiseen osastolla vieroittamiseen voi sisältyä pahemmat oireet kun se tehdään niin nopeasti. Sanoisin jopa että siihen sisältyy suuria vaaroja joidenkin hyvinvoinniille, koska aikataulu on niin nopea. Itse miettisin kaksi kertaa mennäkö tuonne, vai oikeasti tehdä se rauhassa kotiolosuhteissa hitaasti annosta vähentäen jolloin olo on siedettävämpi ja vähäoireisempi. Monesti osastolla ruvetaan sitten kamalissa oloissa paikkailemaan uusilla voimakkailla pillereillä, joihin niihinkin voi tulla koukku. Jos vieroituksen tekee rauhallisesti, ei tarvi muita pillereitä.

        Joskus vaihdot toisiin bentsoihin ei onnistu ja silloin kannattaa ajatella vähennystä sillä bentsolla, mihin riippuvaiseksi on jäänytkin. Kenties kokeilla jakaa annosta, jotta pitoisuus pysyy tasaisempana vuorokauden mittaan ottamalla vaikka annoksen kolme kertaa päivässä, riippuen siitä mikä on siis puoliintumisaika lääkkeessä.


      • Huonoennuste

        Ei myrkyistä pääse eroon.
        Paitsi jos vaihtaa toiseen myrkkyyn.


      • hookhm

        Tuo ei pidä ollenkaan paikkaansa. Bentsoista voi päästä eroon ilman muita myrkkyjä, mutta avainsana on rauhallinen tahti, maltilliset annospudotukset kerralla ja yhä pienenevät pudotukset kohti loppua. Vähennysajan kannattaa pitää kirjaa oireista ja jos ne on pahoja, kannattaa pitää vähennyksessä taukoja jotta olo tasoittuu. Aina välillä annoin keholle tauon pitämällä tauon lääkkeen alasajossa. Kiireellä ei saa kuin todennäköisesti itselleen aikaiseksi epäonnistuneen vieroituksen. Lopussa ei siedä ehkä yhtä isoja pudotuksia kuin alkuvaiheessa vähennystä. Itse käytin pari vuotta bentsojen alasajamiseen. Lopussa käytin ihan murusia mistä sitten menin nollaan, käytännössä ilman oireita. Pudotin bentsot tahdilla 10 prosenttia edellisestä annoksesta kuukaudessa. Aluksi vähän nopeammin. Taustalla minulla vuosien käyttö. Jos on vuosia käyttänyt, niin miksi ihmeessä pitäisi tosi nopealla tahdilla alasajaa. Antaa keholle aikaa tottua bentsottomuuteen. Tukilääkkeenä minulla oli vain melatoniini.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      71
      5062
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      17
      2347
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1857
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1561
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      44
      1558
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1348
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1267
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1187
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      3
      1185
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1173
    Aihe