Lopettakaa jo koko palstanpito

Palstantaso_ala-arvoinen

Tai alkakaa jo viimeinkin keskustella asiallisesti ja älyllisellä tasolla. Joka ei vielä sitä tiedä, mitä keskusteleminen oikeasti tarkoittaa, niin kannattaa vielä vaikka googlata, että mitä se oikeasti oikeasti sana keskusteleminen käytännössä ja konkreettisesti tarkoittaa. Jos tämä keskustelu ei todellakaan onnistu, eikä enää järkevällä tavalla toimi, niin lopettakaa koko palstan pitäminen ihan lopullisesti. Se oikeastaan olisikin kaikkein järkevintä. Sen kun vaan tekee siitä asiasta ilmoituksen Suomi24 ylläpitäjille. Tämä on myöskin tarkoitettu viestiksi kunnan päättävälle taholle. Keskustelun tarkoitus ei kai liene se, että jotakin paikkaa, tai siellä asuvia asukkaita saa haukkua, leimata, tai parjata koko ajan. Ei aja oikein asiaansa, eikä anna minkäänlaista hyvää kuvaa teidän kuntanne tavasta toimia. Vai pitääkö alkaa ottaa yhteyttä virkatahoon, ja vaikka kysyä neuvoa oikeusministeriöstä? Jotta yksi typeryys saadaan lopetettua ja pyhittyä toiminnasta lopullisesti tarpeettomana ja asiallisen kanssakäymisen käytön foorumina.

45

681

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joutaa_lopettaa_palsta

      Ihmiset itse tekevät kustakin palstasta, tai foorumista sellaisen, mikä ja millainen se on.
      Jos se ei pysy asiallisena keskusteluna, niin todella ja oikeesti joutaa lopettaa ja pyyhkiä koko palsta pois.

      • Sormi.Pori

        Miten tehdään kustakin palstasta? Onnistuuko paskankin teko?


      • Hyghaise

        Turpa kiinni! Sä olet häiriköinyt tätä palstaa jo siitä lähtien kun se avattiin. Kommentoit joka asia ja vastailet omiin viestiisi. Korviesi välissä ei ole mitään muuta kuin sahanpurua ja sun älykkyysosamääräsi ei ole edes nolla vaan menee pakkasen puolelle.


      • Ite_olet_mikä_lie

        Palsta on aloitettu ennen vuotta 2010. Enpä ole silloin kirjoitellut. - Ja muuten mensan testissä tuli kansalaisten normaalitasoa oleva, jopa keskitason johtajuuteen riittävä älykkyysosamäärä. Joten olet pahemman kerran väärässä, nk. olettamuksissa aina. Mutta käypä
        sinä itsekin tekemässä kyseinen testi. Että miten se itselläsi menee. Ei se ihan helppo ole, ainakaan lopussa.


      • Hyghaiset
        Ite_olet_mikä_lie kirjoitti:

        Palsta on aloitettu ennen vuotta 2010. Enpä ole silloin kirjoitellut. - Ja muuten mensan testissä tuli kansalaisten normaalitasoa oleva, jopa keskitason johtajuuteen riittävä älykkyysosamäärä. Joten olet pahemman kerran väärässä, nk. olettamuksissa aina. Mutta käypä
        sinä itsekin tekemässä kyseinen testi. Että miten se itselläsi menee. Ei se ihan helppo ole, ainakaan lopussa.

        Mensan testi on suoritettu ja läpäisty, eli ei kannata ryppyillä ihan todistetusti älykkäämmäälleen. Ja vaikka se äö riittäisi keskistason johtajuuteen, niin se ei ole mikään tae, että sinusta tulee menestyvä keskitason johtaja, kuten sinun tapaus osoittaa josta ei tullut muuta kuin katkera suunsoittaja.


      • Jaa-a_olenko_katkera

        Sittenhän olet saanut hyvän tuloksen. Hyvä! Onnittelut siitä! Puolen tunnin urakka on siis tehty. Hyvä sekin, että kehut itseäsi minua älykkäämmäksi. Kertoo kohdallasi sen, että sinulla on hyvä itsetunto, mutta minkälaiset ovat psykologiset taitosi? Koska käyttäydyt toisia kohtaan loukkaavasti. Mensan testissä ei testata sen enempää psykologisia taitoja, luovuutta, tai kielellisiä kykyjä. Netissä on tarjolla lukuisia erilaisia testejä. Osa on maksullisia ja ne ovat kaikki erilaisia. Tein niistä viisi erilaista testiä.

        Joku on hyvä kaikissa osa-alueissa, joku vain jossakin. Tarvitseeko meidän kaikkien sitten ollakaan täydellisiä.

        Teit hieman kirjoitusvirheitä. Ihmettelin sitä hieman. No, kaikkihan meistä niitä tekee joskus. Minäkin. Varsinkin silloin, kun olen ottanut liikaa jotakin vahvempaa, tai kirjoitan liian kiireellä. Olet oikeassa siinä, että sai minkä tahansa tuloksen, se ei vielä sano sitä, että ihmisestä tulee mitään. Elämä onkin siinä tehtyjä valintoja. Ja joskus ihmiset tekevät vääriä sellaisia. Kannattaa tehdä ne viisaasti. Olen monta asiaa eämässäni katunutkin. Viimeisen lauseesi kohdalla mietin vähän aikaa, että oliko sanomassasi perää. Ehkä vähän. Se ei vaan ole koko totuus. Eikä määrittele minua kokonaan. Jokainen pystyy niin hyvään, kuin pahaan. Niin sinä, kuin minäkin.


      • Hyghaise
        Jaa-a_olenko_katkera kirjoitti:

        Sittenhän olet saanut hyvän tuloksen. Hyvä! Onnittelut siitä! Puolen tunnin urakka on siis tehty. Hyvä sekin, että kehut itseäsi minua älykkäämmäksi. Kertoo kohdallasi sen, että sinulla on hyvä itsetunto, mutta minkälaiset ovat psykologiset taitosi? Koska käyttäydyt toisia kohtaan loukkaavasti. Mensan testissä ei testata sen enempää psykologisia taitoja, luovuutta, tai kielellisiä kykyjä. Netissä on tarjolla lukuisia erilaisia testejä. Osa on maksullisia ja ne ovat kaikki erilaisia. Tein niistä viisi erilaista testiä.

        Joku on hyvä kaikissa osa-alueissa, joku vain jossakin. Tarvitseeko meidän kaikkien sitten ollakaan täydellisiä.

        Teit hieman kirjoitusvirheitä. Ihmettelin sitä hieman. No, kaikkihan meistä niitä tekee joskus. Minäkin. Varsinkin silloin, kun olen ottanut liikaa jotakin vahvempaa, tai kirjoitan liian kiireellä. Olet oikeassa siinä, että sai minkä tahansa tuloksen, se ei vielä sano sitä, että ihmisestä tulee mitään. Elämä onkin siinä tehtyjä valintoja. Ja joskus ihmiset tekevät vääriä sellaisia. Kannattaa tehdä ne viisaasti. Olen monta asiaa eämässäni katunutkin. Viimeisen lauseesi kohdalla mietin vähän aikaa, että oliko sanomassasi perää. Ehkä vähän. Se ei vaan ole koko totuus. Eikä määrittele minua kokonaan. Jokainen pystyy niin hyvään, kuin pahaan. Niin sinä, kuin minäkin.

        Minua alhaisemmasta älykkyydestäsi kertoo jo sekin, että et kykene sisäistämään kirjoitettua tekstiä. Jos minä olen saanut Mensan testistä paremman tuloksen kuin sinä, niin eihän se ole kehumista vaan faktojen esiin tuomista. Minä olen sinua älykkäämpi ja asia on sillä selvä. Psykologiset taitoni ovat loistavat ja koska olen kiltti ja hyväsydäminen ihminen, niin en käytä psykologisia taitojani toisten hyväksikäyttöön. Monet ihmiset ovatkin kääntyneet ongelmissaan minun puoleeni ja saaneet helpotusta elämään. Äly ja psykologiset taitoni ovat myös taanneet sen, että nimeni mainitaan joka syksy Savon Sanomissa kun verotiedot tulevat julki. Niin, ehkä kirjoituksessani oli virhe. Yleensä hienostohäiriköinti, eli kirjoitusasun epäkohtiin takertuminen kertoo vain ja ainoastaan siitä vastapuoli ei enää kykene esittämään järkevää vasta-argumenttia ja peli on hänen osaltaan pelattu


      • jaa-a_olenko_katkera
        Hyghaise kirjoitti:

        Minua alhaisemmasta älykkyydestäsi kertoo jo sekin, että et kykene sisäistämään kirjoitettua tekstiä. Jos minä olen saanut Mensan testistä paremman tuloksen kuin sinä, niin eihän se ole kehumista vaan faktojen esiin tuomista. Minä olen sinua älykkäämpi ja asia on sillä selvä. Psykologiset taitoni ovat loistavat ja koska olen kiltti ja hyväsydäminen ihminen, niin en käytä psykologisia taitojani toisten hyväksikäyttöön. Monet ihmiset ovatkin kääntyneet ongelmissaan minun puoleeni ja saaneet helpotusta elämään. Äly ja psykologiset taitoni ovat myös taanneet sen, että nimeni mainitaan joka syksy Savon Sanomissa kun verotiedot tulevat julki. Niin, ehkä kirjoituksessani oli virhe. Yleensä hienostohäiriköinti, eli kirjoitusasun epäkohtiin takertuminen kertoo vain ja ainoastaan siitä vastapuoli ei enää kykene esittämään järkevää vasta-argumenttia ja peli on hänen osaltaan pelattu

        Kävin siis mensan testissä -70 luvulla kun päätin lähteä sivariksi. Valmistauduin testiin polttamalla ruohoa ja lukemalla aku ankkaa. Testi oli vaikea loppuosasta ja älykkyydekseni mitattiin huimat 69. Itse en tiedä olenko tyhmä vai viisas kun en tiedä mitkä on maksimipisteet testissä. Itse asiassa toihan on loistava luku, viime yönäkin olin kuusysissä.


      • Mitäs_itse_olet_tehnyt
        Hyghaise kirjoitti:

        Minua alhaisemmasta älykkyydestäsi kertoo jo sekin, että et kykene sisäistämään kirjoitettua tekstiä. Jos minä olen saanut Mensan testistä paremman tuloksen kuin sinä, niin eihän se ole kehumista vaan faktojen esiin tuomista. Minä olen sinua älykkäämpi ja asia on sillä selvä. Psykologiset taitoni ovat loistavat ja koska olen kiltti ja hyväsydäminen ihminen, niin en käytä psykologisia taitojani toisten hyväksikäyttöön. Monet ihmiset ovatkin kääntyneet ongelmissaan minun puoleeni ja saaneet helpotusta elämään. Äly ja psykologiset taitoni ovat myös taanneet sen, että nimeni mainitaan joka syksy Savon Sanomissa kun verotiedot tulevat julki. Niin, ehkä kirjoituksessani oli virhe. Yleensä hienostohäiriköinti, eli kirjoitusasun epäkohtiin takertuminen kertoo vain ja ainoastaan siitä vastapuoli ei enää kykene esittämään järkevää vasta-argumenttia ja peli on hänen osaltaan pelattu

        Ja vielä väität olevasi kiltti ja hyväsydäminen ihminen.... Hmm. Et ole, ainakaan tekstiesi perusteella. Loukkaat kommenteillasi toistuvasti muita ihmisiä. Se kertoo huonokäytöksisyydestä. Et ole korrekti. Tai sitten sinulla on jokin pakkomielle ottaa kohteeksi joku, ja toistuvasti kyseenalaistaa toisten älykkyyttä. Lisäksi et oikeastaan keskustele positiivisesti, aidosti vuorovaikutteisest ja rakentavasti. Keskityt vain haukkumaan muita. Se ei ole keskustelemista.

        Esität myöskin täysin perättömiä väitteitä, että olisin ollut muka tällä palstalla jo vuodesta 2007 asti. Että olisin muka häiriköinyt palstaa siitä asti. Jälleen kerran meni vikaan. En ole edes voinut tehdä sitä, koska minulla ei edes ollut nettiä tuolloin. Ei edes tietokonetta. Ensimmäisen kerran olen kirjoittanut vasta vuoden 2013 jälkeen. Hyvin harvoin silloinkin. Silti olet toistuvasti esittänyt tällä palstalla väitteitä, että olen muka alusta asti ollut tällä palstalla, ja että olen muka Siilinjärven pahin nettihäirikkö. Missä ovat todisteesi kyseisistä asioista? Vai oletko kenties selvänäkijä? Ilmeisesti olet, koska näitä paikkansapitämättömiä asioita tuot jatkuvasti esille tällä palstalla. Kumpiko meistä siis onkaan se "nettihäirikkö"?

        Muuten Mensan testi ei testaa mitään psykologisia taitoja, ei luovuutta, eikä kielellistä lahjakkuutta. Tämä tosiasia ja se, että monet testit ovat keskenään epävertailukelpoisia on todettu ja myönnetty monta kertaa. Joissakin testeissä tosin otetaan huomioon ja mitataan muitakin kykyjä, kuten luovuutta ja kielellistä lahjakkuutta.

        Se, että sinut mainitaan Savon Sanomien julkaisemissa verotiedoissa ei todista sekään mistään, että olet välttämättä millään tavalla ylivertaisen älykäs, tai kerro mitään psykologisista ominaisuuksistasi. Tosin sen, että osaat rehvastella. Se taas kertoo enemmänkin siitä, että sinulla on kenties taipumusta narsismiin ja jopa psykopatiaan. Ainakin käytöksesi perusteella.

        Älykäs toki olet, kun kerran olet menestynyt. Jonkun kohteeksi toistuvasti tällä palstalla ottaminen ei vaan kerro kohdallasi että omaisi hyvät käytöstavat, puhumattakaan korrektiudesta.

        Sen minkä olen tältä Suomi 24 keskustelupalstalta merkille pannut, että ei täällä ole kunnon keskustelua, tai ainakaan positiivista sellaista. Keskusteluun kuuluu olennaisena se, että kuuntelee toista, ottaa toisen huomioon, eikä jatkuvasti laita haukkumisviestejä tänne, tai teilaa ketään. Joten älykkäät pysyvät yleensä täältä poissa ja keskittyvät tärkeämpiin asioihin. Niin minäkin aion tehdä.


      • Taisit_jekata_tuloksen
        jaa-a_olenko_katkera kirjoitti:

        Kävin siis mensan testissä -70 luvulla kun päätin lähteä sivariksi. Valmistauduin testiin polttamalla ruohoa ja lukemalla aku ankkaa. Testi oli vaikea loppuosasta ja älykkyydekseni mitattiin huimat 69. Itse en tiedä olenko tyhmä vai viisas kun en tiedä mitkä on maksimipisteet testissä. Itse asiassa toihan on loistava luku, viime yönäkin olin kuusysissä.

        Sivarille: normaalitulos Mensan testissä on 90-100. Tälle alueelle suurimman osan väestöstä omaama älykkyys sijoittuu. 130-140 ovat jo hyvin korkeat pisteet. Mutta jos en aivan väärin muista, korkeimmat mahdolliset pisteet voivat olla jopa 160 pistettä. Testin tulos määräytyy testin tekijän iän, oikein, tai väärin tekemien ratkaisujen, sekä myös testiin käytetyn ajan perusteella.


      • Näitä_sattuu
        Taisit_jekata_tuloksen kirjoitti:

        Sivarille: normaalitulos Mensan testissä on 90-100. Tälle alueelle suurimman osan väestöstä omaama älykkyys sijoittuu. 130-140 ovat jo hyvin korkeat pisteet. Mutta jos en aivan väärin muista, korkeimmat mahdolliset pisteet voivat olla jopa 160 pistettä. Testin tulos määräytyy testin tekijän iän, oikein, tai väärin tekemien ratkaisujen, sekä myös testiin käytetyn ajan perusteella.

        Kirjoitusvirhe edellisessä. Korkeimmat mahdolliset pisteet sijoittuvat yleensä 180-200 välille.


      • Hyghaise
        Mitäs_itse_olet_tehnyt kirjoitti:

        Ja vielä väität olevasi kiltti ja hyväsydäminen ihminen.... Hmm. Et ole, ainakaan tekstiesi perusteella. Loukkaat kommenteillasi toistuvasti muita ihmisiä. Se kertoo huonokäytöksisyydestä. Et ole korrekti. Tai sitten sinulla on jokin pakkomielle ottaa kohteeksi joku, ja toistuvasti kyseenalaistaa toisten älykkyyttä. Lisäksi et oikeastaan keskustele positiivisesti, aidosti vuorovaikutteisest ja rakentavasti. Keskityt vain haukkumaan muita. Se ei ole keskustelemista.

        Esität myöskin täysin perättömiä väitteitä, että olisin ollut muka tällä palstalla jo vuodesta 2007 asti. Että olisin muka häiriköinyt palstaa siitä asti. Jälleen kerran meni vikaan. En ole edes voinut tehdä sitä, koska minulla ei edes ollut nettiä tuolloin. Ei edes tietokonetta. Ensimmäisen kerran olen kirjoittanut vasta vuoden 2013 jälkeen. Hyvin harvoin silloinkin. Silti olet toistuvasti esittänyt tällä palstalla väitteitä, että olen muka alusta asti ollut tällä palstalla, ja että olen muka Siilinjärven pahin nettihäirikkö. Missä ovat todisteesi kyseisistä asioista? Vai oletko kenties selvänäkijä? Ilmeisesti olet, koska näitä paikkansapitämättömiä asioita tuot jatkuvasti esille tällä palstalla. Kumpiko meistä siis onkaan se "nettihäirikkö"?

        Muuten Mensan testi ei testaa mitään psykologisia taitoja, ei luovuutta, eikä kielellistä lahjakkuutta. Tämä tosiasia ja se, että monet testit ovat keskenään epävertailukelpoisia on todettu ja myönnetty monta kertaa. Joissakin testeissä tosin otetaan huomioon ja mitataan muitakin kykyjä, kuten luovuutta ja kielellistä lahjakkuutta.

        Se, että sinut mainitaan Savon Sanomien julkaisemissa verotiedoissa ei todista sekään mistään, että olet välttämättä millään tavalla ylivertaisen älykäs, tai kerro mitään psykologisista ominaisuuksistasi. Tosin sen, että osaat rehvastella. Se taas kertoo enemmänkin siitä, että sinulla on kenties taipumusta narsismiin ja jopa psykopatiaan. Ainakin käytöksesi perusteella.

        Älykäs toki olet, kun kerran olet menestynyt. Jonkun kohteeksi toistuvasti tällä palstalla ottaminen ei vaan kerro kohdallasi että omaisi hyvät käytöstavat, puhumattakaan korrektiudesta.

        Sen minkä olen tältä Suomi 24 keskustelupalstalta merkille pannut, että ei täällä ole kunnon keskustelua, tai ainakaan positiivista sellaista. Keskusteluun kuuluu olennaisena se, että kuuntelee toista, ottaa toisen huomioon, eikä jatkuvasti laita haukkumisviestejä tänne, tai teilaa ketään. Joten älykkäät pysyvät yleensä täältä poissa ja keskittyvät tärkeämpiin asioihin. Niin minäkin aion tehdä.

        Miten minä voin loukata toisia ihmisiä jos minä kirjoittelen sinun kanssasi?? Ja miten minä voin loukata sinua, jos minä kerron faktana sen, että minä ole älykkäämpi kuin sinä? Arvaa ketkä arvostelevat Mensan testin puutteelisuutta eniten mm. miten se ei testaa luovuutta, taiteellisuutta, verbaalista lahjakkauutta yms. ja yms. (listaa voi jatkaa loputtomiin)? Sitä arvostelevat ne, jotka eivät koskaan yllä siihen pistemäärään, joka vaaditaan Mensan jäsenyyteen. Ymmärrän kyllä miten se ottaa itsetunnon päälle, kun kuvitellaan olevansa hyvinkin älykkäintä, mutta itse testi paljastaa karun totuuden. Mitäpä sitä tuossa tilanteessa voi enää tehdä kuin haukkua itse testin ja sen suppeita ominaisuuksia, jotta voisi jotenkin pitää kiinni siitä harhakuvasta olevansa älykkäämpi kuin keskiverto suomalainen. Narsistia ja psykopaattia et saa minusta tekemälläkään. Lahjoitan vuosittain tuhansia euroja vuodessa hyväntekeväisyyteen ja huolehdin kodittomista löytöläimistä. Narsistit eivät jakele rahojaan itsensä ulkopuolelle, he pitävät kaiken itse ja ottavat myös mielellään muidenkin rahat. Se, että älykkäät ei vietä aikaa tällä palstalla pitää paikkaansa. En minäkään, suosikkasivustojani ovat taide ja kulttuurihistoria, mutta aina silloin tällöin pitää tulla ottamaan kaltaisiltasi Nasse-Rasseilta luulot pois :D.


      • Itse_olet_sitä

        Omat viestisi osoittavat sinun olevan idiootti. Koska vain idiootit, tai psykopaatit tekevät tuota mitä harjoitat. Eli toisten jatkuvaa haukkumista, perättömien puheiden levittämistä ja nimittelemistä.


      • On_nähty
        Hyghaise kirjoitti:

        Miten minä voin loukata toisia ihmisiä jos minä kirjoittelen sinun kanssasi?? Ja miten minä voin loukata sinua, jos minä kerron faktana sen, että minä ole älykkäämpi kuin sinä? Arvaa ketkä arvostelevat Mensan testin puutteelisuutta eniten mm. miten se ei testaa luovuutta, taiteellisuutta, verbaalista lahjakkauutta yms. ja yms. (listaa voi jatkaa loputtomiin)? Sitä arvostelevat ne, jotka eivät koskaan yllä siihen pistemäärään, joka vaaditaan Mensan jäsenyyteen. Ymmärrän kyllä miten se ottaa itsetunnon päälle, kun kuvitellaan olevansa hyvinkin älykkäintä, mutta itse testi paljastaa karun totuuden. Mitäpä sitä tuossa tilanteessa voi enää tehdä kuin haukkua itse testin ja sen suppeita ominaisuuksia, jotta voisi jotenkin pitää kiinni siitä harhakuvasta olevansa älykkäämpi kuin keskiverto suomalainen. Narsistia ja psykopaattia et saa minusta tekemälläkään. Lahjoitan vuosittain tuhansia euroja vuodessa hyväntekeväisyyteen ja huolehdin kodittomista löytöläimistä. Narsistit eivät jakele rahojaan itsensä ulkopuolelle, he pitävät kaiken itse ja ottavat myös mielellään muidenkin rahat. Se, että älykkäät ei vietä aikaa tällä palstalla pitää paikkaansa. En minäkään, suosikkasivustojani ovat taide ja kulttuurihistoria, mutta aina silloin tällöin pitää tulla ottamaan kaltaisiltasi Nasse-Rasseilta luulot pois :D.

        Psykopaatin piirteitä mm. : kehua ja tuoda itseänsä toistuvasti esille, ja aliarvostaa toisia. Perättömien puheiden, tai valheiden levittäminen. Sekä jatkuva parjaaminen. Jonkun oman toimintansa kohteeksi ottaminen. Ei kykenemistä positiiviseen ja vuoropuheluun. Käyttää ihmissuhteita vain oman asemansa pönkittämiseen. Tekee asioita vain nostaakseen omaa statustaan muiden silmissä. Antaa itsestään kuvan, että on ystävällinen, auttavainen ja hyväsydäminen. Näyttelee suurimman osan elämästään.
        Humaanisuutta ei löydy.
        Huonokäytöksinen. Ei omaa minkäänlaisia käytöstapoja.

        Totuus on tämä:
        Olet nettihäirikkö. Perättömien puheiden levittäjä.
        Toisten törkeä haukkuja. Etkä pysty keskustelemaan kasvokkain. Et pysty siihenkään. Koska olet raukkamainen pelkuri. Nimettömänä toimiminen ja haukkuminen kyllä onnistuu, koska se on helppoa. Siihen ei tarvita korkeakoulututkintoa. Eikä Mensan jäsenyyttä. Siihen pystyy kuka tahansa. Vaikka kylän raitilla oleva 30 vuotta putkeen juonut juoppo.


      • Et_ymmärtänyt_oikein
        Hyghaise kirjoitti:

        Miten minä voin loukata toisia ihmisiä jos minä kirjoittelen sinun kanssasi?? Ja miten minä voin loukata sinua, jos minä kerron faktana sen, että minä ole älykkäämpi kuin sinä? Arvaa ketkä arvostelevat Mensan testin puutteelisuutta eniten mm. miten se ei testaa luovuutta, taiteellisuutta, verbaalista lahjakkauutta yms. ja yms. (listaa voi jatkaa loputtomiin)? Sitä arvostelevat ne, jotka eivät koskaan yllä siihen pistemäärään, joka vaaditaan Mensan jäsenyyteen. Ymmärrän kyllä miten se ottaa itsetunnon päälle, kun kuvitellaan olevansa hyvinkin älykkäintä, mutta itse testi paljastaa karun totuuden. Mitäpä sitä tuossa tilanteessa voi enää tehdä kuin haukkua itse testin ja sen suppeita ominaisuuksia, jotta voisi jotenkin pitää kiinni siitä harhakuvasta olevansa älykkäämpi kuin keskiverto suomalainen. Narsistia ja psykopaattia et saa minusta tekemälläkään. Lahjoitan vuosittain tuhansia euroja vuodessa hyväntekeväisyyteen ja huolehdin kodittomista löytöläimistä. Narsistit eivät jakele rahojaan itsensä ulkopuolelle, he pitävät kaiken itse ja ottavat myös mielellään muidenkin rahat. Se, että älykkäät ei vietä aikaa tällä palstalla pitää paikkaansa. En minäkään, suosikkasivustojani ovat taide ja kulttuurihistoria, mutta aina silloin tällöin pitää tulla ottamaan kaltaisiltasi Nasse-Rasseilta luulot pois :D.

        Mensan testiä ei ole missään vaiheessa haukuttu tällä palstalla. Ei pidä kääntää asioita päälaelleen. Siinä tuotiin vain esille testien vertailemisen vaikeudet, sekä se, että kaikki testit ovat erilaisia. Ettei niitä voi verrata keskenään. Useimmat testit antavat vain suuntaa antavan tuloksen. Yksittäinen testitulos ei ole koko totuus, eikä kerro kaikkea. Eikä kenenkään tarvitse edes olla Mensan jäsen.

        Sen sijaan voisi käyttäytyä asiallisemmin.


      • Keskustelunaihe_oli_mikä
        Hyghaise kirjoitti:

        Miten minä voin loukata toisia ihmisiä jos minä kirjoittelen sinun kanssasi?? Ja miten minä voin loukata sinua, jos minä kerron faktana sen, että minä ole älykkäämpi kuin sinä? Arvaa ketkä arvostelevat Mensan testin puutteelisuutta eniten mm. miten se ei testaa luovuutta, taiteellisuutta, verbaalista lahjakkauutta yms. ja yms. (listaa voi jatkaa loputtomiin)? Sitä arvostelevat ne, jotka eivät koskaan yllä siihen pistemäärään, joka vaaditaan Mensan jäsenyyteen. Ymmärrän kyllä miten se ottaa itsetunnon päälle, kun kuvitellaan olevansa hyvinkin älykkäintä, mutta itse testi paljastaa karun totuuden. Mitäpä sitä tuossa tilanteessa voi enää tehdä kuin haukkua itse testin ja sen suppeita ominaisuuksia, jotta voisi jotenkin pitää kiinni siitä harhakuvasta olevansa älykkäämpi kuin keskiverto suomalainen. Narsistia ja psykopaattia et saa minusta tekemälläkään. Lahjoitan vuosittain tuhansia euroja vuodessa hyväntekeväisyyteen ja huolehdin kodittomista löytöläimistä. Narsistit eivät jakele rahojaan itsensä ulkopuolelle, he pitävät kaiken itse ja ottavat myös mielellään muidenkin rahat. Se, että älykkäät ei vietä aikaa tällä palstalla pitää paikkaansa. En minäkään, suosikkasivustojani ovat taide ja kulttuurihistoria, mutta aina silloin tällöin pitää tulla ottamaan kaltaisiltasi Nasse-Rasseilta luulot pois :D.

        En ole koskaan kuvitellut mitään. - Itsestäni, enkä muustakaan. En ole koskaan väittänytkään olevani Mensan jäsen.

        Kirjoituksesi, tai oikeammin haukkumisesi eivät liity tähän aiheeseen mitenkään. Vain sen, että olet surkea trolli. Se näkyy selkeästi viesteistäsi.

        Pikasilmäys on antanut jo hyvin valaisevan kuvan, että minkälainen tämän palstan taso on.
        Ala-arvoista ja törkeää huonoa käytöstä. Joitakin asuinalueita ja sen ihmisiä leimaavaa. Ei kovin humaania, eikä ihmisoikeuksia kunnioittavaa toimintaa. Mitä se kertookaan, paitsi Suomi24:sen keskustelupalstasta, yleisestä keskustelukulttuurista ja ihmisarvon kunnioittamisesta.

        Kuten sanoin, älykkäät pysyvät yleensä poissa tältä palstalta. Niin muuten minäkin aion tehdä. Itse seurasin neljän vuoden ajan palstaa; ja toivoin, että taso olisi edes hieman muuttunut. Se oli turhaa. Ei muuttunut. Valitettavasti. Tänne ei olisi kannattanut eksyä. Ei kannata nähdä vaivaa. Antiikin aikoinakin sentään osattiin keskustella paremmin ja huomattavasti asiallisemmin. Sääli, että sivistyneisyyttä ja positiivista hyvää keskustelemisentaitoa on kohdannut alaspäin meno ja romahtaminen.


      • Olet_trolli
        Näitä_sattuu kirjoitti:

        Kirjoitusvirhe edellisessä. Korkeimmat mahdolliset pisteet sijoittuvat yleensä 180-200 välille.

        Virhehän korjattiin. Senkin typ*rys! Ja kyseinen detail pitää todellakin paikkansa. Korkeimmat mahdolliset pisteet Mensasta ovat tuolla kyseillä haarukalla, eli 180 - 200 pistettä. Sitä ylittäneitä ei yleensä löydy. Sitäpaitsi mikään debiili ei pysty edes aukaisemaan tietokonetta, saatika kirjoittamaan yhtään mitään.


    • jksdklsdklfjjkfkls

      Et kai sinä luule että Siilinjärven kunnalla on mitään valtaa tähän palstaan? Tämä on yksityisen yrityksen tarjoama keskustelufoorumi jossa voi keskustella monista aiheista, mm. Siilinjärvestä.

      • Positiivinen_kuntako

        Palstan keskustelun asiallisuus on ollut tipotiessä, eli kateissa jo pidemmän aikaa.
        - Ja mitä epäasiallisempaa keskustelu on, sitä kehnompaa, tai ainakin negatiivista se vain on. Ja mistään älyllisestä ja positiivisesta vuovaikutuksesta ja keskustelusta ei silloin voi puhua. Valitan. Toivoisi kaikella tavalla, että se asiallinen keskustelu palaisi tällekin palstalle. Antaisi vähän paremman kuvan teistä kuntalaisistakin.


    • Error_

      Edellisestä tekstistä jäi valitettavasti pois kolmannelta riviltä pari kirjainta, sana oli täydellisesti kirjoitettuna "vuorovaikutus". Pahoittelen. Tai en sittenkään. Koska nykytyrendin mukaan ei pidä pyytää anteeksi mitään. - Ja edelleen korostus sen sanan eteen positiivinen. Otaksun kuitenkin, että ne, jotka ovat paljon lukeneita, ymmärsivät paikata heti sanasta puuttuvat ne oikeat kirjaimet.

    • Sanotaankarvanverran

      Minulla pilkottaa terävä karva nahkan alta. Miten pitäisi toimia ennenkuin nahka,on puhki? Se olisi uusi kokemus. Onko kenenkään nahka puhjennut? Hätäännyttää että paikkautuuko se ja tuleeko arpeuma eikä enää liiku edestakaisin. Se voi tarttua siitä karvan paikalta aluseen. Askartelen nyt öisin asian parissa enkä saa unta. Ahdistus alkoi siinä vaiheessa kun karva alkoi työntää nahkaa ylöspäin. Tiedättekö niinkuin neula täkin alla? Ei tule uni, hyplään sitä mutta ei pääse nykäisemään irti, on ahtaassa paikassa. Töissä vaikea istua paikallaan kun se yhtäkkiä tökkää hmmm... pussiin. Olen kunnallisvirkailija tuulisella paikalla. Nimimerkillä täällä kirjoitan arasta asiasta.

      • SanotaanJopotellenVaan

        Joponi keulii vasemmalle. Miten pitäisi toimia kun pitäisi kääntyä oikealle, mutta jopo vaan vie vasemmalle. Miten onko kenelläkään kumi puhjennut? Hätäänyttää, että miten käy jos jopo vaan vie vasemmalle ja näytänkin kääntymismerkkiä oikealle. En saa asian takia unta ja katselen sen takia avaraa luontoa telkkarista. Se ahdistus alkoi tosiaan siinä vaiheessa kun jopo vain vei vasemmalle vaikka yritin oikealle. Tiedättekö, vähän niinkuin suuntavilkku kateissa, todella epätodellinen tunne. Ei tule uni, ei sitten mitenkäään vaikka kuinka rassaan jopoa, että se tottelisi minua. Töihinkin on vaikea mennä kun meiltä päin pitäisi lähteä oikealle, mutta jopo viekin vasemmalle Vehmerin suuntaan. Mä olen kansakoulunopettaja tuulisella paikalla ja tukka hulmuaa. Kirjoittelen nimimerkillä ettei kukaan tunnistaisi minua kun minua hävettää tuo Jopon käytös.


      • Liittyikö_aiheeseen

        Taisin tunnistaa sinut. Jos olet siellä kunnan talossa töissä. Alahan aikuistua.


      • Laadusta_päätellen

        Trolli. Eikä mikään muu.


    • Neulasuovassa

      Jatkan, täytyy,jossain purkautua viranhaltiankin, salaa. Kuin kissapistoksissaan.

    • Leipäkakkua

      Nyt panin töpselin seinään ja lähden tekemään leipäkakkua. Kohta tulen jatkamaan kun asiaa kerran on.

      • doubert

        Toivottavasti saat leipäkakustasi ruokamyrkytyksen!


    • siskotar

      Olen samaa mieltä ei näillä sivuilla ole todellakaan mitään älyllistä keskustelua😱

      • Näyttää_ettei_nousekaan

        Täysin samaa mieltä. On tainnut olla vähemmän älykästä ja positiivista 11 vuoteen.
        Taso matojen oleskelua alempana. Tosin madotkin ovat joitakin viisaampia.
        Taso nolla.


    • Karvanverraneteenpäin

      Karva vaan kasvaa kasvamistaan ja pullistaa .ullia. Kehtaanko mennä ihotautilääkärille vai nolostuuko lääkärikin nähtyään vaivani, harvi naisen sellaisen?
      Askartelen tänä yönä sellaisissa aatoksissa. Mihin tämä vielä johtaa kun en löydä oikeaa johtolankaa probleeman jäljille pääsyyn.
      Sanonko että kohta jo tulen, etten paremmin sanoisi. Sittenhän on ilot taas ohi. Kukaan ei vastannut ed. kysymykseeni vaivan yleisyydestä. Se hiertää siellä ja mieltäni. Uni ei tule ja olen jo uuvuksissani kaiken tämän mihinkään johtamattoman pohdiskelun ja touhun takia. Tulenko jo? No taidan tulla. Ahhaaah ja apua!

    • Karvanverraneestaas

      Nyt menen jääkaapille katsomaan josko löytyisi purtavaa, kun nälkä huuhtoo suolia. Eihän siellä ole muuta kuin kylmäpussi ..llin päähän lieventämään pistoksen tuskaa. Ja se vaan kasvaa, aamulla otan sakset ja pinseteillä nostan nahkaa leikatakseni karvan poikki. Piikkihän siihen jää kun pinseteille ei ole tilaa nyppäistä juurineen irti äkkiliikkeellä ylöspäin 🤔
      Kyllä menee aamuun asti tämän karvamanian takia. Ja nyt syömään leipäkakkua. Palaan kyllä vielä asiaan, Älkääs hätääntykö. Salaisesti yöllä kun virkamiesnä ei voi kirjoittaa henkilökoht. asioista julkisesti. Tuulee kovin korkealla.

      • aurauskulmat.pielessä

        Olet kolhaissut joposi johonkin ja ohjauskulmat ovat menneet pieleen.


      • Älykästäkö_keskustelua

        Kuuluu tähän aiheeseen jollakin tavalla?


      • Jooh_näin_on
        aurauskulmat.pielessä kirjoitti:

        Olet kolhaissut joposi johonkin ja ohjauskulmat ovat menneet pieleen.

        Trolli, eikä mikään muu.


      • Joo_niinpä_niin

        Ilmiselvä trolli. Kaikesta päätellen.


    • PoljinJopoa

      Minäpä poljin tänään jopoa Santalannotkossa!

      • Älykästäkö_keskustelua

        Kuuluiko aiheeseen millään tavalla?


    • ex-siililäinen

      Siilinjärven palsta. Täytyykö sitä edes ihmetellä kirjoittelun tasoa

      • Imago_pilalla

        No ei tosiaan.

        Pelkkää trollaustahan, asiattomien kommenttien julkaisemista ja joidenkin henkilöiden ihmisarvoa loukkaavaa, lähes järjestelmällistä kiusaamistahan tuo toiminta on ollut jo usean vuoden ajan.

        Tämän kunnan tai kuntalaisten tyyli, kun eivät muuhun pysty.
        Ovat olevinaan jotakin.
        Säälittäviä raukkoja kiusatessaan jotakin ja ottaessaan kohteeksi aina jonkun.

        Se nyt tosin antaa vain ainakin heistä itsestään ja harjoittamastaan toiminnasta tietyn vähemmän mairittelevan kuvan ja arvosanan.
        Lapsellista ja idi*ottimasta toimintaa.
        Osoittavat vain oman tyh*yytensä tuolla tavalla käyttäytyessään.
        Voisi myöskin sanoa, että aika vastenmielistä toimintaa.

        Sääli sikäli. Koska ei tämä anna mitään hyvää kuvaa ulkopaikkakuntalaisillekaan.
        Jos joku tänne eksyy.


    • Anonyymi

      Lopetetaan palsta ja perustetaan Santalannotko palsta.

    • Anonyymi

      Joo-o. Pöljällä ollaan.

      • Anonyymi

        Pöljän pitäisi lopettaa.


    • Anonyymi

      Koko kylä pitäisi lopettaa.

    • Anonyymi

      Palsta alas heti.

      • Anonyymi

        Korvatillikkaa haluat vai.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      63
      6093
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      25
      3866
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      252
      2218
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      26
      1870
    5. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1313
    6. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      95
      1276
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      304
      1067
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      54
      1010
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      949
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      888
    Aihe