Miksi pumpun ylimitoitus on eitoivottava asia?
Mlp mitoituksesta
5
171
Vastaukset
- Ylipanostus
Menee enemmän fyrkkaa, eikä sille saa mitään tuottoa.
- isoreikänen
Riippuu vähän miten ylimitoittaa. Jos pumppu on liian suuri suhteessa reikään, niin teho on huono. Jos reikä on taas liian suuri pumpun tehoon nähden, niin pumppu toimii paremmin ja kestää kauemmin. Tosin iso reikä maksaa.
- Don-fass
Ylimitoitus johtaa ainakin on-off pumpuilla pätkäkäyntiin ja se ei ole kompressorin eliniän kannalta hyvä juttu.
- Poruapal
https://www.vattenfall.fi/ilmalampopumppu/ilmalampopumppu-abc/
Älä valitse liian tehokasta pumppua
Ylikokoista ilmalämpöpumppua ei kuitenkaan kannata valita – tärkeä on myös pumpun pienin ottoteho, eli se teho jolla pumppu käy vielä jatkuvasti ilman katkoja. Periaatteessa kuitenkin tehokkaampi ja paremman hyötysuhteen omaava pumppu voi vastata kahtakin heikompaa pumppua jos tilan pohjaratkaisu on niin avoin, että yhdestä pisteestä kyetään levittämään lämpöä tehokkaasti koko rakennukseen. Myös äärimmäisen kylmissä oloissa tehokas ja korkean hyötysuhteen pumppu voi olla perusteltu ratkaisu, koska se säästää ja lämmittää vielä kovillakin pakkasilla.- kirvesvartta_päivää
Luetun ymmärtämistä kannattaisi vielä vähän harjoitella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 448481
- 724916
Jouluinen bonus VB:ltä 250 ilmaiskierrosta 0x kierrätys min 20e talletuksella
No nyt pätkähti! Ainutlaatuinen tarjous VB:ltä. 250 ilmaiskierrosta peliin Blue Fortune, 0x kierrätys ja minimitalletus14740Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon373580Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin2483156Onko muita oman polkunsa kulkijoita
Jotka ei oikein pärjää kenenkään kanssa eli on niin omat ajatukset ja omat mielenkiinnon kohteet yms. On tavallaan sella513036Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme272955- 402900
- 412176
Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja731827