Löysin rauhan sisimpääni

Koen_olevani

"hyvissä käsissä" löysin ratkaisun erääseen oman elämäni kannalta hyvin olennaiseen asiaan. Kiitos siitä :)
Tässä kaunista, rauhoittavaa ja lohduttavaa musiikkia:
https://www.youtube.com/watch?v=92p8IOlEqEA
Olen kuunnellut tätä jo yli tunnin ja nauttinut todella.

12

330

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Keissa

Hienoa että kolahti ja lamppu syttyi.

• Koen_olevani

Kiitos kommentistasi :) Minulla on ollut vaikeaa jo pitkään, eikä tämä tarkoita sitä, että kaikki ongelmani olisivat poissa. Löysin tai minun annettiin löytää ratkaisu oman elämäni kannalta tärkeän asian ratkaisemiseen. En ole ollut pitkään aikaan näin iloinen, mitä olen nyt :)

• Yksmiesvaann

Kiitos kovasti! Olen itse kuunnellut nyt tunteroisen tänään. Tehoaa todella :)

• Koen_olevani

Hienoa, kiva kuulla :)

• mäntyaskeetti2018

Minä ryhdyin opiskelemaan ortodoksista teologiaa.Ortodoksinen elämäntapa,kotiasketismi muodostui minulle oikeaksi.

Kotiasketismissa eletään yksinäistä eristäytynyttä elämää. Kaikki turha materialismi jää pois.Keskitytään vain minimitasoon.Henkinen olotila tärkein.

Hiljaisuus,lukeminen,taiteet.

• elämänloppuvuodet

Kuulostaa hyvältä vaihtoehdolta.

• Koen_olevani

Samaa mieltä, materialismisi on yksi tuhoisampia teitä kadottaa oma mielensä ja sielunsa.
        Rahan valta on uskomaton. Hiljaisuus ja rauha sielussa sekä mielen tyyneys on sellaista, mitä rahalla ei saa.

• opintie3009

Tämä asia tulee vain sisäistää. Ortodoksista teologiaa opiskelemalla ymmärtää ryhtyä elämään askeettisesti.Luopuu ensin turhanpäiväisestä elämästä, elää minimitasolla luopuen samalla tästä "maailmasta".

Opiskella voi esim.netinkin kautta, googlettamalla ortodoksisen teologian aineopinnot pääsee jo alkuun.

• Rauhaa etsin mäkin. En ole hirveästi rahan perään mutta sen verran kuitenkin että perusjutut ovat kunnossa ja tarpeeksi tilaa. Unelmani mökistä tai talosta on kyllä vaatimaton koska sen pitääkin olla halpa ja vaatimaton asumus. Siellä rauha, luonto. taiteet, käsillä tekeminen, omavaraisuus.. erakkous? No en siitä erakkoudesta tiedä.
      Kumppani on hyvä olla mutta sen kyllä pitäisi olla niin samankaltainen. Henkisyys hyvä juttu ja aina vaan tuo Ortodoksisuus viehättää vaikka tuskin sitä kuitenkaan tulen täysillä elämään.

Tietyt harrastukseni vaativat kyllä rahaa jonkin verran. Kun on vähän pakko.. onhan niitä ilmaisiakin harrastuksia. Ja olisi kiva nähdä maailman ihmeitä.. .. Tiibet, Mongolia. Aasia noin yleensäkin kiinnostaa.
      Huolissani oon merien pilaantumisesta ja eläinten kohtalosta. Jos johonkin muuhun rahaa kaipaan kuin matkustamiseen tai harrastuksiin, niin haluaisin tehdä jotain luonnon ja eläinten hyväksi.

Tässä muuten oli hyvä tyyppi jonka elämää seurasin netissä jonkin verran.. https://en.wikipedia.org/wiki/Dobri_Dobrev

• ahkio105

Itse olen velaton, elelin aikaisemmin työttömyyskorvauksella ja säästöillä maaseudulla. Risusavottaa,oksimista metsikössä.Polttopuut kannoin repussa pihamaalle,talvella ahkiolla.Sen verran tein mitä kulutinkin.

Yksinkertaista elämää, sai lukea kirjoja. Käydä katiskalla, ongella luodolla.

Tyttöystävä jäi aikoja sitten, samoin kaveritkin.Mopo olisi ollut kiva. Kaupassa kävin enon kyydissä, kaupunkiin ei kiinnostanut edes lähteä.

Olihan ne hienoja aikoja, todella.

• hexpexdex

Ne kuuluisat menneisyyden haamut saattavat vaivata.Paha on olemassa ja paha ilmenee sitten monella tavalla.Eli niistä ei kannata välittää.

• ktoiaskeetti8

Näinhän se on kun ymmärtää että paha olemassa niin viihtyy yksinään.Minä opiskelin ort.teologiaa 1,5 v. Ja ajatukset tuntuivat hyville.

Yksinkertaisesti minimaalinen kotiasketismi on hieno elämäntyyli.Osallistuminen ortodoksisiin tilaisuuksiin on käytännössä mahdotonta, epäterveet uskonnot tietysti jätetään rauhaa.

Vapauteen pankkien orjuudesta kannattaa pyrkiä eli vakavaraisuuteen.Raskas verotus on pahojen voimien luoma, elämällä minimalistisesti välttää verotustakin.Verokin on hinta.Unohtamatta ekologista osuutta.Talouskin kannattaa sisäistää.

Lisäksi välttyy niiltä riidoiltakin. Itsensä kanssa pitää vaan kestää.Lukeminen on ainakin minulle tärkeää, miksi ei kirjoittaminenkin.

Kun asioitaan joutuu tuolla "maailmassa" hoitamaan suunnittelee ne tarkasti. Puhuu vaan tarpeellisen, ei jää lörpöttelemään.Itse olen valinnut puhumattomuuden ja sulkeutuneisuuden.

Tänne voin anonyymisti kirjoittaa olemistani ja näkemyksiäni.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      122
      3899
    2. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      312
      2026
    3. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      248
      1801
    4. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      105
      1717
    5. IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!

Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel
      Maailman menoa
      439
      1651
    6. Kiitos nainen

Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik
      Tunteet
      2
      1650
    7. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      432
      1494
    8. Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa

Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat
      Suomalaiset julkkikset
      44
      1256
    9. MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."

Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar
      Maailman menoa
      52
      1210
    10. Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?

Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun
      Maailman menoa
      413
      1166
    Aihe