Agilea ja siihen liittyvää terminologiaa sekä työtapoja tuputetaan nykyään monessa firmassa. Onko tämä jonkun mielestä hyvä juttu?
Kaikki aika menee jonninjoutavaan Agile-karuselliin, eikä pääse lainkaan keskittymään itse työhön. Turhaa palaveria toisensa perään, epäolennaisuuksiin takertumista, järjestelmien kyttäämistä, ajan haaskausta. Kotona väsynyt ja vihainen. Muilla vastaavia tuntemuksia?
Itse mietin työpaikan vaihtoa, jos tämä turhuus ei lopu.
Agilen väkisintyöntäminen organisaatioon
8
671
Vastaukset
- rewlwöwopååååcxcvxzxcåx
Älä mene ainakaan reaktorille. Siellä tämä agile pelleily on viety niin äärimmilleen, että kaikki vanhat hyvät menetelmät ja käytännöt ovat lähinnä naurun kohteena. Todellista pelleilyä.
- junnukoodari
Jotenkin mulla on Reaktorista kuva, että siellä yritetään olla kovan luokan osaajia ja tehdä kaikki viimeisen teknologian mukaan. Mutta mitä järkeä on opetella aina uusia työkaluja, jos voi opetella kerran toimivan systeemin ja koodata sillä koko elämän? Jos kieli on Turing-täydellinen, niin sillä voi tehdä kaikki samat asiat kuin moderneillakin työvälineillä. Jää enemmän aikaa opetella toteuttamaan uusia algoritmeja kuin opetella samat algoritmit usealla työkalulla.
- Scrum-Master-of-Puppets
Agile = Pahimmillaan jatkuva projektin loppurutistuksen kaltainen stressimoodi päällä, kun pitäisi aina saada stakeholdereille jotain uutta silmäkarkkia aikaiseksi. Ja sprint retrospectivessä hirveä itseruoskinta siitä kun ylläripylläri suunniteltu scope ei toteutunut tälläkään kertaa: Pakolliset parannusehdotukset lausutaan ääneen, vaikka jokainen sisimmässään tietää että kyse on vain toimialan realiteeteista.
Toisaalta esimerkiksi planning pokerin kaltaiset istunnot voivat olla ihan leppoisia kahvitaukoja peruspuurtamisen keskellä, ja toisinaan jopa hyödyllisiä tiedonjakamistilaisuuksia, kun niitä ei ota liian vakavasti. - Kotifilosofi
Jos projektin resurssointi, sisällön määrittely tai perusaikataulu on pielessä, siinä ei mikään prosessi auta. Jos taas projektin perusasiat on kunnossa, Agile hakkaa omasta mielestäni nää perinteiset vesiputoukset mennen tullen. Ainut vaan, että monessa paikassa Agilea ei osata oikein. Kutsutaan vaan siksi, mutta tehdään ihan muuta.
- enymmärräagilea
Hyvässä työpaikassa tunnistetaan työntekijöiden vahvuudet ja heikkoudet. Jos agile ei sovi yhdelle, niin miksi hänen pitäisi käyttää sitä?
- Nimim3rkki
Työnteko ei sovi minulle. Miksi minun pitäisi tehdä työpaikalla työtä?
- Työnantajapäättää
"Jos agile ei sovi yhdelle, niin miksi hänen pitäisi käyttää sitä?"
Siksi, että olet vain yksi resurssi, jonka mielipiteellä ei oikeasti ole yhtään mitään väliä.
- 5566
Onko tämä agile jotain typerää?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi362899Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle31741- 1201550
Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!2751331Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!621114Kun satutin sinua
Niin vihasin itseäni. Kaikki paha minkä sinulle suuntasin oli pahuutta itseäni kohtaan. Puhuttelit sieluani. Tunsin rakk341083- 701033
"Elokapina": "Olemme tyhjentäneet renkaan autostasi
älä ota henkilökohtaisesti." Asialla on ilmastonmuutoksen takia autojen renkaita tyhjentävä Tyre Extinguishers -aktivis1271000- 63932
- 41877