HondaKurko hengissä

HondaKurkonAkseli

Hyvät ystävät

Anteeksisi radiohiljaisuuteni paskanlänkyttämisessä palstallanne, mutta olen ollut kiireinen kodin perustamisessa tänne Sydneyn esikaupunkialueelle. Lapset jäivät Pohojammaalle, koulut ja ystävät siellä, täällä kaikki hyvin.
Kävin siinä kengurupyrstöisessa firmassa B-747-600 kurssin perämieheksi, pitkiä lentoja Sydneystä Eurooppaan ja muualle.

SA ja Alfa odottavat Merenkulkijanrannassa seuraavaa ajokauttansa, koska lieneekään.

Jutustelijalle tiedoksi, Holden on lopettanut toimintansa, syystä, jota en tiedä. Eikä ole vielä moottoripyörääkään, vaikka paras kesä täällä on meneillään. Toisaalta, lentoyhtiöni vakuutussopimukset kieltävät pilottien työmatkamoottoripyöräilyt.

Ei mulla sitten muuta. Jumbolla taivaalle perämiehen vakanssilla.

32

395

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jutustelija1

      Tervehdys Kurko!

      Mukava kuulla missä mennään, näköjään on joo Holden lopettanut autojen valmistuksen. Muistan kun 80-luvulla katselin heidän valikoimaansa. Näköjään oli iskenyt kysynnän lasku isoissa malleissa heihin ja siirtyivät vain myymään autoja valmistuksen sijaan.

      No sitten pitää keksiä jotain muuta.

      Harmi ettei työnantajasi anna painaa esim kilokyykyllä töihin, sillä ehtii.

      No mukavia lentoja sinne, perämiehenä.

    • HondaKurkonAkseli

      Siinäpä tämä ongelma vähän tuleekin. Kun on tottunut olemaan matkustajakoneen päällikkönä, neljä nauhaa olalla, nyt olenkin vain lähinnä oikean etupenkin matkustaja, ja checkilistan lukija. Vain kolme nauhaa olalla. Toki perämies (first officer) on iso pomo, mutta liikennekoneen päällikkö on Jumalasta seuraava; ylös- vai alaspäin, on epäselvää vielä. Onhan Jumbo hieno peli, ja kyllä tästä vielä ura urkenee vasemmalle jakkaralle ja neljään nauhaan.
      Moottoripyöräily täällä on suosittua. Hyvät tiet, nopeusrajoitukset eurooppalaista tasoa, pyörät jenkkien hinnoissa (puolet Suomen hinnasta), ajovarusteet lähinnä suojaamassa auringonpolttamilta, ajokulttuuri sivistynyttä. Loistava paikka motoristille.
      Kunhan aikaa löytyy, katselen kaksipyöräisen itselleni vapaa-ajan kulkineeksi. Työmatkat kuitenkin autolla, firman vaatimuksesta.
      Tulin juuri iltalennolta, joten nyt nukkumaan, ja huomenna taas Kingsford-Smithin kentältä Jumbolla kohti uusia seikkailuita. Perämiehenä, perhana.
      Kaunis vaimoni on laitellut taloamme, ja olemme kotiutuneet hyvin tänne.

      • HondaKurkonAkseli

        Ja alaikäiset lapset Lapualta etiäppäin mummulassa hoidossa.


      • Jutustelija1
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Ja alaikäiset lapset Lapualta etiäppäin mummulassa hoidossa.

        Hyvä että siellä sujuu, ja onnea prätkän hankintaan.


    • HondaKurkonAkseli

      Aamulennolle Bangkokiin lähdössä. Kloonit taas iskeneet, jälkikasvu on hyvässä huomassa Pohojammaalla lajitovereidensa kanssa.

      Vain kolme nauhaa olalla. Perskele. Mutta B-747 on upea rauta.

    • HondaKurkonAkseli

      Tulin just yölennolta, red eye flight, Singaporesta, nyt nukkumaan, ja taas illalla duuniin. Tämä aloittelevan perämiehen homma on vähän koiranvirka, ikävimmät lennot (työajoiltaan siis) jäävät meille uusille piloteille.
      Eihän tässä ehdi edes mopokauppaan, kun pitää nukkua tai puskea duunia koko ajan. Vain kolme nauhaa... jne.
      Mutta pari yölentoa vielä, sitten muutama vapaapäivä, ja ehdin paikallistamaan KTM-kaupan Sydneystä. Jos vaikka tännekin SA...
      Boeing 747 on hieno peli, ja tästä vielä maksetaankin. Erittäinkin hyvin.

      • Jutustelija1

        Silloin aikoinaan puhuit sitä että joku ajamaan sinulle SA kaupungista toiseen, nyt olisi hieno reissu tiedossa kun ajaisi Lauttasaaresta sinne Sydney:n kämpällesi SA:si suomesta.

        Hauska vain kun KTM:äsi on ajettu muutama tuhat, niin siinä vaiheessa kun se on täräytetty sinne niin vaihtunut mittarilukema nelinumeroisesta viisi numeroiseen.

        Mutta vakavemmin puhuen... Onnea pyörän hankintaan!

        Siellä on ainakin ajokausi omaan makuuni sopivissa mitoissa.


      • LiidokitKivoja

        Lufthansan eläkeikää koskeva säännöstö sallii lentäjien siirtyä eläkkeelle 55 vuotiaan ja meidän Kurko 50 vuotiaana vie kolme 5-9 vuotiasta lastaan mummulaan hoitoon, kun lähtenyt uraansa rakentamaan ja on niin tärkeä juttu että tarinoi mopopalstalle.

        No kukin oman järjenjuoksunsa mukaan.

        Arvelen että moottoripyörä voisi helpottaa.


      • Jutustelija1
        LiidokitKivoja kirjoitti:

        Lufthansan eläkeikää koskeva säännöstö sallii lentäjien siirtyä eläkkeelle 55 vuotiaan ja meidän Kurko 50 vuotiaana vie kolme 5-9 vuotiasta lastaan mummulaan hoitoon, kun lähtenyt uraansa rakentamaan ja on niin tärkeä juttu että tarinoi mopopalstalle.

        No kukin oman järjenjuoksunsa mukaan.

        Arvelen että moottoripyörä voisi helpottaa.

        MP helepottaa aina ;-)


    • HondaKurkonAkseli

      Tämä katkera impopili, joka epäilee lasteni olevan nuoria, voin kertoa toisen käyvän Vaasan yliopistoa taloustieteen linjalla, ja toinenkin uraputkessa samalla akselilla.

      Eläkeikä Finnairilla on 54-63v, jolloin tulee lähtö eläkkeelle. Sivistyneissä lentofirmoissa eläkeikä on 65-67v, jolloin tehollista peliaiikaa on vielä paljonkin. 200k€ vuosipalkalla, veroprossa n. 17. Elinkustannukset murto-osa Suomen vastaavista.

      SA saa odottaa ottajaansa, kyllä sen hoidan. Mutta miten pääsen sen päälle kiipeämään, paitsi sivusisontatuelta jalkatapin päältä?

      Vielä pari yövuoroa, sitten vapaata.

      • Impopili

        Tämä impopili vain kiusaa sinua, koska olet idiootein ihminen moottoripyöräpalstalla kirjoittelemassa elämästäsi, ammatistasi ja palkoistasi.

        Tämän katkeran tilille on jo työntekoaikana kertynyt sen verran, että ei tarvitse työtä enään tehdä, eikä ole koskaan ollut tarvetta moottoripyöräpalstalle aiheesta kirjoittaa.

        Jatka elämääs ja muista toki tänne kirjoittaa, varo genguruja.


    • HondaKurkonAkseli

      Thai (wannabe) Impopili, sun työurasi on fattan, Jakiksen hoitolan, ja Hurstin leipäjonon välimaastossa. Olet työurasi sinäkin tehnyt, koska joit keskushermostosi päreiksi jo vuosikymmen sitten, ja nyt rullatuolilla kruisailet. Et pääsisi kiipeämään edes HDn päälle, vaikka istuinkorkeus on vain 26 tuumaa. Ennen rullatuolikauttasi pummailit ihmisiltä rahaa jossain Pöljänkulman Alkon ovella Vinetto-pulloon.
      Kumpihan on loistokkaampaa, kolme tai neljä nauhaa olalla liikennekoneen ohjaamossa, vai katkolla jossain?
      Näitä "genguruita" (pässi olet) ei ole näkynyt tiellä, dingoja tjsp kylläkin. Maaseudulla on hyvä olla tarkkana jättiläiskenguruiden kanssa, ovat yli kaksimetrisiä, eivät ymmärrä pelätä autoakaan.

      • Genguru

        Kurko siinä tarinoi motoristimieltään.


    • HondaKurkonAkseli

      Genguru-Lerppa on taas maanisessa vaiheessa Jakiksessa. Rullatuoliin kohta suvikumit alle, ja kaljaa pöllimään S-marketista.

      Itse suosin täällä Ausseissa uusiseelantilaista Lagerstein-olutta. Tosin aikaa siihen ei jää juurikaan, kun ei edes Sydneyn KTM-kauppaan ehdi. Hyvä kun aviovelvollisuuksista suoriutuu pitkä lentovuoron jälkeen. Kolmella nauhalla tehdään pirusti duunia lennokin kanssa, neljälläkin täällä.

      Lerppa, se ei ole pikkupoikien nypläämistä ala-asteen vessassa.

      B-747 on hieno peli, jopa parempi kuin SA.

      • Jutustelija1

        Toisaalta jetti vaatii hiukan lompuukkia jos yksikseen meinaa lennellä ja homma on tiukasti säänneltyä ellei ole tyyliin armeijan huippumiehiä kuten esim sinä olet.

        Kilokyykyillä tai SA:lla saa painaa miten tahtoo eikä mikään, lompuukki mukaan lukien, ole rajoittamassa.


      • HondaKurkonAkseli

        Ei jetillä yksin lentely ole edes vaikeata, jos kone on sertifioitu yksityiskäytössä yhden hengen ohjaamomiehitykselle. Ammattikäytössä yleensä kahden hengen miehistöllä.
        Mutta miksipä maksaisin jostain mopojetistä omalla rahalla, kun lennän taivaan kuningatarta B-747 Jumboa, ja saan siitä vielä pirusti rahaakin. Jos kyllästyn Australiaan, saatan katsoa duunia Euroopasta rahtijumbon miehistöön, olisi lyhyt työmatka, ja rennot duunit. Ja saanhan Bussihommiakin Euroopasta vaikka mitä.
        Toisinpäin, lennonjohtajakelpuutukseni on menossa vanhaksi liian vähäisten johtotuntien vuoksi.
        Täällä on nyt alkusyksy, lämpötila n. 20C, sortsit, sandaalit, teepaita hyvä varustus, nokkaan 20 suojakertoimella aurinkorasvaa. Huonomminkin voisi ehkä olla.

        Mutta kun tulee pidempi vapaa, katsastelen Sydneyn mopokaupat, ja siitä lähtee taas. Täällä on malleja, joita ei Suomesta löydä, ja hyvällä hinnallakin vielä.


      • Jutustelija1
        HondaKurkonAkseli kirjoitti:

        Ei jetillä yksin lentely ole edes vaikeata, jos kone on sertifioitu yksityiskäytössä yhden hengen ohjaamomiehitykselle. Ammattikäytössä yleensä kahden hengen miehistöllä.
        Mutta miksipä maksaisin jostain mopojetistä omalla rahalla, kun lennän taivaan kuningatarta B-747 Jumboa, ja saan siitä vielä pirusti rahaakin. Jos kyllästyn Australiaan, saatan katsoa duunia Euroopasta rahtijumbon miehistöön, olisi lyhyt työmatka, ja rennot duunit. Ja saanhan Bussihommiakin Euroopasta vaikka mitä.
        Toisinpäin, lennonjohtajakelpuutukseni on menossa vanhaksi liian vähäisten johtotuntien vuoksi.
        Täällä on nyt alkusyksy, lämpötila n. 20C, sortsit, sandaalit, teepaita hyvä varustus, nokkaan 20 suojakertoimella aurinkorasvaa. Huonomminkin voisi ehkä olla.

        Mutta kun tulee pidempi vapaa, katsastelen Sydneyn mopokaupat, ja siitä lähtee taas. Täällä on malleja, joita ei Suomesta löydä, ja hyvällä hinnallakin vielä.

        Niin no, hyvä harrastushan se lentäminenkin on. Tai oikeastaan varmaan aika loistava.

        Kannattaa pyrkiä johonkin johtamaan ettei kelpoisuus mene, menetykset on aina ikäviä.

        20 on ihan kiva kyykyttely lämpötila, suomessa vastaavista lukemista on realistisinta haaveilla miinusmerkkisinä tällä hetkellä.


    • Helpotustarkeen

      Onkohan lobotomia vielä käytössä tuolla kengurumaassa?

    • HondaKurkonAkseli

      Mopopojalle.
      Lobotomia-sanan lienet löytänyt mummosi epikriisistä.
      Jutustelijalle.
      Mitä tulee lennonjohtajakelpuutukseeni, niin sen uusiminen on melko helppoa ainakin tornitasolle (TWR) asti. Siitä pidemmälle Area Control (ACC) ja silleen pitää suorittaa näytöt valvotusti. Ei ole ongelma, jos tarvetta sille tulee.

      Mutta kun Jumbon lentäminen on kivaa, ja siitä maksetaankin ruhtinaallisesti. Miksi menisin luolaan lennonjohtoon vahtimaan tietokonepäätettä pimeään, kun voin katsella upeata maailma auringonlaskuineen ja -nousuineen kymppitonnista? Jumbon tai Bussin ohjaamosta.
      Olen myös Kymppitonnin Klubissa. Kukapa lentokapteeni ei olisi?

      KTM SA saa nyt odottaa aikaansa, duunit ja perheasiat ensin, sitten mopoiluun. Aamulla taas pitkälle lennolle. Aloittelijat saavat rankimmat duunit, tai vähiten halutut ainakin.

      • YstävienPuutettako

        Vittu mikä idiootti moottoripyöräpalstalla pitää elämän päiväkirjaa itselleen tuntemattomalle Jutustelijalle ja toivoo vastakommentointia jonka Jutskaaja toki antaa ymmärtäen provojen tarpeen..
        Muista Jutustelija nyt huomioida tuo kymppiklubi ettei ihan turhaan maininnut.


      • Jutustelija1

        Kurko: Niin no hyvä sitten jos saat uusittua kätevästi, ja mikäs siinä jos tykkää lennellä eikä päivystää muiden lentelyjä.

        Mile High Club tuo mieleeni Broad City sarjan jonka neljännen tuotanto kauden katsoin loppuun viikonloppuna, se on muuten hyvä sarja ja olen nähnyt sen kaikki jaksot - Suosittelen!

        Niin siinä sarjassa siis olivat Israelin matkalla ja ohjaamossa touhusi miehistö keskenään todeten tyyliin että homma on erilaista yläilmoissa.


      • BestisKurkolleLöytynyt
        Jutustelija1 kirjoitti:

        Kurko: Niin no hyvä sitten jos saat uusittua kätevästi, ja mikäs siinä jos tykkää lennellä eikä päivystää muiden lentelyjä.

        Mile High Club tuo mieleeni Broad City sarjan jonka neljännen tuotanto kauden katsoin loppuun viikonloppuna, se on muuten hyvä sarja ja olen nähnyt sen kaikki jaksot - Suosittelen!

        Niin siinä sarjassa siis olivat Israelin matkalla ja ohjaamossa touhusi miehistö keskenään todeten tyyliin että homma on erilaista yläilmoissa.

        Juuri näin, hyvä Jutustelija1.

        Nyt Kurkolla on hyvä mieli, hänellä on elämässään yksi sydänystävä jota voi bestikseksikin kutsua, sinähän ymmärrät häntä.

        Hienoa, näin Kurko voi jatkaa haave-elämänsä päiväkirjan pitoa Austraaliasta käsin Suomalaiselle moottoripyöräpalstalle jauhaen paskaa, kunhan silloin tällöin muistaa mainita Super Seikkailunsa jonka laittoi kesällä talviseisontaan, kun ajoviima ei ollut kivaa t-paita päällä ajeluun.

        Todella hienoa ja tottakai kiinnostaa meitä kaikkia motoristeja.


      • OivaMela

        Buahhaahhaahaaaa. Imetkö? Nieletkö? Aku Ankan lajitoveri olet. Kurko on sankari teihin työttömiin pummeihin nähden.


      • Jutustelija1
        BestisKurkolleLöytynyt kirjoitti:

        Juuri näin, hyvä Jutustelija1.

        Nyt Kurkolla on hyvä mieli, hänellä on elämässään yksi sydänystävä jota voi bestikseksikin kutsua, sinähän ymmärrät häntä.

        Hienoa, näin Kurko voi jatkaa haave-elämänsä päiväkirjan pitoa Austraaliasta käsin Suomalaiselle moottoripyöräpalstalle jauhaen paskaa, kunhan silloin tällöin muistaa mainita Super Seikkailunsa jonka laittoi kesällä talviseisontaan, kun ajoviima ei ollut kivaa t-paita päällä ajeluun.

        Todella hienoa ja tottakai kiinnostaa meitä kaikkia motoristeja.

        Kyllähän se näin on että hyvä ystävä tai motoristi toveri on aina kullan arvoinen, sitä ei käy kiistäminen.

        Ja mukavaahan tuo on kun Kurko jaksaa pitkien lentojen ja perheelämän ohessa jakaa kuulumisiaan tänne kylmään pohjolaan.

        Vielä kun saa uuden vermeen siellä Down Under alleen ja alkaa tulle tekstiä siitä ja ajomaastoista siellä niin a vot. Sitten alkaa sellainen suomalaisten motoristien letka suunnata Ausseihin että ei ole ennen nähty.


    • HondaKurkonAkseli

      Jutustelija1, miksi en järjestäisi täältä pientä mp-turneeta suomilaisille mopokuskeille? Joku paikallinen matkanjärjestäjä ottanee asian hoitaakseen; lennot, mp-vuokraus, hotellit, pari viikkoa täällä, pari päivää stop-over jossain kohteessamme välilaskun yhteydessä, hinta kohdilleen. Viisumit hoitanette itse. Tarvitsen (siis matkanjärjestäjä) siihen myös yhteyshenkilön Suomesta, joka hoitaa jutut lähetystön kanssa.
      Periaatteessa Sydney, Kingsford-Smithin kentälle (kotikenttäni), siitä keskustaan, Kings Crossilla on monta hyvää vuokraamoa, joista saa hyvää hintaan diilin, mutta sen jätän matkatoimistovirkailijalle.
      Ketä kiinnostaa, voi jättää tänne viestiä. Laitan myöhemmin meiliosoitteeni.
      Hinta-arvio: lennot n. 1200€ stop-overeineen hotellit, majoitus Sydneyssä valitussa hotellissa n. 50-180€ / yö, tai minun luonani karussa solumuovipatja autotallissa (makuupussi omat viinit) ilmainen, mp:n vuokra riippuu pyörästä, n. 1000cc oltava mopoilu kielletty, muut yöpymiset Sydneystä pohjoiseen (lämpimämpää kuin etelässä) omakustanteisia ja -valintaisia.
      Pikkupoikia tai -tyttöjä ette tule saamaan käpälöitäväksenne (vrt Taimaanen), koska siitä tulee heti 8 vuotta pohjille baakelsia.

      Nyt puskee duunia päälle, mutta talvella (heinä- tai elokuussa) voisin ehtiä perehtyä juttuun.

      Mitäs tässä muutakaan, huomenna Jumbolla (vain kolme nauhaa) taas pitkälle lennolle.

      Miettikää tätä. Pedofiilit, killisilmänrakastajat, ja Jakiksen vammakot älkööt vaivautuko.

      • Jutustelija1

        No mutta tästähän se rupeaa rakentumaan, kohta on porukkaa siellä kuin Tokmannin jonoa kun ilmaisia ämpäreitä jaettiin.


    • HondaKurkonAkseli

      Tulin just yölennolta Singaporesta Sydneyyn, nyt yksi Steinlager, ja rouvan sänkyyn nukkumaan. Nämä työvuorot firmassa aloittelevalle perämiehelle (vain kolme nauhaa) ovat ikäviä, mutta vielä tästä ollaan Jumbon päällikkönä parin vuoden kuluttua. Ei ole yhtään ikävä Merenkulkijanrantaan, ei vähä-älyisiä Pohojammaalle evakuoituja vesipäitämme, ei SAta eikä Alfaa, eikä vittumaisia mopoilukelejä.
      Poijjaat, tämä on paratiisi. Mopo tarttis vielä ostaa. Lättänaamakillisilmät pysyvät karsinassaan, aurinko paistaa, palkka juoksee, vaimoni on koko ajan kauniimpi, vittu ku hienoo olla täällä.
      Taidan tehdä viiden vuoden työsopimuksen yhtiöni kanssa. Sisältäen asunnon, auton, ja hyvän palkan.
      Kuis Jakiksessa, joko olet pöllinyt nelosolutta?

      • Jutustelija1

        Sinulla rupeaa näköjään sujumaan siellä, hyvä niin.

        Koita neuvotella työsuhde MP mukaan sopimukseen :-)


    • joutenvaillaälliä

      Voi tätä lusmuilun ja pitkäaikaistyöttömien hassua mielikuvitusmaailmaa.

      • jsrlpo

        Joko pääsit hoopolasta avohoitoon?


      • PeruspäivärahaHangaround

        Kela Mc hilluu täälläkin.


    • Täyskaskokurkonen

      Työkkärin hiluilla ei paljoa pyörän vakuutuksia maksella.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      190
      1925
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      113
      1033
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      100
      957
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      20
      727
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      52
      694
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      42
      588
    7. Kauhavan häiriköijistä

      Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä
      Kauhava
      28
      564
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      174
      546
    9. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      528
    10. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      203
      481
    Aihe