Miksi aina viimeinen?

tilasto.tuijotus

Miten on mahdollista, että vuosikymmenestä toiseen Renault on aina katsastustilastojen viimeinen tai viimeisten joukossa? Eivätkö ne mitenkään opi siellä Ranskan maalla vai tehdäänkö ihan tarkoituksella halpaa ja heikkoa?

Katsastustilastot ovat mielestäni ainoat luotettavat tilastot silloin kun halutaan saada selville, mikä auto on huolellisesti tehty, kestävä ja luotettava.

Toyotahan se on omassa ylhäisessä yksinäisyydessään noissa tilastoissa ja varmaan on paikkansa ansainnut. Luulisi, että joskus Renaultkin saisi tehtyä auton, joka kestäisi niin mekaanisesti kuin koriltaan ja pelleiltään.

3

206

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dieselkake

Ei mitään ongelmia ole ollut. Suotta murehtia. Korjaa jos vikaa tulee. Se sama olipa merkki mikä tahansa. Ja jonkunhan se sitäkin perääkin pidettävä. Pääasia että saa leiman ja matka jatkuu.

• SebLöe

Kaikki Tojotat huolletaan edelleen 15.000 välein, liekkö siinä yksinkertainen vastaus?
      Toisekseen niillä ajavat pääsääntöisesti papparaiset, tai mummelit jotka myös huollattavat ajopelinsä.
      Renultilla on neljän vuoden takuu ja huoltoväli 30.000 tai vuosi...siinä ainakin minulle tarpeeksi faktaa kun lisukkeena on huomattavasti paremmat ajo-ominaisuudet sun muut muotoseikat.

• DGC

Vanhan sanonnan mukaan: Vale, emävale, tilasto.

Useimmat hylkäykset johtuvat etuakselistosta, eli alapalloniveliä, raidetangon päitä ja kallistuksenvaimentimen yhdystankoja on käsketty vaihtamaan. Renaultin suunnittelu ei sinänsä ole huonoa, mutta kyllä se taitaa olla ihan totta, että tiukalla budjetilla ne ovat tehtyjä ja moneen paikkaan olisi voinut laittaa pari pykälää järeämmän osan. Ilmeisesti tästä ei ole isommilla markkina-alueilla sellaista haittaa, että myynti kärsisi liikaa.

Minun mielestäni katsastustilastot ovat "ihan kiva" suuntaa antava mittari, mutta ei todellakaan ainoa. Katsastustilastojen kärjessä saattaa hyvinkin roikkua autoja, joiden moottori tai vaihdelaatikko on kovinkin huonossa maineessa. Tässä suhteessa Renaultilla asiat taitavat olla aika hyvin, ainakin niissä malleissa, joihin minä olen tutustunut.

Tilastoharhat pitää ottaa myös huomioon. Tällaisia ovat mm. Volvon ja Mercedes-Benzin isot hylkäysprosentit, isoja ovat niiden mittarilukematkin. Vähillä kilometreillä menevän Renaultin omistajaa se ei juuri lohduta, mutta selittää joidenkin vähän ajettujen Toyota-mallien luotettavuutta.

Ja lopuksi: Kyllä, Toyota on luotettava auto. Mutta tuskinpa tulen ostaneeksi sellaista, ainakaan pitkään aikaan. Luotettavuudella on hintansa ja käytettyä Toyotaa ei saa halvalla. Renaultin saa, eikä minua isommin häiritse, jos joudun vaihtamaan palloniveliä katsastuksen häämöttäessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies, miksi et vaikuta halukkaalta?

Ihmeellistä käytöstä mieheltä. Toki et ole mikään teinipoika enää.
      Ikävä
      103
      1687
    2. 210
      1527
    3. Ikävä on häntä

Josta on tullut niin tärkeä ja rakas. Olisinko onnellinen hänen kanssaan. Ne rakastavat silmät jotka mua katsoo aina jos
      Ikävä
      59
      1010
    4. Minkä kultakimpaleen

Menetän jos en saa häntä. Joku muu saisi nauttia siitä hellyydestä, huumorista ja intohimosta. Ehkä hän ymmärtää nyt mik
      Ikävä
      31
      1000
    5. Terveystalon lääkärit ylilaskuttaneet

Tämän pörriäiset osaavat, laskuttamisen. Terveystalo myöntää asian. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011134269.html "K
      Maailman menoa
      58
      835
    6. En kai koskaan saa sinua

Koska et usko että riitäisit minulle. Olet aina pitänyt itseäsi liian risana ja heikkona. Katkot korkeutesi, ja poraat k
      Ikävä
      50
      787
    7. Helppo selvittää onko oma täällä

Laittaa yhden selvän kysymyksen ja jos kukaan ei osaa vastata, niin oikea ei ole täällä. Saa käyttää vapaasti hyödykse
      Ikävä
      49
      775
    8. Kerroppas nyt

M mies, että kenestä sinä oikein tykkäät, niin saadaan tämä asia muillekin selväksi 😉
      Ikävä
      58
      725
    9. Tykkäsit nainen

Aina eniten lähetyssaarnaajassa, muistan miten nautit!😎😚 meidän pitää päästä vielä kokemaan se.
      Ikävä
      36
      725
    10. The Summit Suomi: Maxie avaa hyytävästä tilanteesta kuvauksissa: "Veri roiskui ja tajusi, että..."

Oletko seurannut The Summit Suomea? Tykkäätkö vai et tai mitä mieltä ylipäätään olet sarjasta? Moni katsoja on kaikonnut
      Tv-sarjat
      5
      722
    Aihe