Miksi aina viimeinen?

tilasto.tuijotus

Miten on mahdollista, että vuosikymmenestä toiseen Renault on aina katsastustilastojen viimeinen tai viimeisten joukossa? Eivätkö ne mitenkään opi siellä Ranskan maalla vai tehdäänkö ihan tarkoituksella halpaa ja heikkoa?

Katsastustilastot ovat mielestäni ainoat luotettavat tilastot silloin kun halutaan saada selville, mikä auto on huolellisesti tehty, kestävä ja luotettava.

Toyotahan se on omassa ylhäisessä yksinäisyydessään noissa tilastoissa ja varmaan on paikkansa ansainnut. Luulisi, että joskus Renaultkin saisi tehtyä auton, joka kestäisi niin mekaanisesti kuin koriltaan ja pelleiltään.

3

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dieselkake

      Ei mitään ongelmia ole ollut. Suotta murehtia. Korjaa jos vikaa tulee. Se sama olipa merkki mikä tahansa. Ja jonkunhan se sitäkin perääkin pidettävä. Pääasia että saa leiman ja matka jatkuu.

    • SebLöe

      Kaikki Tojotat huolletaan edelleen 15.000 välein, liekkö siinä yksinkertainen vastaus?
      Toisekseen niillä ajavat pääsääntöisesti papparaiset, tai mummelit jotka myös huollattavat ajopelinsä.
      Renultilla on neljän vuoden takuu ja huoltoväli 30.000 tai vuosi...siinä ainakin minulle tarpeeksi faktaa kun lisukkeena on huomattavasti paremmat ajo-ominaisuudet sun muut muotoseikat.

    • DGC

      Vanhan sanonnan mukaan: Vale, emävale, tilasto.

      Useimmat hylkäykset johtuvat etuakselistosta, eli alapalloniveliä, raidetangon päitä ja kallistuksenvaimentimen yhdystankoja on käsketty vaihtamaan. Renaultin suunnittelu ei sinänsä ole huonoa, mutta kyllä se taitaa olla ihan totta, että tiukalla budjetilla ne ovat tehtyjä ja moneen paikkaan olisi voinut laittaa pari pykälää järeämmän osan. Ilmeisesti tästä ei ole isommilla markkina-alueilla sellaista haittaa, että myynti kärsisi liikaa.

      Minun mielestäni katsastustilastot ovat "ihan kiva" suuntaa antava mittari, mutta ei todellakaan ainoa. Katsastustilastojen kärjessä saattaa hyvinkin roikkua autoja, joiden moottori tai vaihdelaatikko on kovinkin huonossa maineessa. Tässä suhteessa Renaultilla asiat taitavat olla aika hyvin, ainakin niissä malleissa, joihin minä olen tutustunut.

      Tilastoharhat pitää ottaa myös huomioon. Tällaisia ovat mm. Volvon ja Mercedes-Benzin isot hylkäysprosentit, isoja ovat niiden mittarilukematkin. Vähillä kilometreillä menevän Renaultin omistajaa se ei juuri lohduta, mutta selittää joidenkin vähän ajettujen Toyota-mallien luotettavuutta.

      Ja lopuksi: Kyllä, Toyota on luotettava auto. Mutta tuskinpa tulen ostaneeksi sellaista, ainakaan pitkään aikaan. Luotettavuudella on hintansa ja käytettyä Toyotaa ei saa halvalla. Renaultin saa, eikä minua isommin häiritse, jos joudun vaihtamaan palloniveliä katsastuksen häämöttäessä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      129
      3267
    2. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      109
      1311
    3. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      267
      1285
    4. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      65
      1096
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1061
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      14
      1056
    7. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      57
      979
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      976
    9. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      42
      944
    10. Liikenne onnettomuus

      Annas kun arvaan -Nuoriso -Ajokortti poikkeusluvalla -Ylinopeus
      Orimattila
      46
      854
    Aihe