Focus 2006 -- vikalistaa

ExFoordisti

Fokkeri vikalistaa ajettu 160 000 kilsaa.

- takajousi poikki .. takajouset vaihdettu
-molemmat etulaakerit vaihdettu
-molemmat alatukivarsit vaihdettu.. kumipuslat väljät
-etuiskarit vaihdettu..oikea alkoi vuotamaan
-jarrulevyt ja palat eteen vaihdettu
-ESP -yksikön korjaus
- sekä muut huollot..öljynvaihdot ym.


Seuraava auto ei ole Ford vaan Toyota.

29

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • alisaaaaaa

      Onnittelut valintanne johdosta, mutta tee koeajo ennen päätöstä!

    • tehthetheh

      Nivelet voideltu ja mitään hätää.Lähinnä laturi tuosta vaan 90tkm ja nuo laakerit kuten Volvoissa.Lähinnä sitten kytkin ja vauhtipyörä menee salakavalasti kun työsylinteri vuotaa ja hienoinen luisto tekee tuhojaan ja lopuksi luistaa sitten kunnolla.Vielä erikoismallina saa oikein mitään suoraan hyllystä.

    • erswe

      Toyota on katsastustilastojen mukaan vähävikaisin auto.. Toyota on hyvä ostos. Moni foordisti on juuri vikojen takia vaihtanut autoa.

      • Ford_premium_merkki

        Itse arvostan auton ajo-ominaisuuksia enemmän kuin kestävyyttä.

        Tosin vaihdan autoni aina kolmen vuoden välein. Joten kyllä nyt ihan joka auto sen kolme vuotta kestää.

        Ja olen aina ajanut vain näillä eurooppalaisilla premium merkeillä. Kun niiden ajo-ominaisuudet ovat paremmuudessaan ihan eri planeetalta kuin esimerkiksi noiden kehumiesi japsikotteroiden ajo-ominaisuudet.


    • Hajaantukaaeinäkemistä

      Huomaat varmasti että heti tämäntyyppisten avausten jossa kerotaan fordin laadusta, jälkeen tulee uusi avaus otsikolla, "miksi wunderbaum ei haise autossani". Olisiko syy siinä ettei vain otsikot vikalistoista pääse vallitsevaan asemaan ford sivustolla.

    • köfff

      Faktaa on, että toyota on pääsee helposti läpi katsastuksessa. Ei löydy hylkyyn vaikuttavia vikoja. Kuulemma kolme vähävikaisinta katsastuksessa on toyota.
      Foordit on niin kuuluisia noista harmeista, että kaikki autoilijat jo nauraa.
      Esim. työkaverillani on fiesta ja ajettu noin 150 kilsaa ja kolme kertaa on jo etujousi mennyt poikki.. on siinä romua kerrakseen.

      Tyhmä ja tietämätön ostaa foordin..

    • LateF

      Jep. Yksi kouluaikainen autoasentaja on töissä Fordilla ja siellä tosiaan mekaanikot ei ajele Fordilla.
      Kaikilla on joko Japsiauto tai Bemari tai Audi.

    • vähävikainen

      ja taas huomautuksitta katsastuksesta läpi ford focus 1.6 ghia 2002 vuodelta. ajettu tosin vasta 146 000km. vielä menee monta vuotta edullisilla kilometreillä. Auto tosin pidetty hyvin. ruostetta ei missään.

    • Erittäinhienojuttu

      Paljon onnea!!

    • Captivated

      Itsellä oli uutena ostettu Mondeo vm 2001. Pahiten ruostuva auto, jonka olen nähnyt. Muutakin vikaa ruosteen lisäksi ihan riittävästi. Ensimmäisellä täyttökerralla hajosi pissapojan täyttökorkki ja siitä alkoi piina, jota kesti 5vuotta ja 100tkm,
      Kolme ovea ruostui ja paikkamaalattiin, kunnes vaihtoivat lopulta ovet uusiin. Maalit ei pysyneet uusissakaan ovissa. Helmoista lähti maalit, takaluukusta irtosi lukon kiinnikkeet ja luukku pomppasi itsekseen ylös. Kuskin ovi roikkui ja sitä piti nostaa, että pysyi kiinni. Vaihtoivat puolet saranasta, kun olisi kuulemma niin iso homma, irrottaa koetaulu. 20tkm:n jälkeen ovi oli taas väljä ja sitten vaihtoivat koko saranan, mutta vasta kovan kinan jälkeen.
      Vetoakseleista tuli rasvat pihalle. Takatukivarret meni vaihtoon ja käsijarrumekanismi. 40tkm:n kohdalla kuumeni takajarrut ja vanteesta irtosi painot. Koiran luut kolisivat ja vaihdettiin. Kone toimi, kun oli Mazdalta, mikään muu ei sitten oikein pelittänytkään. En ole sen koommin uskaltanut ajatellakaan Fordin hankkimista. Karsea painajainen päättyi, kun vaihdoin auton Volvoon.

    • NäinSeVainOn

      Siskon miehelläni on Toyota ja eka korjaus tuli 140 tuhannen kilsan jälkeen. Oikea etuvalo meni pimeäksi, siis lamppu paloi.
      Kaikilla foordeilla on jo tähän kilsamäärään tullut kasapäin korjauksia pajalla.

    • F35

      Äläny oikeenko lamppu meni rikki pitikö viedä pärnäsen pajalle vai menikkö auttamaan siskon miestä!!!!

    • ToyotaIN

      Toyota kestää ja kestää...foordit on täynnä sutta ja sekundaa, mut eihän sitä sitä tiedä, jos paremmasta ei ole kokemusta.
      Itse vaihdoin ford-koslan viitisen vuotta sitten toyotaan ja loppuvat pajareissut kuin seinään.

      EI IKINÄ ENÄÄ FOORDIA

      • Toyotalla_menee_hermo

        Kaksi Toyotaa uutena omistaneena voin kertoa, että mikään muu nykyauto ei nitise ja natise muoviosista Toyotan tavoin. Ja ajo-ominaisuudet ohjaustuntumineen kamalat verrattuna moneen muuhun. Tulin siihen lopputulokseen, että mieluummin korjaan parilla satkulla vuodessa, kun kestän Toyotan puutteita. Ja sai sitä corollaakin käyttää takuukorjauksissa. Oli laturia, varoitusvaloja sai kuitata...


      • Epäilläsopii
        Toyotalla_menee_hermo kirjoitti:

        Kaksi Toyotaa uutena omistaneena voin kertoa, että mikään muu nykyauto ei nitise ja natise muoviosista Toyotan tavoin. Ja ajo-ominaisuudet ohjaustuntumineen kamalat verrattuna moneen muuhun. Tulin siihen lopputulokseen, että mieluummin korjaan parilla satkulla vuodessa, kun kestän Toyotan puutteita. Ja sai sitä corollaakin käyttää takuukorjauksissa. Oli laturia, varoitusvaloja sai kuitata...

        Tule kertomaan tuo sama.kahden vuoden kuluttua. Vielä yhtä pokkka naamalla.

        Kaikesta huolimatta, paljon onnea matkaan ja kokeilullesi, toivottavasti ei käy niin että alkaa routa ajamaan porsasta kotiin,kitinöistä huolimatta.


      • F35
        Toyotalla_menee_hermo kirjoitti:

        Kaksi Toyotaa uutena omistaneena voin kertoa, että mikään muu nykyauto ei nitise ja natise muoviosista Toyotan tavoin. Ja ajo-ominaisuudet ohjaustuntumineen kamalat verrattuna moneen muuhun. Tulin siihen lopputulokseen, että mieluummin korjaan parilla satkulla vuodessa, kun kestän Toyotan puutteita. Ja sai sitä corollaakin käyttää takuukorjauksissa. Oli laturia, varoitusvaloja sai kuitata...

        En ihmettele yhtään kun tojoota on japsiksi,hajosiko tojota,nimittäin pitää paikkansa nitinää,natinaa,kolinaa päälle moottoriremppa uskoo ken haluaa.


      • Tilasto
        F35 kirjoitti:

        En ihmettele yhtään kun tojoota on japsiksi,hajosiko tojota,nimittäin pitää paikkansa nitinää,natinaa,kolinaa päälle moottoriremppa uskoo ken haluaa.

        Tuotahan tänään julkistettu katsastustilasto ei oikeen tue. Vaikka trollaisit kuinka. Toyota nro 1 ja fordi kahdenneksikymmenenneksi luotettavin.

        Mutta ainahan voit onnistuakkin, toivottavasti nyt sinulla onni myötä..päätökset on tehty.


      • ToiTota
        Epäilläsopii kirjoitti:

        Tule kertomaan tuo sama.kahden vuoden kuluttua. Vielä yhtä pokkka naamalla.

        Kaikesta huolimatta, paljon onnea matkaan ja kokeilullesi, toivottavasti ei käy niin että alkaa routa ajamaan porsasta kotiin,kitinöistä huolimatta.

        2010 uusi Avensis viimeinen douota. Ei ole ainakaan vielä ikävä. Vuoden pidin ja vaihdoin pois. Ihan viimeisen päälle hyvä alavääntö vielä lisäksi. Maantiellä ylämäkiin sai kepittää pienempää. Suosittelen 1.6 valvematikkia.


    • Kestävyysonkokemus

      NÄINSEVAINON,
      Minulla on toisena autona myös japanilainen auto, en kyllä ihmettele että on vaikea uskoa sitä mitenkä ne kulkevat lähes 200 000tkm iman ensimmäistäkään korjaamokäyntiä, siis jos ite ajaa jollain vikaherkemmällä autolla.

    • focuuuuuuuuuusfan

      Minulla focus 1600 bensa.Kaikki nesteet pysyy sisällä, ajettu 230000.120000 kohdalla vaihdettiin kytkin ja jarrulevyt paloineen.Nyt siitälähtien on vaan ajettu.Autossa on tärkeintä luotettavuus.Ja kohtuu hinta.

    • jalkua12

      Mulla on kanssa ollut hyvä tuuri. 2003 rord focus ajettu 200tht osti tasan kolmevuotta vanhana 37tht ajettuna siskolta. Ruotse suojasin itse pohjan ja kotelot. Eikä kyllä ole ollut vikoja vaikka olen aina itse huoltanut. Eikä ruostetta taka iskarit vaihdoin katsastukseen 23e euroa kappale ja samalla kierrejouset vaikke ei noissa vikaa ollut 22e.kpl.Pakoputken kiinnike takaa ruostui putki täysin ehjä. hitsillä kiinnike pätkä kiinni. Jarru palat eteen ja hihnat taaakse. Onhan nuo kunnossa pitää pirun halpoja itse korjata ettei pikku viosta kannata välittää. Laturin hinan vaihdoin kun oli entinen niin pirun ruman näkönen. tietysti normaali huollot. pommin varma auto. harmi kun on niin melusa. esim Gates sarja jako pää itse vaihdettuna 36e vesipumppu 34e sisältäen kiristäjän.

    • Mulla on melkein aloittajaa vastaava Focus vuodelta 2007 ja ajettu 157 tkm. Mitään kalliimpaa vikaa siinä ei ole ollut. Perushuoltoja on tullut tehtyä. Taakse tilasin juuri uudet iskarit, jotta voi vaihtaa ennen katsastusta. Viimeksi katsastuksessa toinen niistä oli vuotanut. Noilla kilometreillä voikin jo vaihtaa.

      Itse olen öljyt vaihtanut. Tiedä sitten johtuuko siitä öljynsuodattimen vieressä olevan solenoidin liittimen löystyminen. Huono liitos estää käynnistymisen, startti ei saa sähköä.

      Jarrujen osien herkistely (liukupintojen voitelu) varmaan kuuluu seuraaviin perus huoltoihin, mutta näkee sitten tuleeko yllättäviä vikoja eteen.

    • Luotettavaon

      Mulla on lähes 2000t ajett Focus litran ecoboostilla. On kyllä huoleton peli.

      Sekä omatnettä muiden kokemukset japanilaisten korien sulamisesta ja tuttavapiirissä ollut yksi moottorin vaihtokin...En pysty enää pitämään luotettavana.

    • Mitenpitkäänajaa

      Mullaon 115tkm ajettu japsi alla,ei voi sanoa että mitään mainittavampaa vikaa ei ole ollut koska: AUTOSSA EI OLE OLLUT ENSIMMÄISTÄKÄÄN KORJAUSTARVETTA,
      öjlyt kyllä olen vaihdattanut, sitä ei liene lueta auton korjaamiseksi...muuten ei ole tarvinnut huoltoliikkeen lattialle hiekkoja kanniskella.

    • tyytyväinenolen

      Minulla ei elämässäni. onneksi ole ollut kuin yksi Ford. Kerrasta opin ja uskon että taivaspaikkani on turvatu. Oli se sellainen maanpäällinen helvetti että vieläkin puistattaa. Konerempan jälkeen tuli vaihteistoremppa kaksi kalliimpaa mainitakseni ja kaikkea piempää niiden lisäksi.Mikään premium ei käynyt mielessäkään. Ensimmäisen Toyotan ostettuani päättyivät tekniikkamurheet saman tien. Kymmenen vuottakin samalla Toyotalla ilman mitään ongelmia on taannut mielenrauhan.

    • vsdvvd

      takajousi poikkki>liikaa kaljaa tallinnasta
      etuiskarit rikottu pakkasella ajettu kuoppaan
      jarrupalat ja levyt> et osaa ennakoivaaa ajoa etkä vaihteella jarruttamista
      alustaakin vois välillä pestä kurasta painepesurilla puslat ym ja niitäkin saa ajamalla rikki
      mulla kesti etupyörän laakerit 250 000 ja joka autos menee siihen mennes

    • Zetecvelho

      Normi huoltoahan tuo on. Kyllä Toyotastakin kulutusosaa menee rikki. Onneksi itsellä on helpompi 2004 mk1, niin ei ole niin paljon sähköosaa. Sähköinen ohjaustehostin on painajainen, jos se poikii. Akkukin on tässä mk2-mallissa hankalassa paikassa. Ehkä 5d malli on hieman paremman näköinen kuin mk1. Jarrulevyt pitää kohta vaihtaa omassanikin ja ABS-anturi.

    • hjhjhgjjgh

      Ei kyllä ajotavat vaikuta jos vikaa tulee 30tkm kilometrin aikana 1800 euron edestä ja varmaan manaaja tilata autotalliin kun tuntuu hajoavan vaikkei ajettu päiväkausiin.

    • EiMuutenAutoParane

      Voi tulla toyotan ajettavuus MELKOISENA järkytyksenä sen jälkeen kun fordilla on ajanut.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1555
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1194
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1026
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      957
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      882
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      660
    Aihe