Vaikea tilanne varatun kissan suhteen

pikkukiisu

Varasin siis kasvattajalta jokunen viikko sitten alustavasti kissanpennun, joka kasvaa sijoituskodissa toisen perheen luona. Eilen kävin katsomassa pentua joka oli todella suloinen, mutta huomasin, että sekä pentu, että perheen 11v poika olivat kovasti kiintyneet toisiinsa. Poika ei aluksi halunnut edes tuoda pentua näytille :(

Nyt minusta tuntuu väärältä ostaa tämä pentu ja pelkään, ettei kissa koskaan tule kiintymään minuun. Pentu sopisi luonteensakin puolesta kyllä hyvin kotiimme mutta niin. Tuntuu kuin olisin suunnittelemassa rikosta ja tuntuu pahalta perheen pojankin puolesta :( Kissanpennusta olen kuitenkin haaveillut pitkään ja tämän kyseisen rotuista pentua olen etsinyt jo kauan eri kasvattajilta.

En tiedä mitä tehdä. Onko kellään antaa mitään neuvoja tai onko kukaan ollut vastaavanlaisessa tilanteessa?

3

421

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ostasinmyytävän

Pennut tykkää kaikista, ja lapsilla taipumus kiintyä aina pentuihin.Jos et osta, myyvät muille...jos pentu ok, paperit ok,ostaisin.Lapsi kintyy taas seuraaviin pentuihin.
      Meillä lapsille kerrottiin hyvissä ajoin, et pennut ei oo pysyvästi meillä.Et ne menee omiin koteihin kunhan luovutusikään tulevat, ja siihen asti hoidossa saa olla mukana.Kolmesta lapsesta 4-9 vuotiaista jokainen sen ymmärsi, eikä kukaan itkenyt pentujen perään.

• pikkukiisu

Mutta tässä tapauksessa sekä pentu että poika ovat selvästi toisiinsa kiintyneet. Pentueessa on myös kaksi muuta pentua (molemmat varattuja), eikä poika ole ollenkaan kiintynyt niihin samalla tavalla kuin tähän yhteen pentuun. Mutta olet varmaan oikeassa, että vaikka en itse ottaisi niin joku muu kuitenkin ottaa.

• ostaisinmyytävän
        pikkukiisu kirjoitti:

Mutta tässä tapauksessa sekä pentu että poika ovat selvästi toisiinsa kiintyneet. Pentueessa on myös kaksi muuta pentua (molemmat varattuja), eikä poika ole ollenkaan kiintynyt niihin samalla tavalla kuin tähän yhteen pentuun. Mutta olet varmaan oikeassa, että vaikka en itse ottaisi niin joku muu kuitenkin ottaa.

Niin , jos on myynnis, ni jollekkin se myydään.Kissanpentu, kiintyy kyllä ostajaankin.Monet kissat vaihtaa kotia aikuisena, ja kiintyvät silti.Pentu kiintyy helposti ostajiin kun siitä huolehditaan asianmukaisesti, ja sille pidetään seuraa.
        Jos se kerran on myynnis, ja sulle varattu, ja kissi kaikin puolin ok, ni en ite näkis mitään ostolle estettä.
        On hyvä, et siitä on lapsetkin huolehtineet, varmasti sosiaalinen ja lempeän kissin siitä sais 😉

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtunut

Poliiseja monta autoa+panssariauto Porista kpäähän päin tänään klo n.20 kuka hurjistunut ?
      Kankaanpää
      51
      6530
    2. Upea peppuisella naisella

Upea peppuisella naisella on upea peppu.
      Ikävä
      68
      5216
    3. Lakea konkurssiin. Asukkaat menettävät asuntonsa

Kuntarahoitus on tänään jättänyt konkurssihakemuksen lakean kaikista kiinteistö osakeyhtiöistä. Kassa on tyhjä, kaikki
      Seinäjoki
      100
      4779
    4. Nikkalassa vauhdilla nokka kohti taivasta

Mitähän Darwin sanoisi näistä 4 suomalaisesta, jotka kävivät Haparandan puolella näyttämässä, kuinka Suomi auto kulkee t
      Tornio ja Haaparanta
      27
      3555
    5. Gallup: kaivattusi syntymävuosi

Minä vuonna kaipaamasi henkilö on syntynyt?
      Ikävä
      204
      3174
    6. Missäpäin,,,

Lapuaa tapettu ihminen viime yönä ? Hurjaa touhua nykymeno täällä...
      Lapua
      41
      2975
    7. törniöläiset kaaharit haaparannassa

isäpapan autolla kaahatta 270 km/h metsään https://www.lapinkansa.fi/nsd-kaksi-suomalaista-kuoli-kolarissa-haaparannall/
      Tornio ja Haaparanta
      24
      2844
    8. mahdollista, että olet ollut iltavuorossa

Ja kotiin päästyäsi tulit palstalle etsimään merkkiä minusta, jos kaipaat yhtään minua niin kuin minä sinua Ei mennyt k
      Ikävä
      13
      2789
    9. Mitähän ne katseet merkitsee

Kun et saa sanaa suustasi.
      Ikävä
      156
      1641
    10. Sitä saa mitä tilaa Perussuomalaiset!

https://yle.fi/a/74-20160212 SDP:n kannatus se vain nousee ja Keskusta on kolmantena. Kokoomus saanut pienen osan persu
      Maailman menoa
      344
      1592
    Aihe