siis aika pettynyt iMac G5 20" laatuun, ja ehkäpä myöskin hieman helsingin erilaisiin (mac-) korjauspajoihin. Koneeni ollu jo 3x huollossa ja noita reissuja on ens viikolla tulossa lisää...
Mitein muiden kokemukset ko. härvelistä?
iMac... laatu?
29
6543
Vastaukset
- tyyppisiä
Vikoja siinä on ilmennyt?
Tuttavalla ollut reilut pari kuuta 20-tuumainen. Soitteli eilen, ei minkäänlaisia vianoireita eikä ongelmia muutenkaan. Päivittäisessä käytössä.
Tuo sinun koneesihan jo vaihdetaan uuteen kun on kolme kertaa korjattu, eikös niin? Mitäs tuki tai myyjäliike sanoo?- iiX
vaihdolta uuteen, kun ainakin macin ylivoimasta on mun silmissä nyt laatu tippunu pois, uskoisin, että minimacin myötä ongelmat taitaa applella (laatu) vaan pahentua...
Ja millaisia ongelmia... siitä on jo aikaisemmin puhuttu samoilla palstoilla, mut uutuudena on näytön taustavalaistuksen epätasaisuus, alempi 1/2 näyttöä huomaatavasti tummempi, kun yläosa (kai joku taustavalo palannu puhki?) iiX kirjoitti:
vaihdolta uuteen, kun ainakin macin ylivoimasta on mun silmissä nyt laatu tippunu pois, uskoisin, että minimacin myötä ongelmat taitaa applella (laatu) vaan pahentua...
Ja millaisia ongelmia... siitä on jo aikaisemmin puhuttu samoilla palstoilla, mut uutuudena on näytön taustavalaistuksen epätasaisuus, alempi 1/2 näyttöä huomaatavasti tummempi, kun yläosa (kai joku taustavalo palannu puhki?)Mineissä on ollu? Meinaa, kun en ole huomannut että suomalaiset Minin saajat olisivat raportoineet mistään vioista vielä ainakaan. Ulkomaisia foorumeja en ole ehtinyt tältä osin seurata.
- iiX
RepeRuutikallo kirjoitti:
Mineissä on ollu? Meinaa, kun en ole huomannut että suomalaiset Minin saajat olisivat raportoineet mistään vioista vielä ainakaan. Ulkomaisia foorumeja en ole ehtinyt tältä osin seurata.
kun applen laatu on käsittäkseni juuri suorittamassa mahalaskua mutta kai se pian nähdään?
iiX kirjoitti:
kun applen laatu on käsittäkseni juuri suorittamassa mahalaskua mutta kai se pian nähdään?
meinaa tässä tapauksessa vain sitä, että kun koneita myydään enemmän niin viallisia yksilöitäkin on enemmän, jos vikaprosentti on ennallaan.
Minien tyyppivioista en tosiaankaan vielä tiedä.- jason-blue
meinaa tässä tapauksessa vain sitä, että kun koneita myydään enemmän niin viallisia yksilöitäkin on enemmän, jos vikaprosentti on ennallaan.
Minien tyyppivioista en tosiaankaan vielä tiedä.aika pirun pieni boksi, eikä ole cuben tapaan ritilöitä ylhäällä, mutteipä voi kaataa dr.pepperiä koneeseen :)
vai onko sitten tuulettimilla ratkaistu tuo lämpöpuoli, mutta silti. Pirun pieni boksi.
Itseä on ruvennut kuumottamaan iMac G5/sp 1.8 PowerMac, mutta XP on taas niin tiltissä, että täytynee kai saada OS X ja nopeesti.
- macmacmac
Älä jätkä vänkää, makeissa ei ole vikaa, sä et vain osaa käyttää sitä. Siis ihan oikeasti, makeissa _ei_ole_koskaan_ikinä_mitään_ vialla. Turha väittää muuta.
Eikös se ole niin, että nimenomaan Wintoosakäyttäjät eivät vain osaa, kun systeemi on täynnä paskaa tai muuten sekaisin.
Tämä luulo Mac-käyttäjien kritiikin puutteesta omaa ympäristöä kohtaan on kyllä täysin hevosmiesten tietotoimistosta, mutta sitä on kiva levittää tietämättömille wintoosakavereille, jotka eivät koskaan vilkaise Mac-keskusteluja nähdäkseen mikä on totta ja mikä löyhäpäistä teinihöpötystä.- macmacmac
Eikös se ole niin, että nimenomaan Wintoosakäyttäjät eivät vain osaa, kun systeemi on täynnä paskaa tai muuten sekaisin.
Tämä luulo Mac-käyttäjien kritiikin puutteesta omaa ympäristöä kohtaan on kyllä täysin hevosmiesten tietotoimistosta, mutta sitä on kiva levittää tietämättömille wintoosakavereille, jotka eivät koskaan vilkaise Mac-keskusteluja nähdäkseen mikä on totta ja mikä löyhäpäistä teinihöpötystä.No tuostahan ei voi tehdä muuta johtopäätöstä, kuin että koko apple-kultti on löyhäpäistä teinihömpötystä.
MISSÄ se kritiikki on, kun makki on niin _ihana_ ja täydellinen. Ja jos siinä sitten on niin paljon kritisoitavaa, niin miksi sä sitten kaikkialla sitä makkia mainostat? Saatko kenties provikkaa joltakin jälleenmyyjältä? Sun ainoa vastaus wintoosa-käyttäjien ongelmiinhan on: "vaihda makkiin". Eihän se ole mikään ratkaisu ongelmiin, se on vain uusien ongelmien etsimistä. Mitä h******ä sä yleensä tuut kommentoimaan jotakin sulle täysin kuulumatonta asiaa, ja kommenttikin aina sama "vaihda makkiin".
Ja kyllä, täällähän mä olen laillasi kommentoimassa sellaista, mikä ei mulle mitenkään kuulu, mutta sen siitä saa, kun aikansa provosoi. Ja sitähän sää pääasiassa teet. macmacmac kirjoitti:
No tuostahan ei voi tehdä muuta johtopäätöstä, kuin että koko apple-kultti on löyhäpäistä teinihömpötystä.
MISSÄ se kritiikki on, kun makki on niin _ihana_ ja täydellinen. Ja jos siinä sitten on niin paljon kritisoitavaa, niin miksi sä sitten kaikkialla sitä makkia mainostat? Saatko kenties provikkaa joltakin jälleenmyyjältä? Sun ainoa vastaus wintoosa-käyttäjien ongelmiinhan on: "vaihda makkiin". Eihän se ole mikään ratkaisu ongelmiin, se on vain uusien ongelmien etsimistä. Mitä h******ä sä yleensä tuut kommentoimaan jotakin sulle täysin kuulumatonta asiaa, ja kommenttikin aina sama "vaihda makkiin".
Ja kyllä, täällähän mä olen laillasi kommentoimassa sellaista, mikä ei mulle mitenkään kuulu, mutta sen siitä saa, kun aikansa provosoi. Ja sitähän sää pääasiassa teet.>No tuostahan ei voi tehdä muuta johtopäätöstä, kuin että koko apple-kultti on löyhäpäistä teinihömpötystä.
Herra on hyvä vaan, jos se helpottaa.;)
>MISSÄ se kritiikki on, kun makki on niin _ihana_ ja täydellinen.
Kuten sanoin, Mac-keskusteluissa kritisoidaan niitä asioita joissa oikeasti kritisoitavaa on.
>Ja jos siinä sitten on niin paljon kritisoitavaa, niin miksi sä sitten kaikkialla sitä makkia mainostat?
Mainostanko? Ettet vain itse olisi kaikkialta päälle käyvän Microsoft-mainoksen onneton uhri? Vai Linukkaako käytät? Mac ei ole täydellinen, mutta kyllähän se Windowsiin verrattuna on niin ylivoimainen että se voi vaikuttaa jopa täydelliseltä, mitä se siis ei kuitenkaan ole.
>Saatko kenties provikkaa joltakin jälleenmyyjältä?
En saa. Saatko sinä joltakin Microsoft-riippuvaiselta yritykseltä?
>Sun ainoa vastaus wintoosa-käyttäjien ongelmiinhan on: "vaihda makkiin".
En koskaan ole kirjoittanut: "vaihda makkiin". Olen voinut sanoa: "Vaihda Maciin", jos on aivan ilmeistä että se olisi tehokkain ratkaisu kysyjän ongelmiin. Usein näin on, ja ne muut ratkaisut yhtä tehokkaita kuin yskänlääke.
>Eihän se ole mikään ratkaisu ongelmiin, se on vain uusien ongelmien etsimistä.
Voisi olla valaisevaa katsastaa minkälaisia ongelmia Mac-käyttäjillä on. Takuulla hämmästyt, kun uhraat aiheeseen vaikkapa pari tuntia. Turvallisuusongelmista ei keskustella käytännössä lainkaan ja koneen sekoamisistakin hyvin harvoin. Sopii verrata Win-keskustelujen masentavaan surkeuteen. Maceissa tosiaan on paljon vähemmän ongelmia, minkä useimmat Windowsista Maciin vaihtaneet voivat vahvistaa. Mikä siinä sua ahistaa?
>Ja kyllä, täällähän mä olen laillasi kommentoimassa sellaista, mikä ei mulle mitenkään kuulu, mutta sen siitä saa, kun aikansa provosoi.
Toki saat kommentoida ihan vapaasti, kunhan muistat pysyä suurin piirtein totuudessa. Katsos, Macissa siis tosiaan on paljon vähemmän ongelmia.- iiX
>No tuostahan ei voi tehdä muuta johtopäätöstä, kuin että koko apple-kultti on löyhäpäistä teinihömpötystä.
Kuten sanoin, Mac-keskusteluissa kritisoidaan niitä asioita joissa oikeasti kritisoitavaa on.
>Ja jos siinä sitten on niin paljon kritisoitavaa, niin miksi sä sitten kaikkialla sitä makkia mainostat?
Mainostanko? Ettet vain itse olisi kaikkialta päälle käyvän Microsoft-mainoksen onneton uhri? Vai Linukkaako käytät? Mac ei ole täydellinen, mutta kyllähän se Windowsiin verrattuna on niin ylivoimainen että se voi vaikuttaa jopa täydelliseltä, mitä se siis ei kuitenkaan ole.
En koskaan ole kirjoittanut: "vaihda makkiin". Olen voinut sanoa: "Vaihda Maciin", jos on aivan ilmeistä että se olisi tehokkain ratkaisu kysyjän ongelmiin. Usein näin on, ja ne muut ratkaisut yhtä tehokkaita kuin yskänlääke.
Voisi olla valaisevaa katsastaa minkälaisia ongelmia Mac-käyttäjillä on. Takuulla hämmästyt, kun uhraat aiheeseen vaikkapa pari tuntia. Turvallisuusongelmista ei keskustella käytännössä lainkaan ja koneen sekoamisistakin hyvin harvoin. Sopii verrata Win-keskustelujen masentavaan surkeuteen. Maceissa tosiaan on paljon vähemmän ongelmia, minkä useimmat Windowsista Maciin vaihtaneet voivat vahvistaa. Mikä siinä sua ahistaa?
>Ja kyllä, täällähän mä olen laillasi kommentoimassa sellaista, mikä ei mulle mitenkään kuulu, mutta sen siitä saa, kun aikansa provosoi.
Toki saat kommentoida ihan vapaasti, kunhan muistat pysyä suurin piirtein totuudessa. Katsos, Macissa siis tosiaan on paljon vähemmän ongelmia.toi 20" iMacci on kyllä ollu aika susi, vaikkapa verrattuna duunikoneeseen (3,jotain P4/XPpro käytössä elo-syyskuusta 04) ja ei siellä mitään merkittäviä ongelmia oo ollu, ei ees kaatuiluja, kun tossa iMac-susissa.
Mutta onhan se macci silti jotenkin kivempi kone... - macmacmac
>No tuostahan ei voi tehdä muuta johtopäätöstä, kuin että koko apple-kultti on löyhäpäistä teinihömpötystä.
Toki saat kommentoida ihan vapaasti, kunhan muistat pysyä suurin piirtein totuudessa. Katsos, Macissa siis tosiaan on paljon vähemmän ongelmia.Mikä siinä makissa on niin ylivoimaista winukkaan verrattuna? Söpöys?
Vakavasti puhuen (kai se nyt multakin onnistuu) ainut tietämäni todellinen vahvuus on makin turvallisuus, nimenomaan viruksien suhteen. Wintoosassa samaan pääseminen edellyttää tosiaankin pientä vaivannäköä ja järjenkäyttöä.
Enkä kiellä, kyllä makki varmasti on hyvä kone, mutta miksi ihmeessä siitä puhuttaessa mac-fanien asenne on kuin suoraan jostain sana&ylistys-kokouksesta? Siis sehän on vain tietokone, _työkalu_!! Jos makki täyttää elämän tuolla tavalla, kannattais hankkia uusi elämä. Ai niin, senkin saa Applelta, iLife-05, vain 79€. Ja ensi vuodelle tulee sitten varmaan uusi versio. - Surffilauta
iiX kirjoitti:
toi 20" iMacci on kyllä ollu aika susi, vaikkapa verrattuna duunikoneeseen (3,jotain P4/XPpro käytössä elo-syyskuusta 04) ja ei siellä mitään merkittäviä ongelmia oo ollu, ei ees kaatuiluja, kun tossa iMac-susissa.
Mutta onhan se macci silti jotenkin kivempi kone...Sun iMac on nyt vaan ollut maanantaikappale, eihän niiltä millään voi kokonaan välttyä. Yksilöjutut ovat yks asia ja suuri kokonaisuus toinen.
Duunikone... ootko sä itse sen tukihenkilö sitten? - iiX
Surffilauta kirjoitti:
Sun iMac on nyt vaan ollut maanantaikappale, eihän niiltä millään voi kokonaan välttyä. Yksilöjutut ovat yks asia ja suuri kokonaisuus toinen.
Duunikone... ootko sä itse sen tukihenkilö sitten?mutta duunikonella en oo ollenkaan ylläpitäjä, se (XP) vaan on ihan toimiva käyttis, vikka koko siihen liittyvä laitteisto onkin ruma, kun petolinnun p... ja ei se xp-kaan mikään komistus oo...
macmacmac kirjoitti:
Mikä siinä makissa on niin ylivoimaista winukkaan verrattuna? Söpöys?
Vakavasti puhuen (kai se nyt multakin onnistuu) ainut tietämäni todellinen vahvuus on makin turvallisuus, nimenomaan viruksien suhteen. Wintoosassa samaan pääseminen edellyttää tosiaankin pientä vaivannäköä ja järjenkäyttöä.
Enkä kiellä, kyllä makki varmasti on hyvä kone, mutta miksi ihmeessä siitä puhuttaessa mac-fanien asenne on kuin suoraan jostain sana&ylistys-kokouksesta? Siis sehän on vain tietokone, _työkalu_!! Jos makki täyttää elämän tuolla tavalla, kannattais hankkia uusi elämä. Ai niin, senkin saa Applelta, iLife-05, vain 79€. Ja ensi vuodelle tulee sitten varmaan uusi versio.>Mikä siinä makissa on niin ylivoimaista winukkaan verrattuna? Söpöys?
Helppokäyttöinen ja vakaa käyttis johon voit asentaa rajattomasti ohjelmia ilman että rekisteri sekoaa, kun rekisteriä ei ole. Esim. TM, Hesari ja Mikrobitti ovat systeemejä vertaillessaan todenneet OS X:n käytön paljon miellyttävämmäksi. Ja sitten tietysti se turvallisuus. Lisää löydät tutkimalla Mac-foorumeilta Win>Mac -vaihtajien kokemuksia.
>Vakavasti puhuen (kai se nyt multakin onnistuu) ainut tietämäni todellinen vahvuus on makin turvallisuus, nimenomaan viruksien suhteen. Wintoosassa samaan pääseminen edellyttää tosiaankin pientä vaivannäköä ja järjenkäyttöä.
Markus Janssonia siteeraten, jotta tavis saisi Windowsin yhtä turvalliseksi kuin OS X on aina, hänen pitää irrottaa koneensa virtalähde.
>Enkä kiellä, kyllä makki varmasti on hyvä kone, mutta miksi ihmeessä siitä puhuttaessa mac-fanien asenne on kuin suoraan jostain sana&ylistys-kokouksesta? Siis sehän on vain tietokone, _työkalu_!!
Voi olla vaikea ymmärtää, mutta monille siirtyminen Wintoosasta Maciin on aiheuttanut aika huimia tuntemuksia, kun ehkä vuosien tappelun jälkeen asiat alkavat yhtäkkiä toimia "kuin joku olisi rätillä pyyhkinyt kaikki ongelmat pois" (aito lainaus Hopeisesta omenasta). Minusta teidän pitäisi ennemminkin ottaa selvää mistä moiset tuntemukset voivat johtua kuin suuttua siitä (joskus jopa hillittömästi).
Kaikkien etuhan se on, jos käyttöympäristöjen määräsuhteet tasoittuvat. Windows-käyttäjienkin turvallisuutta se parantaa.- krendel
macmacmac kirjoitti:
Enkä kiellä, kyllä makki varmasti on hyvä kone, mutta miksi ihmeessä siitä puhuttaessa mac-fanien asenne on kuin suoraan jostain sana&ylistys-kokouksesta? Siis sehän on vain tietokone, _työkalu_!! Jos makki täyttää elämän tuolla tavalla, kannattais hankkia uusi elämä. Ai niin, senkin saa Applelta, iLife-05, vain 79€. Ja ensi vuodelle tulee sitten varmaan uusi versio.naulan kantaan! se on vain työkalu! toikin 350mhz powermac on aivan _loistava_ studiolaite, vaikka onki vanha ku aatamin kives.
- hmm......
>Mikä siinä makissa on niin ylivoimaista winukkaan verrattuna? Söpöys?
Helppokäyttöinen ja vakaa käyttis johon voit asentaa rajattomasti ohjelmia ilman että rekisteri sekoaa, kun rekisteriä ei ole. Esim. TM, Hesari ja Mikrobitti ovat systeemejä vertaillessaan todenneet OS X:n käytön paljon miellyttävämmäksi. Ja sitten tietysti se turvallisuus. Lisää löydät tutkimalla Mac-foorumeilta Win>Mac -vaihtajien kokemuksia.
>Vakavasti puhuen (kai se nyt multakin onnistuu) ainut tietämäni todellinen vahvuus on makin turvallisuus, nimenomaan viruksien suhteen. Wintoosassa samaan pääseminen edellyttää tosiaankin pientä vaivannäköä ja järjenkäyttöä.
Markus Janssonia siteeraten, jotta tavis saisi Windowsin yhtä turvalliseksi kuin OS X on aina, hänen pitää irrottaa koneensa virtalähde.
>Enkä kiellä, kyllä makki varmasti on hyvä kone, mutta miksi ihmeessä siitä puhuttaessa mac-fanien asenne on kuin suoraan jostain sana&ylistys-kokouksesta? Siis sehän on vain tietokone, _työkalu_!!
Voi olla vaikea ymmärtää, mutta monille siirtyminen Wintoosasta Maciin on aiheuttanut aika huimia tuntemuksia, kun ehkä vuosien tappelun jälkeen asiat alkavat yhtäkkiä toimia "kuin joku olisi rätillä pyyhkinyt kaikki ongelmat pois" (aito lainaus Hopeisesta omenasta). Minusta teidän pitäisi ennemminkin ottaa selvää mistä moiset tuntemukset voivat johtua kuin suuttua siitä (joskus jopa hillittömästi).
Kaikkien etuhan se on, jos käyttöympäristöjen määräsuhteet tasoittuvat. Windows-käyttäjienkin turvallisuutta se parantaa.Voisitko sano0a missä MB:n numerossa on xp:tä ja OS X:ää vertailtu? Ei sillä että epäilisin tiedon todenperäisyyttä, mutta kun itseäkin mäkki kiinnostaa niin ois kiva lukea kyseinen artikkeli, jos vaan numeron ja vuosikerran satut muistamaan.. :)
hmm...... kirjoitti:
Voisitko sano0a missä MB:n numerossa on xp:tä ja OS X:ää vertailtu? Ei sillä että epäilisin tiedon todenperäisyyttä, mutta kun itseäkin mäkki kiinnostaa niin ois kiva lukea kyseinen artikkeli, jos vaan numeron ja vuosikerran satut muistamaan.. :)
oli kannettavien vertailun yhteydessä iBook, josta sanottiin jotenkin niin, että se pyyhkii pöytää vertailun PC-läppäreillä. Tarkkaa numeroa en nyt muista, mutta kyllä siinä otettiin kantaa järjestelmiinkin. Olisko ollut syyskuun lehti.
- Mäcmää
macmacmac kirjoitti:
Enkä kiellä, kyllä makki varmasti on hyvä kone, mutta miksi ihmeessä siitä puhuttaessa mac-fanien asenne on kuin suoraan jostain sana&ylistys-kokouksesta? Siis sehän on vain tietokone, _työkalu_!! Jos makki täyttää elämän tuolla tavalla, kannattais hankkia uusi elämä. Ai niin, senkin saa Applelta, iLife-05, vain 79€. Ja ensi vuodelle tulee sitten varmaan uusi versio.http://www.xvsxp.com/
Mun mielestä tällä hetkellä vahvuuksia on viruksettomuus (tilanne saattaa muuttua vaikka merkkejä moiseen ei näy), järjestelmän vakaus (tiedän, XP ja 2k on hyvällä raudalla, päivityksillä ja suojauksilla vakaa), kokonaisuuden edistyksellisyys jolla tarkoitan sitä mitä suoraan paketista asennettu kone tarjoaa ja sitten sitä että Apple tuo yleensä ensimmäisenä (kuluttajakoneisiin/käyttikseen) edistyneitä ominaisuuksia, vaikka esimerkkinä Exposé ja Spotlight. Sitten sellaisiin pieniin asioihin on kiinnitetty huomiota ja niitä tulee aina silloin tällöin vastaan vaikka vuosia käyttäisi. PDF:t voi tehdä mistä tahansa ohjelmasta missä on tulostus mahdollisuus ja samoin FAX:n voi lähettää kaikista ohjelmista jossa on tulostusvalikko. Kaiken näköistä pientä mikä tekee arkisesta käytöstä kivempaa ja vähemmän stressaavaa. Tiikerin mukana tulee iso kasa uusia ohjelmointirajapintoja jotka on puhdasta herkkua. Miltä kuulostaa Automator, millä voi tehdä "visuaalisesti" ilman koodaamista AppleScriptejä. Esittelyvideossa näytetään miten Automator tekee esimerkiksi veppisivuston kuvista yhdellä klikkauksella automaattisesti DVD soittimessa toimivan esityksen. Klikkaus vaan ja lopputuloksena poltettu DVD. Kaikenlaista vastaavaa. - ....
macmacmac kirjoitti:
Enkä kiellä, kyllä makki varmasti on hyvä kone, mutta miksi ihmeessä siitä puhuttaessa mac-fanien asenne on kuin suoraan jostain sana&ylistys-kokouksesta? Siis sehän on vain tietokone, _työkalu_!! Jos makki täyttää elämän tuolla tavalla, kannattais hankkia uusi elämä. Ai niin, senkin saa Applelta, iLife-05, vain 79€. Ja ensi vuodelle tulee sitten varmaan uusi versio.Macci on vaan sellainen kone, että esim lehden taiton kun tekee, niin periaatteessa mun ei esim. olisi ollut kertaakaan tarvetta tallentaa dokumenttia ennenkuin lehti on kokonaan valmis. Taitto-ohjelma saattaa kaatua, mutta se recoveraa tekemässä olleen dokumentin jos ohjelma kaatuu. Kone aina työpäivän päätteeksi nukkumaan ja taitto saa jäädä koneeseen auki, ja on aina seuraavana päivänä iskuvalmiina kun koneen herättää. Tietenkään moista käytäntöä ei OIKEASTI saa eikä kannata, mutta periaatteessa.
- Boona
Joo, tällä palstalla saa mielenkiintoista palautetta ja ryöpyn kysymyksiä mikäli löytää Maceistä jotain vikaa. Muistan lukeneeni aiemminkin erään kommentin, jossa uuden Macin ostanut valitti koneensa menneen sököksi pari kuukautta takuun täyttymisen jälkeen rikki...joo, ja viimein nämä Mac-intoiliat eivät edes uskoneet kaverin puhuvan totta ! Rajansa kaikella. Mulle Mac/PC on kulutushyödyke, enkä vielä tähän päivään mennessä pysty päättämään kumpi on parempi koska se riippuu täysin käyttötarkoituksesta, ohjelmistojen saatavuudesta, jne.
- w.e.c
Boona kirjoitti:
Joo, tällä palstalla saa mielenkiintoista palautetta ja ryöpyn kysymyksiä mikäli löytää Maceistä jotain vikaa. Muistan lukeneeni aiemminkin erään kommentin, jossa uuden Macin ostanut valitti koneensa menneen sököksi pari kuukautta takuun täyttymisen jälkeen rikki...joo, ja viimein nämä Mac-intoiliat eivät edes uskoneet kaverin puhuvan totta ! Rajansa kaikella. Mulle Mac/PC on kulutushyödyke, enkä vielä tähän päivään mennessä pysty päättämään kumpi on parempi koska se riippuu täysin käyttötarkoituksesta, ohjelmistojen saatavuudesta, jne.
"Joo, tällä palstalla saa mielenkiintoista palautetta ja ryöpyn kysymyksiä mikäli löytää Maceistä jotain vikaa. Muistan lukeneeni aiemminkin erään kommentin, jossa uuden Macin ostanut valitti koneensa menneen sököksi pari kuukautta takuun täyttymisen jälkeen rikki..."
Usein tällaisia ongelmantäyteisiä viestejä tulee samoista ip-osoitteesta kuin trollaavia viestejäkin. Ei tietenkään joka kerta, mutta harmittavan usein muut keskustelijat ovat oikeassa.
Palsta on kuitenkin anonyymi ja ihmisillä on oikeus yksityisyyteensä, joten en voi mainita tällaisista tilanteista muille keskustelijoille. Voin toki aina poistaa viestin, mutta useimmat muut keskustelijat ihmettelisivät asiallisen näköisen viestiketjun tuhoamista. - Boona
w.e.c kirjoitti:
"Joo, tällä palstalla saa mielenkiintoista palautetta ja ryöpyn kysymyksiä mikäli löytää Maceistä jotain vikaa. Muistan lukeneeni aiemminkin erään kommentin, jossa uuden Macin ostanut valitti koneensa menneen sököksi pari kuukautta takuun täyttymisen jälkeen rikki..."
Usein tällaisia ongelmantäyteisiä viestejä tulee samoista ip-osoitteesta kuin trollaavia viestejäkin. Ei tietenkään joka kerta, mutta harmittavan usein muut keskustelijat ovat oikeassa.
Palsta on kuitenkin anonyymi ja ihmisillä on oikeus yksityisyyteensä, joten en voi mainita tällaisista tilanteista muille keskustelijoille. Voin toki aina poistaa viestin, mutta useimmat muut keskustelijat ihmettelisivät asiallisen näköisen viestiketjun tuhoamista.Olet varmasti oikeassa; viestien poistaminen ei ole tarpeellista. Kuitenkin suurin osa viesteistä on asiallisia (tai ainakin rivien välistä luettuna)...onneksi, muuten tätä(kin) palstaa olisi aika tuskasta lukea.
- iiX
Boona kirjoitti:
Olet varmasti oikeassa; viestien poistaminen ei ole tarpeellista. Kuitenkin suurin osa viesteistä on asiallisia (tai ainakin rivien välistä luettuna)...onneksi, muuten tätä(kin) palstaa olisi aika tuskasta lukea.
ei se maccikaan olee mikään pyhä lehmä... vaikka monessakin mielessä muilla koneilla/käyttiksillä on pitkä matka kuljettavana applen tasolle, on applelta alkanu tulla (henk.koht kokemus) yhä enemmän järkyttäviä maanantaituotteita (ei siis kappaleita) iPod akkukestot, iMacG5 laatuongelmat... ja tämä tarina on totta.
- w.e.c
iiX kirjoitti:
ei se maccikaan olee mikään pyhä lehmä... vaikka monessakin mielessä muilla koneilla/käyttiksillä on pitkä matka kuljettavana applen tasolle, on applelta alkanu tulla (henk.koht kokemus) yhä enemmän järkyttäviä maanantaituotteita (ei siis kappaleita) iPod akkukestot, iMacG5 laatuongelmat... ja tämä tarina on totta.
"ei se maccikaan olee mikään pyhä lehmä... vaikka monessakin mielessä muilla koneilla/käyttiksillä on pitkä matka kuljettavana applen tasolle, on applelta alkanu tulla (henk.koht kokemus) yhä enemmän järkyttäviä maanantaituotteita (ei siis kappaleita) iPod akkukestot, iMacG5 laatuongelmat... ja tämä tarina on totta."
Uskon tuon kyllä, tietokoneita Macitkin vain ovat. Ja haluan vielä mainita, etten tarkoittanut aiemmalla kommentillani tätä viestiketjua.
Tätä palstaa keksityillä ongelmillaan ja Mac-haukkumisillaan häiriköivät trollit aiheuttavat haittaa kaikille keskustelijoille. Kun tällaista häiriköintiä on paljon, muut keskustelijat eivät välttämättä ota todesta sellaisiakaan viestejä, joiden kirjoittajalla on todellinen ongelma. - Mäkkihöperö
hmm...... kirjoitti:
Voisitko sano0a missä MB:n numerossa on xp:tä ja OS X:ää vertailtu? Ei sillä että epäilisin tiedon todenperäisyyttä, mutta kun itseäkin mäkki kiinnostaa niin ois kiva lukea kyseinen artikkeli, jos vaan numeron ja vuosikerran satut muistamaan.. :)
Ei tarvitse etsiä, koska joku avulias on sen skannannut tuonne:
Kannettavien aatelia
"PC-koneita viedään kuin pässejä narussa"
http://koti.mbnet.fi/website/mac/mikrobitti_11-04_ibook _g4.jpg - iiX
w.e.c kirjoitti:
"ei se maccikaan olee mikään pyhä lehmä... vaikka monessakin mielessä muilla koneilla/käyttiksillä on pitkä matka kuljettavana applen tasolle, on applelta alkanu tulla (henk.koht kokemus) yhä enemmän järkyttäviä maanantaituotteita (ei siis kappaleita) iPod akkukestot, iMacG5 laatuongelmat... ja tämä tarina on totta."
Uskon tuon kyllä, tietokoneita Macitkin vain ovat. Ja haluan vielä mainita, etten tarkoittanut aiemmalla kommentillani tätä viestiketjua.
Tätä palstaa keksityillä ongelmillaan ja Mac-haukkumisillaan häiriköivät trollit aiheuttavat haittaa kaikille keskustelijoille. Kun tällaista häiriköintiä on paljon, muut keskustelijat eivät välttämättä ota todesta sellaisiakaan viestejä, joiden kirjoittajalla on todellinen ongelma.noi trollit minusta on, ei niistä kannatta hankkia hernettä nenään... Kai maccikäyttäjät tajuaa noi heti ja saa pienen vaihtelun vaan niistä.
- georgesmiley
Tämä luulo Mac-käyttäjien kritiikin puutteesta omaa ympäristöä kohtaan on kyllä täysin hevosmiesten tietotoimistosta, mutta sitä on kiva levittää tietämättömille wintoosakavereille, jotka eivät koskaan vilkaise Mac-keskusteluja nähdäkseen mikä on totta ja mikä löyhäpäistä teinihöpötystä.Ja ainoa oikeaa sellaista saa - vaan ja ainoastaan Hopeinen Omena nimiseltä palstalta.
Sivistynyttä ja kepeää jengiä - Macillä on kova hinta, mutta taitaa olla myös sen väärti. Verrattuna siihen skeidaan mitä marketeissa myydään - järkkäreillä ilman palautuslevyjä ja kurjimmilla mahdollisilla komponenteilla.
Macciin kun hinnan puolesta kiinni pääset - jälleenmyyntiarvo on PC skeidoihin verrattuna Mersun luokkaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde272900Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän332545- 1482274
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.542249Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti241870Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3911706Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään1041652- 3111561
- 1351459
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131446