Mitä tehdä entisen asukkaan postille, jota tulee postiluukusta? Onko minun pakko tehdä mitään, saanko heittää roskiin? Kuka korvaa minulle kulut jos vien väärään osoitteeseen tulleet kirjeet postiin 4 kilometrin päähän?
Nytkin tuossa kirjahyllyn kulmalla on kirje ulosottovirastosta, verotoimistosta ja joltain perintäfirmalta. Mitä siis tehdä noille?
Entisen asukkaan posti?
6
1733
Vastaukset
- KoitaEdes
Jos tavoittaisit jakelijan niin anna hänelle .
- MitäMaksaa
jos kirjoitat ko kirjeiden päälle; "Palautetaan lähettäjälle, vastaanottaja muuttanut" ja pudotat kirjeet postilaatikkoon kaupassa käydessäsi???
- fdjbfgh
Niitä ei saa avata tai hävittää. Mutta ei myöskään ole pakko palauttaa. Tosin useimmat varmaan palauttavat ihan palveluksen tehdäkseen.
- eisaaavatataihävittää
Juu anna postiljoonille ja sano sille ei asu täällä kirjoita kuoriin muuttanut,ja tosiaan älä lue niitä vaikka kuinka utelias olisit.
- PolliisitTuli
Aikoinaan muutin uutteen asuntoon tammikuun alussa, vuosi oli 1993 ja paikka Joensuu. Alkoi tulla entiselle asukkaalle postia ensin ulosottovirastosta ja sitten poliisilta. Kirjoitin jokaisen kirjeen kuoreen ettei henkilö asu enää tässä osotteessa mutta silti noita kirjeitä vaan tuli, lukumäärää en muista mutta monta niitä oli. Tuli sitten pääsiäinen ja pitkäperjantaiaamuna klo 9 alkoi ovikello soida vimmatusti ja taisi kuulua myös nyrkin iskuja oveen. Krapulaisessa päässäni kulki vaikka millaisia ajatuksia joista viimeisin oli että menen katsomaan keitä siellä oven takana on. Oven takana seisoi 2 poliisia jotka aloittivat kuulustelun heti entisen asukkaan asioista ja olinpaikasta. Saivat kyllä kuulla kunniansa siitä että tulivat varsin epämukavaan aikaan herättelemään ja myös heidän lukutaidottomuudestaan oli puhetta. Häipyivät sitten hämillään sinne mistä olivat tulleetkin. Hyvääkin sentään asiassa oli että olohuoneen lattaialla oli puoliksi juotu kaljakori jota sitten vajjuuttelin lissee ja painuin takaisin peiton alle.
- Lawetorder
Tuosta postin tulemisesta, että väärään osoitteeseen tai pois muuttaneen henkilön posti on toimitettava lain määräämällä tavalla, koska siitä on ihan laissa ja siihen riittää nuo kaksi edellä mainittua tapaa sen lisäksi, että on toimitettava lähimpään postitoimipaikkaan.
Kukaan ei korvaa kuluja, eli helpoin tapa on kirjoittaa päälle, muuttanut, osoite ei tiedossa ja tiputtaa ne avaamattomina lähimpään postilaatikkoon tai antaa postinjakajalle samoin merkinnöin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Häiriköinti
Sinä joka rälläsit viime yönä aamuun klo. 00 :04 koulun pihassa ja pitkin kyliä. Rekkari ylhäällä. Terv. Kerrostalon as643202Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna242978- 512872
- 562678
Mä sanon tän suoraan.
Se on sun käytös mikä ajaa pois. Et välitä muitten tunteista kun omistasi.582568Kerro jotakin hauskaa. :)
Kirjoita jotakin mukavaa vaikka kaivatustasi. :) Ei törkytekstejä kiitos. :)482540On olemassa tiettyjä sääntöjä!
Ja jos aiot pärjätä mun kanssa niin teet vain niinkuin mä sanon. Mieheltä Naiselle532311Pohdinttavaksi
No siis, saiko yrityksen toimitusjohtaja potkut vaiko älysi ihan itse jättää nimellisen tittelin ettei maine enää enempä782198- 692088
- 452082