mitäs öljyy?

Pekkapuupää12

Olen käyttäny Neonissa vm. 2014 ja LX. Ford Formula 5w-30. Sillä on päässyt 12000 km ja ei ole kovin tyyris kaataa pönikästä lisäöljy matkan varrella.

Nyt tarjottiin satasella suodattimen kera Shell Helix Ultra 0w-40.

Mitäs mieltä? Kestääkö koneessa. En siis itse vaihda, kun asun Stadis.
Hieman kalliimpi pönikkä muttei paljoa. 12000 km olis tarkoitus päästä. 172000 on mittaris.

5

155

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekkapuupää13

      VM olikin 2004. Autostick

    • skottero

      Hiukan halvempi ajaa saman asian, turhaan merkki farkkuja ostella!

    • Pekkapuupää14

      Niin. Kysymys kului, onkos kellään noi öljyt. Niitä kun ei käyttöohjeessa vuodelta 2004. Minulle yks hailee maksaako 5 litran pönikkä 27 euroa vai 34 euroa. Ilmeisesti tuo Shellin öljy on ihan hyvää.

      Ja Stadissa pitää olla Leviksen farkut.

    • puupääedelleen

      Tietysti farkuissa on tärkeintä niiden istuvuus ja taskut. Sen jälkeen vasta muut asiat.
      Elikkä voi ostaa mitkä vaan jopa semmoiset korkeammalla vyötäröllä tai vaikkapa haalarin.
      Minulla on Lewis 501 ja semmotiset napit vetoketjun tilalla. Vyötärömitta salaisuus ja lahje 32 tuumaa. Pakasta otin. Ihan uudet. Muutama vuosi sitten.

      En osta tuota 0w-40 öljyä, koska se ei ole ACEA luokituksen mukaisesti ACEA A1 -96.
      Näistä on käyty muualla täällä öljy-keskustelua. Käyttöohjekirjaa täytyy lukea tarkkaan. Se on suomeksi. Tuli auton mukana.

      Chryslerin moottorit lienevät kaikki miltei samanlaisia, että siltä osin kiinnosti mitä öljyä ovat muut käyttäneet. Erityisesti kiinnosti miten 0w-40 on kestänyt. Ja mikä sen ACEA-luokka sitten oli. Niin ja merkki. Mitä lukee pönikän kyljessä.

      Kun ei tämä mitään henkitiedettä ole. Siinä on paljon kirjaimia ja numeroita, mutta kyllä siinä joku logiikka on.

    • Anonyymi

      Omassa vm 2000 Neonissa olen käyttänyt jo 3vuotta Valvoline 10w-40 Max Life öljyä.
      Se on tarkoitettu yli 100 000km ajetuille autoille toimii erittäin hyvin ympärivuotisessa käytössä. Vaihtovälillä olen pitänyt kyseisellä öljyllä noin 15000km tai 6kk kumpi on sitten ensin tullut täyteen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe