mitäs öljyy?

Pekkapuupää12

Olen käyttäny Neonissa vm. 2014 ja LX. Ford Formula 5w-30. Sillä on päässyt 12000 km ja ei ole kovin tyyris kaataa pönikästä lisäöljy matkan varrella.

Nyt tarjottiin satasella suodattimen kera Shell Helix Ultra 0w-40.

Mitäs mieltä? Kestääkö koneessa. En siis itse vaihda, kun asun Stadis.
Hieman kalliimpi pönikkä muttei paljoa. 12000 km olis tarkoitus päästä. 172000 on mittaris.

5

194

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pekkapuupää13

VM olikin 2004. Autostick

• skottero

Hiukan halvempi ajaa saman asian, turhaan merkki farkkuja ostella!

• Pekkapuupää14

Niin. Kysymys kului, onkos kellään noi öljyt. Niitä kun ei käyttöohjeessa vuodelta 2004. Minulle yks hailee maksaako 5 litran pönikkä 27 euroa vai 34 euroa. Ilmeisesti tuo Shellin öljy on ihan hyvää.

Ja Stadissa pitää olla Leviksen farkut.

• puupääedelleen

Tietysti farkuissa on tärkeintä niiden istuvuus ja taskut. Sen jälkeen vasta muut asiat.
      Elikkä voi ostaa mitkä vaan jopa semmoiset korkeammalla vyötäröllä tai vaikkapa haalarin.
      Minulla on Lewis 501 ja semmotiset napit vetoketjun tilalla. Vyötärömitta salaisuus ja lahje 32 tuumaa. Pakasta otin. Ihan uudet. Muutama vuosi sitten.

En osta tuota 0w-40 öljyä, koska se ei ole ACEA luokituksen mukaisesti ACEA A1 -96.
      Näistä on käyty muualla täällä öljy-keskustelua. Käyttöohjekirjaa täytyy lukea tarkkaan. Se on suomeksi. Tuli auton mukana.

Chryslerin moottorit lienevät kaikki miltei samanlaisia, että siltä osin kiinnosti mitä öljyä ovat muut käyttäneet. Erityisesti kiinnosti miten 0w-40 on kestänyt. Ja mikä sen ACEA-luokka sitten oli. Niin ja merkki. Mitä lukee pönikän kyljessä.

Kun ei tämä mitään henkitiedettä ole. Siinä on paljon kirjaimia ja numeroita, mutta kyllä siinä joku logiikka on.

• Anonyymi

Omassa vm 2000 Neonissa olen käyttänyt jo 3vuotta Valvoline 10w-40 Max Life öljyä.
      Se on tarkoitettu yli 100 000km ajetuille autoille toimii erittäin hyvin ympärivuotisessa käytössä. Vaihtovälillä olen pitänyt kyseisellä öljyllä noin 15000km tai 6kk kumpi on sitten ensin tullut täyteen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nasima löi Jussille luun kurkkuun

Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse
      Maailman menoa
      236
      6547
    2. Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"

jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r
      Maailman menoa
      52
      4596
    3. Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen

Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi
      Maailman menoa
      100
      4421
    4. Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa

SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli
      Perussuomalaiset
      7
      4209
    5. Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta

Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s
      Maailman menoa
      39
      3702
    6. Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun

ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta
      Maailman menoa
      117
      3618
    7. Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä

ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan
      Maailman menoa
      68
      3596
    8. Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto

Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava
      Maailman menoa
      23
      3501
    9. SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat

Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha
      Maailman menoa
      71
      3273
    10. Maataloustuet voi poistaa, naudan tuottajahinta pompsahtanut 25 %

Enää ei tarvitse veronmaksajien tukea, koska maajussi saa lihasta nyt hyvää hintaa. https://yle.fi/a/74-20198739
      Maailman menoa
      53
      2415
    Aihe